Wel grappig dit topic. Ik ben er achter gekomen dat m'n platte dak boven de keuken al etrg lang heeft staan lekken. Is donderdag door het riet en gips heengekomen. Hoitwerk gelukkig wel nog goed. Moet ff drogen.
Het probleem was een dakdekker te vinden. Lukte maar niet, drukdrukdruk. Toen ben ik maar gewoon de bouwplaats bij Leidsche rijn opgereden,. Steiger opgeklomen waar ze met het dak bezig waren en rechtstreeks aan een dakdekker gevraagd.
Die was er dus vandaag.
- m'n dakgoot is gerepareerd.
- een heel stukl pannendak gerepareerd met nieuwe tengels ( lag nog te wachten op aansluiting bij de buren ivm een dakkapel die maar niet komt
![]()
)
- aansluitng van schoorsteen op nok en pannen gerepareerd
- ongveer 6 meter lood is vervangen en geplaatst.
- noodreparatie aan platte dak.
![]()
kosten, 300 euries incl. materiaal. Zijn 2 jongens een halve dag voor bezig geweest.
Volgende week komen ze terug en gaan het platte dak geheel opnieuw doen. Laten bestaande bitumen er wel opzitten.
- zinken lijst verwijderen
- dak aanpassen om goede afwatering te krijgen ( blijft nu water opstaan)
- aansluitingen op regenpijpen in orde maken
- voledige bitumen erop ( 3*2,5)
zink lijst weer monteren.
![]()
kosten, 300 euries....
kortom, ga lekker naar de bouwplaats, zorg dat die jongens gewoon hun kop koffie krijgen, als ze roken, wees royaal met de peuken, wees vriendelijk toon belangstelling voor hun vak. spreek duidelijk af wat je wil en als de prijs redelijk is ga dan niet erg pingelen.
Ik heb nu een direct adresje voor dit soort klusjes, zonder hun baas ertussen en het zijn vakmensen.
gompy is erug tevreden
![]()
was ook mooi weer vandaag