abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45803942
Betweters, schijnfilosofen, zwart-wit-kijkers, naïevelingen, koppigen, macho's, nerds die alles afkorten zodat niemand meer weet wat er bedoeld wordt, aanvallers, verdedigers, arrogantelingen..... of juist de andere kant: optimisten, enthousiastelingen etcetera. Allemaal alto's.

Dat zijn tegenwoordig de type Fokkers, die je tegenkomt op de forums. Het lijkt of er nergens meer een goede discussie of een goed gesprek wordt gehouden, zonder dat de Fokkers elkaar in de digitale haren vliegen. Handig zo'n uitlaatklep, maar het verpest het imago van Fok. Als je bij voorbaat weet dat bijna iedereen je gaat bekritiseren, zodra je een controversieel onderwerp plaatst, dan heb je niet veel zin meer om een goed bedoelde berichtenbak te maken.
Fok is toch een plek waar je over alles en nog wat kan lezen, kan meedoen aan discussies, informatie kan uitwisselen.... kortom een digitale commune. Of is er niemand meer voor sociale vrede? Waarom kraken wij Fokkers die stimulatie nou af?
pi_45804002
En je hebt uiteraard altijd de goedbedoelende moraalridders .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_45804035
Ontopic: Ik denk dat je eens naar de leeftijd van de gemiddelde fokker moet kijken. Overal tegenaan schoppen, of juist niet, hoort er nou eenmaal bij.
  maandag 29 januari 2007 @ 21:11:23 #4
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_45804341
heeft niks met fok, maar alles met de gemiddelde nederlander (beter gezegd, de gemiddelde inwoner van nederland) te maken.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_45804420
JediMindTricks: ik post alleen al in dity topic om die tieten uit je avator te zien stuiteren, hmmmm..

Oh, TS: off-topic-posten! Ook irritant. Maar, wat is het probleem nu? Je schetst gewoon een groep mensen die inderdaad verschillen. Fok! is wat betreft net de grote boze buitenwereld!
Hoe komt het denk je dat er geen "goede gesprekken"meer gevoerd worden? Mijn eerste ingeving is dat alles sneller en digitaler moet. "De jeugd" is het helemaal niet gewend om ergens uitgebreid over te discussieren. Laat staan dat er in die korte conversaties of threads ruimte is voor echte diepgang. Nee, "de jeugd" heeft geleerd effectiever te communiceren. Oftewel: kort en krachtig reageren.
Niet dat oeverloze getik zoals ik nu doe. Maar goed, ik ben dan ook bijna 30. Een ouwe lul die opgroeide vóór email en internet. Toen er nog gesprekken werden gevoerd.

Maar het meest opvallende vind ik aan jou stelling dat het lijkt alsof je het slecht vind. Of fout. Het is anders, dat wel.
pi_45804534
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef JediMindTricks het volgende:
Ontopic: Ik denk dat je eens naar de leeftijd van de gemiddelde fokker moet kijken. Overal tegenaan schoppen, of juist niet, hoort er nou eenmaal bij.
Ik heb ook wel door dat hier niet volwassenen van rond de 40 vooral zitten. Zelf ben ik ook 19. Maar is leeftijd volgens jou een reden om al die agressieve mededelingen goed te keuren?
pi_45804787
Natuurlijk is het geen goede ontwikkeling dat alles tegenwoordig snel en oppervlakkig moet zijn. Een korte schets waar deze samenleving is of waar die naar toe neigt te gaan: oplopende stress (burn-outs), werkdruk, haast, druk, druk, druk ---> weinig opvangcapaciteit, chagrijnigheid, humeurtjes, asocialiteit, agressie, scheldpartijen, woede-uitbarstingen. Dus geen behoefte aan discussie waar een beetje concentratie en gedachtegangen aan te pas komen.

Zonder diepte alles behalve vooruitgang.
pi_45804846
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:14 schreef SophieBro het volgende:

[..]

Ik heb ook wel door dat hier niet volwassenen van rond de 40 vooral zitten. Zelf ben ik ook 19. Maar is leeftijd volgens jou een reden om al die agressieve mededelingen goed te keuren?
Goedkeuren niet, begrijpen waar het vandaan komt wel.
pi_45804880
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:14 schreef SophieBro het volgende:

[..]

HU ik ben 40
pi_45804896
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:03 schreef SophieBro het volgende:
Betweters, schijnfilosofen, zwart-wit-kijkers, naïevelingen, koppigen, macho's, nerds die alles afkorten zodat niemand meer weet wat er bedoeld wordt, aanvallers, verdedigers, arrogantelingen..... of juist de andere kant: optimisten, enthousiastelingen etcetera. Allemaal alto's.
Ik solliciteer naar het hokje betweter, "je ziet wat je wilt zien". Of maak ik zo ook een kansje op schijnfilosoof?
pi_45805067
In het Oosten zien ze het Westen op de mooiste manier. Wij Westerlingen zijn steeds één stapje vooruit met onze geest. Als de wekker gaat, kleden wij ons aan. Als we ons aankleden, zijn we aan het ontbijten. Als we ontbijten, zijn we op weg naar ons werk (school). Als we op ons werk zijn, zijn we al bij de lunch. Als we lunchen enzovoorts. We zijn met onze gedachten niet meer waar we daadwerkelijk zijn of waar we werkelijk mee bezig zijn. We lopen steeds maar te hollen naar de toekomst.

Hiermee wil ik duidelijke maken hoe die haast verklaard kán worden. Als we onszelf gewoon even de tijd gunnen om te doen wat we doen of wat we op dat moment graag willen doen, gaat alles een stuk efficiënter en relaxer. Hoeven we elkaar ook niet meer te gebruiken als verbale boksbal.
pi_45805240
Hokjes wat prachtig toch! Je hebt gewoon users die soms in een kutbui zijn en dat af gaan reageren. Users die continu in zo'n bui zijn zijn gewoon gefrustreerd
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_45805255
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:12 schreef beerten het volgende:
JediMindTricks: ik post alleen al in dity topic om die tieten uit je avator te zien stuiteren, hmmmm..

Oh, TS: off-topic-posten! Ook irritant. Maar, wat is het probleem nu? Je schetst gewoon een groep mensen die inderdaad verschillen. Fok! is wat betreft net de grote boze buitenwereld!
Hoe komt het denk je dat er geen "goede gesprekken"meer gevoerd worden? Mijn eerste ingeving is dat alles sneller en digitaler moet. "De jeugd" is het helemaal niet gewend om ergens uitgebreid over te discussieren. Laat staan dat er in die korte conversaties of threads ruimte is voor echte diepgang. Nee, "de jeugd" heeft geleerd effectiever te communiceren. Oftewel: kort en krachtig reageren.
Niet dat oeverloze getik zoals ik nu doe. Maar goed, ik ben dan ook bijna 30. Een ouwe lul die opgroeide vóór email en internet. Toen er nog gesprekken werden gevoerd.

Maar het meest opvallende vind ik aan jou stelling dat het lijkt alsof je het slecht vind. Of fout. Het is anders, dat wel.
Off-topic, omdat ik via die andere topic op deze topic gekomen ben. Van het heen komt het ander, zal ik maar zeggen. We moeten het wel een beetje overzichtelijk houden, nietwaar?
PS Laat me raden, jij bent zeker de grote boze wolf.
pi_45805384
En aan iedereen die het maar niet wil geloven: er bestaan nog mensen die houden van een goede diepgaande discussie! (schokkend)
pi_45805494
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef SophieBro het volgende:
En aan iedereen die het maar niet wil geloven: er bestaan nog mensen die houden van een goede diepgaande discussie! (schokkend)
---> TRU
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_45805529
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:21 schreef smitvandijk het volgende:

[..]

HU ik ben 40
Er staat toch vooral? (lezen)
pi_45805589
Wat is dit voor een AGRESSIEF topic!??!
pi_45805628
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:28 schreef SophieBro het volgende:

[..]

Off-topic, omdat ik via die andere topic op deze topic gekomen ben. Van het heen komt het ander, zal ik maar zeggen. We moeten het wel een beetje overzichtelijk houden, nietwaar?
PS Laat me raden, jij bent zeker de grote boze wolf.
Blaas ik alles omver? Ik knal er hooguit een stelling in. Dat zou dan ook de enige link zijn met de grote boze wolf.

Hoe ziet TS zich dan zelf op dit forum?
pi_45805688
Ja en er bestaan mensen die een diepgaande discussie zien als een bedreiging die ze als agressief ervaren (wat vooral veroorzaakt wordt door henzelf), terwijl dat allesbehalve de bedoeling is van een discussie (zie woordenboek).
pi_45805722
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:24 schreef SophieBro het volgende:
We lopen steeds maar te hollen naar de toekomst.
Het Oosten is hard bezig ons in te halen. India verbood vroeger producten te importeren om de eigen producten te beschermen, binnenkort zullen zij die bedrijven opkopen waardoor dat probleem ook weer opgelost is.
quote:
Hiermee wil ik duidelijke maken hoe die haast verklaard kán worden. Als we onszelf gewoon even de tijd gunnen om te doen wat we doen of wat we op dat moment graag willen doen, gaat alles een stuk efficiënter en relaxer. Hoeven we elkaar ook niet meer te gebruiken als verbale boksbal.
Die haast komt gewoon doordat de mens beseft dat het hier slechts tijdelijk is en zoveel mogelijk uit het leven wil halen. Wat nou urenlang besteden aan brood bakken, we doen gewoon massaproductie zodat we het kant en klaar, gesneden en al kunnen kopen. De was gooien we gewoon in de machine en een paar uur later hangen we het op. Oh het milieu wordt beschadigd? Ach, de gevolgen komen toch pas als we allang onder de zoden liggen, lekker boeiend
Bovendien houden we dan nog tijd over om goede gesprekken te voeren, zoals hier op fok
pi_45805866
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef beerten het volgende:

[..]

Blaas ik alles omver? Ik knal er hooguit een stelling in. Dat zou dan ook de enige link zijn met de grote boze wolf.

Ik heb deze topic geplaatst, omdat ik geïnteresseerd ben om te weten hoe anderen over deze stelling(en) denken.
Ik had niet verwacht dat er slechts aanvallen kwamen. Helaas heb ik dus de gemiddelde fokker te hoog ingeschat. Ik dacht dat Fok beter was dan al die andere oppervlakkige forumsites.
pi_45805999
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:37 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Het Oosten is hard bezig ons in te halen. India verbood vroeger producten te importeren om de eigen producten te beschermen, binnenkort zullen zij die bedrijven opkopen waardoor dat probleem ook weer opgelost is.
[..]

Die haast komt gewoon doordat de mens beseft dat het hier slechts tijdelijk is en zoveel mogelijk uit het leven wil halen. Wat nou urenlang besteden aan brood bakken, we doen gewoon massaproductie zodat we het kant en klaar, gesneden en al kunnen kopen. De was gooien we gewoon in de machine en een paar uur later hangen we het op. Oh het milieu wordt beschadigd? Ach, de gevolgen komen toch pas als we allang onder de zoden liggen, lekker boeiend
Bovendien houden we dan nog tijd over om goede gesprekken te voeren, zoals hier op fok
Hoe kan je nou een goed gesprek voeren, als je met je geest ergens anders bent?
Natuurlijk moet je je houden aan werktijden en heeft iedereen veel te doen. Maar als je nou iets doet met volle aandacht: zijn waar je bent en doen wat je doet, dus niet afdwarrelen. Dan gaat je hart een stuk langzamer kloppen, kan je helderder denken, zal het uiteindelijk toch sneller en beter gaan, ben je ontspannen. En ONTSPANNEN is de beste houding die je aan kan nemen om te genieten van je korte leven.
Het vergt toch enig stoïcisme (je niet laten raken door emoties), aangezien je omringd wordt door zenuwpezen tegenwoordig.

Met het Oosten bedoelde ik de Oosterse geestelijken die ons zo interpreteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door SophieBro op 29-01-2007 21:53:02 ]
pi_45806086
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef beerten het volgende:

[..]

Oh btw wat jij een stelling (van jezelf afkomstig) noemt, noem ik een mededeling.
pi_45806236
Actie vraagt om reactie: dissen vraagt om gedist worden.
pi_45806374
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:44 schreef SophieBro het volgende:
Hoe kan je nou een goed gesprek voeren, als je met je geest ergens anders bent?
Zodra je een gesprek voert heb je het meestal over iets anders dan de geest en ben je allebei ergens anders. Wat en waarom is volgens jou iets anders dan de geest minder waardevol en wat is de geest?
quote:
Natuurlijk moet je je houden aan werktijden en heeft iedereen veel te doen. Maar als je nou iets doet met volle aandacht: zijn waar je bent en doen wat je doet, dus niet afdwarrelen. Dan gaat je hart een stuk langzamer kloppen, kan je helderder denken, zal het uiteindelijk toch sneller en beter gaan, ben je ontspannen. En ONTSPANNEN is de beste houding die je aan kan nemen om te genieten van je korte leven.
Jezelf verliezen in sex is ook best ok. Beetje afwisseling maakt het compleet, kun je jezelf verliezen in de ander en dan tijdens de pauzes jezelf weer hervinden enzo. Of had je het ergens anders over?
quote:
Met het Oosten bedoelde ik de Oosterse geestelijken die ons zo interpreteren.
Er zijn nogal wat oosterse geloven, nog meer geestelijken en het is wel een generaliserende uitspraak die waarschijnlijk maar door één 'oosterse geestelijke' is gezegd.

Het is jammer dat je geest vertroebeld is door je verwachtingen van reacties op fok. En dat al na een paar posts! Is dat geen aanname? Mis je dan niet dingen doordat je geest niet openstaat voor onverwachte serieuze reacties?
pi_45806406
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:47 schreef SophieBro het volgende:

[..]

Oh btw wat jij een stelling (van jezelf afkomstig) noemt, noem ik een mededeling.
Zo zie jij het. Ik probeer er al een kleine geburiksaanwijzing bij te geven door mede te delen dat het een stelling is.

Oftewel TS: misverstanden kunnen ook aan je rijtje worden toegevoegd.

Dan: je reageert op mijn eerste berichtje volkomen off-topic. Ook een dooddoener. Of ik interpreteer het verkeerd. Je begint in ieder te melden dat het een off-topic reactie wordt.

Door wie wordt je aangevallen overigens? Volgens mij zijn de meeste reacties in jou straatje en geeft menigeen hier je gelijk. Of ben ik u helemaal gek?

Heb je ooit gehoord van zoiets als "De TAO van het gesprek"? Een of ander boek. Om een lang verhaal kort te maken: probeer te luisteren naar wát iemand zegt en niet hóe iemand het zegt.

En nee, ik val je niet aan. Ervaar je dit zo?
pi_45806445
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:44 schreef SophieBro het volgende:
Het vergt toch enig stoïcisme (je niet laten raken door emoties), aangezien je omringd wordt door zenuwpezen tegenwoordig.
In het Oosten zeggen ze dat het compassie, geduld en begrip vergt...
pi_45806774
[quote]Op maandag 29 januari 2007 21:54 schreef The_Shining het volgende:

Zodra je een gesprek voert heb je het meestal over iets anders dan de geest en ben je allebei ergens anders. Wat en waarom is volgens jou iets anders dan de geest minder waardevol en wat is de geest?

Ik ben het niet met je oneens. Het is volgens mij helaas 99% onmogelijk om niet ergens anders aan te denken, dan met waar je mee bezig hebt. Maar minder piekeren en niet wakker liggen van problemen, helpt geestelijk en lichamelijk.

Jezelf verliezen in sex is ook best ok. Beetje afwisseling maakt het compleet, kun je jezelf verliezen in de ander en dan tijdens de pauzes jezelf weer hervinden enzo. Of had je het ergens anders over?

Seks is een grote uitzondering van de dagelijkse bezigheid. Als je het goed doet , dan verlies je inderdaad jezelf. Wat er dan precies gebeurt, is nog een raadsel. Eén ding is zeker: je bent weinig tot niet gevoelig meer voor pijn of angst of andere heftige negatieve emoties. Ook een soort van ''verlossing''.

Er zijn nogal wat oosterse geloven, nog meer geestelijken en het is wel een generaliserende uitspraak die waarschijnlijk maar door één 'oosterse geestelijke' is gezegd.

Nou en. Moet ik het voor je na gaan vragen, wie het gezegd heeft?

Het is jammer dat je geest vertroebeld is door je verwachtingen van reacties op fok. En dat al na een paar posts! Is dat geen aanname? Mis je dan niet dingen doordat je geest niet openstaat voor onverwachte serieuze reacties?

Voor serieuze reacties sta ik open, maar sommigen kunnen het niet serieus overbrengen. Mijn geest is alles behalve vertroebeld, alleen maar helderder geworden. Wat mensen tegenwoordig allemaal wel durven te typen, maar niet meer in iemands gezicht durven te zeggen zonder dat er een of andere vriend bij is... Gewoon zielig.
pi_45806922
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:12 schreef beerten het volgende:

Ik moet ook alles uit gaan leggen he. Off-topic = van het onderwerp af. Dus ik ging van dat andere onderwerp (over kunstenaars) naar een nieuwe topic. Dus ik ben met deze topic off-topic met betrekking tot het ''kunstenaarstopic''.
pi_45806962
Ik ben het met de TS eens. Het verbaast mij bijvoorbeeld ook heel erg dat als je hier iets moralistisch zegt over seksualiteit, je meteen een nerd of een refo moet zijn, terwijl als je dan een controversieel topic opent over verkrachting, je een zieke geest hebt. Veel Fok!kers zijn zo ontzettend kortzichtig, dom en bekrompen, hè. Niet te harden.
pi_45807046
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:54 schreef beerten het volgende:

[..]

Zo zie jij het. Ik probeer er al een kleine geburiksaanwijzing bij te geven door mede te delen dat het een stelling is.

Oftewel TS: misverstanden kunnen ook aan je rijtje worden toegevoegd.

Dan: je reageert op mijn eerste berichtje volkomen off-topic. Ook een dooddoener. Of ik interpreteer het verkeerd. Je begint in ieder te melden dat het een off-topic reactie wordt.

Door wie wordt je aangevallen overigens? Volgens mij zijn de meeste reacties in jou straatje en geeft menigeen hier je gelijk. Of ben ik u helemaal gek?

Heb je ooit gehoord van zoiets als "De TAO van het gesprek"? Een of ander boek. Om een lang verhaal kort te maken: probeer te luisteren naar wát iemand zegt en niet hóe iemand het zegt.

En nee, ik val je niet aan. Ervaar je dit zo?
Luisteren? Ik hoor niks hoor. Je bedoelt lezen waarschijnlijk. Ik moet je constant dingen uitleggen die ik heb gepost, wie is hier nu degene eigenlijk die niet leest?
Probeer eens iets zinnigs te melden dat met de stelling te maken heeft en waar we wat aan hebben (sorry, ik heb je een onmogelijke opdracht gegeven).
pi_45807295
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:55 schreef The_Shining het volgende:

[..]

In het Oosten zeggen ze dat het compassie, geduld en begrip vergt...
Dat zal wel, maar als je je niet zo laat beïnvloeden door anderen die druk druk druk doen, dan ben je ''nuchterder''. En als je nuchter bent (helder in je hoofd, dat je alles op een rijtje hebt) kun je geduld opbrengen en beter nadenken, dus (be)grip krijgen.

Wat bedoel je met compassie precies in deze context?
pi_45807331
Klinkt een beetje verwarrend misschien
pi_45807560
@ beerten, ik voel aan dat jij een nieuwe nutteloze aanval inzet. Maar wees toch de wijste en ga ergens anders zeuren. Je verpest het hier voor de rest die wel iets zinnigs te melden heeft.
pi_45808089
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:03 schreef SophieBro het volgende:

Dat zijn tegenwoordig de type Fokkers, die je tegenkomt op de forums. Het lijkt of er nergens meer een goede discussie of een goed gesprek wordt gehouden, zonder dat de Fokkers elkaar in de digitale haren vliegen. Handig zo'n uitlaatklep, maar het verpest het imago van Fok. Als je bij voorbaat weet dat bijna iedereen je gaat bekritiseren, zodra je een controversieel onderwerp plaatst, dan heb je niet veel zin meer om een goed bedoelde berichtenbak te maken.
Fok is toch een plek waar je over alles en nog wat kan lezen, kan meedoen aan discussies, informatie kan uitwisselen.... kortom een digitale commune. Of is er niemand meer voor sociale vrede? Waarom kraken wij Fokkers die stimulatie nou af?
Dat is de reden waarom ik een die-hard lurker ben
pi_45808254
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:21 schreef SophieBro het volgende:
@ beerten, ik voel aan dat jij een nieuwe nutteloze aanval inzet. Maar wees toch de wijste en ga ergens anders zeuren. Je verpest het hier voor de rest die wel iets zinnigs te melden heeft.
misschien ben je wel gewoon te snel op je teentjes getrapt en vind je het niet leuk als niet iedereen het met jou eens is

verder heb je wel gelijk dat er op fok veel mensen niet serieus willen discussieren.
het is ook zo dat vele zaken al tig keer de revue zijn gepasseerd en dan weet men het intussen wel

maar er zijn ook fokkers die nog wel van een goede discussie houden, alleen moet het topic dan wel discussiewaardig zijn en moet TS een goede stelling poneren.

o ja, TS = Topic Starter
pi_45808259
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef SophieBro het volgende:
Dat zal wel, maar als je je niet zo laat beïnvloeden door anderen die druk druk druk doen, dan ben je ''nuchterder''. En als je nuchter bent (helder in je hoofd, dat je alles op een rijtje hebt) kun je geduld opbrengen en beter nadenken, dus (be)grip krijgen.
Je kunt ook snel je geest ordenen als je je daarin traint. Dan lijk je ook gehaast maar eigenlijk is het efficientie.

Omdat alles tijdelijk is kun je er trouwens beter niet proberen ergens grip op te krijgen. Voor je het weet moet je het weer loslaten. Beter misschien helemaal niet proberen te begrijpen maar gewoon accepteren. Niet de ander in z'n waarde laten maar helemaal geen waarde oordeel maken. Helaas hebben veel mensen moeite met dingen accepteren wat ze niet begrijpen, wat ook wel weer ergens logisch is. Wat de boer niet kent lust ie niet.
quote:
Wat bedoel je met compassie precies in deze context?
Begrip zorgt ervoor dat je begrijpt waarom die ander zo gehaast is, met geduld geef je de ander de gelegenheid te onthaasten en compassie is voor dat ene beetje meer, zoiets als liefde opbrengen ondanks dat je de ander misschien niet mag.
quote:
Ik ben het niet met je oneens. Het is volgens mij helaas 99% onmogelijk om niet ergens anders aan te denken, dan met waar je mee bezig hebt.

Maar minder piekeren en niet wakker liggen van problemen, helpt geestelijk en lichamelijk.
Tuurlijk, maar piekeren doen zoveel mensen in de maatschappij. Probeer er maar eens uit te komen als je er diep in zit. Dat is voor veel mensen erg moeilijk. Zo erg zelfs dat ze hun geestelijke macht afstaan aan een pilletje (medisch maar ook "drugs").
quote:
Seks is een grote uitzondering van de dagelijkse bezigheid. Als je het goed doet , dan verlies je inderdaad jezelf. Wat er dan precies gebeurt, is nog een raadsel. Eén ding is zeker: je bent weinig tot niet gevoelig meer voor pijn of angst of andere heftige negatieve emoties. Ook een soort van ''verlossing''.
Maar geen permanente, je doet het immers opnieuw en opnieuw. En op een moment ben je een oud rimpelig iemand die fysiek "minder" is dan het ooit was (als man zijnde "de zeilen niet meer kunnen strijken"). En botox geeft ook maar heel tijdelijke verlossing.
quote:
Nou en.
Je vind generaliseren niet erg?
pi_45808384
The_Shining: 'Je vind generaliseren niet erg?'

Niet als je het erbij vermeldt, of wanneer het overduidelijk is dat het niet generaliserend bedoeld is (maar dat geldt alleen voor diegenen die snappen wat IRONIE is).
  maandag 29 januari 2007 @ 22:43:33 #39
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45808475
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:34 schreef k3vil het volgende:
Dat is de reden waarom ik een die-hard lurker ben
Stiekeme voyeur
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_45808517
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien ben je wel gewoon te snel op je teentjes getrapt en vind je het niet leuk als niet iedereen het met jou eens is

verder heb je wel gelijk dat er op fok veel mensen niet serieus willen discussieren.
het is ook zo dat vele zaken al tig keer de revue zijn gepasseerd en dan weet men het intussen wel

maar er zijn ook fokkers die nog wel van een goede discussie houden, alleen moet het topic dan wel discussiewaardig zijn en moet TS een goede stelling poneren.

o ja, TS = Topic Starter
Nou ja snel... ik heb me toch lang ingehouden, als je kijkt hoeveel tegenreacties die gast heeft gegeven.

Leg eens uit wat er mis is met deze stelling.
pi_45809037
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:44 schreef SophieBro het volgende:

Leg eens uit wat er mis is met deze stelling.
ik heb het niet persé over de stelling in dit topic. ik spreek meer in het algemeen.
overigens is je stelling misschien enigszins generaliserend. misschien moet je bepaalde reakties gewoon negeren en je richten op de in jouw ogen zinnige reakties. wanneer je bepaalde reakties niet vindt bijdragen aan je topic kun je een mod vragen deze te verwijderen.
pi_45809108
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:41 schreef SophieBro het volgende:
The_Shining: 'Je vind generaliseren niet erg?'

Niet als je het erbij vermeldt, of wanneer het overduidelijk is dat het niet generaliserend bedoeld is (maar dat geldt alleen voor diegenen die snappen wat IRONIE is).
Je zegt dat je je geest helder wilt maken maar je laat vijandigheid toe? En ik bespeur een gebrek aan vertrouwen in je medemens, voornamelijk wat betreft intelligentie. Een tikkeltje paranoia, alsof mensen je willen aanvallen. Je wilt een goed gesprek voeren en je schoffeert anderen,

Gefeli, je hoort er nu helemaal bij op fok
pi_45810797
Het maakt me allemaal niet uit wat voor gedragscodes 'fokkers' hanteren, maar één ding is zeker: ik snap jullie niet zo goed met dat heen en weer gegooi van verwijten. Uiteindelijk is iedereen wel min of meer hypocriet.

En met woorden kun je lang niet duidelijk maken, wat (welke gedachtes) je wil overbrengen. Bovendien worden die woorden in het hoofd van de lezer vaak op de verkeerde manier uitgesproken, als een soort afspeeltape. Hierdoor ontstaan misverstanden, want je kunt nou eenmaal weinig tot geen gevoel leggen in je getypte woorden zichtbaar op een hersendodende computerscherm.

Hierbij laat ik het.
  maandag 29 januari 2007 @ 23:40:49 #44
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_45810834
Daarom vind ik FOk wel okay.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_45811514
---> FB (topic?)
  dinsdag 30 januari 2007 @ 00:18:53 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45812139
Schopje TRU
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 30 januari 2007 @ 00:22:02 #47
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_45812224
Het zijn gewoon een stel losers die in het echte leven niks kunnen bereiken, en via Fok toch een beetje proberen iets te maken van het leven.
pi_45812842
Ik ben het wel eens met TS, gelukkig heb je nog wel een aantal fora waar er wel redelijk normaal gereageerd wordt.

Zo af en toe een (semi) grappige opmerking tussendoor kan leuk zijn, maar topics worden vaak verkracht door mensen die niet beseffen dat sommige mensen niet alleen voor ONZ op FOK! zitten (of gewoon vervelend zijn) en snel oordelen over andere personen omdat ze zelf zo cool (lees: kansloos) zijn.

Maar er lopen ook nog wel een hoop lieve FOK!kers rond.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  dinsdag 30 januari 2007 @ 02:07:16 #49
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45814358
Afspiegeling van de samenleving die verhard, punt.
pi_45814387
quote:
Op Fok heerst een vijandelijke sfeer!
Nou, dat valt wel mee toch?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')