de titel vat het al samen: ik ben zwanger, de opleiding (HBO) is kut, en de relatie ook.
opleiding: ik zit in het laatste jaar, deed afgelopen jaar minor. alle vakjes zijn binnen, minor duurt een half jaar, de afstudeerplek is al geregeld, ik begin maandag bij TNO.
tof zou je denken, ware het niet dat ze bij de minor bedacht hebben dat 1 van de 3 einddingen (2 rapporten 1 presentatie) niet goed genoeg is, moet verbeterd worden. ok, kan. ik ben het niet helemaal eens met wat ze willen dat ik dan verbeter maar heej; als het hun gelukkig maakt doe ik wel braaf hun aandachtspuntjes. dan nu de ellende: vanuit mijn eigen opleiding willen ze dat ik voor de start van het afstuderen alle studiepunten binnen heb. vanuit de minor willen ze echter geen toezeggingen doen over al dan niet toekennen van de studiepunten: 'dat is afhankelijk van de aanvulling op het eindding'. (tis trouwens wel allemaal dezelfde HBO, verschillende richtingen)
Dan nu de relatie: mijn partner belooft altijd vanalles: 'ik help je waar ik kan hoor', 'ik zal de administratie wel doen', enzovoorts. het jammere is alleen dat het dan dus niet gebeurt. papieren raken zoek (belangrijke papieren, bv contract afstudeerplek), huishouden blijft liggen, en ik heb het alleen maar drukdrukdruk, terwijl ik zo vreselijk moe ben.
vanavond toen mijn partner thuiskwam wilde ik vertellen over die opleiding, en dat het allemaal zo kut is, en dat ik zo moe ben, en toen kwam hij met de geweldige opmerking: 'tsja, het leven is kut'.
naja, ik heb zie het allemaal niet meer zitten nu, en heb hem dat gezegd. ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus. toen kreeg ik te horen hoe onredelijk ik wel niet ben, en hoe kinderachtig ik doe, waarna ik in mijn eigen studeerkamer ging zitten. daarna een keertje of wat door hem aankloppen met mijn antwoord 'ik wil nu niet praten, laat me met rust' waarna hij toch gewoon naar binnen storm en me nogmaals uitlegt hoe onredelijk ik wel niet ben, heb ik de deur op slot gedaan. na een kwartiertje voor de deur nogmaals benadrukken hoe onredelijk ik wel niet ben, en hoe hard hij zijn best doet, zegt hij nu naar zijn zus te gaan.
ik ben het hele gezeik aan alle kanten meer dan zat. ik vind mezelf niet onredelijk. ik werk me helemaal de pleuris, heb een hbo opleiding van 4 jaar (onder voorbehoud dat ik de minor en afstuderen haal) in 3 jaar gedaan. dan ben ik nu zwanger, en ik krijg het alleen maar steeds drukker. de laatste vrije dag (weekenden incluus) was met kerst. dan kan ik het niet gebruiken om in het huishouden ook nog eens *alles* te moeten regelen en controleren.
wat mij betreft maak ik het dus uit, maar dan ben ik ook aardig fucked. da's nu juist de ellende, wat ik ook doe: ik ben genaaid. tis echt compleet uitzichtloos.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh