Dan leen ik je zoon ook eens een keer voor klote solo'squote:Op zondag 4 februari 2007 22:47 schreef Klaasvaker het volgende:
Wie van jullie speelt in een band?
Wie van jullie noemt zich er ook zanger bij?
Wie componeert ook zelf?
Nu maar hopen dat mijn zoon me nog wat tijd laat om nog lekker demootjes te maken thuis. Hij heeft mooie lange slanke vingertjes. Wie weet , gaan die ooit rapper dan zijn papa durft te dromen over (bas?gitaar)hals en/of klavier. Dan laat ik hem die moeilijke solo's inspelen.
Ja ben wel blij met m'n floyd, perfect ding ontstemt gewoon absoluut nietquote:Op zondag 4 februari 2007 23:05 schreef Klaasvaker het volgende:
Ja, Floyds zijn lastig af te stellen. Heb een Ibanez RG 550 gehad, maar weer verkocht. Werd er gek van. Zou wel eens zo'n Wilkinson VS100 tremolo willen proberen. Dat ding ziet er zo strak uit. Vraag me af of die nu echt veel beter is dan de tremolo op mijn Am. Strat. Zo'n tremolo zou dan op mijn scheurgitaar komen. Let wel, scheuren is geen shredden.
Fast Fret vind ik ook een topgoedje. Mijn bassist gebruikt het nu ook.
ik heb fruittoffeesquote:Op zondag 4 februari 2007 23:32 schreef Zyggie het volgende:
Jouw whiskey dolt mijn 6 year single barrel straight bourbon whiskey.
Die zijn heel verslavend heb ik van bronnen vernomen.quote:
Ja, ze zijn nu ook opquote:Op zondag 4 februari 2007 23:45 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Die zijn heel verslavend heb ik van bronnen vernomen.
Ik speel nu met een setje 11 van ernie ball, heb liever wat dikkere snaren, hoewel ik eigenlijk nog steeds in de orientatiefase zit.
Kotsen en opnieuw opeten is inderdaad een optie.quote:Op zondag 4 februari 2007 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja, ze zijn nu ook op
speelt het nou veel zwaarder van .10 naar .11 ?
Ja ik speel ook altijd in normale stemmingquote:Op zondag 4 februari 2007 23:51 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Kotsen en opnieuw opeten is inderdaad een optie.
Het speelt niet heel veel zwaarder naar mijn gevoel, maar verschil merk je zeker. Ik heb trouwens standaarstemming, niet gedropt, en ik moet bekennen dat toen ik de snaren een halve toon omlaag zette; het wel iets relaxter vond spelen.
Ik speel in een bandje.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:47 schreef Klaasvaker het volgende:
Wie componeert ook zelf?
Ik schrijf zelf dingen en werk dat later met de zangeres van m'n band uit.quote:Op zondag 4 februari 2007 22:47 schreef Klaasvaker het volgende:
Wie componeert ook zelf?
Het niveau lag de laatste tijd inderdaad hoog.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
idd, omdat ik nog niks heb gepost vandaag.![]()
Ik heb net ska gespeeldquote:Op maandag 5 februari 2007 17:10 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het niveau lag de laatste tijd inderdaad hoog.
Ska rocks me socks man, best tof.quote:Op maandag 5 februari 2007 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb net ska gespeeld
*niveau omlaag trekt
Ik zou gewoon eerst standaard drumritmes doenquote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Cynic het volgende:
Ik wil eigenlijk een ideetje voor een nummer gaan opnemen, maar het drums programmeren valt me nogal zwaar. Ik kan ook helemaal geen toffe drumpartij bedenken, en al helemaal niet in 5/4...
hm, ik heb er inderdaad helemaal niet over nagedacht dat ik het eerst ook met een click kan opnemen!quote:Op maandag 5 februari 2007 18:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou gewoon eerst standaard drumritmes doen
En als je je gitaarpartijen er op hebt staan, dan hoor je vanzelf waar je toffe drumstukjes er tussen kan doen
lijkt me wat makkelijker misschien
Je geeft het antwoord op je probleem al jaquote:Op maandag 5 februari 2007 19:38 schreef Falcon4ever het volgende:
tremolo's zijn eng ...althans op m'n oude ibanez ;p. ontstemt als de pest.
Ik durf te wedden dat mijn ibanez minder ontstemt dat je stratquote:Op maandag 5 februari 2007 19:44 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je geeft het antwoord op je probleem al ja
Gerekend vanaf hoe zuiver je Ibanez normaal is? Dealquote:Op maandag 5 februari 2007 19:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat mijn ibanez minder ontstemt dat je strat![]()
okquote:Op maandag 5 februa:ri 2007 19:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gerekend vanaf hoe zuiver je Ibanez normaal is? Deal.
quote:Op maandag 5 februari 2007 19:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gerekend vanaf hoe zuiver je Ibanez normaal is? Deal.
Eric Johnson heeft ooit bij een optreden de eerste paar noten vals gespeeld en voor de rest van dat nummer bij elke noot op die ene snaar opgebogen naar exact de juiste toonhoogte. Dat moet Vai ook wel kunnenquote:Op maandag 5 februari 2007 20:32 schreef Cynic het volgende:
Daarom speelt Vai ook op een Fender, omdat die zo'n goede tremolo hebben![]()
Ga weg Kwajong!quote:Op maandag 5 februari 2007 19:48 schreef Falcon4ever het volgende:
pas maar op, zometeen pnwd IbaneX je met z'n gitaar
N00Bquote:Op maandag 5 februari 2007 19:38 schreef Falcon4ever het volgende:
tremolo's zijn eng ...althans op m'n oude ibanez ;p. ontstemt als de pest.
ik ook.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:58 schreef Maaark het volgende:
[..]
wat ís dat toch? dat vraag ik me nou al lang af.
Het zusje van Ibanex duhuquote:Op maandag 5 februari 2007 20:58 schreef Maaark het volgende:
[..]
wat ís dat toch? dat vraag ik me nou al lang af.
egwel.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:07 schreef ibaneX het volgende:
kuttopic
neuj, erover zeuren dat je eigen akkoord beter is natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:17 schreef Cynic het volgende:
haha, en dan wordt het zo'n toernooi dat we ze tegenover elkaar zetten?![]()
of 7-9-9-8-0-0...quote:Op maandag 5 februari 2007 22:35 schreef Elmo1608 het volgende:
Als je een standaard E akkoord (0-2-2-1-0-0) opschuift, maar niet een barre maar gewoon open laten, dan krijg je vaak hele mooie droevige akkoorden. bijv: 3-5-4-4-0-0 of 8-10-10-9-0-0.
Ofzo![]()
Momenteel even nul. Maar ik wil wel een kwaliteitsgitaar, dus ik wil er uiteindelijk zo'n 1250 voor uittrekken. Ik zit nu even in een situatie dat ik wellicht moet investeren in microfoons enzo.quote:Op zondag 4 februari 2007 23:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat je is je budget btw voor je scheurgitaar ?
quote:Op maandag 5 februari 2007 07:50 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik speel in een bandje.
Ik probeer der bij te zingen maar echt leuke wil het niet.
We zijn bezig met nummertjes te ontwikkelen.
en ook welkom trouwens (als je mij dan ook bedankt
)
Jeez, 5/4? In 5/4 heb ik nog nooit iets fatsoenlijks kunnen doen. Vind het knap van degenen die het lukt. Bill Bruford (drummer van o.a. Yes) is daar goed in, misschien tijd om eens in zijn discografie te duiken. Kid Gloves - Grace Under Pressure van Rush heeft het couplet in 5/4. Misschien leuk als schoolvoorbeeld. Ik vind het een superlastige maatsoort, lastig om te tellen, spelen (zeker als je erbij wilt zingen) en lastig om iets soepels in te maken. 7/4 vind ik wat dat betreft "makkelijker".quote:Op maandag 5 februari 2007 17:51 schreef Cynic het volgende:
Ik wil eigenlijk een ideetje voor een nummer gaan opnemen, maar het drums programmeren valt me nogal zwaar. Ik kan ook helemaal geen toffe drumpartij bedenken, en al helemaal niet in 5/4...
Ibanez JS1000quote:Op maandag 5 februari 2007 23:16 schreef Klaasvaker het volgende:
[..]
Momenteel even nul. Maar ik wil wel een kwaliteitsgitaar, dus ik wil er uiteindelijk zo'n 1250 voor uittrekken. Ik zit nu even in een situatie dat ik wellicht moet investeren in microfoons enzo.
Deadsoul Tribe heeft ook nog wel eens wat nummers in 5/4 staan. Ik moet ook eigenlijk gewoon onze drummer maar wat laten doen, maar ik dacht dat het, met name in zo'n maatsoort, wel fijn zou zijn als ik alvast een suggestie kon aandragen. Overigens gaat het nummer uiteindelijk over in 3/4, dat wil heel mooi na een 5/4 maat. Ik tel de maat trouwens als 123 123 1234 (inmiddels tel ik niet meer, maar 'voel'ik hem wel) Ik denk dat het automatisch wat proggy gaat klinken, maar dat vind ik niet zo heel erg eigenlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:55 schreef Klaasvaker het volgende:
[..]
Jeez, 5/4? In 5/4 heb ik nog nooit iets fatsoenlijks kunnen doen. Vind het knap van degenen die het lukt. Bill Bruford (drummer van o.a. Yes) is daar goed in, misschien tijd om eens in zijn discografie te duiken. Kid Gloves - Grace Under Pressure van Rush heeft het couplet in 5/4. Misschien leuk als schoolvoorbeeld. Ik vind het een superlastige maatsoort, lastig om te tellen, spelen (zeker als je erbij wilt zingen) en lastig om iets soepels in te maken. 7/4 vind ik wat dat betreft "makkelijker".
Bands als Rush en Marillion wisselen nogal eens binnen een nummer van maatsoort. Bijvoorbeeld Gazpacho - Afraid Of Sunlight van Marillion met coupletten in 6/4 en refrein in 7/4. Vind ik zelf erg mooi.
Doe zelf nog wel eens wat met 6/4, een soort verlenging van het platgetreden 4/4, die heel swingend of gracieus kan uitpakken. Het openingsnummer St. Teresa - Relic van Joan Osbourne is in 6/4. My Right Hand Man van hetzelfde album is in 7/4.
Als de melodie erom vraagt, klinkt een afwijkende maatsoort het meest natuurlijk. Veel mensen valt het dan vaak niet eens op dat het oneven is.Zelfs de BeeGees stoeiden met 7. Zie/hoor bijvoorbeeld Jive Talking tijdens het thema.
Nou ja, dit is een gitaristentopic. Sorry dat ik me zo liet gaan.
Naar wat voor muziek luister je zelf?
Ik heb niet ene optimale stem, ook nog niet 100% betrouwbaarquote:Op maandag 5 februari 2007 23:24 schreef Klaasvaker het volgende:
[..]
Die is leuk, punkjunk.
Is het zingen zelf lastig of vind je de combi met gitaar moeilijk? Ik doe het allebei en kom een heel eind. Sommige rytmische partijen vind ik heel moeilijk om te combineren. Ik heb zangles gevolgd om (beter) te kunnen zingen, want dat wilde ik erg graag. Gek genoeg heb ik nooit gitaarles gehad.
Hij ziet er mooi uit, maar mocht je overwegen een Schecter te kpen dan kan je beter even doorsparen voor een Blackjack of een Hellraiser. En je kan heel erg slecht bij de bovenste 2 frets...quote:
ik ben op dit moment een stukje aan het tikken over gitaren opnemen en zit nu op pagina 3. komen nog 2-3 pagina's bij en dan post ik het wel ff hier en in het studiotopic.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hij ziet er mooi uit, maar mocht je overwegen een Schecter te kpen dan kan je beter even doorsparen voor een Blackjack of een Hellraiser. En je kan heel erg slecht bij de bovenste 2 frets...
quote:
| 1 2 3 | A------------------3----0----- D--3------0------------------ |
123 123 1234quote:Op dinsdag 6 februari 2007 11:19 schreef super-muffin het volgende:
[..]Tool
Mar volgens mij gaat the Patient anders:
zo iets volgens mij:
[ code verwijderd ]
Ik vind tommy altijd heel vet!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:43 schreef Descendant het volgende:
Als je tijd over hebt
http://www.youtube.com/watch?v=1UC7byHsEXg
Zijn het eigenlijk goeie gitaren over het algemeenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hij ziet er mooi uit, maar mocht je overwegen een Schecter te kpen dan kan je beter even doorsparen voor een Blackjack of een Hellraiser. En je kan heel erg slecht bij de bovenste 2 frets...
Lijkt een beetje op de Ibanez die ik heb gehad.quote:
De duurdere modellen uit die Diamond serie zijn super, spelen heel erg lekker en klinken goed. En dan heb je voor minder dan 1000 euro het duurste model uit de serie, met actieve EMG's. De goedkopere modellen hebben niet zulke goed klinkende elementen. Volgens mij hebben ze trouwens ook allemaal een mensuur van 26,5 inch, hou daar even rekening mee!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zijn het eigenlijk goeie gitaren over het algemeen
Heb er pas 1 in m'n klauwen gehad en die was supermaar dat kreng kostte dan ook 5000e
![]()
haha vet lache, ik vind deel 4 ook geweldig waar hij over zijn Live stage set-up praat.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:50 schreef piekartz87 het volgende:
lo ik ben beetje nieuw in het gitaristen gedeelte hier op fok.. maar niet met de gitaar zelf.
wat proberen jullie zoal tegenwoordig te spelen? ik ben op het moment bezig met
erotomania van Dream theater.
daar gaat wat tijd inzitten maar ik kom er wel
oh btw.. ubergrappig filmpje van petrucci : http://youtube.com/watch?v=evTTHS9hwvU
bekijk de andere parts ook ff;)
Is dat groter of kleinerquote:Op dinsdag 6 februari 2007 13:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
De duurdere modellen uit die Diamond serie zijn super, spelen heel erg lekker en klinken goed. En dan heb je voor minder dan 1000 euro het duurste model uit de serie, met actieve EMG's. De goedkopere modellen hebben niet zulke goed klinkende elementen. Volgens mij hebben ze trouwens ook allemaal een mensuur van 26,5 inch, hou daar even rekening mee!
Dat is een inch langer dan de meeste Ibanez gitaren bijvoorbeeld, en nog weer een stukje langer dan de mensuur van een Fender of Gibsonquote:
okquote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:08 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is een inch langer dan de meeste Ibanez gitaren bijvoorbeeld, en nog weer een stukje langer dan de mensuur van een Fender of Gibson
Welkomquote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:12 schreef -Flappy- het volgende:
Hoi![]()
Ik speel dus ook gitaar![]()
Heb een Epiphone G-400, SG model.
obviousquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:04 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Komt door mijn charmeoffensief een aantal topics geleden.
Het beginnerstopic is zelfs uit de lijst verdwenen.quote:
Blijft tof inderdaad. Goed voor de podiumskills ook, nu ff wat oefenen met gitaren slopen.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:07 schreef Dribbel_ het volgende:
Net een nieuw optreden geregeld in een klein zaaltje hier ergens
voor 50 man ofzo maar wel tof![]()
Ik heb de hele dat niks anders gedaan dan gitarenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:08 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het beginnerstopic is zelfs uit de lijst verdwenen.![]()
Goede dag voor de gitaar trouwens.
lekker strak en puntig man, en zwart ook nog esquote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:05 schreef Jorikjet het volgende:
wat een stront lelijke gitaar
quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:05 schreef Jorikjet het volgende:
wat een stront lelijke gitaar
Dat zegt hij al.quote:
http://classtab.org/lvb_2721.txtquote:Op dinsdag 6 februari 2007 21:50 schreef Blivox het volgende:
Know your roots, ik ben nèt begonnen met het leren van Moonlight Sonata. Ik kan alleen nog geen mooie tab vinden waar de akkoordgrepen ook bij staan. Misschien dat ik ze zelf maar moet opschrijven, Am, Am/G, Am/F, G en F heb ik al voorbij zien komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |