abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2007 @ 21:23:53 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46054902
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:20 schreef slakkie het volgende:
Swets, gday - het is geen browser/editor war hoor. Denk aan jullie harten.
Safari!!!

Mjah, ik vind/vond dat ik aangevallen wordt op uitspraken die ik niet gedaan heb. Overigens probeer ik tussendoor nog gewoon ontopic te posten
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:25:14 #62
10710 gday
propria cures
pi_46054954
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat jij in die veronderstelling was.
-edit- hmz, wel maar dan begrijp ik helemaal je eerste post mbt mijn Duitsland post niet meer.
[..]

'Nederland is vaak pilot land voor nieuwe technieken' Vervolgens was de daarop volgende post al de post waar die stelling ontzenuwd werd op basis van het feit dat er in nederland weinig breedbeeld uitzendingen zijn. Ik kon dus geen argumenten geven voordat de discussie begon omdat die direkt begon. Later heb ik mijn stelling onderbouwd door met te achterhalen bron te laten zien dat nederland nummer 2 staat mbt breedband dichtheid en te refereren aan diverse fiber pilot projecten waardoor al grote (stedelijke) delen van nederland 'fibered' zijn.
[..]
Ik doelde erop dat je nergens een voorbeeld aanhaalde voordat de discussie tussen jou en mij begon. Je doet alsof je namelijk hartstikke duidelijk was, maar dat valt nogal mee.
quote:
Er is werkelijk niets onbegrijpelijk aan mijn posts. Plus dat ik mijn (dikbelegde) brood verdien met het uitleggen van complexe projecten aan leken. Ik ben werkelijk van mening dat het probleem niet aan mij ligt.
[..]

Als ik die mening ben toegedaan zal ik die niet wijzigen omdat het jou stoort. Ik heb diverse malen uitgelegd hoe de vork in de steel steekt. Notabene in je reactie op T1 beweer je nog dat ik GEEN waarde oordeel heb gegeven over Nederlands vooruitstrevendheid terwijl dat in mijn laatste beargumenteerde post als antwoord aan jou nog gewoon zwart op wit staat:
[..]

[..]

uh, wtf.... dan kan je dus echt niet lezen.
Ik heb nergens gezegd dat je dat letterlijk hebt gezegd, maar alleen dat je doet alsof je dat niet hebt gezegd.

Je beweert dat Nederland vooruitstrevend is. Anderen beweren het tegenovergestelde. Dat probeer je te ontkrachten met een argument, namelijk dat Duitsland op één bepaald gebied achterloopt maar daardoor niet direct minder vooruitstrevend is. Vervolgens zeg ik dat je dat dan ook niet kunt gebruiken als argument om te zeggen dat Nederland wél vooruitstrevend is. Dat is ook wat je bedoelde blijkbaar. Ik vraag dan weer wat je dan precies voor punt wilde maken, en toen antwoordde je daarop dat je niet wilde zeggen dat Nederland vooruitstrevend is. Daarna zeg je dat opeens weer wel. Tja, dat is toch echt verwarrend hoor.

Op het moment dat ik zei dat je zelf ook niet op één punt moet beoordelen hoe vooruitstrevend Nederland wel of niet is, had je geen enkel ander argument aangedragen behalve een halve vergelijking tussen Nederland en Duitsland en waarschijnlijk heb je dat nog niet eens bedoeld als argument. Vervolgens doe je alsof het hartstikke duidelijk is wat je bedoelde. Ik vind het nog steeds verwarrend...

Maar goed, leuk dat je zogenaamd een dik belegde boterham verdient met zaken uitleggen aan leken, maar ik vind dat echt een gigantisch non-argument. Hoewel, misschien ben je daarom vergeten hoe je zaken moet uitleggen aan universitair geschoolde informatici? Laten we er maar verder over ophouden Swets, want het is me nu wel zo ongeveer duideljik wat je wel of niet bedoelde en dat ik het zowaar ook min of meer eens ben met jou wat betreft vooruitstrevendheid.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:28:07 #63
10710 gday
propria cures
pi_46055080
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In nederland ook. Ik had vanmiddag nog een lijstje gevonden met een stuk of 10 (!) stedelijke gebieden waar FTTH ligt of in ontwikkeling is. Dat wil nog niet zeggen dat het een succes is.
Volgens mij was het nogal een voordeel in Zweden dat de overheid zulke initatieven graag subsidieerde. Nederland heeft meer grote steden dan Zweden, maar ik heb daar (in mijn herinnering) in meer dan 10 steden FTTH gezien. En dat nog wel 5-6 jaar geleden. Wanneer is zo'n project nou eigenlijk een 'succes'? Als het rendabel is?
quote:
[..]

Dat lijkt me meer een infrastructuur probleem, wat je inderdaad met wifi of wimax goed zou kunnen oplossen. Maar dan is afrika ook voortuitstrevend omdat daar zelfs kleinschalige projecten lopen om dorpen via wifi aan elkaar te knopen (daadwerkelijk met pringlebussen als richtantenne's overigens) .
Ja ok, maar dan ga je weer op één punt oordelen of een land/gebied vooruitstrevend is.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:28:46 #64
10710 gday
propria cures
pi_46055107
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:20 schreef slakkie het volgende:
Swets, gday - het is geen browser/editor war hoor. Denk aan jullie harten.
Oh, maar ik doe niet mee aan browser-wars hoor. Firefox is toch beter.

pi_46055143
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Safari!!!

Mjah, ik vind/vond dat ik aangevallen wordt op uitspraken die ik niet gedaan heb. Overigens probeer ik tussendoor nog gewoon ontopic te posten
I know, just warning you two not to go ballistic.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2007 @ 21:31:35 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46055221
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:29 schreef slakkie het volgende:

[..]

I know, just warning you two not to go ballistic.
Volgens mij is het alleen een verschil van interpretatie eigenlijk.
pi_46055351
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook, maar de toon werd me iets te grimmig. en dan ben ik weg
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:35:51 #68
10710 gday
propria cures
pi_46055420
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, daar heeft het verdacht veel van weg.
pi_46055467
Overigens, om ook maar ff ontopic te blijven.

.nl is zoals Swets aangeeft redelijk vooruitstrevend. Niet alles zal hier direct van de grond af komen, maar vele internationale bedrijven gebruiken .nl als pilotland voor nieuwe technologie'en en de daarbij behorende producten. Heeft te maken met de grote van de markt en dat we kennelijk graag uit zijn om nieuwe dingen uit te proberen (als consument).

Ikzelf zie dit op mijn werk bijvoorbeeld, waar wij bijvoorbeeld vaker eerder producten op de markt brengen dan onze zusterondernemingen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 februari 2007 @ 10:08:45 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46193899
iedereen wacht op KPN denk ik.
zodra KPN weer gaat verhogen gaan de andere ADSL-providers vast ook weer omhoog.

en waarom KPN niet omhoog gaat is misschien omdat ze eerst IPB en Mine stabiel willen hebben denk ik.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 08:51:48 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46195417
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:26 schreef Caesu het volgende:
iedereen wacht op KPN denk ik.
zodra KPN weer gaat verhogen gaan de andere ADSL-providers vast ook weer omhoog.

en waarom KPN niet omhoog gaat is misschien omdat ze eerst IPB en Mine stabiel willen hebben denk ik.
KPN loopt al achter. Hun ADSL aanbod gaat niet verder dan 12Mbps. Tele2 en Orange en dergelijke bieden 20Mbps voor een derde van de prijs en kunnen niet meer sneller met de huidige techniek
pi_46209248
quote:
Op zondag 11 februari 2007 08:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

KPN loopt al achter. Hun ADSL aanbod gaat niet verder dan 12Mbps. Tele2 en Orange en dergelijke bieden 20Mbps voor een derde van de prijs en kunnen niet meer sneller met de huidige techniek
ja ze lopen inderdaad achter bij KPN. al heeft XS4ALL wel een 20Mbps abonnement.
zodra KPN weer een beetje inloopt gaan de andere ADSL-providers vast nog iets hoger zover mogelijk.
maximum is 24Mpbs volgens mij.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_46211254
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:13 schreef Caesu het volgende:

[..]

ja ze lopen inderdaad achter bij KPN. al heeft XS4ALL wel een 20Mbps abonnement.
zodra KPN weer een beetje inloopt gaan de andere ADSL-providers vast nog iets hoger zover mogelijk.
maximum is 24Mpbs volgens mij.
Maximum van adsl2+ ligt rond de 20Mbps dus er is niet zoveel eer meer aan te behalen. Het is mij een raadsel waarom KPN niet massaal doorgaat met testen van vdsl, dat max. snelheden tot 52Mbps downstream en 12Mbps upstream mogelijk maakt. Of 26Mbit symmetrisch.
Enkele jaren geleden waren ze er al mee aan het experimenteren maar sindsdien heb ik er weinig meer over gehoord, erg jammer want het grootste nadeel aan adsl is toch wel de beperkte uploadsnelheid.
Unox, the worst operating system.
pi_46211502
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:11 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Maximum van adsl2+ ligt rond de 20Mbps dus er is niet zoveel eer meer aan te behalen. Het is mij een raadsel waarom KPN niet massaal doorgaat met testen van vdsl, dat max. snelheden tot 52Mbps downstream en 12Mbps upstream mogelijk maakt. Of 26Mbit symmetrisch.
Enkele jaren geleden waren ze er al mee aan het experimenteren maar sindsdien heb ik er weinig meer over gehoord, erg jammer want het grootste nadeel aan adsl is toch wel de beperkte uploadsnelheid.
ze zijn nu bezig met hun backbone netwerk te vervangen met glasvezel, dus ik denk dat daarna er behoorlijk snel andere lijn soorten getest gaan worden
pi_46211754
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:19 schreef mschol het volgende:

[..]

ze zijn nu bezig met hun backbone netwerk te vervangen met glasvezel, dus ik denk dat daarna er behoorlijk snel andere lijn soorten getest gaan worden
Je kan je backbone netwerk wel vervangen door glasvezel maar als er naar je klanten nog steeds koper ligt dan heb je er niks aan.
Je zou eigenlijk mogen verwachten dat het backbone netwerk van kpn al lang glasvezel zou zijn.
Unox, the worst operating system.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 februari 2007 @ 19:31:20 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46213673
quote:
Op zondag 11 februari 2007 18:11 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik begreep dat alle andere providers ADSL2+ wilde en KPN VDSL. Ze kunnen normaal gesproken niet tegelijkertijd over koper, maar er zijn wat consessies gedaan en technische fratsen uitgehaald om ze beide over hetzelfde koper te kunnen proppen.

Het zou nu dus technisch geen belemmering meer moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')