Ach heeft meneer verschrompelde hersentjes een foutje ontdekt.. schattig. Gelukkig loop ik niet rond met dwaze denkbeelden en komt er geen consistent gebral aan onzin uit mijn mond.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:27 schreef beelz het volgende:
[..]
Het is schijnbaar echt moeilijk voor sommige mensen om te reageren zonder te beledigen...
Wel leuk trouwens dat je mij dom noemt en zelf de klimaat schrijft.
Ah wat schattig nog een beledigingquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:28 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ach heeft meneer verschrompelde hersentjes een foutje ontdekt.. schattig. Gelukkig loop ik niet rond met dwaze denkbeelden en komt er geen consistent gebral aan onzin uit mijn mond.![]()
Je laatste zin loopt niet lekker, maar er loopt wel meer niet lekker in je.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:30 schreef beelz het volgende:
[..]
Ah wat schattig nog een belediging
Je snapt natuurlijk dat ik jou en je stomme reacties niet eens serieus kan nemen als ik word gedwongen door iemand met een groot mes.
Jij bent zo kansloos dat je grappig bent...quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je laatste zin loopt niet lekker, maar er loopt wel meer niet lekker in je.
Amen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef Ps2K het volgende:
The planet is fine, it's just us who are fucked.
En idd het is een en al arrogantie. Als mens zijn we nog maar een kleine 15.000 jaar op deze planeet, hiervan bedrijven we nog maar 250 jaar zware industrie. De planeet is ~4,5 miljard jaar oud, denk je echt dat een stel apen met digitale horloges de planeet om zeep helpen?
In het ergste geval sterven we uit en staan onze botten over een aantal duizenden jaren in een museum met een bordje "evolutionair doodlopende straat"
Het is goed met jou, ga maar verder met vegeteren, maar serieus.. bemoei je toch niet met zaken waar een IQ van boven de 80 voor nodig is.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef beelz het volgende:
[..]
Jij bent zo kansloos dat je grappig bent...
Maar ik lach wel vaker om geestelijk gehandicapten dus het zal wel aan mij liggen.
Natuurlijk kunnen we de aarde en al het leven erop vernietigen als we zouden willen. Alle kernbommen laten ontploffen op strategische plaatsen zou al totale vernietiging van de aarde betekenen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:33 schreef Ps2K het volgende:
The planet is fine, it's just us who are fucked.
En idd het is een en al arrogantie. Als mens zijn we nog maar een kleine 200.000 jaar op deze planeet, hiervan bedrijven we nog maar 250 jaar zware industrie. De planeet is ~4,5 miljard jaar oud, denk je echt dat een stel apen met digitale horloges de planeet om zeep helpen?
In het ergste geval sterven we uit en staan onze botten over een aantal duizenden jaren in een museum met een bordje "evolutionair doodlopende straat"
correctie het is 200.000 jaar
En weer een beledigingquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is goed met jou, ga maar verder met vegeteren, maar serieus.. bemoei je toch niet met zaken waar een IQ van boven de 80 voor nodig is.
Ja sorry man ben dat gezeur van mensen die het niet geloven helemaal zat, helemaal als 'de menselijke arrogantie' erbij wordt gehaald.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:44 schreef beelz het volgende:
[..]
En weer een belediging
Bril-fucking-jant, echt waar. Mij zeggen dat mijn IQ beneden 80 punten en zelf alleen maar beledigen omdat ik jouw infantiele mening niet deel. Voor mensen als jij hebben we zyklon-b en kampeerweekends Polen uitgevonden.
Je optimisme siert je! Helaas geef je in deze post wel weer de essentie van de arrogantie van de mensheid: Hoe erg we ook zouden willen proberen al het leven uitroeien is onmogelijk (voor de mens at least).quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we de aarde en al het leven erop vernietigen als we zouden willen. Alle kernbommen laten ontploffen op strategische plaatsen zou al totale vernietiging van de aarde betekenen.
Maar ik wil niet uitsterven en ik wil niet dat de aarde eraan gaat.
sorry maar dat kunnen we niet. De aarde is een gigantisch object, misschien de oppervlakte niet, maar inhoud is nogal :s.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen we de aarde en al het leven erop vernietigen als we zouden willen. Alle kernbommen laten ontploffen op strategische plaatsen zou al totale vernietiging van de aarde betekenen.
Maar ik wil niet uitsterven en ik wil niet dat de aarde eraan gaat.
De mens heeft ook wel invloed, alleen lang niet zoveel als beweerd wordt. Feit is gewoon dat de aarde een cyclus van opwarming en afkoeling doorloopt. We hebben het misschien 50 jaar versneld ofzo maar meer niet. Ik heb trouwens laatst nog een onderzoek gelezen waarin beweerd werd dat de aarde niet van buiten, mar van binnen opwarmt. Dus neem niet alle onderzoeken die ze doen zo serieus, volgende week blijkt uit een onderzoek dat de aarde getroffen wordt door een meteoriet omdat we met zijn allen te veel rucola salade eten.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:47 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja sorry man ben dat gezeur van mensen die het niet geloven helemaal zat, helemaal als 'de menselijke arrogantie' erbij wordt gehaald.Er is een nieuw dossier uit van de VN, veel onderzoek naar gedaan, en daar staat in dat de mens wel invloed heeft.
Ik dacht juist dat we druk bezig waren met de natuurlijke selectie te ontlopen en dat de evolutie van de mens overgegaan is in de evolutie van ideeën.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:49 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Je optimisme siert je! Helaas geef je in deze post wel weer de essentie van de arrogantie van de mensheid: Hoe erg we ook zouden willen proberen al het leven uitroeien is onmogelijk (voor de mens at least).
De uitsterving van onze soort (en alles) staat vast, dit is het gevolg van natuurlijke selectie. Op een gegeven moment sterft soort A uit en wordt vervangen door B. Zo gaat het al een aantal miljard jaren.
Wees in ieder geval blij dat misschien een deel van jouw genen in soort B kan belanden en dat soort B verstandiger is dan A
Welk cyclisch fenomeen zorgt nu dan voor de klimaatverandering?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:50 schreef beelz het volgende:
Feit is gewoon dat de aarde een cyclus van opwarming en afkoeling doorloopt.
Ja, er wordt allerlei onzin de wereld in gebracht om de zwakkere geesten, die het kaf niet van het koren kunnen scheiden, te verwarren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:50 schreef beelz het volgende:
[..]
De mens heeft ook wel invloed, alleen lang niet zoveel als beweerd wordt. Feit is gewoon dat de aarde een cyclus van opwarming en afkoeling doorloopt. We hebben het misschien 50 jaar versneld ofzo maar meer niet. Ik heb trouwens laatst nog een onderzoek gelezen waarin beweerd werd dat de aarde niet van buiten, mar van binnen opwarmt. Dus neem niet alle onderzoeken die ze doen zo serieus, volgende week blijkt uit een onderzoek dat de aarde getroffen wordt door een meteoriet omdat we met zijn allen te veel rucola salade eten.
ijstijdenverhaal etc.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welk cyclisch fenomeen zorgt nu dan voor de klimaatverandering?
Jaja. Maar dat is dus geen antwoord. Wat zorgt voor de huidige klimaatverandering? De zon? De stand van de aardas? Een nieuwe bron van koolstofdioxide?quote:
Cyborgs ftw!quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:50 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat we druk bezig waren met de natuurlijke selectie te ontlopen en dat de evolutie van de mens overgegaan is in de evolutie van ideeën.![]()
Maar wat verandert daar dan aan en door welke oorzaak?quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
er wordt meer methaangas losgelaten vanuit de zee en door herkauwers (vlak dat niet uit, dat gaat om miljarden tonnen). Methaan is ook een broeikasgas. De stand van de aardas en invloed van andere hemellichamen zorgen er ook voor.
Het belangrijkste is waarschijnlijk de golfstromen in de oceaan. Een soort motor die voor verwarming en afkoeling zorgt.
Zoals ik eerder al zei, wij hebben het misschien een jaar of 50 versneld maar het zou toch wel komen. Ik maak me geen zorgen om de doodsimpele reden dat ik het niet kan voorkomen. Jij kan het niet voorkomen, Henk de Vries van hiertegenover kan het niet voorkomen en de mensen die de baas denken te zijn over de wereld kunnen het ook niet voorkomen. Laat het gewoon gebeuren en bereid je vast voor, dat is het enige wat je kunt doen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jaja. Maar dat is dus geen antwoord. Wat zorgt voor de huidige klimaatverandering? De zon? De stand van de aardas? Een nieuwe bron van koolstofdioxide?
Dat is onbekend. Er spelen gigantisch veel factoren mee die het klimaat bepalen. De mens is er een van, maar het is nog onduidelijk hoe groot en wat die invloed precies is. Dat het klimaat vernadert is een feit, dat gebeurt al miljoenen jaren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jaja. Maar dat is dus geen antwoord. Wat zorgt voor de huidige klimaatverandering? De zon? De stand van de aardas? Een nieuwe bron van koolstofdioxide?
Dat is een soort Eindtijdvisie. Van mij mag je die mening hebben, uiteraard, maar jouw mening wordt niet ondersteund door feiten en bewijzen en modellen, wat dus wel het geval is voor de wetenschappelijke conclusie dat hoogstwaarschijnlijk de mens verantwoordelijk is voor de huidige klimaatverandering.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:02 schreef beelz het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, wij hebben het misschien een jaar of 50 versneld maar het zou toch wel komen. Ik maak me geen zorgen om de doodsimpele reden dat ik het niet kan voorkomen. Jij kan het niet voorkomen, Henk de Vries van hiertegenover kan het niet voorkomen en de mensen die de baas denken te zijn over de wereld kunnen het ook niet voorkomen. Laat het gewoon gebeuren en bereid je vast voor, dat is het enige wat je kunt doen.
Natuurlijk, maar het gaat al miljoenen jaren erg langzaam. Het is de snelheid die het probleem oplevert.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:06 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Dat is onbekend. Er spelen gigantisch veel factoren mee die het klimaat bepalen. De mens is er een van, maar het is nog onduidelijk hoe groot en wat die invloed precies is. Dat het klimaat vernadert is een feit, dat gebeurt al miljoenen jaren.
Wie zegt dat die modellen, bewijzen en feiten kloppen? De mensen die het hebben "bedacht". Als ik zometeen een artikel publiceer in een tijdschrift waarin ik stel dat de aarde getroffen wordt door een meteoor omdat we teveel rucola eten dan is dit ook ineens waar terwijl we allemaal weten dat dit complete onzin is. Dat was natuurlijk een overdreven voorbeeld maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is een soort Eindtijdvisie. Van mij mag je die mening hebben, uiteraard, maar jouw mening wordt niet ondersteund door feiten en bewijzen en modellen, wat dus wel het geval is voor de wetenschappelijke conclusie dat hoogstwaarschijnlijk de mens verantwoordelijk is voor de huidige klimaatverandering.
Een mooi voorbeeld:quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar wat verandert daar dan aan en door welke oorzaak?
De implicatie hiervan is natuurlijk dat je de wetenschap an sich verwerpt. Waar vind jij dat we onze kennis vandaan moeten halen? De Bijbel of toch maar theeblaadjes? Overigens word jouw artikel gecontroleerd door andere wetenschappers, wat geen waterdichte garantie is.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:13 schreef beelz het volgende:
[..]
Wie zegt dat die modellen, bewijzen en feiten kloppen? De mensen die het hebben "bedacht". Als ik zometeen een artikel publiceer in een tijdschrift waarin ik stel dat de aarde getroffen wordt door een meteoor omdat we teveel rucola eten dan is dit ook ineens waar terwijl we allemaal weten dat dit complete onzin is. Dat was natuurlijk een overdreven voorbeeld maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Over een jaar blijkt ineens uit onderzoek dat de mensen er niets mee te maken hebben of iig heel weinig. Ik neem even als ander voorbeeld het nieuws van vorige week dat de zeespiegel helemaal niet zoveel gaat steigen als eerst beweerd werd. Het is allemaal leuk en aardig die onzoekjes maar zolang de uitkomsten steeds veranderen hecht ik er niet zoveel waarde aan.
Jij krijgt zo'n onzinnige bewering niet doorberekend en niet ge-peer-reviewd. Dát is de waarde van die artikelen: andere weenschappers kijken waar er gaten zitten in de berekeningen en de argumentatie en als-ie niet klopt, dan doet Nature zo'n artikel in het vierkante archief.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:13 schreef beelz het volgende:
[..]
Wie zegt dat die modellen, bewijzen en feiten kloppen? De mensen die het hebben "bedacht". Als ik zometeen een artikel publiceer in een tijdschrift waarin ik stel dat de aarde getroffen wordt door een meteoor omdat we teveel rucola eten dan is dit ook ineens waar terwijl we allemaal weten dat dit complete onzin is. Dat was natuurlijk een overdreven voorbeeld maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
Over een jaar blijkt ineens uit onderzoek dat de mensen er niets mee te maken hebben of iig heel weinig. Ik neem even als ander voorbeeld het nieuws van vorige week dat de zeespiegel helemaal niet zoveel gaat steigen als eerst beweerd werd. Het is allemaal leuk en aardig die onzoekjes maar zolang de uitkomsten steeds veranderen hecht ik er niet zoveel waarde aan.
Eh....bron?quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:14 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld:
In de zee liggen her en der gigantische bellen methaangas. Door de druk en de temperatuur blijft dit spul mooi op z'n plek liggen. Als de planeet een statisch geheel was zou dit spul mooi blijven liggen. Introduceer je een temeratuursverhoging (zon, stand v/d aarde etc) dan komt dat methaan vrij. gevolg: meer broeikas gas -> hogere temperatuur -> meer methaangas uitstoot etc.
De zogenaamde feedbackverschijnselen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:14 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld:
In de zee liggen her en der gigantische bellen methaangas. Door de druk en de temperatuur blijft dit spul mooi op z'n plek liggen. Als de planeet een statisch geheel was zou dit spul mooi blijven liggen. Introduceer je een temeratuursverhoging (zon, stand v/d aarde etc) dan komt dat methaan vrij. gevolg: meer broeikas gas -> hogere temperatuur -> meer methaangas uitstoot etc.
Heb ik ook eens gezien in een docu.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh....bron?
Bovendien, wàt verandert er op dit moment precies?
Ik verwerp de wetenschap niet, ik zeg alleen dat er altijd andere onderzoeken tegen een onderzoek staan die het tegendeel beweren.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
De implicatie hiervan is natuurlijk dat je de wetenschap an sich verwerpt. Waar vind jij dat we onze kennis vandaan moeten halen? De Bijbel of toch maar theeblaadjes? Overigens word jouw artikel gecontroleerd door andere wetenschappers, wat geen waterdichte garantie is.
Ik zeg toch zelf al dat het complete onzin is... ik gaf dat voorbeeld alleen even om mijn punt duidelijk te maken.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij krijgt zo'n onzinnige bewering niet doorberekend en niet ge-peer-reviewd. Dát is de waarde van die artikelen: andere weenschappers kijken waar er gaten zitten in de berekeningen en de argumentatie en als-ie niet klopt, dan doet Nature zo'n artikel in het vierkante archief.
Leuk leesvoer:quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het gaat al miljoenen jaren erg langzaam. Het is de snelheid die het probleem oplevert.
Zie mijn vorige reactie.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:23 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik zeg toch zelf al dat het complete onzin is... ik gaf dat voorbeeld alleen even om mijn punt duidelijk te maken.
geduld.. otussen de 12e en 13e elfstedentocht zat ook 22 jaar.quote:Op woensdag 31 januari 2007 13:57 schreef erkel het volgende:
Toch zou ik wel weer eens een Elfstedentocht mee willen maken
Met de huidige klimaatsveranderingtoestanden zit het er gewoon niet meer in.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
geduld.. otussen de 12e en 13e elfstedentocht zat ook 22 jaar.
De gemiddelde temperatuur mag dan stijgen, als de wind 's winters uit het noorden komt en veel kou brengt, is het nog steeds mogelijk. De frequentie neemt alleen af.quote:Op donderdag 1 februari 2007 16:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met de huidige klimaatsveranderingtoestanden zit het er gewoon niet meer in.
Volgens die weerkundigen van het KNMI gaat het nog wel een paar keer gebeuren deze eeuwquote:Op donderdag 1 februari 2007 16:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met de huidige klimaatsveranderingtoestanden zit het er gewoon niet meer in.
Ik was even lopen met de hond als je het wil weten...quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:14 schreef Floripas het volgende:
De beelzen lijken ons gelijk te geven in hun stilzwijgen, Dominique.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |