Ik heb ook wel door dat hier niet volwassenen van rond de 40 vooral zitten. Zelf ben ik ook 19. Maar is leeftijd volgens jou een reden om al die agressieve mededelingen goed te keuren?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef JediMindTricks het volgende:
Ontopic: Ik denk dat je eens naar de leeftijd van de gemiddelde fokker moet kijken. Overal tegenaan schoppen, of juist niet, hoort er nou eenmaal bij.
Goedkeuren niet, begrijpen waar het vandaan komt wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:14 schreef SophieBro het volgende:
[..]
Ik heb ook wel door dat hier niet volwassenen van rond de 40 vooral zitten. Zelf ben ik ook 19. Maar is leeftijd volgens jou een reden om al die agressieve mededelingen goed te keuren?
HU ik ben 40quote:Op maandag 29 januari 2007 21:14 schreef SophieBro het volgende:
[..]
Ik heb ook wel door dat hier niet volwassenen van rond de 40 vooral zitten. Zelf ben ik ook 19. Maar is leeftijd volgens jou een reden om al die agressieve mededelingen goed te keuren?
Ik solliciteer naar het hokje betweter, "je ziet wat je wilt zien". Of maak ik zo ook een kansje op schijnfilosoof?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:03 schreef SophieBro het volgende:
Betweters, schijnfilosofen, zwart-wit-kijkers, naïevelingen, koppigen, macho's, nerds die alles afkorten zodat niemand meer weet wat er bedoeld wordt, aanvallers, verdedigers, arrogantelingen..... of juist de andere kant: optimisten, enthousiastelingen etcetera. Allemaal alto's.
Off-topic, omdat ik via die andere topic op deze topic gekomen ben. Van het heen komt het ander, zal ik maar zeggen. We moeten het wel een beetje overzichtelijk houden, nietwaar?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:12 schreef beerten het volgende:
JediMindTricks: ik post alleen al in dity topic om die tieten uit je avator te zien stuiteren, hmmmm..
Oh, TS: off-topic-posten! Ook irritant. Maar, wat is het probleem nu? Je schetst gewoon een groep mensen die inderdaad verschillen. Fok! is wat betreft net de grote boze buitenwereld!
Hoe komt het denk je dat er geen "goede gesprekken"meer gevoerd worden? Mijn eerste ingeving is dat alles sneller en digitaler moet. "De jeugd" is het helemaal niet gewend om ergens uitgebreid over te discussieren. Laat staan dat er in die korte conversaties of threads ruimte is voor echte diepgang. Nee, "de jeugd" heeft geleerd effectiever te communiceren. Oftewel: kort en krachtig reageren.
Niet dat oeverloze getik zoals ik nu doe. Maar goed, ik ben dan ook bijna 30. Een ouwe lul die opgroeide vóór email en internet. Toen er nog gesprekken werden gevoerd.
Maar het meest opvallende vind ik aan jou stelling dat het lijkt alsof je het slecht vind. Of fout. Het is anders, dat wel.
quote:Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef SophieBro het volgende:
En aan iedereen die het maar niet wil geloven: er bestaan nog mensen die houden van een goede diepgaande discussie! (schokkend)![]()
Blaas ik alles omver? Ik knal er hooguit een stelling in. Dat zou dan ook de enige link zijn met de grote boze wolf.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:28 schreef SophieBro het volgende:
[..]
Off-topic, omdat ik via die andere topic op deze topic gekomen ben. Van het heen komt het ander, zal ik maar zeggen. We moeten het wel een beetje overzichtelijk houden, nietwaar?
PS Laat me raden, jij bent zeker de grote boze wolf.
Het Oosten is hard bezig ons in te halen. India verbood vroeger producten te importeren om de eigen producten te beschermen, binnenkort zullen zij die bedrijven opkopen waardoor dat probleem ook weer opgelost is.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:24 schreef SophieBro het volgende:
We lopen steeds maar te hollen naar de toekomst.
Die haast komt gewoon doordat de mens beseft dat het hier slechts tijdelijk is en zoveel mogelijk uit het leven wil halen. Wat nou urenlang besteden aan brood bakken, we doen gewoon massaproductie zodat we het kant en klaar, gesneden en al kunnen kopen. De was gooien we gewoon in de machine en een paar uur later hangen we het op. Oh het milieu wordt beschadigd? Ach, de gevolgen komen toch pas als we allang onder de zoden liggen, lekker boeiendquote:Hiermee wil ik duidelijke maken hoe die haast verklaard kán worden. Als we onszelf gewoon even de tijd gunnen om te doen wat we doen of wat we op dat moment graag willen doen, gaat alles een stuk efficiënter en relaxer. Hoeven we elkaar ook niet meer te gebruiken als verbale boksbal.
Ik heb deze topic geplaatst, omdat ik geïnteresseerd ben om te weten hoe anderen over deze stelling(en) denken.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef beerten het volgende:
[..]
Blaas ik alles omver? Ik knal er hooguit een stelling in. Dat zou dan ook de enige link zijn met de grote boze wolf.
Hoe ziet TS zich dan zelf op dit forum?
Hoe kan je nou een goed gesprek voeren, als je met je geest ergens anders bent?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:37 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Het Oosten is hard bezig ons in te halen. India verbood vroeger producten te importeren om de eigen producten te beschermen, binnenkort zullen zij die bedrijven opkopen waardoor dat probleem ook weer opgelost is.
[..]
Die haast komt gewoon doordat de mens beseft dat het hier slechts tijdelijk is en zoveel mogelijk uit het leven wil halen. Wat nou urenlang besteden aan brood bakken, we doen gewoon massaproductie zodat we het kant en klaar, gesneden en al kunnen kopen. De was gooien we gewoon in de machine en een paar uur later hangen we het op. Oh het milieu wordt beschadigd? Ach, de gevolgen komen toch pas als we allang onder de zoden liggen, lekker boeiend
Bovendien houden we dan nog tijd over om goede gesprekken te voeren, zoals hier op fok
Oh btw wat jij een stelling (van jezelf afkomstig) noemt, noem ik een mededeling.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef beerten het volgende:
[..]
Blaas ik alles omver? Ik knal er hooguit een stelling in. Dat zou dan ook de enige link zijn met de grote boze wolf.
Hoe ziet TS zich dan zelf op dit forum?
Zodra je een gesprek voert heb je het meestal over iets anders dan de geest en ben je allebei ergens anders. Wat en waarom is volgens jou iets anders dan de geest minder waardevol en wat is de geest?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:44 schreef SophieBro het volgende:
Hoe kan je nou een goed gesprek voeren, als je met je geest ergens anders bent?
Jezelf verliezen in sex is ook best ok. Beetje afwisseling maakt het compleet, kun je jezelf verliezen in de ander en dan tijdens de pauzes jezelf weer hervinden enzo. Of had je het ergens anders over?quote:Natuurlijk moet je je houden aan werktijden en heeft iedereen veel te doen. Maar als je nou iets doet met volle aandacht: zijn waar je bent en doen wat je doet, dus niet afdwarrelen. Dan gaat je hart een stuk langzamer kloppen, kan je helderder denken, zal het uiteindelijk toch sneller en beter gaan, ben je ontspannen. En ONTSPANNEN is de beste houding die je aan kan nemen om te genieten van je korte leven.
Er zijn nogal wat oosterse geloven, nog meer geestelijken en het is wel een generaliserende uitspraak die waarschijnlijk maar door één 'oosterse geestelijke' is gezegd.quote:Met het Oosten bedoelde ik de Oosterse geestelijken die ons zo interpreteren.
Zo zie jij het. Ik probeer er al een kleine geburiksaanwijzing bij te geven door mede te delen dat het een stelling is.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:47 schreef SophieBro het volgende:
[..]
Oh btw wat jij een stelling (van jezelf afkomstig) noemt, noem ik een mededeling.
In het Oosten zeggen ze dat het compassie, geduld en begrip vergt...quote:Op maandag 29 januari 2007 21:44 schreef SophieBro het volgende:
Het vergt toch enig stoïcisme (je niet laten raken door emoties), aangezien je omringd wordt door zenuwpezen tegenwoordig.
Ik moet ook alles uit gaan leggen he. Off-topic = van het onderwerp af. Dus ik ging van dat andere onderwerp (over kunstenaars) naar een nieuwe topic. Dus ik ben met deze topic off-topic met betrekking tot het ''kunstenaarstopic''.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:12 schreef beerten het volgende:
JediMindTricks: ik post alleen al in dity topic om die tieten uit je avator te zien stuiteren, hmmmm..
Oh, TS: off-topic-posten! Ook irritant. Maar, wat is het probleem nu? Je schetst gewoon een groep mensen die inderdaad verschillen. Fok! is wat betreft net de grote boze buitenwereld!
Hoe komt het denk je dat er geen "goede gesprekken"meer gevoerd worden? Mijn eerste ingeving is dat alles sneller en digitaler moet. "De jeugd" is het helemaal niet gewend om ergens uitgebreid over te discussieren. Laat staan dat er in die korte conversaties of threads ruimte is voor echte diepgang. Nee, "de jeugd" heeft geleerd effectiever te communiceren. Oftewel: kort en krachtig reageren.
Niet dat oeverloze getik zoals ik nu doe. Maar goed, ik ben dan ook bijna 30. Een ouwe lul die opgroeide vóór email en internet. Toen er nog gesprekken werden gevoerd.
Maar het meest opvallende vind ik aan jou stelling dat het lijkt alsof je het slecht vind. Of fout. Het is anders, dat wel.
Luisteren? Ik hoor niks hoor. Je bedoelt lezen waarschijnlijk. Ik moet je constant dingen uitleggen die ik heb gepost, wie is hier nu degene eigenlijk die niet leest?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:54 schreef beerten het volgende:
[..]
Zo zie jij het. Ik probeer er al een kleine geburiksaanwijzing bij te geven door mede te delen dat het een stelling is.
Oftewel TS: misverstanden kunnen ook aan je rijtje worden toegevoegd.
Dan: je reageert op mijn eerste berichtje volkomen off-topic. Ook een dooddoener. Of ik interpreteer het verkeerd. Je begint in ieder te melden dat het een off-topic reactie wordt.
Door wie wordt je aangevallen overigens? Volgens mij zijn de meeste reacties in jou straatje en geeft menigeen hier je gelijk. Of ben ik u helemaal gek?
Heb je ooit gehoord van zoiets als "De TAO van het gesprek"? Een of ander boek. Om een lang verhaal kort te maken: probeer te luisteren naar wát iemand zegt en niet hóe iemand het zegt.
En nee, ik val je niet aan. Ervaar je dit zo?
Dat zal wel, maar als je je niet zo laat beïnvloeden door anderen die druk druk druk doen, dan ben je ''nuchterder''. En als je nuchter bent (helder in je hoofd, dat je alles op een rijtje hebt) kun je geduld opbrengen en beter nadenken, dus (be)grip krijgen.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:55 schreef The_Shining het volgende:
[..]
In het Oosten zeggen ze dat het compassie, geduld en begrip vergt...
Dat is de reden waarom ik een die-hard lurker benquote:Op maandag 29 januari 2007 21:03 schreef SophieBro het volgende:
Betweters, schijnfilosofen, zwart-wit-kijkers, naïevelingen, koppigen, macho's, nerds die alles afkorten zodat niemand meer weet wat er bedoeld wordt, aanvallers, verdedigers, arrogantelingen..... of juist de andere kant: optimisten, enthousiastelingen etcetera. Allemaal alto's.
Dat zijn tegenwoordig de type Fokkers, die je tegenkomt op de forums. Het lijkt of er nergens meer een goede discussie of een goed gesprek wordt gehouden, zonder dat de Fokkers elkaar in de digitale haren vliegen. Handig zo'n uitlaatklep, maar het verpest het imago van Fok. Als je bij voorbaat weet dat bijna iedereen je gaat bekritiseren, zodra je een controversieel onderwerp plaatst, dan heb je niet veel zin meer om een goed bedoelde berichtenbak te maken.
Fok is toch een plek waar je over alles en nog wat kan lezen, kan meedoen aan discussies, informatie kan uitwisselen.... kortom een digitale commune. Of is er niemand meer voor sociale vrede? Waarom kraken wij Fokkers die stimulatie nou af?
misschien ben je wel gewoon te snel op je teentjes getrapt en vind je het niet leuk als niet iedereen het met jou eens isquote:Op maandag 29 januari 2007 22:21 schreef SophieBro het volgende:
@ beerten, ik voel aan dat jij een nieuwe nutteloze aanval inzet. Maar wees toch de wijste en ga ergens anders zeuren. Je verpest het hier voor de rest die wel iets zinnigs te melden heeft.
Je kunt ook snel je geest ordenen als je je daarin traint. Dan lijk je ook gehaast maar eigenlijk is het efficientie.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef SophieBro het volgende:
Dat zal wel, maar als je je niet zo laat beïnvloeden door anderen die druk druk druk doen, dan ben je ''nuchterder''. En als je nuchter bent (helder in je hoofd, dat je alles op een rijtje hebt) kun je geduld opbrengen en beter nadenken, dus (be)grip krijgen.
Begrip zorgt ervoor dat je begrijpt waarom die ander zo gehaast is, met geduld geef je de ander de gelegenheid te onthaasten en compassie is voor dat ene beetje meer, zoiets als liefde opbrengen ondanks dat je de ander misschien niet mag.quote:Wat bedoel je met compassie precies in deze context?
Tuurlijk, maar piekeren doen zoveel mensen in de maatschappij. Probeer er maar eens uit te komen als je er diep in zit. Dat is voor veel mensen erg moeilijk. Zo erg zelfs dat ze hun geestelijke macht afstaan aan een pilletje (medisch maar ook "drugs").quote:Ik ben het niet met je oneens. Het is volgens mij helaas 99% onmogelijk om niet ergens anders aan te denken, dan met waar je mee bezig hebt.
Maar minder piekeren en niet wakker liggen van problemen, helpt geestelijk en lichamelijk.
Maar geen permanente, je doet het immers opnieuw en opnieuw. En op een moment ben je een oud rimpelig iemand die fysiek "minder" is dan het ooit was (als man zijnde "de zeilen niet meer kunnen strijken"). En botox geeft ook maar heel tijdelijke verlossing.quote:Seks is een grote uitzondering van de dagelijkse bezigheid. Als je het goed doet, dan verlies je inderdaad jezelf. Wat er dan precies gebeurt, is nog een raadsel. Eén ding is zeker: je bent weinig tot niet gevoelig meer voor pijn of angst of andere heftige negatieve emoties. Ook een soort van ''verlossing''.
Je vind generaliseren niet erg?quote:Nou en.
Stiekeme voyeurquote:Op maandag 29 januari 2007 22:34 schreef k3vil het volgende:
Dat is de reden waarom ik een die-hard lurker ben![]()
Nou ja snel... ik heb me toch lang ingehouden, als je kijkt hoeveel tegenreacties die gast heeft gegeven.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien ben je wel gewoon te snel op je teentjes getrapt en vind je het niet leuk als niet iedereen het met jou eens is
verder heb je wel gelijk dat er op fok veel mensen niet serieus willen discussieren.
het is ook zo dat vele zaken al tig keer de revue zijn gepasseerd en dan weet men het intussen wel
maar er zijn ook fokkers die nog wel van een goede discussie houden, alleen moet het topic dan wel discussiewaardig zijn en moet TS een goede stelling poneren.
o ja, TS = Topic Starter
ik heb het niet persé over de stelling in dit topic. ik spreek meer in het algemeen.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:44 schreef SophieBro het volgende:
Leg eens uit wat er mis is met deze stelling.
Je zegt dat je je geest helder wilt maken maar je laat vijandigheid toe? En ik bespeur een gebrek aan vertrouwen in je medemens, voornamelijk wat betreft intelligentie. Een tikkeltje paranoia, alsof mensen je willen aanvallen. Je wilt een goed gesprek voeren en je schoffeert anderen,quote:Op maandag 29 januari 2007 22:41 schreef SophieBro het volgende:
The_Shining: 'Je vind generaliseren niet erg?'
Niet als je het erbij vermeldt, of wanneer het overduidelijk is dat het niet generaliserend bedoeld is (maar dat geldt alleen voor diegenen die snappen wat IRONIE is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |