abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47786672
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:32 schreef DuranK het volgende:

[..]

Deze ruleert die van Toto helemaal
Jeff Healey - While My Guitar Gently Weeps

En die vent is ook nog harstikke blind ook!
Maar niet beter dan het orgineel. Wat ik zelf een leuke cover van While My Guitar Weeps vind is deze:

http://www.youtube.com/watch?v=FC1EZcrZEIs

Eric Clapton op zang en Paul McCartney op achtergrondzang bij de Concert for George

Nog een mooie van hetzelfde concert:

http://www.youtube.com/watch?v=RwKTXyF_6B8

Geweldige opbouw
pi_47789197
"The guns of Brixton" : origineel The Clash, cover Nouvelle Vague
"Making plans for Nigel": origineel XTC, cover Nouvelle Vague
"Hurt" : origineel Nine Inch Nailes, cover Johnny Cash
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2007 @ 13:50:16 #178
842 Zorro
Z
pi_47789337
En nog niemand die Joe Cocker met With A Little Help From My Friends genoemd heeft...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_47789429
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:35 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Het is mijn muziek ook niet, maar goed, als hij daar blij van wordt..
ik wel, missing you van puff is beter dan origineel.

maar hey over smaak valt niet te twisten
ik hou bijvoorbeeld helemaal niet van rock muziek en dergelijke.
pi_47789657
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:13 schreef Tommeke het volgende:
High & Dry door Jamie Cullum vind ik beter dan het origineel van Radiohead
sterf.

Deze is misschien ook een beetje blasfemisch, maar ik vind Galaxie 500's versie van Ceremony beter dan het origineel van Joy Division/New Order. Ze hebben het nummer verheven tot iets hemels.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_47789740
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:52 schreef oddman het volgende:
Dead Souls, origineel van Joy Division, gecovered door NIN. Joy Division = prima band, goede songs, maar matige uitwerking. Mr. Curtis heeft wel uitstraling en een goede stem maar hij heeft het zaakje niet helemaal onder controle. Mr. Reznor wèl.
ga even je mond spoelen, wil je.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_47789864
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:52 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ik wel, missing you van puff is beter dan origineel.
Dit meen je toch hopelijk niet he?
pi_47789980
"Iron Man" : origineel Black Sabbath, cover The Cardigans. Beter, beter, ja wat is beter. Hij is iig gigantisch over de top, met uiteraard de mierzoete vocalen zoals we die gewend zijn van Nina Persson.

Ozzy was "shocked" dat zo'n lomp nummer zo lief en zoetsappig gebracht kon worden.
(blijf toch het origineel beter vinden)
pi_47790116
Na het hele topic door gelezen te hebben ben ik eigenlijk een beetje in shock van zoveel heiligschennis. Ik bedoel, mensen die Where is my mind van Placebo beter vinden dat het origineel van The Pixies, de cover van Like a rolling stone door the Stones beter dan het origineel van Dylan. Mensen, gaat uw oren uit laten spuiten.
pi_47790559
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:08 schreef spacemangraig het volgende:
Na het hele topic door gelezen te hebben ben ik eigenlijk een beetje in shock van zoveel heiligschennis. Ik bedoel, mensen die Where is my mind van Placebo beter vinden dat het origineel van The Pixies, de cover van Like a rolling stone door the Stones beter dan het origineel van Dylan. Mensen, gaat uw oren uit laten spuiten.
Misschien omdat sommige mensen liever een overgeproduceerd nummer horen, dan een "minder" geproduceerd nummer en misschien de essentie/de rauwheid van het nummer maar voor gemak over het hoofd zien? Gokje
(doel ik op Pixies, Dylan)
pi_47791025
Cover : Zakk Wylde (Black Label Society) - Whiter Shade of Pale
Een piano en een woeste schreeuwerd. Heel goed gedaan wat mij betreft

Origineel is trouwens van Procol Harum
Long live rock n roll!
pi_47791692
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:16 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

Misschien omdat sommige mensen liever een overgeproduceerd nummer horen, dan een "minder" geproduceerd nummer en misschien de essentie/de rauwheid van het nummer maar voor gemak over het hoofd zien? Gokje
(doel ik op Pixies, Dylan)
Dat zal de reden wel zijn ja.
pi_47793635
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:02 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dit meen je toch hopelijk niet he?
dat mag iedereen toch voor zich zelf weten? ongeacht of je het er mee eens bent?
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:22:47 #189
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_47793765
Von Thronstahl - We walked in line
Origineel: Joy Division - They walked in line
Waarom? Von Thronstahl heeft er een lekker militair stukje muziek van gemaakt, compleet met marcherende laarzen en samples van duitse sprekers die van leer trekken tegen democratisme.

In The Nursery - Love will tears us apart
Origineel: Joy Division - Love will tears us apart
Deze vind ik niet beter maar wel net zo goed. Met die strijkers klinkt het lekker bombastisch, terwijl het melancholieke bewaard blijft.

Siderartica - Atmosphere
Origineel: Joy Division - Atmosphere
Wederom niet beter maar wel een bijzonder goede intepretatie van het nummer. Beetje mysterieus klinkt het in hun uitvoering.

Muse - Feeling ood
Origineel: geen flauw idee
Deze uitvoering van Muse rockt gewoon de sokken van de waslijn, simpel. Die van de Pussy Cat Dolls is trouwens wel lekker loom. En het covertje van de PCD van Sway is ook wel prettig.

Aardige verzamelcd's vind ik trouwens nog wel Nativity in Black, tribute voor Black Sabbath en An industrial/gothic tribute voor Smashing Pumpkins.

En de cover van Rammstein - Das Modell is gewoon hilarisch leuk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_47793783
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:29 schreef P8 het volgende:
Changes van 2pac
origineel weet ik de naam even niet van

en Missing you van Puff Daddy
origineel Watching you van ....?

OT: Laibach - Opus Dei (Live is Life cover), ik weet niet of ik 'em beter zou noemen dan het origineel van Opus, maar wel minstens even goed.

[ Bericht 15% gewijzigd door CuntDrunkula op 29-03-2007 15:30:08 ]
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:32:34 #191
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_47794175
Artiest: Susanna and the Magical Orchestra
Nummer: Don't Think Twice, it's All Right.
Origineel: Bob Dylan

Susanna and the Magical Orchestra heeft vorig jaar een album uitgebracht met de meest prachtige covers erop, en gaat daarbij de grote namen niet uit de weg. Maar dit nummer springt er toch wel bovenuit. Waar het origineel wat gehaast en Dylansesk wordt gezongen, daar neemt deze band het compleet de andere kant mee op. Zeer traag, zeer lieflijk gezongen, maar bovenal bloedstollend mooi. Elke keer weer als ik het nummer hoor springt het kippenvel spontaan op de armen.

Als Dylan dit hoort weet ie hoe het nummer eigenlijk had moeten klinken
pi_47794235
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:23 schreef CuntDrunkula het volgende:

[..]

OT: Laibach - Opus Dei (Live is Life cover), ik weet niet of ik 'em beter zou noemen dan het origineel van Opus, maar wel minstens even goed.
Dan heb je het ook wel over een muzikaal hoogtepunt .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47794289
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dan heb je het ook wel over een muzikaal hoogtepunt .
Dat jij 't nummer niet goed vindt wil niet zeggen dat het geen goed nummer ís. Mijns inziens is het een klassieker, een van de beste nummers uit de jaren '80.
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:14:47 #194
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47802156
Mag ik het daar mee oneens zijn?
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:22:09 #195
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_47802420
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar niet beter dan het orgineel. Wat ik zelf een leuke cover van While My Guitar Weeps vind is deze:

http://www.youtube.com/watch?v=FC1EZcrZEIs

Eric Clapton op zang en Paul McCartney op achtergrondzang bij de Concert for George
deze cover is toch wat beter, wat is prince stiekum toch een gitaar god!
http://www.youtube.com/watch?v=jlpkX8pN_Kc
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:33:37 #196
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_47802831
iedereen kent jimi;s along the watchtower wel, maar hij heeft ook Like a rolling stone gecovered van Dylan
http://www.youtube.com/watch?v=ZBJMW2kuM24& wat een geluid heeft die knakker toch
pi_47802918
Ja en nou ophouden met die Dylan covers. Het lijkt wel alsof de man zelf geen nummer goed heeft uitgevoerd
pi_47803926
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:36 schreef DrDentz het volgende:
Ja en nou ophouden met die Dylan covers. Het lijkt wel alsof de man zelf geen nummer goed heeft uitgevoerd
Nou, het is dat ik de juiste versie van Hurricane zo even niet kan vinden...
pi_47803937
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:14 schreef nipeng het volgende:
Mag ik het daar mee oneens zijn?
Blijkbaar niet .

Alhoewel hem laten bannen voor slechte smaak wel weer ver gaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door Litpho op 29-03-2007 22:46:31 ]
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:12:41 #200
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_47804329
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:36 schreef DrDentz het volgende:
Tja, de man is nou eenmaal niet begenadigd met de meest briljante stem. Nou wordt dat ruimschoots gecompenseerd door z'n andere kwaliteiten natuurlijk, maar het is de perfecte artiest voor een cover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')