abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45886129
Ik snap het.

Maar ik vind dit net zoiets als door rood rijden en dan klagen dat je een bekeuring hebt gekregen. Het mag gewoon niet, dat is niet voor niets. De honden zijn een gevaar.

Advies heb ik niet, want waarschijnlijk krijgt TS de hond niet terug. Geen stamboom = geen hond. Zo simpel is het.

Alle honden moeten trouwens gewoon aangelijnd worden, behalve op uitren zones. Dus ook goldens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 februari 2007 @ 16:28:32 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45886583
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap het.

Maar ik vind dit net zoiets als door rood rijden en dan klagen dat je een bekeuring hebt gekregen. Het mag gewoon niet, dat is niet voor niets. De honden zijn een gevaar.

Advies heb ik niet, want waarschijnlijk krijgt TS de hond niet terug. Geen stamboom = geen hond. Zo simpel is het.

Alle honden moeten trouwens gewoon aangelijnd worden, behalve op uitren zones. Dus ook goldens.
Ik snap het het ging me gewoon even om die kut reacties naar de TS toe

OT : Ts, enorm kut en helaas heb ik geen advies voor je. Open eens een topic op hondenforum.nl misschien dat ze daar tips hebben. Heel veel sterkte
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_45886879
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik snap het.

Dat ligt er maar net aan in welke gemeente je woont. Hier mogen de honden gewoon loslopen.
Ik lijn ze aan voor hun eigen veiligheid zolang ik binnen de bebouwde kom langs drukke wegen loop maar verder lopen ze altijd los.

Raar maar waar, er zijn nog genoeg mensen die niet op de hoogte zijn van de precieze regels voor ze een hond kopen. Dat pit-bulls niet meer mogen weet iedereen intussen wel maar hoe het andere pit-bullachtigen zit en wanneer een hond in die categorie valt is de meeste mensen onbekend.
Op zich natuurlijk hardstikke stom om je daar niet voor de aankoop van een hond over te informeren maar het gebeurd nog vaak genoeg.
Het beste advies is nog altijd om honden via een rasvereniging te kopen en je vooraf goed te informeren over het karakter van de hond en eventuele afwijkende regels.

En zoals al eerder gezegd, de golden retriever en labrador staan ook niet echt lekker bekend.
quote:
Als gekeken wordt naar absolute aantallen dan blijken Rottweilers en Retrievers (Golden en Labrador) de meeste bijtwonden te veroorzaken.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor 35 % van de beten met rashonden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_45887345
ik vind het eigenlijk wel een beetje belagelijk.. het gebeurt, je regelt alles netjes onderling. En vervolgens word je hond als nog aangegeven. Nou ik was dus naar die mensen gestapt om verhaal te halen waarom!

Maar als de wet spreekt dat het beestje een muilkorf om moet hebben.. dan moet je dat gewoon doen. Dus het is ook een beetje je eigenschuld.. maar dan nog vind ik het wel sneu. Ik zie weinig goeie kans,.. maar hoop op een goeie afloop..
Mijn foto werk is te vinden op.. <a href="http://www.flickr.com/photos/95584552@N06/" rel="nofollow" target="_blank">MrFotografie op Flickr</a>
pi_45887604
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 16:37 schreef MinderMutsig het volgende:

En zoals al eerder gezegd, de golden retriever en labrador staan ook niet echt lekker bekend.
Als gekeken wordt naar absolute aantallen dan blijken Rottweilers en Retrievers (Golden en Labrador) de meeste bijtwonden te veroorzaken.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor 35 % van de beten met rashonden.
Wat snap je niet aan het woord absoluut? Labradors en Golden Retrievers zijn al jaren de meest populaire hondenrassen in Nederland.
pi_45891597
Of het nou een vals rotkreng is of niet. 'Dit soort' honden mag je in Nederland niet houden zonder papieren. Als je je daar ook maar een piepklein beetje in had verdiept had je dat geweten.
Ik vind het sneu voor het hondje, en hoop dat jij de volgende keer iets meer benul hebt en een hond met papieren anschaft, deze krijg je niet meer terug.
Nou ja, levend niet in ieder geval...
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_45897615
Koop ten eerste nooit een pittbull achtige hond zonder stamboom.

Aangezien jouw hond ts, geen stamboom heeft, vrees ik het ergste.
Sorry.
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:32:16 #58
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45897659
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:30 schreef ymme het volgende:
Koop ten eerste nooit een pittbull achtige hond zonder stamboom.

Aangezien jouw hond ts, geen stamboom heeft, vrees ik het ergste.
Sorry.
dit doet me heel erg terug denken aan dat topic wat ik opende over de RAD. Daar heb jij geloof ik ook een post in gedaan. Over die hondjes die mishandelt werden
pi_45897725
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:32 schreef Qwea het volgende:

[..]

dit doet me heel erg terug denken aan dat topic wat ik opende over de RAD. Daar heb jij geloof ik ook een post in gedaan. Over die hondjes die mishandelt werden
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:40:17 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45898031
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:33 schreef ymme het volgende:

[..]

Dogs with spirit

je bent 2de poster
pi_45898324
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:27 schreef ymme het volgende:
Hier heb ik dus even bij zitten huilen.
Dat regels regels zijn, ok (ook hier ben ik het niet meer eens maar goed), maar om de honden dan zo toe te takelen, of wat dan ook, ze er mee doen, NEE dat kan gewoon weg niet.
Zo worden zware moordenaars in de cel nog niet behandelt.

Ik heb hier geen woorden voor echt niet
Ja wat is hier zo erg aan. Ik vind het heel erg, hoe de regels zijn in nederland.
Heb hier dan ook grote afschuw voor. Vind het ronduit belachelijk, maar dat is mijn bovenstaande post ook wel op te maken lijkt me.
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:09:54 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45899418
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:46 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja wat is hier zo erg aan. Ik vind het heel erg, hoe de regels zijn in nederland.
Heb hier dan ook grote afschuw voor. Vind het ronduit belachelijk, maar dat is mijn bovenstaande post ook wel op te maken lijkt me.
Lieverd,je leest niet.

Dit topic van de TS,deed me denken aan dat topic. Dat die dieren zo mishandelt werden door de RAD.

Heeft niks met jouw post te maken oid,stond me alleen iets van bij dat je erin gepost had,en dus eventueel wist waar ik het over had.
pi_45901146
Het spijt me heel erg maar ik denk dat je je hond niet meer levend terug krijgt.
Alle staffords en honden die qua uiterlijk op een pittbull lijken worden afgevoerd als ze geen stamboom hebben.

Je had je van te voren beter moeten laten informeren, maar ja daar heb je voor deze hond niks meer aan.

Ik hoop dat je onwijs geluk hebt en het goed afloopt.
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:21:18 #64
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_45902300
Momenteel is er iemand waarvan de hond ook in beslag genomen is (groningen dacht ik) en die heeft er zo;n heisa van gemaakt dat de burgemeester eraan te pas is gekomen.
Demonstreren voor het gemeentehuis etc.
Blijkt maar weer dat je in dit land eerst ordinair uit je plaat moet gaan en je muil als een viswijf los moet trekken en alle media er bij moet sleuren, wil zich ook maar IEMAND inzetten voor jouw hond.

Iemand die de connectie's niet heeft en niet de wegen weet te bewandelen krijgt na een week een dode hond terug die ie mag begraven.

Krom land, kromme kut wet die ze accuut af moeten schaffen.

maar goed...ik heb praktisch ALLE RAD discussie's op het internet nu al eens gelezen en me er ook al TIG keer over uitgelaten.
Ik heb me het godswezensloos zitten te tikken naar mensen die een stamboomloze Staff hadden...
Maar neeeee hoor...de MIJNE wordt niet in beslag genomen..
Dream on...als je toevallig op het verkeerde stoepje loopt en oom agent ziet je lopen ben je de lul.

Of beter gezegd...je hond is de lul.

Honden van nog geen jaar oud, een jaar oud, drie jaar oud, negen jaar oud.
maakt geen ruk uit,
Als hij het UITERLIJK van een pitbullachtige hond heeft krijgt ie gewoon een spuitje.

Niet om je nou over de zeik te helpen, maar ga maar kijen op Partyflock bij huis-tuin-dieren
Ga kijken op het stafford forum
Ga kijken op het hondenforum
Ga kijken op google en tik RAD en stafford in en je krijgt de foto;'s om je oren van kerngezonde honden die geen vlieg kwaad deden en toch een spuit kregen GEBASSEERD op hun UITERLIJK.
Niet op hun gedrag.

Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die geen televisie hebben of niets meekrijgen want het laatste half jaar is de RAD wetgeving weer VOLLOP in het nieuws geweest.
Inclusief baasjes met dode honden op RTL in het land, Hart van Nederland etc.
Of mensen luisteren met een half oor en denken: "gebeurt mij toch niet"

Totdat je dus met een dode hond in je armen zit...

KUT KLOTEN voor de hond.
De baas? Ja, rot voor jou...maar verder maak ik er geen woorden aan vuil.
Iemand die ANNO 2007 NOG steeds NIET weet hoe het met de RAD zit heeft of onder een steen geleefd of heeft als een struisvogel zijn kop in het zand gestoken.
En ZEKER als je een hond hebt die je dus geregeld op internet en televisie voorbij ziet komen in het kader van de RAD wetgeving die er al sinds 1993!!!! ligt!!!!! en je weet het niet?
Dan ben gewoon een stomme, onwetende dombo in mijn ogen.
De laatste jaren loopt het gewoon de spuigaten uit met stamboomloze staffie;s omdat stoere jongetjes ineens met een stoere hond willen rondlopen...
Door die excessen zijn ze strenger gaan controleren en worden er wekelijks honden in beslag genomen, komen ze in laser-asiels terrecht waar ze soms vreselijk slecht behandeld worden.
Een baas die geen afstand doet en "knokt" voor zijn hond houdt voor de hond in dat hij misschien wel een half jaar tot een jaar in die omstandigheden in het asiel zit te koekeloeren waarna de baasjes het nog steeds verliezen en de hond na 7 verschrikkelijke maanden alsnog een spuit krjjgt.

De wet deugt niet, de uitvoer ervan is helemaal wanstaltig en dat dat nog steeds gebeurt in dit land is helemaal erg...
maar goed...als we als buren al gewoon staan te kijken hoe onze buurman doodgestoken wordt en van het dak afflikkert, ach...dan kunnen we wel nagaan hoe druk sommigen zich maken om honden he?!
Het heeft geen prioriteit en omdat dit land nog steeds niet massaal in opstand is gekomen tegen deze weerzinwekkende Hitler praktijken bestaat het nog steeds.

En wederom heb ik me verschrikkelijk op zitten vreten over die RAD wetgeving..
UM ZU KOTSEN...
Maar je veranderd er geen kloot aan.
Want Den haag doet net alsof zijn neus bloedt en onwetende dombo;'s kopen zich nog steeds een bult aan stamboomloze staffie's

Kwestie van vraag en aanbod.
Als mensen zich gaan informeren en met hun knieperige kop gewoon wat meer voor hun hond MET boom uit gaan geven en zich niet laten verleiden tot puppy's zonder boom en gewoon 1!!!! simpele fucking keer het woord stafford of RAD intikken op google...
Tja...wat zou er dan een leed vermindering zijn...

Goed...mijn interesse ligt bij honden en daarom weet ik misschien meer dan een ander.

hoewel ik zelf geen Staff heb, hebben ze wel een warm plekje in mijn hart...
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_45909378
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lieverd,je leest niet.

Dit topic van de TS,deed me denken aan dat topic. Dat die dieren zo mishandelt werden door de RAD.

Heeft niks met jouw post te maken oid,stond me alleen iets van bij dat je erin gepost had,en dus eventueel wist waar ik het over had.
Oh misverstandje
pi_45943863
ik las vandaag dat die mensen in groningen hun hond waarschijnlijk terugkrijgen bij de tweede "keuring" bleek de hond ineens veel minder kenmerken te hebben
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 17:00:51 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_45945146
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:10 schreef littledrummergirl het volgende:
ik las vandaag dat die mensen in groningen hun hond waarschijnlijk terugkrijgen bij de tweede "keuring" bleek de hond ineens veel minder kenmerken te hebben
Tja maar die mensen hebben ook een hoop heisa gemaakt geloof ik.
Is er voor die hond niet een domonstratie geweest destijds bij het gemeentehuis?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_45946083
ja de halve buurt stond toen met spandoeken voor het gemeentehuis, echt heel lief

maar dan alsnog, als het echt een pitbull is issie natuurlijk gewoon verboden, dan veranderen al die mensen er niks aan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:07:15 #69
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_45948640
Ga er mee naar de pers!! Zorg dat het in de media komt enzo.
pi_45948768
De media vinden bijtende pitbulls veel interessanter dan acties om een bijtende pitbull vrij te krijgen (zonder stamboom valt je stafford gewoon onder de pitbulls).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 3 februari 2007 @ 19:12:56 #71
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_45948832
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 16:10 schreef littledrummergirl het volgende:
ja, ze hebben hem inmiddels terug zie:
Protestactie voor vrijlating hond

het enige wat TS kan doen is protest aantekenen tegen de keuring, of dit veel zin heeft weet ik niet. Je weet dat het een Stafford is... een stafford zonder papieren wordt als pitbull beschouwd.
Sorry TS
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:01:30 #72
159367 Phedre77
To what end do I read?
pi_45953231
Mijn hond had laatst een klein hondje te pakken, terwijl ik mijn hond aan de lijn had en echt erg kort hield en mijn buurman zijn jack russeltje altijd los heeft lopen en dat domme beesie mijn hond probeert te bijten. Als ik een pitbullachtig beest had gehad en een buurman die iets aan wil geven, had ik een probleem kunnen hebben, maar omdat het mijn buurman toch niet kan schelen dat zijn hondje wordt gebeten en ik een mechelse herder x husky heb, maakt het niets uit. Racisme.

Dat ALLE pitbulls niet te vertrouwen zijn, is vette onzin. Het is trouwens toch maar een verzamelnaam voor honden met bepaalde uiterlijke kenmerken, dus waar slaat dat nou nog op. En inderdaad, als een goldie bijt, staat het niet in het nieuws, of dan staat er: hond bijt man. Als een pitbull bijt of een rottweiler, staat er 'pitbull bijt man'. Goldie bijt man staat gewoon niet heftig genoeg als krantenkop. Overigens bestempelen ze alles wat zwart en groot is als rottweiler, dus dan krijg je idd veel bijtincidenten van dat ras. Alles wat vierkant is en een brede bek heeft en kikkerbillen is pitbull, dus dat telt ook aardig door.

Ik zou misschien toch eens juridisch advies inwinnen, ze moeten je toch op zijn minst op de hoogte houden van wat er exact gaat gebeuren en wanneer.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:08:45 #73
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_45953561
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:09 schreef Hellrazor het volgende:
Bedankt voor de normale reacties

De hond heeft geen stamboom , loopt zonder muikorf altijd aan de lijn , hoe het begon , nou ik kwam uit mijn portiekdeur met de hond aan de lijn en hij rende een beetje naar voren en toen zag ik dat precies om de hoek mensen stonden met kleine blaffende hondjes die mijn hond niet mogen , dus ik trok mijn hond terug en hun 2 of 3 honden liepen blaffed naar mijn hond toe en zou ontstond een ''gevecht'' nou ja het was 1 keer goed hap en het was klaar de andere hond moest gehecht worden en dat is geregeld met die mensen alles betaald enzo. verder nog nooit in 9 jaar iets gebeurt of iemand die heeft geklaagd.
Maar je hebt die hond dus al negen jaar?
Ik weet niet vanaf wanneer die regel geldt, maar als je daarna een (pittbullachtige/stafford)hond aan hebt geschaft zonder stamboom, is dat ook niet erg slim...dan weet je dat zoiets kan gebeuren, maar als je de hond daarvoor al hebt aangeschaft, vind ik dat ze je niets zouden moeten kunnen maken...
hallo luitjes.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:26:32 #74
120443 Shira
*Free Spirit*
pi_45954388
1993 is de RAD ingegaan. ("pitbullwet") de pitbulls en pitbullachtigen (staffords) van voor 1993 mogen alleen gehouden worden mits gecastereerd, kort aangelijnd en gemuilkorfd.

wat je kan proberen is in protest aangeven dat de hond al 9 is, en dat er 9 jaar geleden niet veel aandacht aan werd geschonken, dat er geen publiciteit aan werd gegeven, (niet zoals de laatste 4-5 jaar) en dat je het gewoon simpelweg niet wist tot een aantal jaar geleden.

Of het gaat helpen, ik betwijfel het, maar veel succes gewenst.
pi_45954514
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 21:08 schreef angelfist het volgende:
Maar je hebt die hond dus al negen jaar?
Ik weet niet vanaf wanneer die regel geldt,
Sinds 1993. Er hoort nu zo'n beetje geen enkele pitbull meer in Nederland rond te lopen en anders alleen hoogbejaarde honden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:30:52 #76
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_45954570
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 02:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is ook weer een beetje overdreven, bijna iedere hond heeft wel eens een vechtpartijtje. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Ehhhh ik heb in mijn leven al heel wat honden gehad en geen van die honden heeft ooit in een vechtpartijtje een andere hond verwond. Het kan best wel 'ns gebeuren maar * normaal * zou ik het zeker niet willen noemen.
IN het geval van de TS gaat het zo te zien om een hond die al 9 jaar is en nog niet eerder heeft gebeten, het ging bij het incident ook om een soort uitgelokte zelfverdeging als ik het goed begrijp.
Tsja het is niet eerlijk om dan de aangevallen hond zo zwaar te willen straffen. Maaja een Stafford zonder stamboom is nou eenmaal volgens de letter van de wet een pitbullachtige hond.....
Ik hoop voor de TS dat het toch nog goed komt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 00:01:36 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45958704
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 01:25 schreef L-IS het volgende:

[..]

Met het geld dat je bespaard een leven kopen
wat een kut-opmerking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties