onderstel word eerst opgeknapt en dan kijk ik wel even verderquote:Op zondag 28 januari 2007 18:01 schreef zBus het volgende:
Ik vind het een tof project, maar heb je al enig idee aan hoeveel pk je wilt maken? Ga je ook nog wat veranderen aan ophanging/onderstel?
maybe domme vraag maar wat betekent TVP ?quote:Op zondag 28 januari 2007 21:34 schreef StefanP het volgende:
Poeh, wat een kutwerk. Doe je dat zelf?
Tevens TVP voor toekomstige foto's en werk...
Hehe.. Ik wilde het niet zeggen, maar het is dat jij er over begint.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef MikeyMan het volgende:
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
Hij heeft 5 maanden bij de plaatwerker gestaan hij is orgineel gepunt last zoals in de fabriek gebeurtquote:Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef MikeyMan het volgende:
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
die velgen komen er niet onder voor de rest blijft het de orginele look alleen de kleur racing bleu danquote:Op maandag 29 januari 2007 19:08 schreef Taxi het volgende:
Je wilt hem kennelijk niet origineel houden/ maken... Dan snel weg met die 3-spaaks meuk. Da's lulluk![]()
Leuk bommetje op wielen, suc7 met de verbouwing!
Tevens Terug Vind Post...![]()
Terug Vind Post, zodat jou topic bij de luitjes in de "My Active Topic" lijst komt te staan....quote:Op maandag 29 januari 2007 10:47 schreef DarkAngelNero het volgende:
[..]
maybe domme vraag maar wat betekent TVP ?
300 pk op de voorwielen, lijkt me wat overdone.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:46 schreef Chokeme het volgende:
Vet bakkie hoor TS. Waarom laat je die 300 pk motor er niet in als ik vragen mag ? En wat doe je daar dan mee ?
die moter is niet van mij ik heb me eigen turbo moter van 150 pkquote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:46 schreef Chokeme het volgende:
Vet bakkie hoor TS. Waarom laat je die 300 pk motor er niet in als ik vragen mag ? En wat doe je daar dan mee ?
150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:36 schreef DarkAngelNero het volgende:
[..]
die moter is niet van mij ik heb me eigen turbo moter van 150 pk
voor nu wel vind het echt een gave auto om in terijden standaart met de pk's die hij heeftquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:40 schreef HansU het volgende:
[..]
150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer.
Als je verstand hebt van lassen, weet je dat een lasnaad, mits goed gelast, ontzettend sterk is. Hele auto's worden opnieuw opgelast, zonder problemen met de stevigheid. Bij mij mogen er binnenkort 2 nieuwe kokerbalken onder, helaas...quote:Op maandag 29 januari 2007 17:54 schreef MikeyMan het volgende:
Is dat ding nog wel een beetje stevig? Ziet eruit als een bij elkaar gelast zooitje...
Het chassis kan makkelijk meer aan, eventueel kun je de carosserie nog extra doorlassen, je wilt niet weten wat sommige mensen in Engeland aan pk's hebben in deze autootjes. Versnellingsbak kan ook verstevigd worden, maar vaak is 't goedkoper om af en toe een bakwissel te doen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:40 schreef HansU het volgende:
150 is toch wel voldoende, het chasis en versnellingsbak zijn ook niet gemaakt voor meer.
Het zijn zekerz gave auto's ..zelf heb ik ook wel eens in een rs2000 gereden vond ik ook wel een belevenisquote:Op woensdag 31 januari 2007 12:29 schreef FordXRRS het volgende:
@ Topicstarter, deze auto heb ik al gezien op http://www.ford-world.nl, lijkt me een heel leuk project en de auto is, voor zover ik heb gelezen, superhard ondertussen (?).
En inderdaad, zo'n ding gaat als de brandweer. Ik heb een RS2000 waar voorheen een 204PK sterke 2.3 ingebouwd (RS2300) was, en dat was snel. Maar toen ik eens een XR2i 130Pk reed wist ik ff niet wat me overkwam, gifitge autootjes. Zelfs een 1ste model Fiësta met een 1.1 motor is al véél rapper dan ik verwachtte.
Zelf houd ik 't toch bij de Escortjes, vindt 't zelf fijner dat die wat groter zijn. Eerst de Escort RS klaar maken, en dan m'n XR3i eens onder handen nemen...
Keep going![]()
Bij mij was 't andersom, ik zocht een XR2i 1800, ik vond er ook 1 maar dat ging niet door omdat de verkoper niet echt meewerkte, en kwam weer uit op een Escort..quote:Op woensdag 31 januari 2007 12:57 schreef DarkAngelNero het volgende:
[..]
Het zijn zekerz gave auto's ..zelf heb ik ook wel eens in een rs2000 gereden vond ik ook wel een belevenis
maar de xr2i 1800 was toch even me maag zoeken op de achterbankik heb zelf ook tijd gezocht voor een xr3i of een rs2000 omdat ik wat groters wilde hebben maar ben toch op de fiesta weer uit gekomen
Dat staat ok in mijn agenda. Maar dan met een klassieker en volledig in nieuw staat proberen te krijgen.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:25 schreef PeuRac het volgende:
gaaf project
Ooit ga ik ook een auto helemaal uit elkaar halen en opbouwen zoals ik dat wil
zo oude auto is ook mooi ja maar bij mij dan jaren 70tigquote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:26 schreef HansU het volgende:
[..]
Dat staat ok in mijn agenda. Maar dan met een klassieker en volledig in nieuw staat proberen te krijgen.
vond wel duur in begin tot ik de prijsen hoorde van honda hehehequote:Op zondag 4 februari 2007 15:18 schreef Pumatje het volgende:
dat je al die tijd in een ford steekt..
wel gaaf man! veel werk,
ford 0em parts duur?
hoebedoel je nooit op de weg ?? ken iemand die heeft een cossworth moter in zijn fiesta 1,1quote:Op zondag 4 februari 2007 15:31 schreef vosss het volgende:
Een Fiësta met 300pk?
Dat krijg je met zulks wagentje toch nooit op de weg? Heeft zo'n ding uberhaupt al een sperdiff?
Zelfs dan nog krijg je nooit meer als 200 pk maximaal over op de weg dunkt me.
Dan kan je d'r een motor inflikkeren van voor mijn part 500 pk, maar dat gaat echt niet werken met zulks
you've been kloonedquote:Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef vosss het volgende:
Ik bedoel dat je de pk's nooit op de weg zult krijgen met zo een autootje.
200pk is toch wel ongeveer het max voor een kleine FWD auto
Hij bedoelt dat je alleen je banden maar zult oproken, en niet of nouwelijks vooruit komt.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:11 schreef DarkAngelNero het volgende:
[..]
hoebedoel je nooit op de weg ?? ken iemand die heeft een cossworth moter in zijn fiesta 1,1
die moteren krijg je ook op de weg ?
en sperdiff zat in de oude moter wel
Beetje onzin om dat als vast gegeven te vermelden. Dat hangt van zoveel zaken af..quote:Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef vosss het volgende:
Ik bedoel dat je de pk's nooit op de weg zult krijgen met zo een autootje.
200pk is toch wel ongeveer het max voor een kleine FWD auto
met LSD is iets te bereiken maar over het algemeen heeft hij wel gelijk, het is een grens voor kleine FWD auto van dat gewicht.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:24 schreef 1299 het volgende:
[..]
Beetje onzin om dat als vast gegeven te vermelden. Dat hangt van zoveel zaken af..
* gewichtsverdeling
* LSD
* banden
* stijfheid carroserie
enz enz.. er zijn FWD honda's die onder de 10 sec 1/4 mijl duiken met FWD.
Dat er een grens is mag duidelijk zijn. Maar om te stellen met natte vinger werk dat die bij 200PK ligt is een beetje onzin.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
met LSD is iets te bereiken maar over het algemeen heeft hij wel gelijk, het is een grens voor kleine FWD auto van dat gewicht.
auto's van 2007 niet vergelijken met auto's van die klasse die hier besproken wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |