Klopt, als geen van de cases true is, word de default gepakt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:07 schreef Qunix het volgende:
[..]
Als er nou geen waarde in de pagina is, dan pakt de switch toch default? :?
1 2 3 4 5 6 | $pagina = $_GET['pagina']; if($pagina = '') $pagina = "home"; //switch ?> |
1 2 3 | if (isset($_GET['pagina']) && in_array ($_GET['pagina'], $bekende_paginas) && file_exists($_GET['pagina']) ?> |
1 2 3 | if (isset($_GET['pagina']) && in_array ($_GET['pagina'], $bekende_paginas) && file_exists($_GET['pagina'] . ".php") //of .html/.htm of wat je ook gebruikt. ?> |
Wel zo slimquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:21 schreef super-muffin het volgende:
ik zou er dan van maken:
[ code verwijderd ]
Thanksquote:Op donderdag 15 februari 2007 12:16 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Die van CaPS is het makkelijkst.
hier is zijn script met commentaar:
[ code verwijderd ]
1 2 3 | $pagina = $_GET['pagina']; ?> |
1 2 3 | include("http://www.website.nl/content/" . $pagina . ".php"); ?> |
Thanksquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:37 schreef Geqxon het volgende:
De kans is gering dat het werkt, maar for the sake of safety zou je ook iets als dit even kunnen proberen:
[ code verwijderd ]
Dan is het in principe onmogelijk om "gekke" pagina's aan te vragen
ik had een spelfoutquote:Op donderdag 15 februari 2007 14:50 schreef super-muffin het volgende:
SELECT *
FROM tabelnaam1, tabelnaam2
Misschien heb je wat aan deze site:
http://www.tizag.com/mysqlTutorial/
1 2 3 | $pointer=&$clsCategory[0]->clsChilds; //etc ?> |
Tja, de standaard PHP configuratie laat je inderdaad toe om de isset() aanroep weg te laten maar ik vind het niet verstandig. Wat ik schreef is logischer, het is immers mogelijk dat de variabele 'pagina' niet is meegegeven in de URL en dat dient dus gecontroleerd te worden voordat je er zomaar gebruik van maakt. Qunix is die situatie zelf ook al tegen gekomen:quote:Op donderdag 15 februari 2007 12:22 schreef Geqxon het volgende:
Verder ben ik van mening dat die isset en de in_array controle een beetje teveel van het goede is, want als hij in de array zit zal hij ook vast wel ge-set is.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:20 schreef Qunix het volgende:
Als de url "http://localhost/intranet/" is dan krijg ik de volgende foutmelding:
Notice: Undefined index: pagina in S:Leerbedrijfwwwrootintranetindex.php on line 72
Lijn 72 tot 73:
[ code verwijderd ]
Ligt dat aan de php instellingen? Of is het gevaarlijk?
1 |
mysql_real_escape_stringquote:Op donderdag 15 februari 2007 18:46 schreef BaggerUser het volgende:
dag, zit me teen klein probleempje.
ben onlangso vergestapt naar een nieuwe php, mysql en apache versie en alles werkt in princiepe
alleen krijg ik bij sql statements bij sommige nog een foutmelding:
de foutmelding:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '
<?php
$text = $_POST['text'];
$id = $_GET['id'];
$sql = "UPDATE paginas SET content = '$text' WHERE id = '$id'";
mysql_query($sql) or die("<h1>Er is iets misgegaan</h1><hr>".mysql_error());
?>
ik weet al wel hoe het komt en heb al een workarround maar weet niet hoe ik de statement kan aanpassen zodat het wel nmormaal werkt.
het probleem is namelijk dat ik een stuk text probeer op te slaan, maar de ' uit de text als bijvoorbeeld ergens komma 's worden gebruikt dan loopt hij daar tegen aan in de statement... dubbele quotes gebruiken is een oplossing maar dat gaat gewoon niet altijd
iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ? ;(
1 2 3 | $sql = "UPDATE paginas SET content = '".$text."' WHERE id = ".$id; ?> |
Ik heb nu:quote:Op donderdag 15 februari 2007 18:00 schreef ralfie het volgende:
of gebruik pointers:
[ code verwijderd ]
In combinatie met een simpel for loopje natuurlijk helemaal te gek
1 2 | $$var = $pointer->function(); |
1 2 3 | $pointer2 =& clsChild; $$var = $pointer->pointer2->function(); |
1 |
1 2 3 | $font[1] = "Times"; etc |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |