DarkAngelNero | zondag 28 januari 2007 @ 17:55 |
Heey peeps Paar van jullie weten dat ik een heel fiesta kerkhof op me pad heb staan ![]() voor de andere die dit niet weten dit is mijn fiesta turbo waar ik zins vorig jaar mee bezig ben Zins een turbo heel erg schaars word was het heel lang zoeken ,maar daar was die dan in ene Dit is mijn Turbo half jaar voor de sloop na veel stripen is dit de turbo nu zo wat kaal vond de roest best welmee vallen Bij de stoelen kwam het toch wel naar boven en ook nog andere problemen zijkanten hier en daar wat roest weg gehaalt Na veel denk werk heb ik toen toch besloten niet verder te gaan met deze fiesta turbo carrosserie heb besloten een andere carrosserie te kopen ook nog van een echte 33 orginelen turbo's uit nederland de auto stond bekend op fordworld als de scoobyslayer dus houden zo ![]() Op de Scoobyslayer zit ruim 5 maanden plaatwerk op zijn dus een paar dingen vervangen * achterschermen zijn vervangen * dorpels achterpaneel * paneeltjes waar de achterlichten inzitten * het dak dakrailse verwijderd * sloten van de achterklep dicht gemaakt lijntje uit de achterklep lijntje uit de motorkap * en nog wat dingetjes... de nieuwe turbo op de brug Dicht gewerkte kofferbak en een hele volle auto nieuwe achterkant nieuw dak en nog meer rommel De scoobyslayer had een 300 pk moter die komt er niet meer in komt nu de turbo moter van me andere turbo in te staan de velgen onder de turbo nu wat vinden jullie er van ik weet het niet helemaal of ik ze hou maar wat vinden jullie van de turbo opmerkingen zijn welkom cheers rich [ Bericht 6% gewijzigd door DarkAngelNero op 28-01-2007 18:14:41 ] | |
zBus | zondag 28 januari 2007 @ 18:01 |
Ik vind het een tof project, maar heb je al enig idee aan hoeveel pk je wilt maken? Ga je ook nog wat veranderen aan ophanging/onderstel? | |
DarkAngelNero | zondag 28 januari 2007 @ 18:16 |
quote:onderstel word eerst opgeknapt en dan kijk ik wel even verder moter zit ik te denken aan opgraden tot 200 pk met grotere turbo snelle nokkenas etc | |
StefanP | zondag 28 januari 2007 @ 21:34 |
Poeh, wat een kutwerk. Doe je dat zelf? ![]() Tevens TVP voor toekomstige foto's en werk... | |
Just0 | zondag 28 januari 2007 @ 22:14 |
tvp, altijd leuk dit soort hobbie ![]() | |
Tommeh | zondag 28 januari 2007 @ 22:14 |
Leuk project! Ben benieuwd naar de vorderingen ![]() | |
Turquaz52 | zondag 28 januari 2007 @ 22:46 |
Cool... Hou wel van kleine bakkies met veel PK's ![]() tvp | |
DarkAngelNero | maandag 29 januari 2007 @ 10:47 |
quote:maybe domme vraag maar wat betekent TVP ? En doe alles zelf ja met de hulp van me pa alleen plaat werk is bij een plaatwerker gedaan Bij de zwarte xr2i heb ik echt alles zelf gedaan | |
beschuit | maandag 29 januari 2007 @ 10:51 |
TVP vet bommetje wordt dat ![]() | |
pro2call | maandag 29 januari 2007 @ 10:56 |
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Verkapte TVP ![]() | |
j0rrit | maandag 29 januari 2007 @ 17:43 |
Wow! Zit nog een hoop werk aan zo te zien. ![]() | |
MikeyMan | maandag 29 januari 2007 @ 17:54 |
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje... ![]() | |
j0rrit | maandag 29 januari 2007 @ 18:58 |
quote:Hehe.. Ik wilde het niet zeggen, maar het is dat jij er over begint. ![]() | |
Taxi | maandag 29 januari 2007 @ 19:08 |
Je wilt hem kennelijk niet origineel houden/ maken... Dan snel weg met die 3-spaaks meuk. Da's lulluk ![]() Leuk bommetje op wielen, suc7 met de verbouwing! Tevens Terug Vind Post... ![]() | |
DarkAngelNero | maandag 29 januari 2007 @ 19:14 |
quote:Hij heeft 5 maanden bij de plaatwerker gestaan hij is orgineel gepunt last zoals in de fabriek gebeurt Verder is al het plaat werk echt ford .verzameld vanaf nederland , belgie en duitsland is niet van die neppe europarts rommel dit is beter dan de fabriek zelfs zonder alle de goore dubbele platen met kit ertussen dat is ook de reden waarom de fiesta op bepaalde plekken gaat roesten | |
DarkAngelNero | maandag 29 januari 2007 @ 19:16 |
quote:die velgen komen er niet onder voor de rest blijft het de orginele look alleen de kleur racing bleu dan | |
Just0 | maandag 29 januari 2007 @ 19:51 |
quote:Terug Vind Post, zodat jou topic bij de luitjes in de "My Active Topic" lijst komt te staan.... ![]() Zie net dat het hierboven ook al genoemd is... ![]() | |
Chokeme | dinsdag 30 januari 2007 @ 00:46 |
Vet bakkie hoor TS. Waarom laat je die 300 pk motor er niet in als ik vragen mag ? En wat doe je daar dan mee ? | |
HansU | dinsdag 30 januari 2007 @ 10:28 |
quote:300 pk op de voorwielen, lijkt me wat overdone. Veel plezier met dit project TS. Fiesta ![]() | |
DarkAngelNero | dinsdag 30 januari 2007 @ 14:36 |
quote:die moter is niet van mij ik heb me eigen turbo moter van 150 pk | |
HansU | dinsdag 30 januari 2007 @ 14:40 |
quote:150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer. | |
DarkAngelNero | dinsdag 30 januari 2007 @ 15:42 |
quote:voor nu wel vind het echt een gave auto om in terijden standaart met de pk's die hij heeft heb in een rs2000 gereden en een cossie en vond het tegen vallen vergelijking met de fiesta turbo omdat die zo ligt is | |
FordXRRS | woensdag 31 januari 2007 @ 12:29 |
quote:Als je verstand hebt van lassen, weet je dat een lasnaad, mits goed gelast, ontzettend sterk is. Hele auto's worden opnieuw opgelast, zonder problemen met de stevigheid. Bij mij mogen er binnenkort 2 nieuwe kokerbalken onder, helaas... quote:Het chassis kan makkelijk meer aan, eventueel kun je de carosserie nog extra doorlassen, je wilt niet weten wat sommige mensen in Engeland aan pk's hebben in deze autootjes. Versnellingsbak kan ook verstevigd worden, maar vaak is 't goedkoper om af en toe een bakwissel te doen. @ Topicstarter, deze auto heb ik al gezien op http://www.ford-world.nl, lijkt me een heel leuk project en de auto is, voor zover ik heb gelezen, superhard ondertussen (?). En inderdaad, zo'n ding gaat als de brandweer. Ik heb een RS2000 waar voorheen een 204PK sterke 2.3 ingebouwd (RS2300) was, en dat was snel. Maar toen ik eens een XR2i 130Pk reed wist ik ff niet wat me overkwam, gifitge autootjes. Zelfs een 1ste model Fiësta met een 1.1 motor is al véél rapper dan ik verwachtte. Zelf houd ik 't toch bij de Escortjes, vindt 't zelf fijner dat die wat groter zijn. Eerst de Escort RS klaar maken, en dan m'n XR3i eens onder handen nemen... Keep going ![]() | |
DarkAngelNero | woensdag 31 januari 2007 @ 12:57 |
quote:Het zijn zekerz gave auto's ..zelf heb ik ook wel eens in een rs2000 gereden vond ik ook wel een belevenis maar de xr2i 1800 was toch even me maag zoeken op de achterbank ![]() | |
FordXRRS | woensdag 31 januari 2007 @ 23:46 |
quote:Bij mij was 't andersom, ik zocht een XR2i 1800, ik vond er ook 1 maar dat ging niet door omdat de verkoper niet echt meewerkte, en kwam weer uit op een Escort.. Anyway, lijkt me dat 't helemaal goed gaat komen ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | donderdag 1 februari 2007 @ 08:26 |
Weer eens wat anders ![]() ![]() | |
sanger | donderdag 1 februari 2007 @ 13:29 |
Leuk project hoor! Zijn behoorlijke kannonetjes die Turbo's | |
DarkAngelNero | donderdag 1 februari 2007 @ 22:58 |
Hiero een kleine update van mij de andere fiesta turbo carrosserie is gesloopt vandaag zonde maar waar hiero wat foto's op de kar voor zijn laatste ronde en waarom is alles toch rood op deze foto ?? dat was dan zijn laatste dag aan alles komt een eind Cheers rich [ Bericht 2% gewijzigd door DarkAngelNero op 02-02-2007 11:07:26 ] | |
PeuRac | vrijdag 2 februari 2007 @ 09:25 |
gaaf project ![]() Ooit ga ik ook een auto helemaal uit elkaar halen en opbouwen zoals ik dat wil ![]() | |
HansU | vrijdag 2 februari 2007 @ 09:26 |
quote:Dat staat ok in mijn agenda. Maar dan met een klassieker en volledig in nieuw staat proberen te krijgen. | |
DarkAngelNero | vrijdag 2 februari 2007 @ 11:08 |
quote:zo oude auto is ook mooi ja maar bij mij dan jaren 70tig als ik nog maar 1 fiesta heb wil ik ooit aan een ford capri beginnen | |
DarkAngelNero | zondag 4 februari 2007 @ 13:41 |
Heb vandaag de turbo helemaal leeg gehaalt 4 uur bezig geweest om hem leeg te halen Heb echt heel veel gevonden waar ik niet zo veel aan had zoals ramen ,kachels ,dashboard onderdelen die 2a3 dubbelen waren en moter onderdelen etc voor de rest ook heel veel nieuw spul voor het dakraam en moter . deurstrips en raam en deur rubbers | |
Pumatje | zondag 4 februari 2007 @ 15:18 |
dat je al die tijd in een ford steekt.. wel gaaf man! veel werk, ford 0em parts duur? | |
rainbow2007 | zondag 4 februari 2007 @ 15:27 |
tvp ![]() | |
vosss | zondag 4 februari 2007 @ 15:31 |
Een Fiësta met 300pk? ![]() Dat krijg je met zulks wagentje toch nooit op de weg? Heeft zo'n ding uberhaupt al een sperdiff? Zelfs dan nog krijg je nooit meer als 200 pk maximaal over op de weg dunkt me. Dan kan je d'r een motor inflikkeren van voor mijn part 500 pk, maar dat gaat echt niet werken met zulks ![]() | |
DarkAngelNero | zondag 4 februari 2007 @ 16:07 |
quote:vond wel duur in begin tot ik de prijsen hoorde van honda hehehe paar prijzen weet ik uit me hoofd zoals het hitte schild kost 7,50 . kleine dingen zoals zakje met drukers en klemen kosten 1,50 ofz dus valt wel mee bij ford gelukkig | |
DarkAngelNero | zondag 4 februari 2007 @ 16:11 |
quote:hoebedoel je nooit op de weg ?? ken iemand die heeft een cossworth moter in zijn fiesta 1,1 die moteren krijg je ook op de weg ? en sperdiff zat in de oude moter wel | |
vosss | zondag 4 februari 2007 @ 16:18 |
Ik bedoel dat je de pk's nooit op de weg zult krijgen met zo een autootje. 200pk is toch wel ongeveer het max voor een kleine FWD auto ![]() | |
rainbow2007 | zondag 4 februari 2007 @ 17:54 |
quote:you've been klooned ![]() | |
PeuRac | zondag 4 februari 2007 @ 18:51 |
quote:Hij bedoelt dat je alleen je banden maar zult oproken, en niet of nouwelijks vooruit komt. Een sperdiff zit in je versnellings bak, niet de motor, ik mag hopen dat je die niet weggedaan hebt dan ![]() | |
DarkAngelNero | zondag 4 februari 2007 @ 19:01 |
versnellingsbak is ook van me oude auto dus geen sperdiff meer voor de 150pk van de oude auto maak ik me niet druk | |
DarkAngelNero | zaterdag 24 februari 2007 @ 16:13 |
Weer ff een kleine update Heb beetje geprobeerd de onderkant schoon temaken en vrij van teer en opervlakte roest vind het aardig gelukt allemaal als alles geschuurt is dan parelwitte kleur geven ![]() wat vinden jullie ervan commentaar is altijd welkom ![]() cheers rich | |
Sjoerd102 | maandag 26 februari 2007 @ 18:52 |
Ik zag dat je ook op pumadrivers.nl bent aangemeld. Hou ons op de hoogte van dit project. | |
_Drake_ | maandag 26 februari 2007 @ 19:20 |
Tof project succes ermee maar dat zal wel lukken ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 februari 2007 @ 20:37 |
Waarom maak je er niet meteen een RWD van? ![]() Nee echt serieus! | |
1299 | maandag 26 februari 2007 @ 21:24 |
quote:Beetje onzin om dat als vast gegeven te vermelden. Dat hangt van zoveel zaken af.. * gewichtsverdeling * LSD * banden * stijfheid carroserie enz enz.. er zijn FWD honda's die onder de 10 sec 1/4 mijl duiken met FWD. | |
Pumatje | maandag 26 februari 2007 @ 21:38 |
quote:met LSD is iets te bereiken maar over het algemeen heeft hij wel gelijk, het is een grens voor kleine FWD auto van dat gewicht. auto's van 2007 niet vergelijken met auto's van die klasse die hier besproken wordt. | |
1299 | maandag 26 februari 2007 @ 22:02 |
quote:Dat er een grens is mag duidelijk zijn. Maar om te stellen met natte vinger werk dat die bij 200PK ligt is een beetje onzin. Met goed rubber bv kan je de grenzen al aardig verleggen. Ik heb nu ook 205PK FWD op 1000KG. Moet nog ff wachten tot hij klaar is, maar ik weet zeker dat ik voldoende grip heb ![]() Al zal hij vast wel enigsinds ondersturen met veel gas de bocht uit.... | |
PeuRac | maandag 26 februari 2007 @ 22:13 |
ik raad TS een Quaiffe diff aan, die zijn meesterlijk ![]() | |
Turquaz52 | maandag 26 februari 2007 @ 23:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
DarkAngelNero | dinsdag 27 februari 2007 @ 00:49 |
dat is helemaal nice he zo cossie moter erin maar 4x4 maken maybe ooit een keer als we echt gek gaan doen |