abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45852336
hallo

Na de 2 stormen zijn wij erachter gekomen dat onze dakbedekking niet meer is wat het moet zijn.
Onze slaapkamerplafond wordt helemaal geel en hebben schimmel op de muren.

Aangezien wij een plat dak hebben houdt dat in dat de dakbedekking niet goed meer is.

In het voorjaar willen we dit gaan aanpakken.

Heeft iemand van jullie misschien een idee wat de kosten van zoiets kunnen gaan bedragen?
We willen ons dak meteen laten isoleren.
en de schoorsteen en uitbouw moet een nieuw loodlap hebben.

het dak is zo`n 6 x 6,5

en bij elkaar ongeveer 10 m aan loodslappen.

Kweet dat het geen goedkoop grapje is maar wil graag weten waar ik op kan rekenen zo ongeveer.

ALvast bedankt
pi_45852951
Voor een dak half zo groot was ik ongveer 600 euro kwijt, zonder isolatie, zelf afvoeren en verwijderen van de oude dakbedekking. Maar inclusief de randafwerking en aansluiting op de hemelwaterafvoer.

Lood is bij niet vervangen, dat was ook niet nodig.

Als ik volgens jouw opgave zou moeten gokken denk ik tussen de 1200 en 1800 euro.
pi_45852988
Wij waren 1500 euro kwijt voor ongeveer 8 bij 4 meter (dakkapel). Inclusief isolatie.
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:04:07 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45853607
Denk dat de schattingen hierboven wel redelijk zijn

Vraag wel verschillende uitvoerders om een prijsopgave te doen en informeer verder (internet enzo). Dit kan je ook een hoop geld schelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45853957
1200 euro
zelf zooi eraf halen
lood kan blijven zitten

is er niet ergens een stukje wat gefixed kan worden? is goedkoper dan compleet nieuw
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
pi_45854193
oke dit geeft al een beetje een beeld.
zelf leer er afhalen is geen probleem.
het lood moet juist wel vervangen worden want daar zit waarschijnlijk ook het probleem.
lood ligt er slecht op.

We hopen het via mijn vriend zijn werk te kunnen "regelen".
das ook maar afwachten.
pi_45858122
Moet dat lood persé vervangen worden dan? En waarom wachten jullie eigenlijk zo lang?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_45941584
ja lood moet vervangen worden zit los in de muur en zit ruimte tussen dak muur e.d. mede daardoor lekkage.

We wachten zo lang omdat het wel goed weer moet zijn.
pi_45956137
Wel grappig dit topic. Ik ben er achter gekomen dat m'n platte dak boven de keuken al etrg lang heeft staan lekken. Is donderdag door het riet en gips heengekomen. Hoitwerk gelukkig wel nog goed. Moet ff drogen.

Het probleem was een dakdekker te vinden. Lukte maar niet, drukdrukdruk. Toen ben ik maar gewoon de bouwplaats bij Leidsche rijn opgereden,. Steiger opgeklomen waar ze met het dak bezig waren en rechtstreeks aan een dakdekker gevraagd.

Die was er dus vandaag.
- m'n dakgoot is gerepareerd.
- een heel stukl pannendak gerepareerd met nieuwe tengels ( lag nog te wachten op aansluiting bij de buren ivm een dakkapel die maar niet komt )
- aansluitng van schoorsteen op nok en pannen gerepareerd
- ongveer 6 meter lood is vervangen en geplaatst.
- noodreparatie aan platte dak.

kosten, 300 euries incl. materiaal. Zijn 2 jongens een halve dag voor bezig geweest.

Volgende week komen ze terug en gaan het platte dak geheel opnieuw doen. Laten bestaande bitumen er wel opzitten.
- zinken lijst verwijderen
- dak aanpassen om goede afwatering te krijgen ( blijft nu water opstaan)
- aansluitingen op regenpijpen in orde maken
- voledige bitumen erop ( 3*2,5)
zink lijst weer monteren.

kosten, 300 euries....

kortom, ga lekker naar de bouwplaats, zorg dat die jongens gewoon hun kop koffie krijgen, als ze roken, wees royaal met de peuken, wees vriendelijk toon belangstelling voor hun vak. spreek duidelijk af wat je wil en als de prijs redelijk is ga dan niet erg pingelen.

Ik heb nu een direct adresje voor dit soort klusjes, zonder hun baas ertussen en het zijn vakmensen.

gompy is erug tevreden was ook mooi weer vandaag
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_45956207
wel Gompy...

da's nog eens mazzel !
En het idee : gewoon de bouwplaats oprijden en vragen. Lachu !
En ook nog het weer meehebben.
pi_45956216
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 14:21 schreef melisjuh het volgende:
ja lood moet vervangen worden zit los in de muur en zit ruimte tussen dak muur e.d. mede daardoor lekkage.

We wachten zo lang omdat het wel goed weer moet zijn.
Dat kun je vrij eenvoudige zelf doen hoor. Lood netjes verwijderen uit de muur. Voeg netjes uitslijpen, beetje specie aanmaken, lood er netjes in doen, voeg vullen met speci en laten drogen.
pi_45956283
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 22:21 schreef AnneX het volgende:
wel Gompy...

da's nog eens mazzel !
En het idee : gewoon de bouwplaats oprijden en vragen. Lachu !
En ook nog het weer meehebben.
Ik had er nooit aangedacht en mooperde tegen een vriend dat die lui niet te krijgen waren. Zegt hij, ja, dat zijn de bazen... Bedenk dat die jongens echt geen dik salaris krijgen. Als jij ze de kans geeft om op een zaterdag de kans geeft (net ff iets meer dan de) helft van hun weekloon te verdienen doen ze het echt wel. Die hebben gewoon de bus van de baas bij zich met materiaal. Zeggen ze maandag gewoon tegen de baas dat het materiaal aangevuld moet worden.

Deze had net z'n eerste kleine gekregen en kon best een extraatje gebruiken. En ja, ik let graag op de kleintjes
pi_45956737
Hier op het platte schuurdak hebben ze gewoon over de oude lappen heen geplakt?

wel ff alle losse zooi er afgeveegt en een extra tussenlaag er op bakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')