Echt nietquote:
Nu moet ik zeker iets verzinnen om het goed te makenquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:23 schreef Lucille het volgende:
[..]
Echt niet
en niet baggeren hier Sjeen
In mijn geval heb ik 2 ruimtes in huis die geen verwarming hebben en waarbij de deuren altijd dicht zijn (het zijn bergruimtes), dus mij is door de leverancier afgeraden om drempelvrij het laminaat door te leggen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:25 schreef Sjeen het volgende:
Ik weet niet of het feit dat wij een nieuwbouwhuis zonder drempels hadden verder nog iets uitmaakt... Het is wel zo dat er voldoende ventilatieruimte is onder de deuren en dat de temperatuur op de boven verdieping eigenlijk vrij constant is...
Laminaat afkitten?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:35 schreef Marsepein het volgende:
Bij het doorleggen van vertrek naar vertrek worden vaak de kozijnen iets ingekort zodat je het laminaat onder het kozijn doorlegt ipv er tegen aan (Met een afdekplintje). Als je het onder het kozijn legt, kun je de kier tussen kozijn en laminaat mooi afkitten.
Verder heb je wel wat stofverplaatsing door het niet plaatsen van een drempel. Het heet ook niet voor niets een stofdrempel
Blauw topic![]()
Er bestaat ook speciale kit juist om kleine ruimtes op te vullen die je bij laminaat leggen kan krijgen (zoals een radiatorbak die op de grond staan). Werkt prima dus met rek/krimp.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:55 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Laminaat afkitten?
Is dit niet vragen om uitzet/krimp problemen?
Plakplinten hoef je niet te plakken aan het laminaat, dat kan ook op een andere manier zodat je vloer er gewoon onder schuift als het ware..quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:04 schreef Marsepein het volgende:
Kit is juist bedacht om krimp en rek op te kunnen vangen.
Zelf blijf ik het een wonder vinden dat mensen nog plakplinten gebruiken. Volgens mij fixeer je daarmee nog meer je vloer dan met kit. Ik bedoel, je laat overal 1 cm vrij zodat het laminaat vrij kan bewegen, en vervolgens klem je het laminaat met een plakplint strak tegen de muur.
De meeste plakplinten hebben een lijmlaag die flexibel blijft en dus niet de boel klemzetten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:04 schreef Marsepein het volgende:
Kit is juist bedacht om krimp en rek op te kunnen vangen.
Zelf blijf ik het een wonder vinden dat mensen nog plakplinten gebruiken. Volgens mij fixeer je daarmee nog meer je vloer dan met kit. Ik bedoel, je laat overal 1 cm vrij zodat het laminaat vrij kan bewegen, en vervolgens klem je het laminaat met een plakplint strak tegen de muur.
Nee, dat laat gewoon los als de zooi uitzetquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:08 schreef Lucille het volgende:
[..]
De meeste plakplinten hebben een lijmlaag die flexibel blijft en dus niet de boel klemzetten.
Je zou natuurlijk ook voor kwaliteit kunnen gaan i.p.v. kwantiteit.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat laat gewoon los als de zooi uitzet![]()
Mja... dat heb ik beneden gedaan... Mooie vernagelde en verlijmde eikenhouten vloer, boven vond ik niet zo belangrijkquote:Op donderdag 1 februari 2007 00:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook voor kwaliteit kunnen gaan i.p.v. kwantiteit.
Ja wie niet.....quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja... dat heb ik beneden gedaan... Mooie vernagelde en verlijmde eikenhouten vloer, boven vond ik niet zo belangrijk![]()
ik heb bijna overal alles gewoon in 1 stuk neer gelegd, en inderdaad, het is een klote-klus. In de meeste huizen is het vrijwel overal redelijk constant qua temp en lucht-vochtigheid, dus is het geen enkel prolbeem.quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:37 schreef Openminded het volgende:
Wij hebben op de bovenverdieping ook bijna 70 m2 Quickstep laminaat doorgelegd. Op de grote slaapkamer begonnen en daarna gewoon doorgelegd via de hal naar de andere 2 slaapkamers. Ons was dit ook afgeraden maar gewoon schijt aan hebben en doen wat je zelf wil!Ligt er nu bijna een jaar en nergens last van. Denk dat het er ook aan ligt dat Quickstep laminaat toch vrij dik en kwalitatief best goed is, weet natuurlijk niet hoe het zou hebben uitgepakt met laminaat van ¤ 4,95 / m2
![]()
Mijn advies: gewoon doen!
in mn broer zn huisje hebben de vorige bewoners de plintjes met SPIJKERTJES! op het laminaat vast gezet..quote:Op donderdag 1 februari 2007 00:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, dat laat gewoon los als de zooi uitzet![]()
quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in mn broer zn huisje hebben de vorige bewoners de plintjes met SPIJKERTJES! op het laminaat vast gezet..doe t dan aan de muur ofzo :/
Vervalt de garantie? van wat? Het laminaat? De dorpels? De plinten? En waarom zou doorleggen slecht zijn voor het laminaat met het gevolg dat de garantie vervalt?quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik vind de overgang niet echt mooi. Ik had het in de gang ook gewoon in de lengte gelegt. btw bij doorleggen vervalt heel vaak de garantie
Tis dit nu weer voor een griebus ,eerst in de lengte dan in de breedte?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:58 schreef HarryP het volgende:
Mijn nicht had ook alles doorgelegd en daar was het laminaat bol komen te staan.
Maar zelf vind ik dorpels helemaal niet lelijk
[afbeelding]
Inderdaad, 't is weer wat anders dan rechte stukjes afzagenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:11 schreef SuzukiSwift het volgende:
En Arjan, dat soort constructies vind ik nu juist het leuke van het vloeren leggen.
Van het laminaat. Ik gok dat het vervalt vanwege de grotere druk, maar het staat wel in de folders van de grotere merken als balterio en quickstep.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:54 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Vervalt de garantie? van wat? Het laminaat? De dorpels? De plinten? En waarom zou doorleggen slecht zijn voor het laminaat met het gevolg dat de garantie vervalt?![]()
zo opvullen is een idee dat ik zeker ga onthouden, maar vind het arbeids intensive hoekjes denk toch iets mooier.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:35 schreef Hankiepankie het volgende:
Voordat wij in ons appartementje trokken lagen er overal drempels/dorpels en deze hebben wij weggehaald. We hebben het laminaat in 1 richting gelegd door het hele appartement heen. Bij de overgang van de woonkamer naar de gang en beide slaapkamers naar de gang hebben we ijzeren strips gelegd om het gat te bedekken. Deze hebben we vastgekit (de cv leidingen liggen door de gang en ik had geen zin in een zwembad).
Verder hebben we er opgelet dat het laminaat zeg maar doorloopt vanuit de gang naar de woonkamer (we hebben rondom een v-groef in het laminaat). Als je met een kort stukje eindigt in de gang begin je met een langer stukje in de woonkamer. Ook hebben we de groeven gelijk gelegd.
Ikzelf vind deze oplossing erg mooi. We hebben geen last van de strip en ik let er eigenlijk helemaal niet meer op.
Ook heb ik bij de deurpost een iets andere oplossing gemaakt dan ik bij anderen heb gezien. Ik had geen zin om 5 kleine stukje te gaan plakken, maar ik heb de ruimte opgevuld met een vierkantje (zie foto).
[afbeelding]
[afbeelding]
laminaat in de breedte van de gang leggen, komt een hoop afval vanaf dan...in de lengte kan je doorleggen wat je wil...scheelt je zaagafvalquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik vind de overgang niet echt mooi. Ik had het in de gang ook gewoon in de lengte gelegt. btw bij doorleggen vervalt heel vaak de garantie
idd vanuit 2 a 3 pakken tegelijkertijd tijd werken... wij hebben nu ook alles uit 1 pak tegelijk en dat zie je.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:34 schreef gfree het volgende:
[..]
Volgende keer ook ff op de herhaling van het patroon letten.![]()
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |