abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45868304
Ik was van plan alle drempels uit de deuropeningen te halen en het laminaat door te leggen.
Nu zegt een ervaren klusser dat dat niet kan omdat de ene kamer kleiner is dan de andere kamer en dat er dan een te grote spanning op het laminaat komt te staan met uitzetten en krimpen.
Sterker nog hij wilt de drempels die ik er al uitgehaald heb terugplaatsen!

Klopt dit? Of valt het allemaal wel mee?
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 januari 2007 @ 23:15:15 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45868423
Vier jaar geleden laminaat gelegd op de bovenverdieping, geen drempels gewoon doorgelegd. Geen problemen, behalve dan dat het leggen soms niet de meest makkelijke klus was...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:15:37 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45868438
Ja dat merk ik ook bij die laminaat leggerts. Ze willen echt dat je overal van die lelijke kutdrempels neerlegt. Nahja

TVP dus.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_45868544
De afmeting van de ruimtes is niet het probleem. Waar het mis kan gaan (let op, ik zeg kan gaan) is in ruimtes die niet dezelfde temperatuur en vochtigheid hebben, waardoor de vloeren in de verschillende vertrekken niet op dezelfde manier rekken/krimpen. Hier zal je meer last mee hebben als je deuren dicht doet of in een deel van het huis niet stookt, etc .....
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 januari 2007 @ 23:20:23 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45868586
Je stalkt me
pi_45868674
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:20 schreef Sjeen het volgende:
Je stalkt me
Echt niet

en niet baggeren hier Sjeen
  Licht Ontvlambaar woensdag 31 januari 2007 @ 23:25:23 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45868731
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:23 schreef Lucille het volgende:

[..]

Echt niet

en niet baggeren hier Sjeen
Nu moet ik zeker iets verzinnen om het goed te maken

OT:
Ik weet niet of het feit dat wij een nieuwbouwhuis zonder drempels hadden verder nog iets uitmaakt... Het is wel zo dat er voldoende ventilatieruimte is onder de deuren en dat de temperatuur op de boven verdieping eigenlijk vrij constant is...
pi_45868861
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:25 schreef Sjeen het volgende:

Ik weet niet of het feit dat wij een nieuwbouwhuis zonder drempels hadden verder nog iets uitmaakt... Het is wel zo dat er voldoende ventilatieruimte is onder de deuren en dat de temperatuur op de boven verdieping eigenlijk vrij constant is...
In mijn geval heb ik 2 ruimtes in huis die geen verwarming hebben en waarbij de deuren altijd dicht zijn (het zijn bergruimtes), dus mij is door de leverancier afgeraden om drempelvrij het laminaat door te leggen.
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:33:00 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45868969
Volgens mij kan je het prima doorleggen hoor...
Ja, krimpen uitzetten maar in de tegenwoordige huizen is er vaak niet enorm veel 'klimaat'-verschil dat het echt verschillen op gaat leveren.
Gewoon eerst echt braaf dat laminaat laten acclimatiseren in je huis en dan gaan leggen. Zonder drempels!
pi_45869036
Bij het doorleggen van vertrek naar vertrek worden vaak de kozijnen iets ingekort zodat je het laminaat onder het kozijn doorlegt ipv er tegen aan (Met een afdekplintje). Als je het onder het kozijn legt, kun je de kier tussen kozijn en laminaat mooi afkitten.

Verder heb je wel wat stofverplaatsing door het niet plaatsen van een drempel. Het heet ook niet voor niets een stofdrempel

Blauw topic
pi_45869427
Ik heb het nu al 4 jaar liggen op de bovenverdieping, gang en vier kamers allemaal in een keer doorgelegd.
Mij was het ook afgeraden, maar niet naar geluisterd.
In de diverse kamers heersen diverse temperaturen, maar dit heeft nooit tot problemen geleid.

Mijn manier van het geheel was:
Laminaat uitgezocht en gekocht.
De pakketten 4 weken in de verpakking laten acclimatiseren in 1 ruimte op de bovenverdieping.
In de grootste slaapkamer begonnen en van hieruit ook de andere ruimten aangekoppeld.
Bij de dorpels iets meer ruimte gehouden en de plinten op kleine stukjes kit vastgelijmd.
plinten zijn gewoon van die smalle plakplintjes, maar doordat ik bij de deuren iets meer ruimte overhield, wat nog net binnen de plintjes viel heb ik hier steeds een klodder kit onder gelegd en daar de plint opgedrukt.

Ik heb het dus langs het kozijn gelegd en er niet onderdoor, maar de manier van Marsepein kan natuurlijk ook heel goed.
pi_45869436
Wij hebben ook gewoon door gelegd en dat levert geen problemen op.
De enige uitzondering is de slaapkamer, daar zit wel een drempel voor omdat we daar geen verwarming aan hebben en het raam meestal open staat.

Tochten onder een deur door is natuurlijk heel makkelijk te voorkomen door er een borstel onder te maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_45869657
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:35 schreef Marsepein het volgende:
Bij het doorleggen van vertrek naar vertrek worden vaak de kozijnen iets ingekort zodat je het laminaat onder het kozijn doorlegt ipv er tegen aan (Met een afdekplintje). Als je het onder het kozijn legt, kun je de kier tussen kozijn en laminaat mooi afkitten.

Verder heb je wel wat stofverplaatsing door het niet plaatsen van een drempel. Het heet ook niet voor niets een stofdrempel

Blauw topic
Laminaat afkitten?
Is dit niet vragen om uitzet/krimp problemen?
  woensdag 31 januari 2007 @ 23:56:33 #14
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45869684
nergens last van
Klaar?
Ik niet!
pi_45869741
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 23:55 schreef Onverlaatje het volgende:

[..]

Laminaat afkitten?
Is dit niet vragen om uitzet/krimp problemen?
Er bestaat ook speciale kit juist om kleine ruimtes op te vullen die je bij laminaat leggen kan krijgen (zoals een radiatorbak die op de grond staan). Werkt prima dus met rek/krimp.
pi_45869896
Kit is juist bedacht om krimp en rek op te kunnen vangen.

Zelf blijf ik het een wonder vinden dat mensen nog plakplinten gebruiken. Volgens mij fixeer je daarmee nog meer je vloer dan met kit. Ik bedoel, je laat overal 1 cm vrij zodat het laminaat vrij kan bewegen, en vervolgens klem je het laminaat met een plakplint strak tegen de muur.
pi_45870004
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:04 schreef Marsepein het volgende:

Zelf blijf ik het een wonder vinden dat mensen nog plakplinten gebruiken. Volgens mij fixeer je daarmee nog meer je vloer dan met kit. Ik bedoel, je laat overal 1 cm vrij zodat het laminaat vrij kan bewegen, en vervolgens klem je het laminaat met een plakplint strak tegen de muur.
Plakplinten hoef je niet te plakken aan het laminaat, dat kan ook op een andere manier zodat je vloer er gewoon onder schuift als het ware..

Maar de term plakplint weet iedereen wel gelijk wat er bedoeld word.
En lucille je heb gelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door klipper op 01-02-2007 00:23:56 ]
pi_45870011
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:04 schreef Marsepein het volgende:

De meeste plakplinten hebben een lijmlaag die flexibel blijft en dus niet de boel klemzetten.
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 februari 2007 @ 00:26:16 #19
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45870525
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:08 schreef Lucille het volgende:

[..]

De meeste plakplinten hebben een lijmlaag die flexibel blijft en dus niet de boel klemzetten.
Nee, dat laat gewoon los als de zooi uitzet
pi_45870555
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook voor kwaliteit kunnen gaan i.p.v. kwantiteit.
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 februari 2007 @ 00:28:35 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45870578
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook voor kwaliteit kunnen gaan i.p.v. kwantiteit.
Mja... dat heb ik beneden gedaan... Mooie vernagelde en verlijmde eikenhouten vloer, boven vond ik niet zo belangrijk
pi_45870690
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Mja... dat heb ik beneden gedaan... Mooie vernagelde en verlijmde eikenhouten vloer, boven vond ik niet zo belangrijk
Ja wie niet.....
Beneden heb ik ook een hardhouten vloer liggen, en boven gewoon laminaat.
Maar bij plakplinten is het wel zo dat er best wel kwaliteitsverschil is tussen het ene en het andere.
Twee kamers heb ik de plint aan de muur vastgemaakt, waar de vloer als het ware onder kan schuiven, en in de andere ruimten wel de plinten geplakt, en deze zitten nog steeds net zo vast als in het begin maar kunnen wel bewegen zonder los te laten.
Terwijl inderdaad bij veel mensen de plakplinten na verloop van tijd wel los laten.
En dat lijkt dan toch eerder een kwestie van kwaliteitsverschil dan van verkeerd gemonteerd zijn.
pi_45870799
Wij hebben op de bovenverdieping ook bijna 70 m2 Quickstep laminaat doorgelegd. Op de grote slaapkamer begonnen en daarna gewoon doorgelegd via de hal naar de andere 2 slaapkamers. Ons was dit ook afgeraden maar gewoon schijt aan hebben en doen wat je zelf wil! Ligt er nu bijna een jaar en nergens last van. Denk dat het er ook aan ligt dat Quickstep laminaat toch vrij dik en kwalitatief best goed is, weet natuurlijk niet hoe het zou hebben uitgepakt met laminaat van ¤ 4,95 / m2

Mijn advies: gewoon doen!
pi_45875062
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:37 schreef Openminded het volgende:
Wij hebben op de bovenverdieping ook bijna 70 m2 Quickstep laminaat doorgelegd. Op de grote slaapkamer begonnen en daarna gewoon doorgelegd via de hal naar de andere 2 slaapkamers. Ons was dit ook afgeraden maar gewoon schijt aan hebben en doen wat je zelf wil! Ligt er nu bijna een jaar en nergens last van. Denk dat het er ook aan ligt dat Quickstep laminaat toch vrij dik en kwalitatief best goed is, weet natuurlijk niet hoe het zou hebben uitgepakt met laminaat van ¤ 4,95 / m2

Mijn advies: gewoon doen!
ik heb bijna overal alles gewoon in 1 stuk neer gelegd, en inderdaad, het is een klote-klus. In de meeste huizen is het vrijwel overal redelijk constant qua temp en lucht-vochtigheid, dus is het geen enkel prolbeem.
Ook met laminaat van 5 euro per m2 geen enkel probleem ermee gehad
pi_45876455
gewoon alles een beetje ruim leggen (iets van 2cm van de muren af is een must!) en het is echt geen probleem. Ik heb ook alles doorgelegd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_50193114
Even een tvp'tje, volgende week laminaat leggen...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:01:34 #27
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_50194075
Drempels Blerk!

Gewoon doen zoals ze hierboven zeggen. Ik denk dat het gros het zonder drempels legt, zonder problemen.

Foto's zien we graag!
Trotse mamma :)
pi_50198161
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 00:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

in mn broer zn huisje hebben de vorige bewoners de plintjes met SPIJKERTJES! op het laminaat vast gezet.. doe t dan aan de muur ofzo :/
pi_50214631
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

in mn broer zn huisje hebben de vorige bewoners de plintjes met SPIJKERTJES! op het laminaat vast gezet.. doe t dan aan de muur ofzo :/
sterk bezig
pi_50215203
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 20:56 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

sterk bezig
haha ja...

t was niet voor niks allemaal los gesprongen
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:58:39 #31
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50217364
Mijn nicht had ook alles doorgelegd en daar was het laminaat bol komen te staan.

Maar zelf vind ik dorpels helemaal niet lelijk
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:09:03 #32
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_50217771
Ik vind de overgang niet echt mooi. Ik had het in de gang ook gewoon in de lengte gelegt. btw bij doorleggen vervalt heel vaak de garantie
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:21:59 #33
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50218287
Onze gang is L vormig dus het langste deel van de gang is ook in de lengte.
pi_50223872
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik vind de overgang niet echt mooi. Ik had het in de gang ook gewoon in de lengte gelegt. btw bij doorleggen vervalt heel vaak de garantie
Vervalt de garantie? van wat? Het laminaat? De dorpels? De plinten? En waarom zou doorleggen slecht zijn voor het laminaat met het gevolg dat de garantie vervalt?
Bram! Boterham!
pi_50224081
Ik kan me wel voorstellen dat leggers wat tegen doorleggen hebben. Je komt niet altijd de meest makkelijke constructies tegen.

Ook dat de garantie vervalt, kan ik me (deels) voorstellen. Laminaat is hout, en dat werkt. Bij doorleggen kunnen er problemen ontstaan bij muren, deuren etc. Sowieso is de temperatuur nooit in alle kamers gelijk.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 01:08:40 #36
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_50224175
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:58 schreef HarryP het volgende:
Mijn nicht had ook alles doorgelegd en daar was het laminaat bol komen te staan.

Maar zelf vind ik dorpels helemaal niet lelijk
[afbeelding]
Tis dit nu weer voor een griebus ,eerst in de lengte dan in de breedte?
Pakt zuchtend den jeneverflesh!
Klaar?
Ik niet!
pi_50224216
Ik zelf heb ook al meerdere vloeren gelegd aan 1 stuk, maar nog nergens zijn er problemen opgetreden. Gewoon de laminaat eerst goed laten aclimatiseren en genoeg speling laten bij de zijkanten.

En Arjan, dat soort constructies vind ik nu juist het leuke van het vloeren leggen.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
pi_50224528
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 01:11 schreef SuzukiSwift het volgende:
En Arjan, dat soort constructies vind ik nu juist het leuke van het vloeren leggen.
Inderdaad, 't is weer wat anders dan rechte stukjes afzagen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 02:00:51 #39
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_50225120
Mwah okee, als je 1 grote ruimte hebt dan wil je aan 1 stuk doorleggen, maar ik snap niet wat er lelijk aan is, dat als je op de plek van een deur, dan een drempeltje maakt en daar het laminaat ook effe een centimetertje ruimte geeft?

Je hebt ze in mooi zilver/brons/goudkleurig aluminium, of in hout.. ik stoor me er hier niet aan, heb ook in alle ruimtes zowat ander laminaat gelegd, zodat ik ook niet kon doorleggen, maar ik heb geen seconde gedacht: oei, wat lelijk, zo'n overgangsstrip!
pi_50225249
11 jaar geleden 4 slaapkamers, overloop en ketelruimte met laminaat doorgelegd. 1 slaapkamer is altijd redelijk warm, 1 is normaal, 1 is redelijk koel en de laatste is koud. Totaal geen problemen en in de winter wordt er in een kamer verwarmd. Met zuigen/dweilen ideaal wat je hoeft geen rekening te houden met de dorpels. Houd wel rekening met de geluidswerende isolatie. Vergeet die niet!
Inspiratieloos!
pi_50226035
Het uitzetten van het laminaat heeft niets met temperatuur te maken, maar alles met luchtvochtigheid. Ook meen ik me te herinneren dat je lengtes niet langer kunt en mag leggen van 13 Meter. Omdat het dan te veel uit kan zetten.
pi_50226416
ik heb drempeltjes gelegd hier,

het is misschien iets minder strak ja, maar mijn argument was een voorval bij vrienden, vlak voordat ik zelf ging leggen: de halve benedenverdieping moest bij wijze van spreken uit elkaar om in een "binnenbocht" (in de woonkamer, bij de deur naar de gang) wat laminaat te vervangen ivm waterschade

Hier onder geprobeerd kort weer te geven wat ik bedoel, links (boven naar bendeden) is woonkamer, rechts is aansluiting naar de hal, en erg moest dus niet alleen een groot deel van de woonkamer losgehaald worden, maar ook een flink stuk van een nogal lange hal.. minder tof.

Dus voor mij: vervangingsgemak de reden om drempeltjes aan te leggen!

.............................................................
............................................................
.................................................
.....ooooooo.......................
..ooooooo|
...................|
...................|
...................|
  vrijdag 8 juni 2007 @ 23:14:50 #43
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_50256394
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:54 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

Vervalt de garantie? van wat? Het laminaat? De dorpels? De plinten? En waarom zou doorleggen slecht zijn voor het laminaat met het gevolg dat de garantie vervalt?
Van het laminaat. Ik gok dat het vervalt vanwege de grotere druk, maar het staat wel in de folders van de grotere merken als balterio en quickstep.
pi_50316049
Voordat wij in ons appartementje trokken lagen er overal drempels/dorpels en deze hebben wij weggehaald. We hebben het laminaat in 1 richting gelegd door het hele appartement heen. Bij de overgang van de woonkamer naar de gang en beide slaapkamers naar de gang hebben we ijzeren strips gelegd om het gat te bedekken. Deze hebben we vastgekit (de cv leidingen liggen door de gang en ik had geen zin in een zwembad).

Verder hebben we er opgelet dat het laminaat zeg maar doorloopt vanuit de gang naar de woonkamer (we hebben rondom een v-groef in het laminaat). Als je met een kort stukje eindigt in de gang begin je met een langer stukje in de woonkamer. Ook hebben we de groeven gelijk gelegd.

Ikzelf vind deze oplossing erg mooi. We hebben geen last van de strip en ik let er eigenlijk helemaal niet meer op.

Ook heb ik bij de deurpost een iets andere oplossing gemaakt dan ik bij anderen heb gezien. Ik had geen zin om 5 kleine stukje te gaan plakken, maar ik heb de ruimte opgevuld met een vierkantje (zie foto).

Everyone says i have a split personality, me and myself don't agree.
  donderdag 14 juni 2007 @ 03:15:07 #45
161756 hierissiedan
second first impression
pi_50437286
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:35 schreef Hankiepankie het volgende:
Voordat wij in ons appartementje trokken lagen er overal drempels/dorpels en deze hebben wij weggehaald. We hebben het laminaat in 1 richting gelegd door het hele appartement heen. Bij de overgang van de woonkamer naar de gang en beide slaapkamers naar de gang hebben we ijzeren strips gelegd om het gat te bedekken. Deze hebben we vastgekit (de cv leidingen liggen door de gang en ik had geen zin in een zwembad).

Verder hebben we er opgelet dat het laminaat zeg maar doorloopt vanuit de gang naar de woonkamer (we hebben rondom een v-groef in het laminaat). Als je met een kort stukje eindigt in de gang begin je met een langer stukje in de woonkamer. Ook hebben we de groeven gelijk gelegd.

Ikzelf vind deze oplossing erg mooi. We hebben geen last van de strip en ik let er eigenlijk helemaal niet meer op.

Ook heb ik bij de deurpost een iets andere oplossing gemaakt dan ik bij anderen heb gezien. Ik had geen zin om 5 kleine stukje te gaan plakken, maar ik heb de ruimte opgevuld met een vierkantje (zie foto).

[afbeelding]

[afbeelding]
zo opvullen is een idee dat ik zeker ga onthouden, maar vind het arbeids intensive hoekjes denk toch iets mooier.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_50470008
Vergeet niet dat doorleggen ook geluid doorgeeft. D.w.z. stel, je hebt over de hele bovenverdieping doorgelegd en je loopt over de overloop. Dat zal ietsje beter hoorbaar zijn dan wanneer je een dorpeltje er in legt.

Wij hebben een appartement en doorgelegd vanaf de hal naar de slaapkamers. Het ziet er mooi uit, maar mijn vriendin slaapt vrij licht en ik ben een ochtend mens. Slechte combinatie
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:44:33 #47
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_51106991
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 22:09 schreef ArnoKlaassen het volgende:
laminaat in de breedte van de gang leggen, komt een hoop afval vanaf dan...in de lengte kan je doorleggen wat je wil...scheelt je zaagafval
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:34:46 #48
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_51109107
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:35 schreef Hankiepankie het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgende keer ook ff op de herhaling van het patroon letten.

Saubere Schuhe gefallen jedem!
pi_51111611
Okay ik ga iets heel doms vragen.

Ik ben een vrouw en ik ben hier thuis ana het klussen geslagen. Moet alles alleen doen want ik heb alleen maar vrienden met twee linkerhanden en geen handige vader of iets in die richting.

En ik ga hier ook laminaat leggen.

Waarom een centimeter van de plint af? Ik bedoel, het zal heus wel uitzetten maar toch niet zoveel??
En kan ik daarna gewoon mijn overzetplintje erbovenop vastschroeven? Of moet ik die nog tussen het laminaat en de gewone plint proppen??
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:58:15 #50
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51112669
het zet uit, al betwijfel of het een cm is... Maar zeker is altijd beter dan dat je zometeen een bobbel hebt...
Plintje komt een stukje op het laminaat te liggen tot aan de muur. deze mag je niet vast maken ivm het werken van de vloer... Er zit een plakrandje op de plint, maar dat werkt naar mijn idee niet, komt weer los zetten, zijn er nog andere mogelijkheden om te bevestigen??

Overigens kun je die grote plint die al op de muur zit eraf halen en alleen het plintje van het laminaat gebruiken?? dit vind ik veel mooier staan en het scheelt plintjes verven...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 22:59:22 #51
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51112727
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:34 schreef gfree het volgende:

[..]

Volgende keer ook ff op de herhaling van het patroon letten.

[afbeelding]
idd vanuit 2 a 3 pakken tegelijkertijd tijd werken... wij hebben nu ook alles uit 1 pak tegelijk en dat zie je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')