Het is ook niet dat ik het niet snap en kritiek op genoemde groep(en) ervaar ik als terecht daar waar het over politiek en opdringerigheid gaat. Ik ben zelfs van mening dat geestelijken niet de politicus moeten uithangen.quote:
Dat ben ik met je eens, maar dat is imo ook per saldo dan hetzelfde.. Vrijheid van religie inperken.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:54 schreef Causa het volgende:
Het is vooral jammer dat sommigen de andere kant op hetzelfde zouden willen zien.
Ik kan het nou eenmaal beter vinden met bedachtzamen dan met fanatici.
yepquote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:51 schreef SingleCoil het volgende:
Schaap! Wel voorzichtig hoor, je zit snel te diep.
Ga je naar The Evil Empire In The West ?
dat vind ik ook jammer, maar ook hier moet je niet alle religies over één kam scherenquote:Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef descendent1 het volgende:
Dat vind ik zo jammer aan religie; ik vind het best dat die mensen een orthodoxe opvatting hebben; zolang ze maar niet hun opvattingen aan anderen menen te moeten opdringen (wat wel gebeurt helaas.. )
Hoe bedoel je precies? Zover ik zie legt alleen politiek zich aan het volk op, die maakt de wetten. Religieuse groepen houden hun (leef) regels binnen eigen groep, ook al wensen sommige fanatiekelingen op een bredere 'oplegging'.quote:
Ik bedoel niet dat er iets ingeperkt moet worden. Ik bedoel dat religie afschaffen hetzelfde effect heeft als religie opleggen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:50 schreef Causa het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Zover ik zie legt alleen politiek zich aan het volk op, die maakt de wetten. Religieuse groepen houden hun (leef) regels binnen eigen groep, ook al wensen sommige fanatiekelingen op een bredere 'oplegging'.
Dus wat bedoel je dat er ingeperkt moet worden in de religies?
ooh zo!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat er iets ingeperkt moet worden. Ik bedoel dat religie afschaffen hetzelfde effect heeft als religie opleggen.
vertel dat maar eens aan een jehovaquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:16 schreef arneaux het volgende:
, in ieder geval geen dingen wil opleggen
Dat was priceless idd!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:43 schreef Viking84 het volgende:
Overigens wel grappig dat die hypocriete homodominee er ook in zat. Oeh, wat had 'ie een geweldig seksleven. Ja dat weten we inmiddels.
Ik wist niet eens dat t die gast was.quote:
Als kinderen dan de kans krijgen te kiezen en niet meteen geindoctrineerd wordenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 09:16 schreef arneaux het volgende:
Als iedereen nou gewoon s voor zichzelf bepaald waar hij of zij in gelooft? En als iedereen elkaar dan s gewoon met rust laat, in ieder geval geen dingen wil opleggen. Dan komt iedereen toch wel vanzelf tot elkaaren is er niets aan t handje.
ToepsVindtProgramma.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 08:30 schreef Toeps het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=3960626&md5=ef08cab88cf94d517de1428ab51deeca
* Toeps kijkt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |