Ik vind de versies die ik ken allemaal wel iets hebben. Deze is ook wel leuk. Guns n' roses versie wordt beetje heel erg verpest door Axl Rose's zangquote:Op zondag 18 november 2007 21:44 schreef cafca het volgende:
The Alarm - Knocking on heaven's door (Guns 'n' Roses)
ik zie het alleen nietquote:
Nou nee. Everybody's got something to hide daarentegen..quote:Op maandag 19 november 2007 11:57 schreef cafca het volgende:
Paint it Black van the Feelies verdient ook een vernoeming trouwens
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:14 schreef bloodymary het volgende:
Shadowplay van The Killers! (oorspronkelijk Joy Division).
Neeeee, gast, da's pure heiligschennisquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:48 schreef Zwansen het volgende:
'One' van Mary J. Blige 7 keer beter dan die van U2...
Die van De Dijk is leuker naar mijn mening:quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:38 schreef Roosje11 het volgende:
- de stad Amsterdam van Acda en de munnik (origineel dans la port d'amsterdam van jacques brel)
De versie van Keith Caputo ooit gehoord? Hier in redelijk brakke kwaliteit, maar toch:quote:- nog iets wat misschien sommige van jullie 'heiligschennis' vinden is de cover van Why door Kelly Clarkson (origineel van Annie Lennox), maar ik vind m erg mooi.
Ik ben het geen enkele keer met je eens. Hoe kun je A&DM nou beter vinden dan Brel?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:38 schreef Roosje11 het volgende:
- de stad Amsterdam van Acda en de munnik (origineel dans la port d'amsterdam van jacques brel)
- Lovin' whiskey van Anouk (origineel van Rory Block)
- hier zullen wel wel veel mensen het niet mee eens zijn maar ik vind Billy Jean gezongen door Chris Cornell mooier dan de versie van Michael Jackson
- nog iets wat misschien sommige van jullie 'heiligschennis' vinden is de cover van Why door Kelly Clarkson (origineel van Annie Lennox), maar ik vind m erg mooi.
- wild world van Maxi Priest (origineel van Cat Stevens)
- misschien niet perse mooier, maar erg mooi is Are you lonesome tonight gezongen door Norah Jones (origineel Elvis Presley)
- Nothing compares to you gezongen door Prince, die het nummer ook geschreven heeft trouwens, en Rosie Gaines. klein stukje hier maar kan het nummer niet vinden op youtube
Heiligschennis? Rot op man, One van U2 is een kutnummer. U2 is btw ook een kutband, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:50 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Neeeee, gast, da's pure heiligschennis
versie van brel doet me niet zoveel....die van acda en de munnik welquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:51 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Ik ben het geen enkele keer met je eens. Hoe kun je A&DM nou beter vinden dan Brel?
Zelfs opnieuw gespeeld door U2, brrrr....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:48 schreef Zwansen het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:35 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Zelfs opnieuw gespeeld door U2, brrrr....
Nee, dan de versie van Johnny Cash, die komt aardig uit de schaduw van het origineel!
Die werd hier ook al genoemd: Weerzinwekkende coversquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:05 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Nog een cover die stukken beter is dan het orgineel: Diane van Therapy?, het orgineel is van Husker Du
Die moet ik eens horen. Ik ben een groot liefhebber van Bowie, maar 'Let's Dance' blijft - naast zo een beetje alles uit de jaren '80 van zijn hand - een ongelooflijke draak.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:57 schreef placebeau het volgende:
let's dance door M. Ward (David bowie)
Hoewel ik een groot Therapy? fan ben vind ik het origineel toch stukken beter dan die zoetsappige draak wat Therapy ervan gemaakt heeft. Als we het dan toch over Husker Du hebben, hun versie van Eight Miles High is geweldig: http://www.youtube.com/watch?v=NeqyCwAeT3Iquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:05 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Het is inderdaad jammer dat de heren van U2 zich hebben laten verleiden tot meespelen met mevrouw Blige.
En ja die versie van Johnny Cash is ook super, Johnny Cahs heeft sowieso hele goede cover gemaakt aan het eind van zijn leven; met name Hurt is stukken mooier dan het orgineel.
Nog een cover die stukken beter is dan het orgineel: Diane van Therapy?, het orgineel is van Husker Du
The Doors from Los Angeles, California!quote:Tammi Lynn - Light My Fire
Origineel: HPB Mix - Light My Fire
Beter? Ze spelen het in een slakkentempo en hebben Mould's muur van distortion vervangen door een fucking cello... Krijgt vast veel airplay op Alzheimer FM, deze versie.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:05 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
Nog een cover die stukken beter is dan het origineel: Diane van Therapy?, het orgineel is van Husker Du
Ik kon een schaterlach niet onderdrukkenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:48 schreef Zwansen het volgende:
Probeer jij die solo maar ff te imiterenquote:Op maandag 28 januari 2008 10:56 schreef Knormen het volgende:
Comfortably Numb van Scissor Sisters is stukken beter dan het origineel van dat saaie Pink Floyd
Gegeven dat Gilmour hem ook niet in één keer heeft gespeeld maar drie solo's door elkaar heen gemixt heeft, kan dat maar zo nog eens lastig wordenquote:Op maandag 28 januari 2008 16:11 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Probeer jij die solo maar ff te imiteren
quote:Op zondag 27 januari 2008 18:43 schreef Thealexfiles het volgende:
[..]
Ik kon een schaterlach niet onderdrukken
The Roots vonden het trouwens wel de moeite waard om een aantal U2 tracks te coveren.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heiligschennis? Rot op man, One van U2 is een kutnummer. U2 is btw ook een kutband, maar dat terzijde.
Live ook, natuurlijkquote:Op maandag 28 januari 2008 16:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat Gilmour hem ook niet in één keer heeft gespeeld maar drie solo's door elkaar heen gemixt heeft, kan dat maar zo nog eens lastig worden.
quote:Op maandag 28 januari 2008 10:56 schreef Knormen het volgende:
Comfortably Numb van Scissor Sisters is stukken beter dan het origineel van dat saaie Pink Floyd
Dan nomineer ik dezequote:Op dinsdag 29 januari 2008 03:48 schreef scanman01 het volgende:
Brian Ferry's versie van 'Make you feel my love' is 100x beter dan het orgineel van Dylan.
(maar dat gaat op voor zo ongeveer alle covers van Dylan)
Dat mag. Ik hou gewoon niet van de stem van Dylan. Wel is hij natuurlijk een meesterlijk songwriter.quote:
dat zijn er dan 2quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:49 schreef P8 het volgende:
alle covers die Seu Jorge heeft gemaakt van David Bowie.
Maargoed, ik heb dan ook hekel aan David Bowie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |