Iemand meer info?quote:VELSEN - In de haven van Velsen-Noord (Noord-Holland) woedt een grote brand op een schip. Het is niet bekend of daarbij slachtoffers zijn gevallen. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente Velsen dinsdag laten weten. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
Omdat bij de brand veel rook vrijkomt, is de A9 tussen Velsen en Beverwijk afgesloten voor het verkeer.
De brandweer verricht metingen om te kijken of bij de brand gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Omwonenden krijgen het advies om ramen en deuren gesloten te houden, de afzuigkap niet aan te zetten en de regionale omroep aan te zetten.
Bron: Telegraaf
Bron NHD.quote:Grote scheepsbrand in Velsen-Noord
velsen-noord - Aan de Velserkade in Velsen-Noord is vanmorgen rond 8.45 brand uitgebroken aan boord van de grote vistrawler Willem van der Zwan uit Scheveningen. De A9 (Wijkertunnel) is vanwege de rook in beide richtingen afgesloten tussen Beverwijk en Velsen-Zuid. Verkeer wordt omgeleid via de A22 (Velsertunnel).
Nee, de havens van Velsen Noord liggen toch naast de Zwarte Markt?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:09 schreef Z het volgende:
De haven van Velsen Noord, zou dat de haven van de Hoogovens (Corus) zijn? Daar liggen van die enorme ertstankers. Dat is alleen niet echt in de buurt van de A9.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Nee, de havens van Velsen Noord liggen toch naast de Zwarte Markt?
quote:Brand bij schip Daalimpex
Gepubliceerd op 30 januari 2007, 10:27
Laatst bijgewerkt op 30 januari 2007, 11:14
VELSEN-NOORD -
Bij Daalimpex Coldstores aan de Velserkade in Velsen-Noord is dinsdagochtend op de vistrawler Willem van der Zwan uit Scheveningen een hevige brand uitgebroken. Het isolatiemateriaal van het schip vloog in brand, bij een reparatie met een snijbrander. De autoriteiten maken zich zorgen over een mogelijke gifwolk.
Brandweer en ambulances zijn massaal uitgerukt naar de brand. Voor zover bekend zijn er geen mensen gewond geraakt. Het verkeer over de A9 wordt omgeleid (vanuit Alkmaar de N203 richting de A10). De Wijkertunnel is afgesloten. Voor de Velsertunnel staat een file.
Omwonenden, ook in Westzaan, krijgen het advies om ramen en deuren gesloten te houden, de afzuigkap niet aan te zetten en de regionale omroep aan te zetten.
Dat is zeg maar aan de andere kant van het kanaal vanaf Corus gezien dus.quote:
quote:
Ja, met een brug over de A9quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb die zijkanalen nooit zo uit elkaar kunnen houden. C loopt door recreatiegebied Spaarnwoude toch?
Dat was een gokje hoor. Precies weet ik het ook nooit maar dat is A volgens mij en B loopt aan de andere kant van het kanaal Spaarnwoude in. En waar C dan is ...quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb die zijkanalen nooit zo uit elkaar kunnen houden. C loopt door recreatiegebied Spaarnwoude toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |