-Menn0-Gitarist.nl zou jij me kunnen toevoegen?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Falcon4ever het volgende:
-Menn0-: zou ik misschien als vaste klant in de openingspost mogen worden opgenomen![]()
*edit avatar ff geupdate
Als ik zeg dat je nu semi-acoustisch in één stap meeneemt maak ik het vast weer te moeilijk he?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:22 schreef Blivox het volgende:
Akoestisch is toch zo heul moeilijk, met dikke snaren en brede hals enzo? Met van dat hout en een gat erin?
Wat is mijn plaatje toch fucking lelijk eigenlijk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:22 schreef Litpho het volgende:
Ik heb jullie twee er nu met de hand even ingezet (en krijg vermoedelijk op mijn lazer van de twee man die er nu buiten vallen)
Keimoeilijk.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ik zeg dat je nu semi-acoustisch in één stap meeneemt maak ik het vast weer te moeilijk he?.
merciquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:22 schreef Litpho het volgende:
Ik heb jullie twee er nu met de hand even ingezet (en krijg vermoedelijk op mijn lazer van de twee man die er nu buiten vallen)
Je hebt geluk, binnenkort zijn mijn tentamens klaar en dan begin ik met het einde van Slowhand.quote:
quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Too Loud For Granny has 7 friends.
Ik wou wel vrienden worden met Lindy, tot ik deze foto zag:quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:15 schreef guitarist.nl het volgende:
Too Loud For Granny has 7 friends.
Ow volgens mij is het nog de oude versiequote:Op donderdag 1 februari 2007 00:24 schreef Zyggie het volgende:
Wat een nasty echo/afstand zit er in de zang op 2/3 van dat eerste nummer van 'I kissed Charles'.![]()
Hij staat in de WiKi, je kan het zelf doen dus. Zolang je hem maar niet verneukt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:07 schreef SNArky het volgende:
Hmm, ik post hier al een heel stuk langer dan die twee nieuwe en ik mag nog steeds niet in de OP....
Wat zijn jullie ervaringen met Ernie Balls? Ik ben namelijk van plan om een keer van de standaard d'Addario's af te stappen...
Tip: de OP is een Wiki die je zelf kunt aanpassen. Dan sta je de volgende keer erbij.quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:07 schreef SNArky het volgende:
Hmm, ik post hier al een heel stuk langer dan die twee nieuwe en ik mag nog steeds niet in de OP....
quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hij staat in de WiKi, je kan het zelf doen dus. Zolang je hem maar niet verneukt.
En alleen een icoontje van iemand weghalen die al meer dan 10 topics niet meer mee post ofzo.
*Cheer*quote:Op donderdag 1 februari 2007 10:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tip: de OP is een Wiki die je zelf kunt aanpassen. Dan sta je de volgende keer erbij.
Volgens mij kun je Thomzzzz er wel uithalen, want die heb ik al heul lang niet meer gezien hier.
Ik ben nog een echte gitaarn00b, ben nu net twee maanden onderweg. Vaak zit ik van die oude 8bit riedeltjes te spelen. Bijvoorbeeld super marioquote:Op donderdag 1 februari 2007 09:42 schreef Cynic het volgende:
ja, en vertel eens wat je zoal speelt
ben benieuwd!quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
http://myspace.com/tooloudforgranny
ff spam![]()
muziek staat er in een weekje op![]()
tofquote:Op donderdag 1 februari 2007 12:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
trouwens gister weer een geweldig optreden gehad! ging niet altijd even soepel, want de bassist zijn bas begaf het op het einde van de 1e set, maar al met al gingen toch alle 300 man helemaal los!
quote:
www.traband.nlquote:Op donderdag 1 februari 2007 12:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
tof
link naar de site van je band ?![]()
iddquote:Op donderdag 1 februari 2007 13:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
www.traband.nl
niet dat daar ook maar iets opstaat, maarja!
Door een signaal te gebruiken wat je digitale input niet overstuurt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:48 schreef imported_sphinx het volgende:
maar hoe neem je nou teringveel distortion op zonder dat het kut klinkt?
(zonder dat het nog kutter klinkt dan normaal ha-ha)
heel duidelijk, jah. dankje enzo.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Door een signaal te gebruiken wat je digitale input niet overstuurt.
Altijd bereid om te helpenquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
heel duidelijk, jah. dankje enzo.
Mic voor je cab zetten, en het binnenkomende signaal zo afknijpen dat het niet zo hard (volume-wise) wordt opgenomen dat het gaat clippen, da's wat Litpho bedoelt.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
heel duidelijk, jah. dankje enzo.
![]()
![]()
maar dan moet je eerst een goeie mic hebben.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mic voor je cab zetten, en het binnenkomende signaal zo afknijpen dat het niet zo hard (volume-wise) wordt opgenomen dat het gaat clippen, da's wat Litpho bedoelt.
Of dat ook je probleem oplost, is vraag twee natuurlijk.
Huur gewoon een oefenruimte, beetje oefenruimte heeft best behoorlijk materiaal staanquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar dan moet je eerst een goeie mic hebben.
het zal iig minder piepen en kraken, maar of het geluid echt beter wordt..
Of modeling software.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar dan moet je eerst een goeie mic hebben.
het zal iig minder piepen en kraken, maar of het geluid echt beter wordt..
Trabant!quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Deansensitized het volgende:
Traband![]()
Mooie bandwagen voor jullie:
[afbeelding]
![]()
het geluid door GuitarRig halen helpt ook idd, en dan alleen de cabs en mics gebruiken voor het geluid. misschien een amp ervoor voor wat meer volume en mogelijkheden en shit.quote:
Hm, dat is misschien weer het paard achter de wagen spannen. Waarom neem je niet gewoon rechtstreeks op uit GuitarRig?quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:11 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
het geluid door GuitarRig halen helpt ook idd, en dan alleen de cabs en mics gebruiken voor het geluid. misschien een amp ervoor voor wat meer volume en mogelijkheden en shit.![]()
Ja, dat was dus ook de grapquote:Op donderdag 1 februari 2007 14:22 schreef Deansensitized het volgende:
Traband![]()
Mooie bandwagen voor jullie:
[afbeelding]
![]()
HIER IS HET ANTWOORD: http://www.badmuckingfastard.com/sound/slipperman.htmlquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:48 schreef imported_sphinx het volgende:
graag.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
HIER IS HET ANTWOORD: http://www.badmuckingfastard.com/sound/slipperman.html
Dit lijkt een post van een beetje een geflipte gast, maar deze geflipte gast is dus wel verantwoordelijk voor tientallen gouden platen en in recordingland geldt dit stuk tekst als een van de meest waardevolle voor het opnemen van Electrische Gitaren.
Het is een heel stuk om te lezen, als je iets samengevat wil hebben, dan kun wil ik dit wel doen in het studio-apparatuur topic!!
Is het niet je versterker? Is het niet 1 enkel element? Is de bedrading niet ergens los geschoten?quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:13 schreef imported_sphinx het volgende:
kan het zijn dat de output van mijn Epi LP ineens heel laag is... issie nu kapot?
ik gok de bedradingquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Is het niet je versterker? Is het niet 1 enkel element? Is de bedrading niet ergens los geschoten?
nee, nee, lijkt me de enige optie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:19 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Is het niet je versterker? Is het niet 1 enkel element? Is de bedrading niet ergens los geschoten?
Tuurlijk kunnen we dat. Als jij nou eens precies vertelt wat er loos is, wat er mis ging, wanneer het gebeurde enzo, dan probeer ik je zo goed mogelijk te helpen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 19:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, nee, lijkt me de enige optie.
kunnen wij het maken? nou en of!
Het is dat je het op het studiowerk niet altijd door de productie heen kan horen, maar Lukather heeft door de jaren heen best leuke stukjes gespeeld. Zeker live wilde hij nog wel eens losgaanquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:55 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben bezig met een toto cover band op te richten
Lees ik nou net dat die klootviolen naar nederland komen, ken je mooi een paar mensen ronselen daarquote:Op donderdag 1 februari 2007 19:55 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben bezig met een toto cover band op te richten
misschien doordat ik tegen de jack stootte toen ik em weg wou zetten, met de kabel er nog in.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:01 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen we dat. Als jij nou eens precies vertelt wat er loos is, wat er mis ging, wanneer het gebeurde enzo, dan probeer ik je zo goed mogelijk te helpen.
niks n00b,quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:24 schreef Deansensitized het volgende:
N00b![]()
Maar denk dat je gitaar-output dat verrot is ja.
Wat voor gitaar is dat in godsnaam. Een Stralecaster?quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:11 schreef Neidropje het volgende:
rare jongens bij fender
[afbeelding]
de Lelijkasterquote:Op donderdag 1 februari 2007 21:31 schreef Blivox het volgende:
[..]
Wat voor gitaar is dat in godsnaam. Een Stralecaster?
1. Nee, want ik ben er zuinig op. Beuk alleen mijn zanger met de headstock voor zijn bek.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niks n00b,
1. kan iedereen gebeuren
2. ik speel beter dan jij.
BWHAHAHAHA!!! denk ik.![]()
![]()
Bij www.warmoth.com hebben ze wel LP halzen, en de rest. zoals pickups en alle shit.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:02 schreef punkjunk het volgende:
Heeft iemand ervaring met het (deels) bouwen van ene gitaar? Ik vind het iig allemaal vet klinken. Op mp staat een mahoney LP body en ik begon meteen te fantaseren over witte lak en zwarte hardware.
Maar, da's alleen de body, dus geen elementenen en hals. Natuurlijk ken ik tonefactory en daar verkopen ze halzen. Helaas geen LP necks die blank zijn (dus niet dat donkere hout), en daarnaast vind ik een tele hals mooier als ene lp hals ivm de headstock.
Maar is zoiets een beejte passend te krijgen? Of valt dat niet te zeggen zonder de precieze maten enzo?
Ik heb op tonefactory ook gekeken naar pickups. Ik wil zowiezo een humbucker in de brug dan, daar had ik de Seymour Duncan SH-5 Custom Model Humbucker Bridge voorgevonden omdat ie high output/distortion bla bla bla, iig speciaal voor punk/fuck/rock(nroll). Voor de neck weet ik het niet. Omdat ik me neck element op me tele eigelijk alleen gebruik voor rustige stukjes in muziek, en voor solo's (ook lang niet altijd) hoeft dit (nu) niet een super super element te zijn. Ik keek wat rond en zag p90 elementen, wat er wel grappig uitziet, en ook wel redelijk in mijn richting komt (rock/blues/ska zag ik er zelfs tussen staan. Het element is een KLUSON Grand Vintage P-90 Soapbar, Neck. Deze is ongeveer 40 euro. Is dit de moeite waard of is het weg gegooid geld?
En valt dit te combineren met een humbucker? (ik heb geen verstand van electronica)
Ten slot een foto van de body die ik in gedachten had:
[afbeelding]
Hoop text, hopelijk is het allemaal duidelijkhoe niet veel verstand ik van zulke shit heb
....quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:30 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niks n00b,
1. kan iedereen gebeuren
2. ik speel beter dan jij.
BWHAHAHAHA!!! denk ik.![]()
![]()
Die gast loopt af en toe te trippen dus wie weet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
....
ik hoop dat je in ieder geval niet serieus bent anders zou ik het best een sneue post vinden
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
....
ik hoop dat je in ieder geval niet serieus bent anders zou ik het best een sneue post vinden
ik ben de onserieusheid zelve, af en toe.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:39 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Die gast loopt af en toe te trippen dus wie weet.![]()
Double/Quad tracken. Dit houd in dat je met iets minder distortion opneemt dan je normaal zou gebruiken, maar de gitaar track meedere keren opneemt, vaak 2 of 4 keer. Als je een dik beukstuk hebt kun je het rhythm stuk 4 keer opnemen, en de 4 tracks dan bijvoorbeeld 100%L, 60%L, 60%R en 100%R pannen. Je krijgt hierdoor een mooi dik geluid, zonder dat de noten verdrinken in de distortion.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:48 schreef imported_sphinx het volgende:
ook een idee.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:12 schreef Descendant het volgende:
[..]
Double/Quad tracken. Dit houd in dat je met iets minder distortion opneemt dan je normaal zou gebruiken, maar de gitaar track meedere keren opneemt, vaak 2 of 4 keer. Als je een dik beukstuk hebt kun je het rhythm stuk 4 keer opnemen, en de 4 tracks dan bijvoorbeeld 100%L, 60%L, 60%R en 100%R pannen. Je krijgt hierdoor een mooi dik geluid, zonder dat de noten verdrinken in de distortion.
nee, de TT is blijkbaar een vuige leugen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 14:50 schreef Zyggie het volgende:
Kent iemand misschien een leuk flamenco solistisch stuk?
Hehe, die is vrij apart.quote:Op donderdag 1 februari 2007 21:11 schreef Neidropje het volgende:
rare jongens bij fender
[afbeelding]
Kon je dat niet zonder die trui dan?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:00 schreef Deansensitized het volgende:
Nieuwe trui![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu weer goed Seek & Destroy oefenen![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |