nee hoor, bij ons is het bijvoorbeeld zo dat je met een dienstverband van 5 jaar of minder 1 maand opzegtermijn hebt, vanaf 5 tot 10 jaar 2 maanden, en vanaf 10 jaar 3 maanden opzegtermijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:01 schreef Poogie het volgende:
naar mijn weten heb je een maximale uitwerktijd van 1 maand, maar nooit langer
Dan zal er in hun contracten ongetwijfeld een bepaling over de opzegtermijn zijn opgenomen. In het contract van TS is dat niet het geval en dan kun je - voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden - een contract niet zomaar tussentijds opzeggen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:09 schreef assepoes het volgende:
Bij mij werken er zat mensen met een jaar of halfjaarcontract en die hebben allemaal een opzegtermijn van 1 maand.
Juist.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Dan zal er in hun contracten ongetwijfeld een bepaling over de opzegtermijn zijn opgenomen. In het contract van TS is dat niet het geval en dan kun je - voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden - een contract niet zomaar tussentijds opzeggen.
quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:15 schreef BettyWeter het volgende:
[..]
Dan zal er in hun contracten ongetwijfeld een bepaling over de opzegtermijn zijn opgenomen. In het contract van TS is dat niet het geval en dan kun je - voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden - een contract niet zomaar tussentijds opzeggen.
In de eerste link van je staat zelfs nog:quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:29 schreef WaterOx het volgende:
Het loont om het Burgerlijk Wetboek erop na te slaan. Het contract kan zeker wel eenzijdig opgezegd worden. Juist, omdat er enige nadere bepaling ontbreekt, gelden automatisch de wettelijke opzegtermijnen. Dat zal voor haar een maand zijn.
Succes.![]()
Links:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34660
http://www.arbeidsrechter.nl/w/bw.htm
Ja, lekker nutteloos om het hele burgerlijk wetboekgedeelte over arbeidsrecht te spammen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:29 schreef WaterOx het volgende:
Het loont om het Burgerlijk Wetboek erop na te slaan. Het contract kan zeker wel eenzijdig opgezegd worden. Juist, omdat er enige nadere bepaling ontbreekt, gelden automatisch de wettelijke opzegtermijnen. Dat zal voor haar een maand zijn.
Succes.![]()
Links:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34660
http://www.arbeidsrechter.nl/w/bw.htm
Wat lul je dan over wettelijke opzegtermijnen zonder enige onderbouwing?quote:Hebt u een tijdelijk contract, dan kunt u alleen eerder weg als dat in het contract is afgesproken. Staat er niet zo'n afspraak in uw tijdelijke contract? Dan kan de werkgever u verplichten om uw contract 'uit te dienen'.
Lullig?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:55 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zou het erg lullig vinden voor haar als ze er nog 5 maand aan vast zit...![]()
Tja... ik kan het haar ook niet kwalijk nemen... eerste baan, nul komma nul ervaring op dat gebied. We zien wel hoe het loopt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Lullig?
Dan had ze maar beter moeten onderhandelen. Ik bedoel het komt je niet aanwaaien natuurlijk
ze kan dus WEL tussentijds van dit contract af, alleen met een opzegtermijn van 2 maanden (is dit niet langer dan wettelijk is toegestaan??)quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:20 schreef IkWilbert het volgende:
Het betreft een contract voor bepaalde tijd (6 maand) ingangsdatum 1 januari 2007. Betreft CAO voor de kartonnage- en flexibele verpakking
Onder het kopje "Opzegtermijn" staat letterlijk het volgende:
Opzegging door werknemer en werkgever zal uitsluitend kunnen geschieden met in acht name van een opzegtermijn van minimaal 2 maanden, te rekeken vanaf de eerste dag van de maand volgend op de opzegging. Voor dit contract (voor bepaalde tijd) is geen opzegging vereist.
Ik vind het dikgedrukte een beetje vaag...
Wie oh wie???
Morgen gewoon melden dat ze per direct stopt, kan toch volgens de vetgedrukte zin.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:36 schreef IkWilbert het volgende:
Normaal is de opzegtermijn 2 maand, er staat echter in haar contract: Voor dit contract (voor bepaalde tijd) is geen opzegging vereist.
Ja, zo lees ik het ook... En zo heeft zei het ook gelezen toen ze het tekende. Iemand met kennis van zaken die wat duidelijkheid kan scheppen? Wat kan/moet ze nu doen?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:33 schreef klipper het volgende:
[..]
Morgen gewoon melden dat ze per direct stopt, kan toch volgens de vetgedrukte zin.
Nou gewoon opzeggen, eventueel van te voren bij de rechtswinkel informeren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:07 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ja, zo lees ik het ook... En zo heeft zei het ook gelezen toen ze het tekende. Iemand met kennis van zaken die wat duidelijkheid kan scheppen? Wat kan/moet ze nu doen?
Volgens mij ben je wat betreft opzegtermijnen en bepaalde contracten vrij om af te spreken wat beide partijen willen. Immers in de wet geregeld dat er geen opzegtermijn is, tenzij beide partijen anders overeenkomen. Voorzover ik weet stelt de wet geen eisen aan onderlinge afspraken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 20:32 schreef Essebes het volgende:
[..]
ze kan dus WEL tussentijds van dit contract af, alleen met een opzegtermijn van 2 maanden (is dit niet langer dan wettelijk is toegestaan??)
Alleen voor afloop van het contract (per vooraf vastgestelde einddatum is dus GEEN specifieke opzegging nodig.
Ze is nu te laat met opzeggen per 1 febr. Eerstvolgende mogelijkheid is dus per 1 maart. Tel daar dan 2 maanden bij op, dan kan ze dus weg per 1 mei a.s.
Zoals eerder al gemeld mag alleen de 2 maanden opzegtermijn niet in combinatie met een 6 maanden contract. Misschien weten anderen hier meer van?
Ik denk dat er met de dikgedrukte zin bedoeld wordt dat er niet opgezegd hoeft te worden in de zin van: als er niet expliciet aangegeven wordt dat het contract verlengd wordt, eindigt het dienstverband na 6 maanden.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:33 schreef klipper het volgende:
[..]
Morgen gewoon melden dat ze per direct stopt, kan toch volgens de vetgedrukte zin.
Ja, dat denk ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 07:31 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik denk dat er met de dikgedrukte zin bedoeld wordt dat er niet opgezegd hoeft te worden in de zin van: als er niet expliciet aangegeven wordt dat het contract verlengd wordt, eindigt het dienstverband na 6 maanden.
Voor het contract is geen opzegging vereist betekent denk ik eerder (zoals ook al aangegeven) dat het contract gewoon eindigt na 6 maanden en er geen automatisch verlenging aan vast zit.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:30 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat denk ik inderdaad ook.
Verder had ze misschien iets eerder actief kunnen worden, zodat ze bijvoorbeeld had geweten of ze een proeftijd had en dan had ze zonder problemen tot 31 januari kunnen opstappen; 1 februari is dan net dat tikje te laat....
Ik reageerde op iemand die dat dus ook zeiquote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Voor het contract is geen opzegging vereist betekent denk ik eerder (zoals ook al aangegeven) dat het contract gewoon eindigt na 6 maanden en er geen automatisch verlenging aan vast zit.
Probleem met deze zaken is dat veel mensen iets roepen maar eigenlijk geen idee hebben waar ze het over hebben. Zoals ik al vaak heb gezien, weten veel mensen niet dat als er geen opzegtermijn in het contract staat bij een contract voor bepaalde tijd, er eigenlijk tussentijds niet opgezegd kan worden. Maar overleg met de werkgever kan soms best tot goede afspraken leiden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:55 schreef IkWilbert het volgende:
het vage is, ik hoor net zoveel mensen die zeggen dat ze per direct weg kan, als dat ze er gewoon nog 5 maand aan vast zit. Ik zal eens bellen met de bond, kijken wat zij er van zeggen.
Ik snap dat niet, is dat niet sowieso de juiste volgorde?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:27 schreef IkWilbert het volgende:
Ze moet inderdaad maar even met haar baas gaan praten. Allen bedankt voor zover!
Ze wilde gewoon eerst even haar opties/mogelijkheden op een rij hebben. Dit is voor haar ook geen dagelijkse korst en ik heb er te weinig verstand van. En dan zijn mijn lieve fok vriendjes en vriendinnetjes er altijd nogquote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik snap dat niet, is dat niet sowieso de juiste volgorde?
Nee, dat heeft ze nog niet gedaan. Ze wil eerst graag weten waar ze aan toe is bij haar huidige baan. Ik zal het straks wel horen wat ze nu gaat doen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:09 schreef FJD het volgende:
Ze heeft toch nog niet getekend bij haar nieuwe baan toch?
haha, okquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:30 schreef FJD het volgende:
SlimAnders zit je met twee getekende contracten en als beide bedrijven dan lullig gaan doen heb je een klein probleempje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |