abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2903302
Godverdomme Erik,wat is het toch ontzettend oneerlijk allemaal.
Neem je tijd om dit even tot je door te laten dringen,
word maar kwaad,wees maar verdrietig,en deel dat als je kan met de mensen om je heen.

En als ik nog wat ongevraagd advies mag geven:behandel hem zo min mogelijk als patient,
dat doen de artsen en andere hulpverleners al.
Wees z'n zoon,en praat er ook met hem over.
Hoe vreselijk het ook is,jullie krijgen de tijd om dingen uit te spreken en te zeggen hoeveel je van elkaar houdt.
En als je niet durft:iedereen vindt het fijn dat te horen.

Ik wens jou,je vader en de andere mensen om jullie heen heel veel sterkte,
maar ook een mooie tijd samen.

Sterkte jongen.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 22 januari 2002 @ 22:24:48 #52
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_2903899
Ik zit hier gewoon huilend achter de pc
Erik, heel veel sterkte!
  dinsdag 22 januari 2002 @ 22:59:37 #53
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_2904345
Op dit moment zie je waarschijnlijk alleen nog maar zwart voor je. Het ging net goed met je vader en dan dit. Sterkte erik, het zal ook niet makkelijk zijn om je concentratie te herpakken nu wetend dat de klok niet stopt. Ik hoop dat god bij je is om je ook te steunen in dit verschrikkelijke jaar. Sterkte.
pi_2904507
Bedankt voor al jullie steun

Op dit moment is ook langzaam het besef echt aan het komen en dus ook het echte verdriet.

Ik voel me gewoon kut en begin me steeds kutter te voelen helaas en hoop echt dat ik nog een zo goed mogelijke tijd met mijn vader mag hebben voordat het definitief voorbij is.

pi_2904524
Erik, mijn moeder was ook opgegeven. September jl. was het zo erg dat ze nog maar enkele weken te leven had. We zaten al in het afscheidsproces. Toen lazen we echter iets over een nieuw medicijn dat de doorbraak wordt genoemd in de kankerbestrijding. We vroegen erom en ze kreeg het. Met mijn moeder gaat het iedere dag een stukje beter. Scans tonen aan dat de tumor steeds kleiner wordt. Ze mogen het zelf nog niet aanbieden omdat het nog in een proefstadium verkeert. Onderstaand een artikel over dit medicijn dat onlangs de voorpagina van de kranten haalde. Wellicht is het ook een kans voor jouw vader. Heel veel sterkte.
quote:
Hoopvol resultaat tumor-remmer

door Ina Eggink UTRECHT/AMSTERDAM - Medicijnen die de vorming van nieuwe bloedvaten rond kankergezwellen tegengaan, blijken bij sommige patiënten de ziekte geheel tot stilstand te brengen. Dat wijzen onderzoeken van het Universitair Medisch Centrum Utrecht en het VU Medisch Centrum (VUMC) in Amsterdam uit. In Utrecht zijn onder leiding van prof. dr. E. Voest 24 patiënten met het middel angiostatine behandeld.

Bij meerdere patiënten die allen kanker in een vergevorderd stadium hebben, werd de tumorgroei langdurig tot staan gebracht. Bij sommigen zelfs meer dan tien maanden. Professor Voest noemt het zeer ongebruikelijk dat bij patiënten die al meerdere vormen van chemotherapie hebben gekregen, de kanker alsnog stabiliseert.

Proefgeneesmiddel
In het VUMC hebben 24 patiënten met een niet meer te stuiten kanker een gelijksoortig proefgeneesmiddel (endostatine) gekregen. Ook hier werd bij een deel van deze patiënten de ziekte tot staan gebracht.

"Bij één patiënt hebben we zelfs een verkleining van de tumor waargenomen", aldus onderzoeksleider professor dr. B. Pinédo. "Naast de hoopgevende resultaten is verder belangrijk dat we niet of nauwelijks bijwerkingen zien van de medicijnen." Tumoren groeien naarmate ze meer voeding krijgen via nieuw gevormde bloedvaatjes. Dit proces wordt angiogenese genoemd.

Endostatine en angiostatine voorkomen de vorming van nieuwe bloedvaatjes en zorgen voor vaatvernauwingen.

De voeding naar het gezwel wordt gestopt waardoor het groeiproces tot staan wordt gebracht.

Het onderzoeksteam van Pinédo heeft nog een tweede succes geboekt. Tot voor kort moest de endostatine via een permanent infuus worden toegediend. Dat is een bewerkelijke procedure en voor de patiënt bovendien belastend. Inmiddels is gebleken dat de werkzame stof ook via injecties onderhuids kan worden ingespoten. Pinédo: "Het blijkt dat de spiegel van de werkzame stof in het bloed te vergelijken is met die van patiënten die endostatine via een infuus kregen. Amerikaanse artsen die eveneens onderzoek doen naar angiogenese-remmers zijn nieuwsgierig naar onze bevindingen en hebben ons uitgenodigd onze studie op een congres toe te lichten."

De Nederlandse oncologen benadrukken dat de onderzoeken zich nog in een vroege fase bevinden. De resultaten zijn echter bemoedigend en beide studies worden dan ook uitgebreid. In Utrecht worden nog eens acht patiënten behandeld. In het VUMC mogen dit jaar twaalf tot twintig extra patiënten deel nemen aan de experimentele behandeling. In dit ziekenhuis wordt bovendien de dosis verhoogd om te kijken of bij patiënten die tot nu toe minder goed reageren, een beter resultaat gehaald wordt.

Milf dinsdag 22 januari 2002 @ 23:15:50 #56
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_2904558
heel veel succes jongen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_2904584
Oh bedankt xenia, ik ga dit zeker mijn vader laten lezen en hopen dat hij dit ook toegediend zou kunnen krijgen. Dat wordt maar even met die professor om de tafel zitten.

Als dit wat zou zijn zou het natuurlijk helemaal geweldig zijn maar ik hoop er maar niet te veel op eerlijk gezegd want dan kan het ook niet tegenvallen.

Echt hartstikke bedankt voor dit stukje nieuws.

pi_2904629
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 23:18 schreef erikh het volgende:
Oh bedankt xenia, ik ga dit zeker mijn vader laten lezen en hopen dat hij dit ook toegediend zou kunnen krijgen. Dat wordt maar even met die professor om de tafel zitten.

Als dit wat zou zijn zou het natuurlijk helemaal geweldig zijn maar ik hoop er maar niet te veel op eerlijk gezegd want dan kan het ook niet tegenvallen.

Echt hartstikke bedankt voor dit stukje nieuws.

Graag gedaan. Ik weet niet of het voor iedere soort kanker werkt en het is verstandig om niet al te veel hoop te hebben, maar het is de gok van een telefoontje absoluut waard. Ik duim voor jullie!
  woensdag 23 januari 2002 @ 09:07:19 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2906956
Erikh,
gebruik de tijd die je nog hebt met je vader goed.
Ik heb vorige week een begrafenis meegemaakt. En dat was zo mooi, te zien dat de kinderen duidelijk de rust hadden.
Ze lieten hem gaan met de woorden 'Rust maar lekker uit, je hebt het verdient'.
[Deze man was ook al jaren ziek (geen kanker) en er is uiteindelijk euthanasie toegepast.]

Ik weet dat je hier nog niet aan wil denken, maar wat ik aan wil geven is, probeer zo veel mogelijk met hem te doen, te praten.

Sterkte.

woensdag 23 januari 2002 @ 10:01:09 #60
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_2907238
Ik heb een paar jaar geleden mijn oom verloren aan kanker.. De oom waarmee ik het beste contact en de beste band had uit mijn hele familie.. Dat vond, en vind ik nog steeds, erg moeilijk.. Als ik eraan denk dat er nu iets met mijn ouders zou gebeuren of mijn broertje, word ik helemaal gek.. Ik kan me absoluut niet voorstellen wat je nu moet voelen en meer dan 'sterkte' kan ik je helaas niet toewensen.. Het is zo cliche, maar komt uit de grond van m'n hart..

Succes Erik, en ik hoop echt dat er een klein wondertje mag gebeuren waardoor je nog iets meer tijd met je vader mag doorbrengen..

pi_2907435
Klikt misschien gek wat ik nu ga zeggen, maar ik doe het toch maar; dokters/professoren zijn niet heilig oid

Toen ik 6 jaar was werd er bij mijn vader lymfklierkanker geconstateerd. Volgens de doktoren was het nog in een vroeg stadium dus redelijk goed te behandelen, kans op 'genezing' was erg groot. Later bleek ook dat het al in een veel verder stadium en meer uitgezaaid was ze dachten, maar hij kon er nog wel oud om worden, zeiden ze. Is dus niet gebeurd doktoren zaten er volkomen naast....

Maar daar gaat het nu niet om, in het ziekenhuis lag mijn vader op de kamer met een andere man die ook maag en darmkanker had, hij zou nog maar een aantal weken te leven volgens de doktoren. De man is een jaar of 2, 3 geleden pas overleden... de doktoren zaten er volkomen naast....

Ik wil nu niet gaan beweren dat ze in het geval van jouw vader ook naast zitten, maar je vader, jij en ja familie moeten de moed niet bijvoorbaat opgeven, je moet altijd blijven vechten !!

(nogmaals sterkte)

"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
  woensdag 23 januari 2002 @ 10:39:52 #62
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_2907526
Erikh, jij, je vader en je hele familie heel veel sterkte gewenst de komende tijd. Ik hoop dat je vader zo lang mogelijk goed blijft. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik je verhaal las. Ik weet hoeveel pijn verdriet kan doen. Ik hoop dat je die pijn kan verdragen.
"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
pi_2909673
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 10:28 schreef Dizzytal het volgende:
je moet altijd blijven vechten !!

Onze geest is tot zoveel meer in staat dan we voor mogelijk houden.

pi_2913110
Erik, ik weet hoe het voelt om dit allemaal mee te maken. Mijn vader is begin vorig jaar overleden aan maag/darmkanker. Nog steeds heb ik het er moeilijk mee, juist nu omdat het een jaar geleden is...:'(
Het is inderdaad zo belangrijk om te praten met je vader. Zeggen wat je wilt zeggen, vragen wat je wilt vragen. Mijn vader was niet zo'n prater en ik vond het dan ook vreemd om met hem te gaan praten maar ik ben blij dat ik dat heb gedaan!
Het is zeer pijnlijk en verdrietig. Ik wil je sterkte en vooral kracht toewensen in deze zo moeilijke tijd.
Dikke knuf
gezonde mensen hebben veel wensen, zieke mensen hebber er maar 1
  woensdag 23 januari 2002 @ 19:57:44 #65
13411 NaRRaToR
Neee... Ik ben aan het Lasse!
pi_2914198
quote:
Op dinsdag 22 januari 2002 16:56 schreef erikh het volgende:
Het hoge woord is er nu officieel uit.

Ze kunnen niets meer voor hem doen behalve zijn leven rekken.
De dokter geeft hem nog ongeveer een jaar voordat het helemaal over is.

Dit is zo onbeschrijvelijk raar dat ik het nog steeds niet kan geloven.

Hij is gewoon opgegeven eigenlijk. Hij gaat dood in ongeveer een jaar tijd.

Het enige wat ik nu nog kan doen is er een zo goed mogelijke tijd van maken met hem samen. Dit is gewoon zo onwerkelijk allemaal.

ik hoop echt voor je dat in de tijd die hij nog heeft hij nog in staat is om dingen te dingen vergeleken met mijn opa. wat ik ook heel erg voor hem en voor jou hoop is dat hij niet al teveel pijn heeft in de tijd dat hij er nog is. je weet zelf ook dat het einde komt, ook al is het mischien heel moeilijk te realiseren maar zorg er zoiezo voor dat de tijd ie hij nog heeft een noemenswaardig einde kan genoemd worden.

veel sterkte met deze moeilijke tijd.

na na na na na na na Badjasman!
pi_2919735
Nou gisteren is de professor alsnog geweest na het overleg dat hij heeft gehad met andere professors en het is dus inderdaad alleen nog maar te remmen.

Vandaag gaat mijn vader met de oncoloog praten om te kijken of chemotherapie nog zin heeft voor hem of dat hij dat ook maar beter kan laten.

Het is nog steeds zo onwerkelijk dat er niks meer aan te doen is. Vooral omdat hij er beter uitziet nu dan de afgelopen maanden en zich ook goed voelt.

En tja, ik kan zelf alleen maar verbaasd staan en huil ook bijna niet. Ik heb echt het gevoel dat dit niet klopt omdat ik weet dat hij doodgaat maar omdat het nog niet zover is huil ik denk ik bijna niet, en ja als de tranen komen laat ik ook echt wel gaan maar voor de rest is het nog zo ongelooflijk onwerkelijk.

donderdag 24 januari 2002 @ 13:29:35 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_2920985
En het proefmedicijn waar Xenia het over had willen ze ook niet aan beginnen?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_2921038
Misschien klik je dit nu vreemd in de oren (of heel koud en niet meelevend ofzo) maar als je (nog) geen mooie/goede foto van je vader hebt is het misschien niet onverstandig om die nu te laten maken.

Mijn vader was thuis altijd degene die op vakantie foto's e.d. maakte, wat dus in hield dat er eigenlijk geen foto was waar hijzelf op stond. Uiteindelijk is er van een pasfoto van zijn identiteitbewijs van zijn werk een grotere foto gemaakt die nu op mijn kamer staat.

(niet dat een foto nu alles is, maar ik vindt het wel fijn om er een te hebben)

"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
  donderdag 24 januari 2002 @ 14:29:58 #69
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_2921834
Sterkte Erik!
Back in town
pi_2921877
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 13:34 schreef Dizzytal het volgende:
Misschien klik je dit nu vreemd in de oren (of heel koud en niet meelevend ofzo) maar als je (nog) geen mooie/goede foto van je vader hebt is het misschien niet onverstandig om die nu te laten maken.

Mijn vader was thuis altijd degene die op vakantie foto's e.d. maakte, wat dus in hield dat er eigenlijk geen foto was waar hijzelf op stond. Uiteindelijk is er van een pasfoto van zijn identiteitbewijs van zijn werk een grotere foto gemaakt die nu op mijn kamer staat.

(niet dat een foto nu alles is, maar ik vindt het wel fijn om er een te hebben)

Idd het is niet leuk om nu aan te denken maar je hebt gelijk. Bij ons maakte papa ook altijd de foto's met idd als resultaat dat ik er maar een handjevol heb nu.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_2921889
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 11:23 schreef erikh het volgende:
........maar voor de rest is het nog zo ongelooflijk onwerkelijk.
Dit klopt als een bus...

Veel sterkte in ieder geval... het enige wat wij je kunnen bieden denk ik... en hopen dat het op 1 of andere manier geremt kan worden... succes...

Been there, done that!
pi_2922643
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 11:23 schreef erikh het volgende:
Nou gisteren is de professor alsnog geweest na het overleg dat hij heeft gehad met andere professors en het is dus inderdaad alleen nog maar te remmen.

Vandaag gaat mijn vader met de oncoloog praten om te kijken of chemotherapie nog zin heeft voor hem of dat hij dat ook maar beter kan laten.

Het is nog steeds zo onwerkelijk dat er niks meer aan te doen is. Vooral omdat hij er beter uitziet nu dan de afgelopen maanden en zich ook goed voelt.

En tja, ik kan zelf alleen maar verbaasd staan en huil ook bijna niet. Ik heb echt het gevoel dat dit niet klopt omdat ik weet dat hij doodgaat maar omdat het nog niet zover is huil ik denk ik bijna niet, en ja als de tranen komen laat ik ook echt wel gaan maar voor de rest is het nog zo ongelooflijk onwerkelijk.

Hoi Erik, hoe is het vandaag gegaan met je vader bij de oncoloog?

#geen
pi_2925509
Lieve Erik, ik wens je heel veel sterkte en kracht en ik zou je een dikke knuffel willen geven. Heb net gehoord dat een goede vriend van mij huidkanker heeft en weet ook niet zo goed wat ik ermee moet of ik hoe ik me moet voelen. Maar ik wilde je gewoon een knuffel geven en een hart onder de riem steken
Ik ben ook maar een mens ;)
  donderdag 24 januari 2002 @ 19:50:13 #74
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_2925523
Beste Erik, ik wil je bij deze heel veel sterkte wensen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_2928966
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 15:18 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hoi Erik, hoe is het vandaag gegaan met je vader bij de oncoloog?

Hoi Duch, helaas heb ik hem nog niet geproken nadat hij die afspraak heeft gehad. Ik ben zelf ook hartstikke benieuwd wat hij allemaal heeft gezegd maar ja ik weet het nog niet. Ik hoop wel dat ze zijn leven op een draaglijke manier kunnen rekken zodat we nog wat langer de tijd hebben.

Als ik wat weet zal ik het posten.

Bedankt in ieder geval

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')