abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70725422
quote:
Mijn kinderen hebben tussen 2 toespraken een mooie roos met een tekening op de kist gelegd, de tekening was een mooie gelegenheid thuis om hun gevoel een beetje kwijt te kunnen en iets te maken over waar opa nu is, en met het leggen van de roos hebben zij ook het gevoel onderdeel te zijn geweest van het afscheid, dat op zich voor een kind al zo abstract en onbegrijpelijk is.
Dank je wel voor deze tips.. Mijn vader heeft leverkanker dus tussen nu en een half jaar moeten wij onze dochter van 2½ ook vertellen wat er met opa gebeurt. Heb ondertussen het Nijntje boekje besteld en zal hier zeker eerlijk en open met haar over zijn. Deze opa is ook haar absolute favoriet.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_70730234
wat vreselijk sadkingbilly... sterkte ermee!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:04:37 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70730495
Sterkte SadKingBilly, lijkt me loeizwaar.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:44:03 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71856693
En daar zit je dan bijna 11 maanden later.
Niet kunnen stoppen met huilen want je kleine meiske heeft zo;n verdriet.
Arwen was al wat weerbarstigger als normaal, iets wat ik niet gewend ben van haar.
Om vervolgens zomaar uit het niets het bord weg te gooien, inclusief vork en mes. haar stoel op te liften en die neer te gooien.
En als ik haar bij me wil nemen gillend hysterisch naar boven, ik wil niet eten ik wil niet slapen ik wil dood net als papa..
En dan voel je dat schot in je hart, je allerdiepste binnenste, je kind heeft verdriet en je stond erbij en je keer er naar.
45 minuten kang gillen en smijten met alles slaan op de deuren /muren/bed. en maar proberen haar te kalmeren, totdat ze breekt en huilt heel veel en nog veel meer.. en dan vraag je wat is er toch meisje.. ze hard snikkend zegt ik mis mijn papa, ik wil mijn papa terug..
Nog even rustig beneden wat drinken gegeven en een thomasfilmpje in de hoop dat ze toch met een wat fijnere gedachte gaat slapen.
En slapen doet ze, al snikkend..

En nu zit je hier, geraakt tot in het diepste, en nog nooit zo machteloos gevoeld mijn kind heeft haar grootste verdriet, en ik weet niet wat ik kan doen

Ik kan haar niet geven wat ze oprechtwil voor het eerst.. en dat doet pijn..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71856800
Och Arwen toch, klein meisje met zoveel verdriet
Evenstar, ik moet huilen van het verdriet van jouw guppie
ik lees je verhaal voor aan M en schiet vol...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:02:30 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71857209
Och evenstar.. wat een verdriet voor zo'n klein meisje en wat moet jij je machteloos voelen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 augustus 2009 @ 20:15:43 #132
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71857552
Ach, wat zielig voor haar, en wat naar voor jou, voor je kind wil je alles doen maar dit kun je haar niet geven...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 20:20:35 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71857683
ach Arwen toch Evenstar heel veel sterkte, dit is erg erg moeilijk
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71857762
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:47 schreef Vicky het volgende:
Evenstar, ik moet huilen van het verdriet van jouw guppie
Ik ook.

Sterkte, _evenstar_. Je lijkt me een sterke vrouw die al veel heeft overwonnen, dit komen jullie ook te boven. Zolang je maar samen bent.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 augustus 2009 @ 20:25:05 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71857817
tranen hier _evenstar_ .. wat zal jij het moeilijk hebben met het verdriet van je kleine meisje .. heel veel sterkte
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:26:42 #136
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71857866
Ach kleine Arwen, wat een verdriet.
Evenstar heel veel sterkte, samen met je meisje komen jullie hier weer uit.

Moet er van huilen...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:27:32 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71857900
Ik moet echt serieus van huilen _evenstar_. Niet dat het je helpt, maar het breekt mijn hart echt...

Arm, arm klein meiske... en het duurt nog zo lang voor je ook maar enigzins kan gaan begrijpen hoe of wat, en dan nog... dat zal de pijn dan nog niet wegnemen...

Voor jou een hele dikke kus _evenstar_, zo moeilijk om mee om te gaan...
pi_71858970
Wat hartverscheurend moeilijk evenstar
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_71859301
Evenstar, dat moet toch wel een van de allermoeilijkste dingen zijn, je meisje zo verdrietig te zien
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 augustus 2009 @ 21:19:43 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71859442
Gewoon even
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71859529
wat een enorm verdriet voor je kleine meid. En dan de machteloosheid dat je niets kunt doen om het beter te maken
dikke voor jullie allebei
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71859546
Meid ik zou willen dat ik kon toveren voor Arwen.. en voor jou.
Helaas kan ik dat niet .
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:23:34 #143
593 sjak
Juffie Bloem
pi_71859554
Oh, wat moeilijk
Lekker douchen!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:30:01 #144
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_71859708
Och arme Arwen Je zou de sterren uit de hemel plukken voor haar als ze dat zou willen, maar dit ligt buiten je bereik Hoe moeilijk moet dit zijn

Dikke
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:21:09 #145
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71895731
Dank jullie voor de berichtjes,
Gisteren was ze heel aanhankelijk, maar verder was het verdriet weer weg/ op de achtergrond.
En is het wachten op he volgende moment.
Ik vraag me af wat doe je in zo;n situatie, maar doen zoals ik gedaan heb? Haar gewoon even laten uitrazen en met gevolg misschien wel dat ze zichzelf nog meer pijn doet? Of ondanks het tegenstrubbelen toch bij me proberen te houden en proberen te kalmeren.
Geef je haar die ruimte of niet?
Puur vanuit mijn manier van met dingen omgaan wil ik gewoon even alleen zijn, maar zij is 3, zo groot en wijs al, maar 3 is toch ook maar heel klein.
Geef je haar net dat extratje om haar op te beuren of toch niet?
Verdriet is iets wat verwerkt moet worden, maar hoe kan een meisje van 3 haar verdriet kwijt op de goede manier? Is er wel een goede manier.
Hoe ga je om met je eigen verdriet, verdriet omdat je je zo machteloos voelt, boos heel boos
hoe kan hij haar dit aan doen?
En dat je meisje dan vraagt mis jij papa ook?
Mijn vedriet en boosheid is niet de hare dus ik zeg maar ja,
Maakt het misschien dragelijker voor haar?
zoveel verdriet, zoveel vragen maar de belangrijkste is denk ik wel

hoe ga je om met zo;n verdriet..
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:30:53 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71895813
Och lieve Evenstar... Wat heftig en wat verdrietig.
Ik denk dat jij het heel goed doet. Je bent er voor je meiske, dat is alles wat je kunt doen.
Dit is iets dat zij zelf, hoe moeilijk ook, zal moeten doen. En dat doet ze op haar manier. En het lijkt me een hele logische manier. Ze is boos. Haar papa is dood en komt niet meer terug. Daar wórd je toch ook boos van? En die boosheid moet er uit. Dat doet ze dus. Heel fysiek, zoals dat bij kinderen gaat. En na de boosheid is er plek voor verdriet, de tranen.
Sterkte met dit hartverscheurende proces.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:48 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_71908005
door zijn ziekte is hij veranderd, maar van die man zoals hij ooit was, heb je gehouden. dan lieg je toch niet als je zegt dat je hem mist?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:02:51 #148
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71910760
Je mist hem als haar papa, dat is toch zoals het is...

Ik denk dat ik haar maar uit zou laten razen, maar wel proberen te voorkomen dat ze zichzelf pijn doet. Misschien kun je haar een kussen geven om op te slaan, of iets als een bokszak. Zodat ze flink kan slaan, zonder zich pijn te doen. 't Is toch ook heel wat voor zo'n kleintje...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71914428
Evenstart wat moeilijk en wat in en in verdrietig dat je kleine meid zo worstelt met haar verdriet en woede omdat ze haar papa moet missen. Ik weet niet wat ik zou doen in jouw plaats maar ondanks dat je meisje pas 3 jaar is, is ze ook al 3 jaar en een eigen persoontje met een eigen willetje en eigen gevoelens. Je geeft haar de ruimte om haar zelf te wezen en om haar verdriet en woede te uiten. En je bent er voor haar, meer kan je helaas niet doen. Je kan haar papa niet terug wensen of toveren en die realiteit is hard en verdrietig. Je doet het in mijn ogen goed. Ze kan uitrazen en na afloop kan ze uithuilen bij mama. Je staat voor haar klaar. Heel veel sterkte met dit grote verdriet.
  zondag 16 augustus 2009 @ 10:55:28 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71915648
Boksbal is best wel een idee rewimo thanks gaan we maar eens naar kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')