abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 08:13:34 #256
83046 Nino
carpe diem!
pi_49213909
Smeren jullie na het shaven nog wat op het hoofd? Creme, bodylotion of aftershave balsem?
pi_49216516
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:13 schreef Nino het volgende:
Smeren jullie na het shaven nog wat op het hoofd? Creme, bodylotion of aftershave balsem?
Nee, ik niet. Ik ben benieuwd wat Techno2 doet.
pi_49216618
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraagje: ik scheer met de haargroeirichting mee. Volgens mij voorkom je hiermee het ingroeien van haartjes.....Scheer jij wel tegen de haargroeirichting in ? Het geeft wel een gladder resultaat
Toen het bij mij geschoren werd ging de kapper eerst mee-scheren en toen pas ertegen in.
Voelde daarna glad met de haren mee en andersom voelde je stoppels.
Wat smeren betreft moet je gewoon doen als na je gezicht scheren,hoofd is natuurlijk dezelfde huid.
pi_49216802
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef dborhem het volgende:

[..]

Toen het bij mij geschoren werd ging de kapper eerst mee-scheren en toen pas ertegen in.
Voelde daarna glad met de haren mee en andersom voelde je stoppels.
Bij mij voelt in de mee-richting ook glad aan en in de tegenrichting ook stoppels. Typisch dat als je toch tegen scheert dat je de stoppels dan toch blijft voelen..
quote:
Wat smeren betreft moet je gewoon doen als na je gezicht scheren,hoofd is natuurlijk dezelfde huid.
Nee, hoofdhuid is echt heel anders. Bij mij tenminste wel. . Waarmee smeer je dan je hoofdhuid in ?
pi_49234777
Ik scheer altijd tegen de haargroei in (als ik me een paar dagen niet heb geschoren eerst met de groei mee en darana er tegenin), zodat je echt geen stoppeltjes meer voelt en smeer er altijd een (heel) klein beetje nivea after shave balm op. Normala gesproken scheer ik me om d edag en dan scheer ik alles, ik bedoel "baard" en hoofd.
Gelukkig zonder haar
pi_49239362
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:04 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik scheer altijd tegen de haargroei in (als ik me een paar dagen niet heb geschoren eerst met de groei mee en darana er tegenin), zodat je echt geen stoppeltjes meer voelt en smeer er altijd een (heel) klein beetje nivea after shave balm op. Normala gesproken scheer ik me om d edag en dan scheer ik alles, ik bedoel "baard" en hoofd.
Probeer ik ook eens.
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 00:21:19 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49252922

Kaal.
Carpe Libertatem
pi_49258263
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:36 schreef EchtGaaf het volgende:
(...)Typisch dat als je toch tegen scheert dat je de stoppels dan toch blijft voelen..
Nee, hoofdhuid is echt heel anders. Bij mij tenminste wel. . Waarmee smeer je dan je hoofdhuid in ?
Mn kapper zei dat je nooit alleen maar huid kan voelen na het kaalscheren,omdat je daarvoor eerst al je haar eruit moet trekken.
Hij kwam zelf met de zin dat de hoofdhuid hetzelfde is als gezichtshuid,dus dat neem ik maar aan.
Hij smeerde iets erop wat hij verkoopt (15 euro de tube,dus nee dank u),en ik doe gewoon bodylotion erop of zo.
Je moet trouwens gewoon zonnebrand op je hoofd smeren in de zon,maakt niet uit of er haar zit,is eigenlijk hetzelfde als je benen insmeren.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:53:57 #264
179323 Lama..Dubbelvla
was ik maar een swami
pi_49258538

Lekker gemillimeterd!
Een man. Geen kapsel. Wat charisma. Een stem. De ingevallen borstkas. De lama. Eén brok in je keel. Warm en puur. Heb ook mij lief.
pi_49259446
Ik scheer ook om de 2/3 dagen, tegen de haargroei in.
Na het scheren nivea after shave balsem.
- NAC Breda -
pi_49259885
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:43 schreef dborhem het volgende:

[..]

Mn kapper zei dat je nooit alleen maar huid kan voelen na het kaalscheren,omdat je daarvoor eerst al je haar eruit moet trekken.
Ja, da's waar ook. En als je het 100% glad krijgt dan is dat na een paar uurtjes alweer weg.
quote:
Hij kwam zelf met de zin dat de hoofdhuid hetzelfde is als gezichtshuid,dus dat neem ik maar aan.
Het voelt zo anders. Maar als hij dat zegt, dan zal het wel.
quote:
Hij smeerde iets erop wat hij verkoopt (15 euro de tube,dus nee dank u),en ik doe gewoon bodylotion erop of zo.
Je moet trouwens gewoon zonnebrand op je hoofd smeren in de zon,maakt niet uit of er haar zit,is eigenlijk hetzelfde als je benen insmeren.
Zomers is het idd wel oppassen met verbranden ja. Maar ik zal die Nivea After Shave Balsem eens proberen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:08:08 #267
83046 Nino
carpe diem!
pi_49260562
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, da's waar ook. En als je het 100% glad krijgt dan is dat na een paar uurtjes alweer weg.
[..]

Het voelt zo anders. Maar als hij dat zegt, dan zal het wel.
[..]

Zomers is het idd wel oppassen met verbranden ja. Maar ik zal die Nivea After Shave Balsem eens proberen.
Ik ga vanmiddag ook ff de after shave balsem kopen en uitproberen. Wordt vervolgd
Btw, ik scheer al tijden tegen de richting in.
pi_49262240
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:08 schreef Nino het volgende:

[..]

Ik ga vanmiddag ook ff de after shave balsem kopen en uitproberen. Wordt vervolgd
ik ga die vanmiddag ook halen. Hopelijk dan geen jeuk/irritatie meer.
quote:

Btw, ik scheer al tijden tegen de richting in.
En nooit een ingegroeide haar gehad? (want dat is dacht ik het risico )
pi_49262757
in de jaren dat ik het scheer, nog nooit last gehad van een ingegroeide haar.
- NAC Breda -
pi_49262777
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:18 schreef Ritchie het volgende:
in de jaren dat ik het scheer, nog nooit last gehad van een ingegroeide haar.
Das mooi.
pi_49262923

dat was mijn 3mm kapsel een tijdje terug.
Ik vond het zelf wel goed staan, maar nu laat ik het maar weer groeien
Extremistisch gematigd.
pi_49263050
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:24 schreef P8 het volgende:
[afbeelding]

dat was mijn 3mm kapsel een tijdje terug.
Ik vond het zelf wel goed staan, maar nu laat ik het maar weer groeien
Nee, zo laten ...
Het staat je super.
pi_49263154
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, zo laten ...
Het staat je super.
maar dit staat ook goed vind ik zelf
Extremistisch gematigd.
pi_49263474
Langer staat beter.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:00:51 #275
83046 Nino
carpe diem!
pi_49266743
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik ga die vanmiddag ook halen. Hopelijk dan geen jeuk/irritatie meer.
[..]

En nooit een ingegroeide haar gehad? (want dat is dacht ik het risico )
Nope, verder geen 'problemen'
pi_49271218
@ P8, ik vind gemillimeterd/kaal bijna altijd leuker maar jou staat lang(er) haar ook hartstikke goed, eerlijk is eerlijk.

Enne @dborhem: na het scheren voelt het bij me echt megaglad aan, ik stop gewoon niet voordat ik echt he-le-maal niets meer voel... Alleen: het is (inderdaad) na een uurtje of 10/12 wel weer weg, dan voelt het weer aan als schuurpapier...
Gelukkig zonder haar
pi_49273435
Dan moet je 't epileren. .
pi_49273662
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:41 schreef DennisMoore het volgende:
Dan moet je 't epileren. .
Goed idee of je hoofd laten laseren he, dat kan ook natuurlijk ?!

[ Bericht 16% gewijzigd door TeChNo2 op 11-05-2007 16:52:51 ]
Gelukkig zonder haar
pi_49275967
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:32 schreef P8 het volgende:

[..]

maar dit staat ook goed vind ik zelf
[afbeelding]
Mooie foto. Idd dit staat je (nog) beter.

Nu ik dit zie: houden zo.
pi_49276160
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:47 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Goed idee of je hoofd laten laseren he, dat kan ook natuurlijk ?!
Wie weer kan dat wel. Dat laseren. Maar nooit van gehoord. Maar dat zou ik nooit doen.
pi_49276188
Het was ook niet helemaal erg serieus hoor...
Gelukkig zonder haar
pi_49277452
Wat is het hier weer druk opeens
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_49282557
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:57 schreef TeChNo2 het volgende:
Het was ook niet helemaal erg serieus hoor...
Vast wel, maar de wonderen zijn de wereld niet uit.
pi_49282758
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:42 schreef Tali-banaan het volgende:
Wat is het hier weer druk opeens
We zijn ons (denk ik) aan het voorbereiden op #4 (en dan heb ik het niet over opzetkammetjes ) en op de zomer natuurlijk... doe mee
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vast wel, maar de wonderen zijn de wereld niet uit.
Scheren is beter, want dan heb je nog een keuze... (zelfs al kies je altijd hetzelfde, het is wel een prettig idee dat er nog wat te kiezen valt... de Amerikanen hebben er zelfs een term voor: BBC (Bald by choice) ipv kaal door moeder natuur MPB (Male pattern baldness)... tja, je verzint het niet)
Gelukkig zonder haar
pi_49285438
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 21:36 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

We zijn ons (denk ik) aan het voorbereiden op #4 (en dan heb ik het niet over opzetkammetjes ) en op de zomer natuurlijk... doe mee
De zomer komt en krijgen vele de kriebels ja.
quote:
Scheren is beter, want dan heb je nog een keuze... (zelfs al kies je altijd hetzelfde, het is wel een prettig idee dat er nog wat te kiezen valt... de Amerikanen hebben er zelfs een term voor: BBC (Bald by choice) ipv kaal door moeder natuur MPB (Male pattern baldness)... tja, je verzint het niet)
Die Amerikanen verzinnen ook voor alles wel wat...

Maar ja, het scheren heeft ook wel iets apart Maar hoef ik je natuurlijk niet uit te leggen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:32:34 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_49286799
de kale mannen conferentie dit.
ik doe mee.

het is idd waar dat wanneer je 1 of 2 mm extra op je kop heb zitten dat het warmer voelt. steeds als ik me in de winter kaal schoor had ik 1 a 2 dagen een pet op buiten. na 3 dagen had ik nergens meer last van. zo'n klein beetje langer en toch al zo veel warmer, terwijl de inplant ook niet veel meer is.. echt heel typisch
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_49289974
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:32 schreef Red_85 het volgende:
de kale mannen conferentie dit.
ik doe mee.

het is idd waar dat wanneer je 1 of 2 mm extra op je kop heb zitten dat het warmer voelt. steeds als ik me in de winter kaal schoor had ik 1 a 2 dagen een pet op buiten. na 3 dagen had ik nergens meer last van. zo'n klein beetje langer en toch al zo veel warmer, terwijl de inplant ook niet veel meer is.. echt heel typisch
Ik verbaas me daar elke keer weer over...maar niet meer toen ik erover nadacht :

Deels als volgt te verklaren:

1 mm of 0,1 mm scheelt wel een factor 10 ....1mm isoleert 10 keer beter dan 0,1 mm, dus een factor 10 minder warmteverlies..... (uitgaande van een volledige haardichtheid wat voor een ieder sowieso een utopie is, maar gaat even om het idee).

Algemener:

Uitgaande dat warmeverlies via de hoofdhuid een functie is van de omgevingstemperatuur en haarlengte (en haardichtheid) :

Warmteverlies(haarlengte)= (37-Tambient)*k* (1/haarlengte)

met

1 k is constante factor oa afhankelijk van de haardichtheid e.d.

2 warmteverlies recht evenredig met de reciproke van de gemiddelde haarlengte : is dus een hyperbool met een verticale assymptoot die samenvalt met de Y-as:

3 37 is lichaamstemperatuur.

LIM haarlengte->0(haarlengte)="+oneindig" ------> bestaat niet.

Dat klopt ook weer niet, want ik vergat ff voor het gemak dat de hoofdhuid zelf ook een thermische weerstand heeft

Zo. En nu tijd voor een Bavaria

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 12-05-2007 12:51:19 ]
pi_49293533
Neem je dan ook de krul-factor mee?
pi_49297089
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 08:01 schreef DennisMoore het volgende:
Neem je dan ook de krul-factor mee?
Voor haartjes van 0,1 mm?
pi_49317024
He, ik hebhad ook krullen.
Gelukkig zonder haar
pi_49329150
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:30 schreef TeChNo2 het volgende:
He, ik hebhad ook krullen.
Gaat het verhaal mooi niet op.
pi_49347902
Heeft iemand van jullie wel eens last van een ader zo ongeveer bij je oor?

Sinds een weekje heb ik deze bij mij zien zitten en soms wordt ie ook wat dikker zeg maar. Op mijn armen vind ik dat mooi, maar op mijn hoofd niet. Als ik wat langer haar heb (zeer relatief), zie ik hem niet, terwijl een deel van die ader in het "haarloze" gebied zit zeg maar. Ik vraag me af hoe het komt dat dat ding me alleen bij een kaal hoofd lastig komt vallen.

En oja, is er iets tegen te doen ?
pi_49348493
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:13 schreef Tali-banaan het volgende:
Wel eens?

Er lopen idd aderen door je hoofdhuid, ik weet niet of je die soms bedoeld? Dat heb je nodig om eea van bloed te voorzien. Bij mij lopen ook van die aderen. Als je (erg) boos wordt dan worden ze groter (dit zag je bij Pim Fortuyn ook zo erg, zeker als ie boos werd ) Of bedoel je soms wat anders? Heb je anders een foto ter verduidelijking?
quote:
Sinds een weekje heb ik deze bij mij zien zitten en soms wordt ie ook wat dikker zeg maar.
De dikte van de aderen varieert. Hangt oa van je gemoedstoestand af (boosheid ), en omgevingstemperatuur, inspanning, etc (nee dit keer geen onderbouwing ).
quote:
Op mijn armen vind ik dat mooi, maar op mijn hoofd niet.
Ze horen er echt te zitten. Als ze er niet zouden zitten, dan zou je naast haarverlies ook hoofdhuidverlies hebben . Dan heb je pas echt een kale schedel Maw wees maar blij dat je ze hebt, iedereen heeft ze namelijk. Bij de een zie je ze beter dan de ander, en niet boos zijn helpt ook
quote:
Als ik wat langer haar heb (zeer relatief), zie ik hem niet, terwijl een deel van die ader in het "haarloze" gebied zit zeg maar. Ik vraag me af hoe het komt dat dat ding me alleen bij een kaal hoofd lastig komt vallen.
Mijn vader vind dat bij mij ook niet mooi, maar dat is zijn probleem dan Het hoort erbij. Het staat wel stoer..
quote:
Weghalen is geen optie. Of is het soms een spatader? die is in principe weer wel te behandelen, maar ik heb nog nooit gehoord van ene spatader op je hoofd (of heb jij de gewoonte langdurig op je hoofd te gaan staan )

Tja, wat te doen dat ie minder opvalt....

Zorgen dat je hoofhuid lekker koel blijft, niet opgewonden raken (niet teveel naar mooie vrouwen kijken, en niet teveel bier drinken maar soms iettwat meer kindercola nuttigen

Nee, serieus: het hoort erbij. Maar als je serieus aan een afwijking denkt, dan huisarts ff raadplegen.

Benieuwd dus

[ Bericht 9% gewijzigd door EchtGaaf op 13-05-2007 23:45:42 ]
  zondag 13 mei 2007 @ 23:57:26 #294
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_49349278
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:13 schreef Tali-banaan het volgende:

Sinds een weekje heb ik deze bij mij zien zitten en soms wordt ie ook wat dikker zeg maar. Op mijn armen vind ik dat mooi, maar op mijn hoofd niet. Als ik wat langer haar heb (zeer relatief), zie ik hem niet, terwijl een deel van die ader in het "haarloze" gebied zit zeg maar. Ik vraag me af hoe het komt dat dat ding me alleen bij een kaal hoofd lastig komt vallen.

Ja, ik ken het, vooral onder fysieke inspanning heb ik het erg, maar zoals EchtGaaf ook al zei, het ziet er opzich wel een beetje badass uit.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:39:39 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49350401
die ader zorgt ervoor dat het daar altijd iets korter is dan de rest
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_49416920
nee, ben niet boos ofzo. Meestal na het douchen of bij het naar bed gaan valt het op. Maar ik hoef geen badass look hoor Maarja, bedankt voor het delen van jullie ervaringen
pi_49443342
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:57 schreef Tali-banaan het volgende:
nee, ben niet boos ofzo. Meestal na het douchen of bij het naar bed gaan valt het op. Maar ik hoef geen badass look hoor Maarja, bedankt voor het delen van jullie ervaringen
Die foto met die pistolen was toch best wel stoer, dat dan weer wel
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:56:50 #298
105770 JeroenBulters
Piloot-wannabe
pi_49531203
Ik ga deze week de gok ook maar wagen. Wordt helemaal gek van mn vettige haar de afgelopen weken.

Heb wel twee moedervlekken op mn hoofd zitten (eentje achterop en eentje boven mn linker oor) die op den duur een keer weggehaald moeten worden, je ziet ze toch wel erg zitten. Mensen hier ervaringen mee (het weg laten halen van die dingen dus)?
The world of semantics is a wonderful playground.
pi_49537830
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:56 schreef JeroenBulters het volgende:
Ik ga deze week de gok ook maar wagen. Wordt helemaal gek van mn vettige haar de afgelopen weken.

Heb wel twee moedervlekken op mn hoofd zitten (eentje achterop en eentje boven mn linker oor) die op den duur een keer weggehaald moeten worden, je ziet ze toch wel erg zitten. Mensen hier ervaringen mee (het weg laten halen van die dingen dus)?
Drie manieren , hangt van het soort moedervlek af :

1 electro-coagulatie (electrisch wegbranden na verdoving geeft amper littekens ), (nadeel pathologisch onderzoek is niet meer mogelijk, dat gaat zo lastig met verbrand weefsel)
2 Curatatie: na verdoving wegschrapen, ook weinig litteken
3 chirurgisch: wegnijden, wel litteken.

Maar voor advies kan je het beste huisarts raadplegen.
pi_49541272
En verder met deel #5 !

[ Bericht 59% gewijzigd door TeChNo2 op 19-05-2007 15:11:00 ]
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')