abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 13:02:06 #21
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_45787018
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:00 schreef Djaser het volgende:
In mijn tijd trok de jeugd geen belletje of gooiden ze sneeuwballen. Nee, toen had men nog respect voor de ouderen.
Lang leve mij! *O*
pi_45787037
quote:
In mijn tijd trok de jeugd geen belletje of gooiden ze sneeuwballen. Nee, toen had men nog respect voor de ouderen.
Met van die electro buisjes besjes naar passerende auto's schieten, krijg je daar tegenwoordig de kogel voor of een doodschop?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 29 januari 2007 @ 13:04:44 #23
3542 Gia
User under construction
pi_45787103
quote:
In mijn tijd kreeg je ook een draai om je oren als ze je te pakken kregen. Of anders thuis wel als ze kwamen klagen bij je ouders.
  maandag 29 januari 2007 @ 13:05:24 #24
3542 Gia
User under construction
pi_45787130
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Met van die electro buisjes besjes naar passerende auto's schieten, krijg je daar tegenwoordig de kogel voor of een doodschop?
Doodschop!
pi_45787185
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

In mijn tijd kreeg je ook een draai om je oren als ze je te pakken kregen. Of anders thuis wel als ze kwamen klagen bij je ouders.
In mijn tijd had je echter ook nog volwassenen die ergens de humor van inzagen en niet allemaal van die zure zoutzakken waren. Maar dat zal wel iets van vroeger zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45787252
raar verhaal is dit
quote:
De politie onderzoekt of er eerder sprake was van spanningen in de straat. Aïda ligt in de wijk Schollevaar waar de laatste tijd mensen neerstrijken die in Rotterdam geen woning meer kunnen krijgen. Dat is het gevolg van de Rotterdam-Wet die inkomenseisen stelt aan nieuwkomers in bepaalde wijken.
pleased to meet you
  maandag 29 januari 2007 @ 13:15:31 #27
3542 Gia
User under construction
pi_45787465
quote:
Op maandag 29 januari 2007 13:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

In mijn tijd had je echter ook nog volwassenen die ergens de humor van inzagen en niet allemaal van die zure zoutzakken waren. Maar dat zal wel iets van vroeger zijn.
Jawel, ook dat kwam voor. Maar daar had je dan geen lol in. Je wist wel bij wie je moest belletje trekken, wie er de humor niet van inzag.

Als ze hier zouden belletje trekken en ik heb er last van, zet ik gewoon de bel uit.
  Admin maandag 29 januari 2007 @ 13:18:37 #28
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45787572
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:57 schreef Jarno het volgende:
Ah, dus na sneeuwballen gooien staat nu ook belletje trekken op het no-no lijstje voor kinderen. Check.
Je schrijft het hopelijk allemaal wel op?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 29 januari 2007 @ 14:25:58 #29
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_45789528
Hey, dat is vijf minuten lopen bij m'n pa vandaan. .
And now for something completely different, I'm on a horse.
  maandag 29 januari 2007 @ 14:26:14 #30
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_45789540
Bedankt voor de update, NJ.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_45789618
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
Als het 15-jarige meisje alleen maar verhaal kwam halen, op een niet bedreigende manier, dan is het uiteraard te belachelijk voor woorden om met een mes uit te halen.

Als het wel op een bedreigende manier is, dan trek je dus een mes en steek je iemand naar de verdoemenis? En dat is dan niet te belachelijk voor woorden?
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_45789736
quote:
En jouw tijd is tussen 1734 en 1739?

In mijn tijd (ik ben van 1963) haalde ik ook het nodige kattekwaad uit. En ging daarin in de jeugdige onbezonnenheid ook wel eens te ver en haalde het bloed onder de nagels uit van mensen.
Maar in mijn tijd had je geen volwassenen die je van het leven wilden beroven omdat ze het zat waren. In mijn tijd werden je ouders ingeseind en kreeg je thuis op je sodemieter een leermoment
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_45789897
Zo man, al die mensen die roepen van: "eigen schuld" en "mooi, zo leren ze tenminste wat je niet mag doen" zijn echt vet stoer. He, hoe zijn jullie zo stoer geworden? Ik wil namelijk net zo ubercool worden als jullie zodat ik ook iedereen kan pwnen. Jullie zijn echt de dope shit gasten.
PWBF
pi_45790569
quote:
De politie onderzoekt of er eerder sprake was van spanningen in de straat. Het incident gebeurde in de wijk Schollevaar waar de laatste tijd mensen neerstrijken die in Rotterdam geen woning meer kunnen krijgen. Dat is het gevolg van de Rotterdam-Wet die inkomenseisen stelt aan nieuwkomers in bepaalde wijken.
Fijn he, problemen wegschuiven in plaats van oplossen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45792663
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Fijn he, problemen wegschuiven in plaats van oplossen..
Ze noemen een (mogelijke) oorzaak. Oplossen is een heel ander verhaal. Maar ook daar wordt aan gewerkt als ik meneer Winsemius moet geloven. Maargoed, ik houd ook niet van dit soort conclusies. Lijkt idd meer op stoken en nattevingerwerk.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 07:26:24 #36
3542 Gia
User under construction
pi_45815165
quote:
Op maandag 29 januari 2007 14:28 schreef mazeind het volgende:

[..]

Als het wel op een bedreigende manier is, dan trek je dus een mes en steek je iemand naar de verdoemenis? En dat is dan niet te belachelijk voor woorden?
Quote anders mijn hele post!!
Ik had het erover dat de 15-jarige wellicht ook een mes of ander wapen had. Dus in die zin bedreigend. En dan is het zelfverdediging.
pi_45815598
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had het erover dat de 15-jarige wellicht ook een mes of ander wapen had. Dus in die zin bedreigend. En dan is het zelfverdediging.
Je zegt in je eerste post: "misschien", en in je tweede post "wellicht"; en dat is voor jou blijkbaar al voldoende legitimatie voor een ander om te gaan steken.

Ik herhaal:
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:24:20 #38
3542 Gia
User under construction
pi_45820022
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 08:39 schreef mazeind het volgende:

[..]

Je zegt in je eerste post: "misschien", en in je tweede post "wellicht"; en dat is voor jou blijkbaar al voldoende legitimatie voor een ander om te gaan steken.

Ik herhaal:
Helemaal niet. Maar ja, je leest maar wat je zelf wil. Ga het ook niet eens uitleggen.
pi_45822295
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:41 schreef Gia het volgende:
In elkaar geslagen nog wel!!

Volgens het bericht heeft de 8-jarige een klap gekregen. Dat is niet hetzelfde als in elkaar geslagen.

Maar goed, iemand steken met een mes gaat echt te ver. Hoewel we natuurlijk niet weten of de 15-jarige een bedreiging was. Misschien had die ook een mes en was het zelfverdediging. Voordat we alle feiten weten, kunnen we nog niet oordelen.

Als het 15-jarige meisje alleen maar verhaal kwam halen, op een niet bedreigende manier, dan is het uiteraard te belachelijk voor woorden om met een mes uit te halen.
Je geeft eerst aan dat het te ver gaat om iemand te steken. Om dat statement vervolgens zelf genadeloos onderuit te maaien met je vervolgopmerkingen.

En daarna:
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 07:26 schreef Gia het volgende:
Sorry, Gia, maar ik ben je woorden echt niet aan het verdraaien. Ik lees bij jou berichten duidelijk dat er voor jou omstandigheden zijn die deze daad kunnen vergoeilijken. De kernwoorden daarvoor heb ik vet gemaakt.

Ik ben daarentegen van mening dat er geen enkel excuus kan zijn. Als je je bedreigd voelt door een 15-jarig meisje (al dan niet in het bezit van een wapen), dan gooi je de deur dicht en bel je de politie.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:23:50 #40
3542 Gia
User under construction
pi_45825039
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:57 schreef mazeind het volgende:

Sorry, Gia, maar ik ben je woorden echt niet aan het verdraaien. Ik lees bij jou berichten duidelijk dat er voor jou omstandigheden zijn die deze daad kunnen vergoeilijken.
Inderdaad. ALS blijkt dat het meisje zelf een wapen had, mes of knuppel of wat dan ook, DAN vind ik het terecht dat de vrouw zichzelf verdedigt met een mes. Als dat meisje gewoon alleen even verbaal verhaal ging halen, DAN vind ik het niet terecht dat die vrouw een mes gebruikt.

Er zijn dus inderdaad omstandigheden die het gebruik van een mes vergoelijken, namelijk als het meisje zelf ook een wapen had. Anders niet.

Nu duidelijk?

En op dit moment weten we dat niet, want de verhalen in de pers komen tot nu toe alleen van de vader van het slachtoffer. De kant van de dader hebben we nog niet gehoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')