Europeanen 1,5 miljard kilo te zwaarquote:De strijd tegen de toenemende zwaarlijvigheid moet worden opgevoerd. Dat stelt het Europees Parlement donderdag in een oproep. Eén op de vier Europeanen is te zwaar. Met zijn allen zijn we minstens anderhalf miljard kilo te zwaar'', zei parlementslid Dorette Corbey (PvdA).
Het parlement vraagt de fabrikanten om minder zout, vet en suiker in voedingsmiddelen. Schoolkantines moeten meer verse maaltijden serveren om van jongs af gezonde eetgewoontes te stimuleren.
Corbey vraagt fabrikanten geen reclame meer op kinderen te richten. ''Dus: stop met snoepreclame op televisie''.
De Haarlemse Europarlementariër bepleitte verder betere voedingsinformatie op verpakkingen. ''Er zijn al stoplichten, klavertjes en tabellen over de inhoud als percentage van de dagelijkse behoefte. Maar er is een onafhankelijke toetsing nodig. De logo's lijken nu te veel op de slager die zijn eigen vlees keurt.''
Of gewoon Wii Sports Boxen. Da's ook flink vermoeiend als je het fanatiek doetquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:28 schreef Schorpioen het volgende:
Als iedereen nou gewoon een Wii koopt en het spel "dance dance revolution" dan is het met dat overgewicht zo bekeken. Dat heeft "onafhankelijk" onderzoek namelijk uitgewezen.
Ga jij eens 3kg vet vlees bij de slager kopen, neem het in je handen, en bedenk je eens goed dat elke europeaan, van pasgeboren tot hoogbejaard, gemiddeld deze hoeveelheid blubber teveel meezeult aan zijn/haar lichaam.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:37 schreef Lucille het volgende:
Gemiddeld valt het dus best mee. De EU telt zo'n 500 miljoen mensen, dus bij 1.5 miljard kilo overgewicht in totaal is het gemiddelde overgewicht 3 kg.
ik nietquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:54 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ga jij eens 3kg vet vlees bij de slager kopen, neem het in je handen, en bedenk je eens goed dat elke europeaan, van pasgeboren tot hoogbejaard, gemiddeld deze hoeveelheid blubber teveel meezeult aan zijn/haar lichaam.
Dat jij geen overgewicht hebt betekent dus alleen maar dat de rest van Europa daarvoor moet compenserenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ik niet!
Perfecte BMI en buikomtrek!
![]()
Dat zijn spierenquote:Op donderdag 1 februari 2007 23:37 schreef Lucille het volgende:
Gemiddeld valt het dus best mee. De EU telt zo'n 500 miljoen mensen, dus bij 1.5 miljard kilo overgewicht in totaal is het gemiddelde overgewicht 3 kg.
Proest.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Europeanen 1,5 miljard kilo te zwaar
En zo gaat de mensheid verloren
Ik stel voor een verbod op het avondeten
dan maar meer eten bij ontbijt
Ik vraag me af hoe het per staat verdeeld is... ik zie hier namelijk niet zo heel veel morbidly obese people. Een paar kilo te veel okee. Maar die walgelijke vetzakken, dat valt best mee hier. Zeker weten geen 1:2 in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 04:29 schreef StefanP het volgende:
Ik zag vandaag de groep dikke vrouwen op m'n werk weer lopen... Zo dik dat ze hun tafelkleed over hun joggingbroek moeten laten hangen, met tieten tot over hun riem. Schaamteloos waggelend met hun hamburger en large diet cokeDat ze morgen al aan een aandoening mogen sterven... ze doen het zichzelf aan.
I'm working on it.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 04:58 schreef StefanP het volgende:
Geen idee... ik vind het hier eigenlijk ook best meevallen. Het was slechts een momentopname in de kantine.
http://www.thedenverchannel.com/health/2269064/detail.html
Ik zie dat Michigan bovenaan staat. Popolon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |