abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45894251
de titel vat het al samen: ik ben zwanger, de opleiding (HBO) is kut, en de relatie ook.

opleiding: ik zit in het laatste jaar, deed afgelopen jaar minor. alle vakjes zijn binnen, minor duurt een half jaar, de afstudeerplek is al geregeld, ik begin maandag bij TNO.

tof zou je denken, ware het niet dat ze bij de minor bedacht hebben dat 1 van de 3 einddingen (2 rapporten 1 presentatie) niet goed genoeg is, moet verbeterd worden. ok, kan. ik ben het niet helemaal eens met wat ze willen dat ik dan verbeter maar heej; als het hun gelukkig maakt doe ik wel braaf hun aandachtspuntjes. dan nu de ellende: vanuit mijn eigen opleiding willen ze dat ik voor de start van het afstuderen alle studiepunten binnen heb. vanuit de minor willen ze echter geen toezeggingen doen over al dan niet toekennen van de studiepunten: 'dat is afhankelijk van de aanvulling op het eindding'. (tis trouwens wel allemaal dezelfde HBO, verschillende richtingen)

Dan nu de relatie: mijn partner belooft altijd vanalles: 'ik help je waar ik kan hoor', 'ik zal de administratie wel doen', enzovoorts. het jammere is alleen dat het dan dus niet gebeurt. papieren raken zoek (belangrijke papieren, bv contract afstudeerplek), huishouden blijft liggen, en ik heb het alleen maar drukdrukdruk, terwijl ik zo vreselijk moe ben.

vanavond toen mijn partner thuiskwam wilde ik vertellen over die opleiding, en dat het allemaal zo kut is, en dat ik zo moe ben, en toen kwam hij met de geweldige opmerking: 'tsja, het leven is kut'.

naja, ik heb zie het allemaal niet meer zitten nu, en heb hem dat gezegd. ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus. toen kreeg ik te horen hoe onredelijk ik wel niet ben, en hoe kinderachtig ik doe, waarna ik in mijn eigen studeerkamer ging zitten. daarna een keertje of wat door hem aankloppen met mijn antwoord 'ik wil nu niet praten, laat me met rust' waarna hij toch gewoon naar binnen storm en me nogmaals uitlegt hoe onredelijk ik wel niet ben, heb ik de deur op slot gedaan. na een kwartiertje voor de deur nogmaals benadrukken hoe onredelijk ik wel niet ben, en hoe hard hij zijn best doet, zegt hij nu naar zijn zus te gaan.

ik ben het hele gezeik aan alle kanten meer dan zat. ik vind mezelf niet onredelijk. ik werk me helemaal de pleuris, heb een hbo opleiding van 4 jaar (onder voorbehoud dat ik de minor en afstuderen haal) in 3 jaar gedaan. dan ben ik nu zwanger, en ik krijg het alleen maar steeds drukker. de laatste vrije dag (weekenden incluus) was met kerst. dan kan ik het niet gebruiken om in het huishouden ook nog eens *alles* te moeten regelen en controleren.

wat mij betreft maak ik het dus uit, maar dan ben ik ook aardig fucked. da's nu juist de ellende, wat ik ook doe: ik ben genaaid. tis echt compleet uitzichtloos.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 1 februari 2007 @ 20:12:35 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45894575
Voordat ik heel snel wegduik ... "Ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus." klinkt aardig onredelijk.

Zijn het de hormonen die je parten spelen of waren de problemen tussen jou en je vriend er ook al voor je zwangerschap?

Kun je niet even elders op adem komen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45894699
quote:
naja, ik heb zie het allemaal niet meer zitten nu, en heb hem dat gezegd. ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus.
Geef mij maar Amsterdam
pi_45894801
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:12 schreef Copycat het volgende:
Voordat ik heel snel wegduik ... "Ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus." klinkt aardig onredelijk.

Zijn het de hormonen die je parten spelen of waren de problemen tussen jou en je vriend er ook al voor je zwangerschap?

Kun je niet even elders op adem komen?
mijn eigen familie woont tenminste 100 kilomter verderop.

en tsja: Ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus, wat wellicht onredelijk klinkt, maar wat moet ik dan? ik zie het oprecht niet zitten om in deze situatie een kindje in de wereld te zetten/op te voeden. als ik nu, op dit moment, zelf wegga, dan wordt het de sociale dienst ofzo voor mij: geen opleiding afgemaakt en alles, dat sukt, nog daargelaten dat ik alleenstaand moeder zijn niet zie zitten.

heej, als je iets beters weet: kom maar op.....
pi_45894944
en weet ik veel of jormonen me parten spelen, daar heb ik geen tijd voor. sowieso ervaar ik de manier waarop familie enzo zich hier mee bemoeit als een indringing. ik ben braaf gestopt met roken en drinken en alles, en nog gezeik: over definitief stoppen, borstvoeding, plotsklaps worden we uitgenodigd voor kerkgedoe (terwijl we geen van beiden gelovig zijn, overigens)
schoonmams kwam met plaatjes van babies van zwaar alcoholistische moeders (gaaf dat ik nu zeker weet hoe ze over me denkt)

dit alles dus terwijl ik per week 2 deadlines heb, en al zat aan mijn kop heb!
  donderdag 1 februari 2007 @ 20:23:21 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45894982
Was de zwangerschap een ongelukje?
En waarom zou je als alleenstaande moeder geen opleiding kunnen voltooien?
Geen vriendin in de buurt waar je even kan leeglopen?
pi_45894989
Niks beters, wel lotgenotes Zwangerschapshormonen/ Hormonale gekte....

Misschien helpt het een beetje.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45895123
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:23 schreef Copycat het volgende:
En waarom zou je als alleenstaande moeder geen opleiding kunnen voltooien?
Geen vriendin in de buurt waar je even kan leeglopen?
ietsje eerder dan in de planning lag.
nja, ik heb wel een vriendin hier in de buurt, mar die heeft a) der eigen sores, en b) is nogal zweverig........

als alleenstaande moeder wordt het wel erg lastig om deze opleiding af te maken: ik heb geen stufi.
pi_45895153
je moet natuurlijk wel als 1e aan je zelf denken
kinderen kan altijd nog wel
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_45895171
quote:
"Ik heb hem de keus gegeven tussen mij onderhouden tot die kleine er is, en dan magtie hem/haar hebben, danwel abortus." klinkt aardig onredelijk.
Dit vind ik ronduit schokkend.

Hoe lang ben je al zwanger en ik neem aan dat het een ongelukje was?
pi_45895199
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:23 schreef Copycat het volgende:
oké, beantwoord.

Apart dat als jullie beide er zo slecht mee om gaan dat je 't wel geplannend had. Niet geheel gezonde situatie dunkt mij.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45895200
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:27 schreef simmu het volgende:
ietsje eerder dan in de planning lag.
Waarom plan je een kind terwijl je relatie een puinhoop is?
pi_45895247
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:28 schreef Michellll het volgende:

je moet natuurlijk wel als 1e aan je zelf denken
kinderen kan altijd nog wel
Zeker denk aan je eigen en aan niemand anders. Tevens de enige verantwoordelijkheid die je hebt is je HBO dimploma halen.
pi_45895606
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:29 schreef Xennia het volgende:

[..]

Waarom plan je een kind terwijl je relatie een puinhoop is?
het was gepland voor ietsje later. tis overigens hooguit 10 weken ofzo pas nu.
de relatie blijkt gewoon nu een kutzooi te zijn.
edit: de planning was om dan iig klaar met de opleiding te zijn.
pi_45895632
ik ben het vriendje van simmu..

Wat ze er niet bijverteld is dat ze doodleuk over MSN me voor het blok zet of *ik* een abortus wil. En vervolgens wil ze niet praten.

Overigens ben ik niet zo'n zwijn als hier naar voren komt.. ik doe rustig elke dag de afwas en kattenbak en elke week de was en bedden. Ik regel rustig zaken als belastingdienst en doorgaans ook de administratie. Soms ben ik lomp en laat ik dingen liggen, dat is waar.

Ik snap dat ze druk heeft en moe is; ik kan bv schooldingen niet van dr overnemen. Commentara is ook prima en ik ben soms ranzig dat geef ik ook toe.. Maar dreigen met abortus.. jeetje.
  donderdag 1 februari 2007 @ 20:44:37 #16
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_45895752
gepowned door je vriend op fok!

ontopic
kut voor jullie
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_45895831
* vosss pakt de popcorn uit de kast
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45895848
ik ben weg. ik ga niet in op een welles nietus, enzovoort, ik wilde alleen maar mijn gevoelens kwijt, en wat goede raad.

ben al die dwang meer dan zat. dat iedereen het lekker uitzoekt.
pi_45895929
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:41 schreef sangdrax het volgende:

Wat ze er niet bijverteld is dat ze doodleuk over MSN me voor het blok zet of *ik* een abortus wil. En vervolgens wil ze niet praten.

Overigens ben ik niet zo'n zwijn als hier naar voren komt.. ik doe rustig elke dag de afwas en kattenbak en elke week de was en bedden. Ik regel rustig zaken als belastingdienst en doorgaans ook de administratie. Soms ben ik lomp en laat ik dingen liggen, dat is waar.

Ik snap dat ze druk heeft en moe is; ik kan bv schooldingen niet van dr overnemen. Commentara is ook prima en ik ben soms ranzig dat geef ik ook toe.. Maar dreigen met abortus.. jeetje.
Ik sta achter je

Die vrouwen van tegenwoordig lijken wel steeds grotere zeikwijven te worden.
Je hoeft maar 1 keer iets vergeten te doen (of juist laten) en de kooi is te klein

Ik heb de mijne iig al aangeleerd dat ze met dergelijke bullshit absoluut niet op sympathie van mij kan rekenen
vosss is de naam,
pi_45895982
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:46 schreef vosss het volgende:
* vosss pakt de popcorn uit de kast
Sappiger wordt het niet op Fok!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45896011
sangdrax, zeg eens eerlijk.......waarom had je het contract van haar stageplaats kwijt gemaakt?

Dat is het of niet? De spreekwoordelijke druppel zegmaar.
Waarschijnlijk heeft ze zelf een keer opgeruimt toen jij het een keer vergeten was en omdat ze het zo druk had heeft ze niet onthouden waar ze hem destijds gelegd heeft en nu heb jij het gevreten

Is het zoiets?
vosss is de naam,
pi_45896017
Vrouwen
vosss is de naam,
pi_45896179
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:41 schreef sangdrax het volgende:

Hoera voor de MSN generatie
pi_45896256
kras kras
Geef mij maar Amsterdam
  donderdag 1 februari 2007 @ 20:57:33 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45896283
Ik gooi die stok toch maar even in het hoenderhok ...
Zijn jullie allebei wel klaar voor een kindje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')