quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:57 schreef Emulsifier het volgende:Ik heb een relatie van 2 jaar, en we staan op het punt om samen te gaan wonen (ik 21, zij 20). Probleem is, ik heb het verliefdheids gevoel niet meer, voor zo'n 2 maanden, maar ze is mn beste maatje en nog harstikke verliefd op me. Dagelijks zegt ze dat ze me nooit kwijt wil enzo, maar het doet me weinig meer behalve pijn.
Al zat gelezen, mensen welke gewoon een relatie hebben zonder 'het gevoel', maar ik twijfel. Ik kan heel goed met haar opschieten, ze is m'n beste maatje en ik zou nooit zonder haar kunnen, maar ik heb het gevoel alsof ik tegen haar zit te liegen. Ik hou van haar en dat zeg ik ook tegen haar, maar niet op de manier dat zij denkt. Voel me schuldig om bij haar te blijven, schuldig om haar in de illusie te laten, maar aan de andere kant kan ik niet zonder haar en is ze echt alles voor me.
Zij heeft een niet al te best verleden, waar ik het ook zwaar mee heb en nooit helemaal heb kunnen verwerken. Laatst was er weer wat waardoor 'dat' opspeelde, zij is zich van geen kwaad bewust maar ik ga er aan kapot, voor de zoveelste keer. Dit kan ook een reden zijn waarom het gevoel weg is. Ik wil het verdringen maar dat gaat gewoon moeilijk als ik er steeds weer mee geconfronteerd wordt hoewel dat niet haar bedoeling is.
Iemand ervaring met het uitmaken en door gaan met iemand anders in zo'n situatie? Ik kan het haar vragen wat zij wil, want zelf weet ik het niet, maar voordat ik dat doe wil ik het eerst wel even van iemand anders horen. Hopelijk helpt dat, want ik kom er even niet uit...
je hebt iig in deze post alle verkeerde redenen opgenoemd om het wél te doen, het samenwonen.
je hebt houden van en houden van en niet alle houden van is genoeg.
verliefdheid 24/7 is er enkel de eerste weken, hooguit maanden, dan komt er houden van (ja, of niet natuurlijk
![]()
). maar dat is niet het houden van wat jij beschrijft en nodig hebt , zo begrijp ik uit je woorden, om echt je leven te delen met haar.
iemand in je leven willen hebben is wat anders dan je leven willen delen met iemand.
ik heb ook een aantal mensen die ik nooit meer kwijt zou willen, waar ik veel van hou, maar niet "op die manier", ofwel nooit gedaan of niet meer.
je moet dus even niet piekeren over wat goed voor haar is, wat zij zou kunnen verdragen, wat zij wil, waar zij over droomt, wat zij nodig heeft, maar naar wat jij wil en nodig hebt.
en zolang je daar niet uit bent, moet je m.i. beter niet gaan samenwonen, want dán uit elkaar gaan alsnog is vele malen pijnlijker, voor de verlatene iig.
[i]"you left me standing here,
a long long time ago"[/i]