FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Fiesta Rs Turbo
DarkAngelNerozondag 28 januari 2007 @ 17:55
Heey peeps
Paar van jullie weten dat ik een heel fiesta kerkhof op me pad heb staan :D
voor de andere die dit niet weten dit is mijn fiesta turbo waar ik zins vorig jaar mee bezig ben

Zins een turbo heel erg schaars word was het heel lang zoeken ,maar daar was die dan in ene

Dit is mijn Turbo half jaar voor de sloop




na veel stripen is dit de turbo nu zo wat kaal
vond de roest best welmee vallen



Bij de stoelen kwam het toch wel naar boven en ook nog andere problemen




zijkanten hier en daar wat roest weg gehaalt





Na veel denk werk heb ik toen toch besloten niet verder te gaan met deze fiesta turbo carrosserie heb besloten een andere carrosserie te kopen ook nog van een echte 33 orginelen turbo's uit nederland de auto stond bekend op fordworld als de scoobyslayer dus houden zo

Op de Scoobyslayer zit ruim 5 maanden plaatwerk op zijn dus een paar dingen vervangen

* achterschermen zijn vervangen
* dorpels achterpaneel
* paneeltjes waar de achterlichten inzitten
* het dak dakrailse verwijderd
* sloten van de achterklep dicht gemaakt lijntje uit de achterklep lijntje uit de motorkap
* en nog wat dingetjes...


de nieuwe turbo op de brug

Dicht gewerkte kofferbak en een hele volle auto



nieuwe achterkant

nieuw dak en nog meer rommel


De scoobyslayer had een 300 pk moter die komt er niet meer in komt nu de turbo moter van me andere turbo in te staan


de velgen onder de turbo nu wat vinden jullie er van ik weet het niet helemaal of ik ze hou



maar wat vinden jullie van de turbo
opmerkingen zijn welkom

cheers rich

[ Bericht 6% gewijzigd door DarkAngelNero op 28-01-2007 18:14:41 ]
zBuszondag 28 januari 2007 @ 18:01
Ik vind het een tof project, maar heb je al enig idee aan hoeveel pk je wilt maken? Ga je ook nog wat veranderen aan ophanging/onderstel?
DarkAngelNerozondag 28 januari 2007 @ 18:16
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:01 schreef zBus het volgende:
Ik vind het een tof project, maar heb je al enig idee aan hoeveel pk je wilt maken? Ga je ook nog wat veranderen aan ophanging/onderstel?
onderstel word eerst opgeknapt en dan kijk ik wel even verder
moter zit ik te denken aan opgraden tot 200 pk met grotere turbo snelle nokkenas etc
StefanPzondag 28 januari 2007 @ 21:34
Poeh, wat een kutwerk. Doe je dat zelf?

Tevens TVP voor toekomstige foto's en werk...
Just0zondag 28 januari 2007 @ 22:14
tvp, altijd leuk dit soort hobbie
Tommehzondag 28 januari 2007 @ 22:14
Leuk project! Ben benieuwd naar de vorderingen !
Turquaz52zondag 28 januari 2007 @ 22:46
Cool... Hou wel van kleine bakkies met veel PK's

tvp
DarkAngelNeromaandag 29 januari 2007 @ 10:47
quote:
Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef StefanP het volgende:
Poeh, wat een kutwerk. Doe je dat zelf?

Tevens TVP voor toekomstige foto's en werk...
maybe domme vraag maar wat betekent TVP ?

En doe alles zelf ja met de hulp van me pa

alleen plaat werk is bij een plaatwerker gedaan
Bij de zwarte xr2i heb ik echt alles zelf gedaan
beschuitmaandag 29 januari 2007 @ 10:51
TVP vet bommetje wordt dat
pro2callmaandag 29 januari 2007 @ 10:56
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Verkapte TVP
j0rritmaandag 29 januari 2007 @ 17:43
Wow! Zit nog een hoop werk aan zo te zien.
MikeyManmaandag 29 januari 2007 @ 17:54
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
j0rritmaandag 29 januari 2007 @ 18:58
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef MikeyMan het volgende:
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
Hehe.. Ik wilde het niet zeggen, maar het is dat jij er over begint.
Taximaandag 29 januari 2007 @ 19:08
Je wilt hem kennelijk niet origineel houden/ maken... Dan snel weg met die 3-spaaks meuk. Da's lulluk

Leuk bommetje op wielen, suc7 met de verbouwing!

Tevens Terug Vind Post...
DarkAngelNeromaandag 29 januari 2007 @ 19:14
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef MikeyMan het volgende:
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
Hij heeft 5 maanden bij de plaatwerker gestaan hij is orgineel gepunt last zoals in de fabriek gebeurt
Verder is al het plaat werk echt ford .verzameld vanaf nederland , belgie en duitsland is niet van die neppe europarts rommel

dit is beter dan de fabriek zelfs
zonder alle de goore dubbele platen met kit ertussen dat is ook de reden waarom de fiesta op bepaalde plekken gaat roesten
DarkAngelNeromaandag 29 januari 2007 @ 19:16
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:08 schreef Taxi het volgende:
Je wilt hem kennelijk niet origineel houden/ maken... Dan snel weg met die 3-spaaks meuk. Da's lulluk

Leuk bommetje op wielen, suc7 met de verbouwing!

Tevens Terug Vind Post...
die velgen komen er niet onder voor de rest blijft het de orginele look alleen de kleur racing bleu dan
Just0maandag 29 januari 2007 @ 19:51
quote:
Op maandag 29 januari 2007 10:47 schreef DarkAngelNero het volgende:

[..]

maybe domme vraag maar wat betekent TVP ?
Terug Vind Post, zodat jou topic bij de luitjes in de "My Active Topic" lijst komt te staan....

Zie net dat het hierboven ook al genoemd is...
Chokemedinsdag 30 januari 2007 @ 00:46
Vet bakkie hoor TS. Waarom laat je die 300 pk motor er niet in als ik vragen mag ? En wat doe je daar dan mee ?
HansUdinsdag 30 januari 2007 @ 10:28
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:46 schreef Chokeme het volgende:
Vet bakkie hoor TS. Waarom laat je die 300 pk motor er niet in als ik vragen mag ? En wat doe je daar dan mee ?
300 pk op de voorwielen, lijkt me wat overdone.
Veel plezier met dit project TS.
Fiesta
DarkAngelNerodinsdag 30 januari 2007 @ 14:36
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:46 schreef Chokeme het volgende:
Vet bakkie hoor TS. Waarom laat je die 300 pk motor er niet in als ik vragen mag ? En wat doe je daar dan mee ?
die moter is niet van mij ik heb me eigen turbo moter van 150 pk
HansUdinsdag 30 januari 2007 @ 14:40
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:36 schreef DarkAngelNero het volgende:

[..]

die moter is niet van mij ik heb me eigen turbo moter van 150 pk
150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer.
DarkAngelNerodinsdag 30 januari 2007 @ 15:42
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:40 schreef HansU het volgende:

[..]

150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer.
voor nu wel vind het echt een gave auto om in terijden standaart met de pk's die hij heeft
heb in een rs2000 gereden en een cossie en vond het tegen vallen vergelijking met de fiesta turbo omdat die zo ligt is
FordXRRSwoensdag 31 januari 2007 @ 12:29
quote:
Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef MikeyMan het volgende:
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
Als je verstand hebt van lassen, weet je dat een lasnaad, mits goed gelast, ontzettend sterk is. Hele auto's worden opnieuw opgelast, zonder problemen met de stevigheid. Bij mij mogen er binnenkort 2 nieuwe kokerbalken onder, helaas...
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:40 schreef HansU het volgende:
150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer.
Het chassis kan makkelijk meer aan, eventueel kun je de carosserie nog extra doorlassen, je wilt niet weten wat sommige mensen in Engeland aan pk's hebben in deze autootjes. Versnellingsbak kan ook verstevigd worden, maar vaak is 't goedkoper om af en toe een bakwissel te doen.


@ Topicstarter, deze auto heb ik al gezien op http://www.ford-world.nl, lijkt me een heel leuk project en de auto is, voor zover ik heb gelezen, superhard ondertussen (?).

En inderdaad, zo'n ding gaat als de brandweer. Ik heb een RS2000 waar voorheen een 204PK sterke 2.3 ingebouwd (RS2300) was, en dat was snel. Maar toen ik eens een XR2i 130Pk reed wist ik ff niet wat me overkwam, gifitge autootjes. Zelfs een 1ste model Fiësta met een 1.1 motor is al véél rapper dan ik verwachtte.

Zelf houd ik 't toch bij de Escortjes, vindt 't zelf fijner dat die wat groter zijn. Eerst de Escort RS klaar maken, en dan m'n XR3i eens onder handen nemen...

Keep going
DarkAngelNerowoensdag 31 januari 2007 @ 12:57
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:29 schreef FordXRRS het volgende:

@ Topicstarter, deze auto heb ik al gezien op http://www.ford-world.nl, lijkt me een heel leuk project en de auto is, voor zover ik heb gelezen, superhard ondertussen (?).

En inderdaad, zo'n ding gaat als de brandweer. Ik heb een RS2000 waar voorheen een 204PK sterke 2.3 ingebouwd (RS2300) was, en dat was snel. Maar toen ik eens een XR2i 130Pk reed wist ik ff niet wat me overkwam, gifitge autootjes. Zelfs een 1ste model Fiësta met een 1.1 motor is al véél rapper dan ik verwachtte.

Zelf houd ik 't toch bij de Escortjes, vindt 't zelf fijner dat die wat groter zijn. Eerst de Escort RS klaar maken, en dan m'n XR3i eens onder handen nemen...

Keep going
Het zijn zekerz gave auto's ..zelf heb ik ook wel eens in een rs2000 gereden vond ik ook wel een belevenis
maar de xr2i 1800 was toch even me maag zoeken op de achterbank ik heb zelf ook tijd gezocht voor een xr3i of een rs2000 omdat ik wat groters wilde hebben maar ben toch op de fiesta weer uit gekomen
FordXRRSwoensdag 31 januari 2007 @ 23:46
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:57 schreef DarkAngelNero het volgende:

[..]

Het zijn zekerz gave auto's ..zelf heb ik ook wel eens in een rs2000 gereden vond ik ook wel een belevenis
maar de xr2i 1800 was toch even me maag zoeken op de achterbank ik heb zelf ook tijd gezocht voor een xr3i of een rs2000 omdat ik wat groters wilde hebben maar ben toch op de fiesta weer uit gekomen
Bij mij was 't andersom, ik zocht een XR2i 1800, ik vond er ook 1 maar dat ging niet door omdat de verkoper niet echt meewerkte, en kwam weer uit op een Escort..

Anyway, lijkt me dat 't helemaal goed gaat komen Ik zie de updates wel @ Fordworld (kom meestal alleen op Fok als ik écht niks te doen heb ).
Mr._T-Rexdonderdag 1 februari 2007 @ 08:26
Weer eens wat anders Ziet er leuk uit
sangerdonderdag 1 februari 2007 @ 13:29
Leuk project hoor! Zijn behoorlijke kannonetjes die Turbo's
DarkAngelNerodonderdag 1 februari 2007 @ 22:58
Hiero een kleine update van mij
de andere fiesta turbo carrosserie is gesloopt vandaag
zonde maar waar

hiero wat foto's

op de kar voor zijn laatste ronde




en waarom is alles toch rood op deze foto ??


dat was dan zijn laatste dag
aan alles komt een eind

Cheers rich

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkAngelNero op 02-02-2007 11:07:26 ]
PeuRacvrijdag 2 februari 2007 @ 09:25
gaaf project

Ooit ga ik ook een auto helemaal uit elkaar halen en opbouwen zoals ik dat wil
HansUvrijdag 2 februari 2007 @ 09:26
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:25 schreef PeuRac het volgende:
gaaf project

Ooit ga ik ook een auto helemaal uit elkaar halen en opbouwen zoals ik dat wil
Dat staat ok in mijn agenda. Maar dan met een klassieker en volledig in nieuw staat proberen te krijgen.
DarkAngelNerovrijdag 2 februari 2007 @ 11:08
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 09:26 schreef HansU het volgende:

[..]

Dat staat ok in mijn agenda. Maar dan met een klassieker en volledig in nieuw staat proberen te krijgen.
zo oude auto is ook mooi ja maar bij mij dan jaren 70tig
als ik nog maar 1 fiesta heb wil ik ooit aan een ford capri beginnen
DarkAngelNerozondag 4 februari 2007 @ 13:41
Heb vandaag de turbo helemaal leeg gehaalt 4 uur bezig geweest om hem leeg te halen









Heb echt heel veel gevonden waar ik niet zo veel aan had zoals ramen ,kachels ,dashboard onderdelen die 2a3 dubbelen waren en moter onderdelen etc




voor de rest ook heel veel nieuw spul voor het dakraam en moter . deurstrips en raam en deur rubbers
Pumatjezondag 4 februari 2007 @ 15:18
dat je al die tijd in een ford steekt..
wel gaaf man! veel werk,

ford 0em parts duur?
rainbow2007zondag 4 februari 2007 @ 15:27
tvp
vossszondag 4 februari 2007 @ 15:31
Een Fiësta met 300pk?

Dat krijg je met zulks wagentje toch nooit op de weg? Heeft zo'n ding uberhaupt al een sperdiff?
Zelfs dan nog krijg je nooit meer als 200 pk maximaal over op de weg dunkt me.

Dan kan je d'r een motor inflikkeren van voor mijn part 500 pk, maar dat gaat echt niet werken met zulks
DarkAngelNerozondag 4 februari 2007 @ 16:07
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:18 schreef Pumatje het volgende:
dat je al die tijd in een ford steekt..
wel gaaf man! veel werk,

ford 0em parts duur?
vond wel duur in begin tot ik de prijsen hoorde van honda hehehe

paar prijzen weet ik uit me hoofd zoals het hitte schild kost 7,50 . kleine dingen zoals zakje met drukers en klemen kosten 1,50 ofz dus valt wel mee bij ford gelukkig
DarkAngelNerozondag 4 februari 2007 @ 16:11
quote:
Op zondag 4 februari 2007 15:31 schreef vosss het volgende:
Een Fiësta met 300pk?

Dat krijg je met zulks wagentje toch nooit op de weg? Heeft zo'n ding uberhaupt al een sperdiff?
Zelfs dan nog krijg je nooit meer als 200 pk maximaal over op de weg dunkt me.

Dan kan je d'r een motor inflikkeren van voor mijn part 500 pk, maar dat gaat echt niet werken met zulks
hoebedoel je nooit op de weg ?? ken iemand die heeft een cossworth moter in zijn fiesta 1,1
die moteren krijg je ook op de weg ?

en sperdiff zat in de oude moter wel
vossszondag 4 februari 2007 @ 16:18
Ik bedoel dat je de pk's nooit op de weg zult krijgen met zo een autootje.

200pk is toch wel ongeveer het max voor een kleine FWD auto
rainbow2007zondag 4 februari 2007 @ 17:54
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef vosss het volgende:
Ik bedoel dat je de pk's nooit op de weg zult krijgen met zo een autootje.

200pk is toch wel ongeveer het max voor een kleine FWD auto
you've been klooned
PeuRaczondag 4 februari 2007 @ 18:51
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:11 schreef DarkAngelNero het volgende:

[..]

hoebedoel je nooit op de weg ?? ken iemand die heeft een cossworth moter in zijn fiesta 1,1
die moteren krijg je ook op de weg ?

en sperdiff zat in de oude moter wel
Hij bedoelt dat je alleen je banden maar zult oproken, en niet of nouwelijks vooruit komt.

Een sperdiff zit in je versnellings bak, niet de motor, ik mag hopen dat je die niet weggedaan hebt dan
DarkAngelNerozondag 4 februari 2007 @ 19:01
versnellingsbak is ook van me oude auto dus geen sperdiff meer voor de 150pk van de oude auto maak ik me niet druk
DarkAngelNerozaterdag 24 februari 2007 @ 16:13
Weer ff een kleine update

Heb beetje geprobeerd de onderkant schoon temaken en vrij van teer en opervlakte roest
vind het aardig gelukt allemaal
als alles geschuurt is dan parelwitte kleur geven













wat vinden jullie ervan
commentaar is altijd welkom

cheers rich
Sjoerd102maandag 26 februari 2007 @ 18:52
Ik zag dat je ook op pumadrivers.nl bent aangemeld. Hou ons op de hoogte van dit project.
_Drake_maandag 26 februari 2007 @ 19:20
Tof project succes ermee maar dat zal wel lukken
Turquaz52maandag 26 februari 2007 @ 20:37
Waarom maak je er niet meteen een RWD van? dat is echt kicken met zo'n klein ding, en zoveel PK + RWD!
Nee echt serieus!
1299maandag 26 februari 2007 @ 21:24
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef vosss het volgende:
Ik bedoel dat je de pk's nooit op de weg zult krijgen met zo een autootje.

200pk is toch wel ongeveer het max voor een kleine FWD auto
Beetje onzin om dat als vast gegeven te vermelden. Dat hangt van zoveel zaken af..

* gewichtsverdeling
* LSD
* banden
* stijfheid carroserie

enz enz.. er zijn FWD honda's die onder de 10 sec 1/4 mijl duiken met FWD.
Pumatjemaandag 26 februari 2007 @ 21:38
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:24 schreef 1299 het volgende:

[..]

Beetje onzin om dat als vast gegeven te vermelden. Dat hangt van zoveel zaken af..

* gewichtsverdeling
* LSD
* banden
* stijfheid carroserie

enz enz.. er zijn FWD honda's die onder de 10 sec 1/4 mijl duiken met FWD.
met LSD is iets te bereiken maar over het algemeen heeft hij wel gelijk, het is een grens voor kleine FWD auto van dat gewicht.

auto's van 2007 niet vergelijken met auto's van die klasse die hier besproken wordt.
1299maandag 26 februari 2007 @ 22:02
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef Pumatje het volgende:

[..]

met LSD is iets te bereiken maar over het algemeen heeft hij wel gelijk, het is een grens voor kleine FWD auto van dat gewicht.

auto's van 2007 niet vergelijken met auto's van die klasse die hier besproken wordt.
Dat er een grens is mag duidelijk zijn. Maar om te stellen met natte vinger werk dat die bij 200PK ligt is een beetje onzin.

Met goed rubber bv kan je de grenzen al aardig verleggen. Ik heb nu ook 205PK FWD op 1000KG. Moet nog ff wachten tot hij klaar is, maar ik weet zeker dat ik voldoende grip heb

Al zal hij vast wel enigsinds ondersturen met veel gas de bocht uit....
PeuRacmaandag 26 februari 2007 @ 22:13
ik raad TS een Quaiffe diff aan, die zijn meesterlijk
Turquaz52maandag 26 februari 2007 @ 23:55
Klik!
DarkAngelNerodinsdag 27 februari 2007 @ 00:49
dat is helemaal nice he zo cossie moter erin
maar 4x4 maken maybe ooit een keer als we echt gek gaan doen