abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 februari 2007 @ 13:09:38 #126
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45967947
Is het normaal dat mijn kind nooit huilt?

Ik bedoel, soms zegt ie "Ieh-ieh", en dan heeft ie een natte broek of honger, en that's it
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45968417
quote:
Op zondag 4 februari 2007 09:51 schreef Neuk het volgende:
Ik heb nog geen leuk babyfotoboek gezien. Hoop er 1 op de 9-maandenbeurs te scoren.

Ik vind dit boekje wel wat voor jou.. Weet niet of je het kent?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 4 februari 2007 @ 13:20:21 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45968427
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:09 schreef Vivi het volgende:

Ik bedoel, soms zegt ie "Ieh-ieh", en dan heeft ie een natte broek of honger, en that's it
ja hoor je hebt gewoon een tevreden manneke vivi, arwen huilde ook niet, buiten als ze honger had ( en zelfs dan vaak niet eens )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_45968517
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:09 schreef Vivi het volgende:

kind is amper een week en je praat al in termen als 'nooit'

geniet van de rust, Vivi, dat huilen komt echt wel
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 4 februari 2007 @ 13:32:55 #130
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45968826
quote:
Op zondag 4 februari 2007 13:22 schreef milagro het volgende:

[..]

kind is amper een week en je praat al in termen als 'nooit'

Dat is nog de minste van de superlatieven die hier gebezigd worden
  zondag 4 februari 2007 @ 15:29:34 #131
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_45972967
Gebruikt iemand van jullie de Difrax fopspeen? Gister bij de reunie van de gym kwam er weer zo'n gruwelverhaal voorbij. 1 van de babies had de speen ingeslikt. En dat was niet de eerste van de groep. Het gaat om dat vlinderspeentje. Ik vind het doodeng, kind was blauw aangelopen. Gelukkig was papa er net op tijd bij.
Reactie van Difrax: kan gebeuren.

En dan maken jullie je druk over een stukje brood.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45973057
Vivi, mijn kind huilt ook bijna nooit. Tel je zegeningen en soms is het nog lastig ook, je hebt niet een waterdicht waarschuwingssysteem op deze manier

Eva doet het nog steeds goed, ze zit bijna weer op het normale voedingsschema, en er lijkt niets meer aan de hand te zijn. De mobiel boven haar box heb ik even opgeruimd, want haar favoriete poppetje aan dat ding kan ze achterin haar mond stoppen, en dat roept wel eens kokhalzen op... Ze speelt maar ff met wat anders...
Eva
pi_45973105
Oja, Dutchie, die Difrax vind ik ook altijd erg klein. Eva gebruikt geen spenen meer, maar ik zou de Difrax niet meer gebruiken nu. Als je ziet hoe ze een hele vuist in haar mond propt.... Die van de Prenatal (een grote, weet het merk niet meer) beviel toch al het best.
Eva
  zondag 4 februari 2007 @ 15:39:57 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_45973310
jezus dutch, moet je nou met zo'n gruwelverhaal komen? wij gebruiken ze dus...

vivi, geniet er maar van, maar let op andere hongersignalen als op handje zuigen e.d.
stormy waters...
sailin'
pi_45979596
Dat deed Juliette pas voor het eerst, er kwam ineens een gesmak uit de kinderwagen.
Meestal gaat ze eerst een tijdje zoeken (en soms 'vindt' ze dan ineens de snuit van haar knuffelkoetje ) en als het te lang duurt gaan alle registers open.
Huilen is ook een laat hongersignaal Vivi, misschien reageer je te snel. Fijn voor hem.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:05:15 #136
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45980848
quote:
Op zondag 4 februari 2007 18:33 schreef poemojn het volgende:

Huilen is ook een laat hongersignaal Vivi, misschien reageer je te snel. Fijn voor hem.

Nou, blijkbaar heb je helemaal gelijk! Dean is vandaag niet wakker te branden, en ook vannacht heb ik hem 2 keer moeten wekken voor de voeding. Ik heb voor de zekerheid toch maar even de verloskundige gebeld en volgens haar bied ik hem wrs veel te veel voeding aan (op aanraden van de kraamverzorgster..die MIJ vroeg of ik even wilde voelen of het badje niet te warm was, want soms wist ze dat even niet ).

Ik moet nu afwachten tot 20.00 uur (een uur langer dan normaal) en dan kijken of hij uit zichzelf komt voor een voeding. Het schapie heeft vandaag een paar keer zijn oogjes open gehad maar hij houdt ze maar een minuut open voordat ie weer inzakt..

Lekker dan zeg, ik maakte me al hartstikke zorgen
pi_45981204
O lekker dan Vivi, heb ik ook gehad, zo'n stomme kraamverzorgster. 7 flesjes op een dag, met veel te veel cc's daarin, en maar pushen en proppen. Eva wist niet waar ze het moest laten...

reken het zelf anders ff na: 150 cc * gewicht van Dean in kilo's. Dat is de hoeveelheid cc's die Dean zou moeten hebben.
Eva
  zondag 4 februari 2007 @ 19:16:35 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45981303
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:14 schreef linda856763 het volgende:
O lekker dan Vivi, heb ik ook gehad, zo'n stomme kraamverzorgster. 7 flesjes op een dag, met veel te veel cc's daarin, en maar pushen en proppen. Eva wist niet waar ze het moest laten...

reken het zelf anders ff na: 150 cc * gewicht van Dean in kilo's. Dat is de hoeveelheid cc's die Dean zou moeten hebben.
Oke, hij is plm. 3 kilo dus dan is 90 cc te veel toch?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:23:50 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_45981615
als je uit gaat van de 3 kilo, dan is de berekening 3 kilo X 150cc en dan delen door het aantal voedingen (6 neem ik aan?) dan zit je op 75 cc per fles vivi.
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 19:26:07 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45981710
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:23 schreef Belana het volgende:
als je uit gaat van de 3 kilo, dan is de berekening 3 kilo X 150cc en dan delen door het aantal voedingen (6 neem ik aan?) dan zit je op 75 cc per fles vivi.
Hij kreeg 7 voedingen van 90 cc..niet dat hij die allemaal opdronk hoor, waar ik dan ook weer ongerust over werd, want hij "had honger" volgens mevrouw
  zondag 4 februari 2007 @ 19:28:21 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_45981790
nou, die berekening die ik net geef is de "standaard" bij flesvoeding. vraag het nog even na bij je vk, voor ik rare dingen zeg. die standaard ligt zelfs tussen de 120 en de 150 cc als je het mij vraagt. dus ik heb wel het idee dat Dean te veel kreeg ja.
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 19:29:56 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45981838
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:28 schreef Belana het volgende:
nou, die berekening die ik net geef is de "standaard" bij flesvoeding. vraag het nog even na bij je vk, voor ik rare dingen zeg. die standaard ligt zelfs tussen de 120 en de 150 cc als je het mij vraagt. dus ik heb wel het idee dat Dean te veel kreeg ja.
Thanks Belaan

Ik bel haar sowieso om 20.00 uur weer en dan kijken we even verder.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:32:53 #143
24188 Belana
kloon van belana
pi_45981951
daar zijn ze voor hoor Ik heb heel wat afgebeld de eerste week
niet te veel zorgen maken, als het nu weer rect gezet wordt is er ws niks aan het handje. hij slaapt nu natuurlijk veel omdat ie zo verzadigd is. lekker in overleg blijven met de vk.
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 19:34:17 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45982007
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:32 schreef Belana het volgende:
daar zijn ze voor hoor Ik heb heel wat afgebeld de eerste week
niet te veel zorgen maken, als het nu weer rect gezet wordt is er ws niks aan het handje. hij slaapt nu natuurlijk veel omdat ie zo verzadigd is. lekker in overleg blijven met de vk.
Ja, ik heb daar ook lak aan hoor. Beter 1 x te veel gebeld dan te weinig
Gelukkig ben ik best assertief
En het is ook wennen natuurlijk, zo'n klein kwetsbaar kuikentje
  zondag 4 februari 2007 @ 19:36:33 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_45982092
nou, dat is het zeker hoor. ook de 2e keer was dat weer wennen. je vergeet het allemaal heel snel. gelukkig gaan die eerste onzekere weken ook weer snel voorbij.
Dat ezra en Romme net geboren waren hebben kozakken en ik heel wat op msn met elkaar gezeten omdat alle 2 de knullen juist te weinig leken te eten en nu, een half jaar later, eten ze alweer groente en fruit en groeien ze de pan uit het gaat hard man.
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 19:37:36 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45982140
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:12 schreef Belana het volgende:
Die Jet, lekker een broodje eten
Ik heb dat bij ezra wel met een droog broodje gedaan van de week omdat ie slecht at en dat wel wilde eten. Maar alleen in hele kleine stukjes, want anders stikt ie er dus echt zowat in.
Ik baal daar zo van, ligt het nou alleen aan mijn angst?
Belana, Bix gaf mij ooit de tip een stuk brood in de hand te geven. (Korstje) Dan sabbelen ze net zo lang tot er iets doorslikbaars af komt. Ook soepstengels gingen wel. Ik heb net als jij vreselijke moeite met het eten gehad. Luuke stikte zo ongeveer in alles. We moesten haar soms echt op de kop houden. Ik durfde alleen stukjes te geven als opa erbij was, die heeft reanimatie voor babies., en kon ook een greep om het eten uit de keel te lanten schieten. (Ofzo.):@ Echt, heel eng vond ik het.
En gewoon prakjes geven hoor, als je het niet durft, dan maar wat later aan de echte hap.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45982208
Lis sliep ook als een tierelier die eerste weken. Die moest ik ook echt wakker maken voor voedingen. Net een marmotje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 4 februari 2007 @ 19:39:24 #148
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45982213
Ja he! Ezra is nu al echt zo'n "mensje"
En het lijkt nog zo kort geleden dat hij werd geboren
  zondag 4 februari 2007 @ 19:40:32 #149
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45982265
quote:
Op zondag 4 februari 2007 19:39 schreef snoopy het volgende:
Lis sliep ook als een tierelier die eerste weken. Die moest ik ook echt wakker maken voor voedingen. Net een marmotje
Ja maar vond jij dat niet eng dan? dat je echt aan zo'n kindje staat te schudden en hij nog niet wakker wordt?
  zondag 4 februari 2007 @ 19:42:59 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_45982357
Lishe

wij hebben trouwens wat grappigs ontdekt aan Ezra. Al een tijdje slaapt ie slecht 's nachts. eerst verkoudheid, dan honger, vanalles. Maar alles weer goed en toch slecht slapen. Vannacht tussen ons in gelegd, ik had er ff zat van en wilde slapen. Hij heeft door gesnurkt tot vanochtend voor zijn fles en daarna samen met mij tot half 10
Nou ligt ie in zijn bedje altijd in een slaapzak en dan onder een dekentje om hem op zijn rug te houden. Maar meneer lag steeds zo raar met zijn hoofd te trekken 1 kant op. wat blijkt nou, hij wil op zijn zij slapen Vannacht tussen ons in kon ie dat natuurlijk ongestoord doen en deed dat ook. Vanmiddag heb ik geen deken over hem heen gedaan en lag ie ook op zijn zij en nu dus weer
Ik hoop op een lange nacht dus nu
grappig, die voorkeur ineens. (alleen is mams dan weer bang dat ie op zijn buik draait natuurlijk en niet meer terug kan dus ws sta ik nog 3 keer naast mijn bed vannacht )
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')