Om nog even te illustreren wat voor ontzettend smerig walgelijk ventje Brian is:
Aan de ontbijttafel zoekt Brian de confrontatie met Huub op. Brian wil graag nog even duidelijk maken dat zijn actie van gisteravond om Huubs ex te willen uitnodigen wel degelijk effect op Huub heeft gehad.
Huub doet echter zijn uiterste best om zich niet te laten kennen. Hij laat Brian weten dat Hedda toch nooit op Brians uitnodiging zou zijn ingegaan. “Durf haar dan uit te nodigen”, zegt Huub. “Het is geen liefde het is puur voor de seks”, laat Brian treiterend weten. “Nodig haar uit zou ik zeggen”, zegt Huub nog eens. “Ik ben blij dat het je zo heeft geraakt”, zegt Brian zelfvoldaan. Maar Huub geeft geen krimp, dus dan probeert Brian het maar op de vunzige manier. “Als Hedda komt laat ik haar bukken en haar uitzuigen lijkt me heerlijk”, aldus de ‘volwassen’ Brian. “Ik ben blij voor je dat Amanda in het huis zit en van hetzelfde niveau is”, is Huubs reactie.
Maar Brian vindt het nodig om zijn seksuele fantasieën over Hedda nog even op een platte manier te vertellen. “Als je zulke uitspraken nodig hebt, zegt meer over jezelf”, zegt Huub verstandig. Brian is het hier natuurlijk niet mee eens. Hij heeft Huub namelijk wel vaker zulk ranzig taalgebruik horen gebruiken.
“Ach, ga jij maar door met dat monotone gedreun van je, dan is het misschien interessant. Dan luistert er nog iemand naar je”, zegt Huub tegen Brian. Dan gaat Brian weer in de tegenaanval: “Wat heb je eigenlijk bereikt in je leven? Heb je wel een HBO diploma?” Huub zegt dat hij een HBO-propedeuse in rechten heeft. De Oldenzaler heeft ook wel een mooie opmerking voor Brian in petto: “Je hebt een HBO-diploma, maar je kan amper Nederlands.” Brian doet in eerste instantie net alsof hij het in Keulen hoort donderen, maar mompelt vervolgens wel wat scheldwoorden. “Nu kan je het op argumenten niet winnen dus dan ga je schelden”, merkt Huub dan op.
Waarom doet Brian eigenlijk zo? Huub weet het wel: “Je bent door Nena vet gedist, dus nu moet ik het ontgelden.” En dan wordt weer het verleden opgerakeld. Volgens Huub hebben Brian en Nena helemaal geen seks gehad. “Anders had Nena nooit hoeven trappen”, is Brians weerwoord. Maar volgens Huub heeft Brian moeite met Nena’s constante afwijzingen en noemt hem een laffe flikker dat hij de waarheid niet vertelt. “Zie je, nu scheld jij ook”, zegt Brian tevreden. Brian gaat op zijn beurt weer door over Hedda en vindt het zelfs nodig om Huubs zus erbij te betrekken. De Antilliaan wil wel graag een lijntje coke met haar snuiven. “Ach ga jezelf anders aftrekken in een hoekje”, zegt Huub dan geïrriteerd. “Dan ruk ik me af op Hedda en je zus”, is Brians reactie. En dan is het voorlopig einde discussie. Heerlijk, al die nuances...
Bron:
http://www.degoudenkooi.nl