abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45770837
Ik ben zelf niet bekend met het verhaal, maar 1408 schijnt een kort verhaal te zijn uit een bundel van allerlei verschillende korte verhalen van Stephen King. Dit keer dus wederom een verhaal van King op het witte doek met o.a. Samuel L Jackson en John Cusack in de hoofdrol

Het verhaal in een notendop...

1408 surrounds supernatural writer Robert Enslin, an author of two hit books focusing on supernatural phenomena. As research for his latest book, Enslin is determined to check out the notorious room 1408 in a New York City hotel by personally staying as a guest in the fabled room. With the intention that 1408 is just a myth perpetuated by stories and rumor that Enslin has collected for his past works. However, hotel manager Mr. Olin has strong objections to Enslin's stay and only warns him of possible danger to come. But Enslin is determined to go through and convinced that the horrific past of 1408 is just mere coincidence and a myth. But what Mike Enslin is about to experience is no myth, as 1408 truly is a room where the guests don't check out by noon.

De regie ligt helaas niet in de handen van de meester Darabont, maar dit keer neemt de Zweedse regisseur Mikael Håfström, de touwtjes in handen, hij verzorgde in 2005 de regie van de Thriller Derailed met Clive Owen & Jennifer Aniston.

Anyway, de trailer is v/d week uitgekomen en ik vind het verassend goed en spannend uitzien, wie weet kan dit nog wel eens een goede verfilming worden

Trailer: http://movies.yahoo.com/feature/1408.html
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0450385/

[ Bericht 0% gewijzigd door 7eVeNL op 28-01-2007 21:22:50 ]
pi_45772664
Trailer is best relaxt.
Ben er wel benieuwd naar.
pi_45773936
Trailer ziet er goed uit.
pi_45774051
Ik heb net 3 dagen geleden (ofzo ) het verhaal gelezen! Vond het ook best wel een eng verhaal eigenlijk
Staat in de bundel "Alles is eventueel"
Ben erg benieuwd, trailer ziet er goed uit!
pi_45774522
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:18 schreef Locusta het volgende:
Ik heb net 3 dagen geleden (ofzo ) het verhaal gelezen! Vond het ook best wel een eng verhaal eigenlijk
Jij kent het verhaal dus, vind je dat de trailer al te veel laat zien? heb namelijk al het gevoel dat het plot zowat verklapt wordt
  zondag 28 januari 2007 @ 23:38:37 #6
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_45776923
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:18 schreef Locusta het volgende:
Toevallig heb ik die bundel ook pas gelezen en daaruit vond ik dit verhaal eigenlijk een van de verhalen die minder geschikt zijn om verfilmd te worden.

Na de trailer te hebben gezien, moet ik daar toch op terugkomen. Het verhaallijntje met de dochter van Enslin (wat ik me niet kan herinneren uit het verhaal) lijkt me meer tijdrekken dan echt essentieel voor het verhaal. Maar de scènes in 1408 zien er erg tof uit! Alleen denk ik dat Samuel L. Jackson misschien niet de beste keus is voor de hotel-manager; daar had ik toch meer een creepy, wazig figuur bij verwacht, iets wat Jackson (voorzover de trailer daar wat over kan zeggen) niet echt bij me oproept.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:14:12 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_50755764
trailer net gezien in HD, zeker een leuke bios film
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 24 juni 2007 @ 22:26:37 #8
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_50801701
Ik heb net ook de trailer gezien op trailers.apple.com. Lijkt me een erg goede film!
Rating op IMDB een 7.9 op het moment. Da's best hoog.
Ziet eruit als inderdaad een prima biosfilm, ga ik zeker checken!
Every Not Is Truething
pi_50923535
Trailer lis zeker wel vet, beetje jammer dat wij weer tot 22 aug moeten wachten.... Wil em wel graag in de bios zien, maar dit duurt nog wel erg lang... we zullen afwachten
O+ BlaBlub O+
pi_51164273
Hmm, vond het verhaal wel super. Vond alleen het einde wat tegenvallen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ BlaBlub O+
pi_51165106
Lees er tot nu toe alleen maar positieve dingen over, ben benieuwd naar de film!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:54:24 #12
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_52185937
Vermakelijk, maar vond het tegen vallen. De laatste tijd zie je veel te veel in de trailers wat de film verpest.

7/10
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_52193348
Ik heb hem ook gezien en de film was zeker de moeite waard. Tenminste weer eens een Stephen King die ook goed wordt verfilmd. Cusack voert zijn rol prima uit.
BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_52316392
Net in me eentje gekeken ...vond hem aardig creepy moet ik zeggen.
pi_52319644
Voor de mensen die hem al willen zien.
Hij is aankomende dinsdag te zien in de sneak preview in Pathé Arena
pi_52325565
Lijkt me een erg gave film om te zien dit, al is alles wat ik hier lees over dat de trailer teveel prijsgeeft niet erg motiverend
pi_52364805
Heb hem gezien.
Was wel aardig... totaal geen horror oid, meer thriller.
pi_52375979
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:00 schreef Lassekjus het volgende:
Heb hem gezien.
Was wel aardig... totaal geen horror oid, meer thriller.
Ik kom net van de sneak en zoals ik eerder aangaf was hij te zien.En wat hij zegt klopt het is geen horror maar meer een thriller en er zitten soms wel komische stukjes in
Het is gewoon een leuke thriller en geen duistere horror ofzo
pi_52456401
Hoe eng is hij?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:11:54 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52460007
Het leuke is dat 1408 bedoeld was als uitleg over schrijven. De eerste aanzet vind je terug in 'overleven en schrijven' een non fictie boek van Stephen King over het schrijversvak.

Later bedacht hij dat het wel uitgewerkt kon worden en zo is het in everythings eventual terecht gekomen en nu dus verfilmd.
pi_52467039
hmmm ik had de reacties die ik hier zie niet verwacht..had echt een horror verwacht...
Ben wel benieuwd naar de film maar de trailer is dus aardig misleidend begrijp ik? (zoals zo vaak..)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:13:16 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52472102
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:59 schreef Tim86 het volgende:
hmmm ik had de reacties die ik hier zie niet verwacht..had echt een horror verwacht...
Ben wel benieuwd naar de film maar de trailer is dus aardig misleidend begrijp ik? (zoals zo vaak..)
Het verhaal is rasechte horror. Hoe dat in deze film is uitgewerkt kan ik niet vertellen.
pi_52485353
Mensen hier verwarren horror met slashers en gore. Het is zeer zeker horror en bereikt bij mij veel meer dan de komedie die veel slashers,zombieflicks en films met veel gore brengen. Behoorlijk aangrijpende film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_52496328
Ik denk dat deze film te veel eng is, en het verhaal gewoon echt aan alle kanten niet klopt.
-edit- Ik had gelijk.
SPOILER

[ Bericht 36% gewijzigd door The_Forcer op 19-08-2007 12:09:59 ]
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_52497420
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:03 schreef The_Forcer het volgende:
Ik denk dat deze film te veel eng is, en het verhaal gewoon echt aan alle kanten niet klopt.
-edit- Ik had gelijk.
Vertel?
pi_52499205
Veel schrikmomenten?
pi_52505072
Iemand die ik ken die hem al heeft gezien, zegt dat alle schrikmomenten al in de trailer zitten.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_52642329
ff een TVP voor deze film. Volgende week maar eens in de bios aanschouwen
pi_52705939
Lauwe film, echt wel vetjes
pi_52710430
Ik ben eigenlijk geen een keer geschrokken, vond het zeker wel een kicke film om te zien. Maar de 7,6 beoordeling op imdb.com vind ik ook weer een beetje aan de overdreven kant. Iedereen die van het genre horror/thriller houdt zal er zeker geen problemen mee hebben om deze film te bekijken. Wat ik wel een beetje storen vond was dat het van moment naar moment over schoot. Ook de veranderingen in de kamer vond ik soms een beetje een vaag. Maar voor mij haalt die wel gewoon een 6 uit 10
[14.gif]
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:08:14 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_52729381
Ik ga er donderdag heen.
Net kaartjes gereserveerd

Mijn vriendin en ik zagen de trailer in de bioscoop, we keken elkaar aan en we zeiden tegelijk "daar gaan wel heen!"

Sowieso zijn John Kusack en Samuel L Jackson vet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_52758200
ik ging stuk bij ons, was vrijdag in de Munt, weet ook niet, was eenmalig?

Maargoed, de trailer van de film kwam als voorstukje, dus veel mensen ineens onrustig enzo, trailertje klaar, staat er een gast op voor me:

Nou de film was leuk, Mazzels
pi_52827545
Ja hoor, en zo juist gezien, vermakelijk en interessant king verhaal! Het einde vond ik echt goed, en had mij echt te pakken. Hier en daar had de film nog wat last van enkele plot holes, maar die vallen in het niets door het interessante verhaal en de acteerprestaties van Cusack. Kortom wel een aanradertje!

Ik vind achteraf alleen dat ik al 'te veel' in de trailers heb gezien, qua 'schrikmomenten' of plotselingen situaties, maar des ondanks nog voldoende van deze film kunnen genieten. Thumbs up voor Hafström
pi_52838206
zie trailer nu pas zeker film om te kijken in bios.
pi_52842774
ik ga morgen
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_52857977
Heb de film vorige week gezien, best aardig. Leuk einde ook wel. Maar ik verklap niks
#geen
pi_52883995
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:02 schreef Tim86 het volgende:
ik ga morgen
inmiddels gezien, was met een paar mensen, zowel horror als niet horror fans en zowel King als niet King fans en iedereen vond hem goed eigenlijk..

Alleen het laatste stuk vond ik persoonlijk iets tegenvallen hoewel ik met dit verhaal zelf ook geen enkel goed einde had kunnen bedenken..misschien is er wel het maximale uitgehaald..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_52884980
Gisteren gezien, vond het begin erg spannend tot het moment dat er daadwerkelijk iets gebeurde in de kamer. Daarna verloor het mn aandacht, geheel tot het eind. Beetje saai. Had er veel meer van verwacht.
Whatever I want.
  zondag 2 september 2007 @ 10:32:00 #40
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52885811
Ik ga vanavond! Lekker avondje bioscoop, deze week nog niet geweest en heb er zin in.
pi_52885941
Ik heb de film gisteravond gezien. Mooie film.
pi_52886028
* heeft boek gelezen en film gezien.

De film begint goed, alleen een beetje afgeraffeld einde.
SPOILER
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 3 september 2007 @ 00:43:30 #43
51286 w00h00
Digital man!
pi_52906875
net thuis, lijpe shit.

Al vond ik het in het begin wel subtiel later te overdreven.
  maandag 3 september 2007 @ 13:57:07 #44
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_52915749
Was wel okay. Ik vond hem toffer dan ik verwacht had. Was er heen met mijn intreekinderen en dat was best lachen.

Uiteindelijk waren we het er wel over eens dat hij gespoofd dient te worden door South Park!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  maandag 3 september 2007 @ 15:42:35 #45
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52918454
Hij begint wel leuk maar daarna word het toch echt te vaag in die hotelkamer mijns inziens
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_52923531
als je die fillm gaat zien moet je NIET de trailer checken!!!
its hard for an empty bag to stand up right
pi_52933027
Ik vond hem tegenvallen.. inderdaad doordat je alles al ziet in de trailer. Slecht hoor.

Aardig matig. Jammer.

Ocean's 13 is ook al zo'n flop.
pi_52933149
Ik kijk al jaren niet meer naar trailers, zeker bij actie en horror is dat de absolute killer van je kijkgenot. Dus tegenwoordig zit ik lekker met mijn iPod op en oogjes dicht te wachten tot de film begint.

Ik vond 1408 een goede film, heel sterk begin, beetje over the top tegen het einde. Ik was waarschijnlijk helemaal lyrisch geweest als het de regiseur was gelukt om iets langer het moment uit te stellen van ´oh dat is het truukje´.
pi_52933592
Beviel mij anders uitstekend. Ik heb hem bekeken naar aanleiding van de trailer maar die was ik toch alweer "vergeten" bij het zien van de film. Boeit mij eigenlijk niet zo veel. Maar goed ik kan dan ook goede films gemakkelijk meerdere keren bekijken en het gaat mij ook niet zo om het "schrikken".
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:06:58 #50
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_52940101
Ik vond het ook een zeer vermakelijke film. Veel credits ook naar John Cusack die zijn rol werkelijk symphatiek neerzet. Het wordt allemaal wel een beetje veel van het 'goede' naarmate de film vordert, maar voor een ieder die van een onderhoudende spannende thriller houdt toch zeker een aanrader!
Every Not Is Truething
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')