Maakt wel uit. De master moet op de connector aan het einde van de kabel en de slave op de connector halverwege de IDE kabel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:48 schreef Sapstengel het volgende:
Als je de jumper instelt op master en die van de dvd op slave maakt het niet uit welke kabel je waarin stopt. En secondairy idd, primairy staat je boot schijf op als het goed is.
officieel wel, ( zo zal het ook worden ingesteld ) als je CABLE select doetquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:53 schreef Riparius het volgende:
[..]
Maakt wel uit. De master moet op de connector aan het einde van de kabel en de slave op de connector halverwege de IDE kabel.
Dat is alleen als je ze allebei op cable select hebt toch?quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:53 schreef Riparius het volgende:
[..]
Maakt wel uit. De master moet op de connector aan het einde van de kabel en de slave op de connector halverwege de IDE kabel.
Waarom wil je trouwens een harde schijf van maar 40 GB erbij hangen? Naar huidige maatstaven stelt die capaciteit niks voor en je krijgt wel een hoop extra warmteontwikkeling in je kast met 3 harddisks. Kun je beter een nieuwe grote harddisk kopen en die 40 GB schijf nog een goede bestemming geven door hem in een externe behuizing te stoppen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:36 schreef crossover het volgende:
Ik wil deze harde schijf (Western Digital WD400) in m'n pc erbij hangen. Nu heb ik al twee harde schijven, en ook twee cdrom/dvd spelers. Kan ik die cdrom speler eruit gooien en in plaats van dat ding die HD erin zetten?
Ik heb namelijk geen vrije plaatsen meer op de IDE kabels.
Nee, je keert het om: als je beide drives op CS instelt dan zoeken ze het zelf uit, maar dan wordt de drive aan het uiteinde van de kabel master.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:56 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat is alleen als je ze allebei op cable select hebt toch?
Nee, das alleen als je de jumpers instelt op cable select. Als je ze op master en slave zet boeit het niet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:53 schreef Riparius het volgende:
[..]
Misschien is dat inderdaad een beter idee. Een behuizing kopen van 2 tientjes. Heb ik al dat gedoe ook meteen niet meer.quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:56 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarom wil je trouwens een harde schijf van maar 40 GB erbij hangen? Naar huidige maatstaven stelt die capaciteit niks voor en je krijgt wel een hoop extra warmteontwikkeling in je kast met 3 harddisks. Kun je beter een nieuwe grote harddisk kopen en die 40 GB schijf nog een goede bestemming geven door hem in een externe behuizing te stoppen.
Dat zeg ik toch! Als je ze wel instelt op master en slave dan maakt het niets uit, maar goed boeiuh..quote:Op woensdag 31 januari 2007 18:58 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, je keert het om: als je beide drives op CS instelt dan zoeken ze het zelf uit, maar dan wordt de drive aan het uiteinde van de kabel master.
Nee, dat is niet zo. Als je de jumpers van de drives instelt op master resp. slave dan moet de master aan het einde van de (80 aderige) IDE kabel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:01 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch! Als je ze wel instelt op master en slave dan maakt het niets uit, maar goed boeiuh..
On-the-fly kopiėren moet je gewoon vergeten als beide drives op hetzelfde IDE kanaal zitten, en het is zowiezo geen goed idee (maar dat is een ander verhaal). Die buffer underrun protectie is aardig, maar omdat het brandproces wordt gestopt en dan weer verdergaat krijg je vervelende spikes in je C1/C2 of PIE/POE error rates (zichtbaar via bijv. Plextools Pro) en dat heb je liever niet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:19 schreef PankPinther het volgende:
ok, beetje off topic maaruh...
wat als je nou een DVD speler en DVD brander op1 IDE kabel wil?
maakt de volgorde van aansluiten op de kabel dan nog uit? (er van uit gaande dat de ene op master en de andere op slave staat ingesteld)
heb namelijk paar situaties gezien waarbij de buffer steeds leeg liep tijdens 1 op 1 kopieren
het branden lukt wel omdat de buffer underun protectie aan staat maar het duurt wel jezus lang
kortom een extra IDE controller gebruiken dus?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:27 schreef Riparius het volgende:
[..]
On-the-fly kopiėren moet je gewoon vergeten als beide drives op hetzelfde IDE kanaal zitten, en het is zowiezo geen goed idee (maar dat is een ander verhaal). Die buffer underrun protectie is aardig, maar omdat het brandproces wordt gestopt en dan weer verdergaat krijg je vervelende spikes in je C1/C2 of PIE/POE error rates (zichtbaar via bijv. Plextools Pro) en dat heb je liever niet.
Ja, of een moederbord gebruiken dat meer te bieden heeft dan alleen de 2 standaard IDE aansluitingen. Ik heb zelf een wat ouder moederbord met een Highpoint RAID controller erop die echter ook als 2 extra 'normale' IDE aansluitingen is te gebruiken. Op het bord zitten dus 4 IDE connectors waarop in totaal 8 drives aangesloten zouden kunnen worden. Maar bij gebruik van maximaal 4 drives kunnen alle drives dus single master zijn en zo heb ik het dan ook.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:37 schreef PankPinther het volgende:
[..]
kortom een extra IDE controller gebruiken dus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |