abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:53:36 #101
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_47725906
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:27 schreef JeroenV het volgende:
Hoewel de Vredenburg niet super schijnt te zijn (al heb ik kaartjes), hier ga ik niet naar toe. De HMH is volgens mij echt veel te groot voor ze nog. Vredenburg duurde al een paar weken voordat het uitverkocht was.
Nou ja, maar de voorverkoop voor het Vredenburgconcert begon ook al bijna een half jaar voor het uberhaupt plaatsvindt, dat zal toch ook wel een rol spelen.
pi_47726365
Deze begint ook 3 maanden voor het begint. Maar ik geloof nooit dat ze HMH uitverkocht gaan krijgen in 3 maanden.
Of ik onderschat de polulairietijd (hoe schrijf je dat ook alweer?) van de band.
pi_47728966
Wie weet.. maar ik denk ook niet dat ze het heel snel vol gaan krijgen. Zeker omdat het nieuwe album niet heel goed aangeschreven wordt (ik vind het wel een leuke plaat!)
pi_47729161
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:01 schreef Goover het volgende:
Wie weet.. maar ik denk ook niet dat ze het heel snel vol gaan krijgen. Zeker omdat het nieuwe album niet heel goed aangeschreven wordt (ik vind het wel een leuke plaat!)
Ligt eraan wat je goed aangeschreven noemt. De reviews zijn opzich allemaal wel positief, maar het is een heel andere plaat en minder goed verteerbaar. Kijk maar naar de reacties hier. De meeste vinden hem na een paar keer luisteren toch wel goed te doen. Al vind ik SA ook beter.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:25:09 #105
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_47732924
Man, ik vind het echt een wereldplaat. Wil er wel heen 26 juni
I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 28 maart 2007 @ 12:31:52 #106
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_47744487
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:25 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Man, ik vind het echt een wereldplaat. Wil er wel heen 26 juni
Ik wil best mee...
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:15:32 #107
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_47756072
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 12:31 schreef Skanqua het volgende:

[..]

Ik wil best mee...
OK, doen!!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:52:44 #108
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_47831267
De B-sides van AWITC hebben een eng hoog niveau zeg
pi_47832187
Jammer dat de CD zelf vrij weinig voorstelt vergeleken met Silent Alarm. =/
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:10:46 #110
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_47844150
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:52 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
De B-sides van AWITC hebben een eng hoog niveau zeg
Alle Bloc Party B-Sides zijn geweldig

Ik mis er nog 2
pi_47844192
Hoe zijn die b-sides van AWITC te omschrijven? Als de cd zelf?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:14:18 #112
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_47844269
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:17 schreef Larsch het volgende:
Jammer dat de CD zelf vrij weinig voorstelt vergeleken met Silent Alarm. =/
Geef 'm de kans, dit is echt een groeiplaat. Silent Alarm heeft de betere singles, maar dit is als album toch beter.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:21:28 #113
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_47844515
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:11 schreef JeroenV het volgende:
Hoe zijn die b-sides van AWITC te omschrijven? Als de cd zelf?
Beetje meer van hetzelfde (en dan is positief), ookal zitten er ook wel wat nummers tussen die een beetje tussen SA en AWITC inzitten kwa geluid.

Vooral Secrets, England en Rhododendrons vind ik erg fijn.
pi_47844813
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:14 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Geef 'm de kans, dit is echt een groeiplaat. Silent Alarm heeft de betere singles, maar dit is als album toch beter.
Ik heb 'm onderhand echt wel vaak genoeg opgezet om te kunnen oordelen. Nja, zo slecht is 't nou ook weer niet (blijft wel Bloc Party en bijvoorbeeld nog altijd 100x beter dan die nieuwe van Kaiser Chiefs), maar ik had meer verwacht...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:40:59 #115
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_47847108
Oh, en Selfish Son, die moet je echt horen!!!
pi_48070387
Hm, wel cool nummer. Had niet misstaan op A Weekend In The City, maar ik heb betere B-side nummers van ze gehoord (Always New Depths... ).
  zondag 29 april 2007 @ 01:01:31 #117
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48821605
Gatver, wat is Vredenburg toch een waardeloze galmbak, totaal ongeschikt voor dit soort concerten. Ik weet niet of het geluid overal in de zaal zo slecht was (ik stond recht voor het podium - temidden van al dat duw- en trekwerk, inderdaad ), maar er stond zo veel galm op de microfoons en het geluid was zo slecht afgesteld dat het soms wel leek alsof je op 100 meter afstand op een rumoerige braderie de band stond gade te slaan, in plaats van 10 meter van het podium af. Was er trouwens iemand die ook maar een woord heeft kunnen verstaan van alle interactiepraatjes tussen de bandleden en het publiek?

Toch jammer, de band had er zeker zin in, en met beter geluid zou dit een topavond geweest zijn. Zo goed als Lowlands vorig jaar is het bij lange na niet, jammer genoeg.
  Moderator zondag 29 april 2007 @ 01:36:33 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48822568
In Vredenburg kun je door de galm inderdaad nooit iets verstaan van wat de bandleden tegen het publiek zeggen... Dat was in ieder geval bij Snow Patrol en Razorlight ook het geval. Dit was voor mij ook een reden om niet naar Bloc Party te gaan, als ze in Tivoli/Paradiso/Melkweg hadden gestaan was ik wel gegaan
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_48824673
Ik zat op de tribune.

Ook daar redelijke galm, al is het wel beter te verstaan dan beneden volgens mij. Het voorprogramma kwam helemaal niet uit in deze zaal en was ook verschrikkelijk slecht. Misschien wel erger dan Hasselhof

Ik vond dat het publiek juist nog wel redelijk wild was voor de zaal, van wat ik van boven af kon zien dan. De band had er zeker zin in en ik heb me best vermaakt, dus echt tegenvallen deed het niet. Al kan ik er zelf nooit tegen om te moeten zitten, wat ik dus had.

Maar ik zal ook niet snel meer naar concerten in Vredenburg gaan ja. Het heeft wel iets aparts in zo'n zaal, maar de acoustiek is veel slechter en al die zitplaatsen bevorderen het ook niet echt.
  zondag 29 april 2007 @ 09:48:00 #120
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48825957
quote:
Op zondag 29 april 2007 03:48 schreef JeroenV het volgende:
Ik zat op de tribune.

Ook daar redelijke galm, al is het wel beter te verstaan dan beneden volgens mij. Het voorprogramma kwam helemaal niet uit in deze zaal en was ook verschrikkelijk slecht. Misschien wel erger dan Hasselhof

Ik vond dat het publiek juist nog wel redelijk wild was voor de zaal, van wat ik van boven af kon zien dan. De band had er zeker zin in en ik heb me best vermaakt, dus echt tegenvallen deed het niet. Al kan ik er zelf nooit tegen om te moeten zitten, wat ik dus had.

Maar ik zal ook niet snel meer naar concerten in Vredenburg gaan ja. Het heeft wel iets aparts in zo'n zaal, maar de acoustiek is veel slechter en al die zitplaatsen bevorderen het ook niet echt.
Nou ja, tijdens het voorprogramma stonden wij wat meer aan de zijkant, en daar was het geluid toch iets beter afgesteld. Nou is Biffy Clyro natuurlijk het soort band dat anno 2007 absoluut niks te melden heeft (nog een restant van die screamo/noise-hype van 5 jaar terug), maar op zich was dat concert nog beter te volgen dan dat van Bloc Party.

En de zaal was behoorlijk wild inderdaad, ik stond daar dus midden in. Nou kan ik me voorstellen dat het bij de eerste paar nummers nog redelijk dringen is (iedereen wil zo snel mogelijk naar voren), maar zelfs tegen het einde bleef het fanatiek beuken. Dat was voornamelijk omdat er een paar behoorlijk aggressieve concertgangers tussen stonden die niet aan het dansen waren, maar zich gewoon continu het publiek in wierpen of gewoon serieuze klappen aan het uitdelen waren. Met een normale muziekbeleving had het allemaal niks meer te maken. Het feit dat ik regelmatig tot op 1 meter van het podium kwam zonder dat ik de hele avond ook maar één voorwaartse beweging heb gemaakt spreekt ook wel boekdelen.
pi_48826043
quote:
Op zondag 29 april 2007 01:01 schreef Grobbel het volgende:

Toch jammer, de band had er zeker zin in, en met beter geluid zou dit een topavond geweest zijn. Zo goed als Lowlands vorig jaar is het bij lange na niet, jammer genoeg.
Hmm, en ik vond het op Lowlands zelfs al erg rammelend klinken
pi_48826389
Ik vond de lichtshow echt fantastisch. Geluid was inderdaad niet echt geweldig, maar dat is het nooit echt bij concerten. Geluidsmensen van Bloc Party keken gisteren ook wel even raar toen ze zagen in wat voor zaal ze speelden.

* AudreyHepburn was local crew. .

[ Bericht 39% gewijzigd door AudreyHepburn op 29-04-2007 11:11:12 ]
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_48829804
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:48 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nou ja, tijdens het voorprogramma stonden wij wat meer aan de zijkant, en daar was het geluid toch iets beter afgesteld. Nou is Biffy Clyro natuurlijk het soort band dat anno 2007 absoluut niks te melden heeft (nog een restant van die screamo/noise-hype van 5 jaar terug), maar op zich was dat concert nog beter te volgen dan dat van Bloc Party.

En de zaal was behoorlijk wild inderdaad, ik stond daar dus midden in. Nou kan ik me voorstellen dat het bij de eerste paar nummers nog redelijk dringen is (iedereen wil zo snel mogelijk naar voren), maar zelfs tegen het einde bleef het fanatiek beuken. Dat was voornamelijk omdat er een paar behoorlijk aggressieve concertgangers tussen stonden die niet aan het dansen waren, maar zich gewoon continu het publiek in wierpen of gewoon serieuze klappen aan het uitdelen waren. Met een normale muziekbeleving had het allemaal niks meer te maken. Het feit dat ik regelmatig tot op 1 meter van het podium kwam zonder dat ik de hele avond ook maar één voorwaartse beweging heb gemaakt spreekt ook wel boekdelen.
Dat het beter te volgen was kwam puur omdat de zanger van het voorprogramma geen fuck zei . Muzikaal vond ik het echt teringherrie.

Ik hou altijd wel van dat gedoe daar op de vloer, maar als het echt zo is dat het meer alleen uitdelen was is het inderdaad niks. Zo zag het er van boven niet uit, maar jij zal het wel beter weten .
Erger me ook altijd aan dat slaan. Duwen is best en leuk, maar meppen hoeft dan weer niet.
  zondag 29 april 2007 @ 12:59:35 #124
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48830027
Er stond één kleine, geblokte vent met een fout staartje die het hele concert in het midden van die drukte met gebalde vuisten om zich heen stond te maaien; verder waren er nog wat irritante figuren die er een sport van maakten om bij elk nummer 20 meter kriskras door die groep te beuken, zowel vooruit, achteruit, van links naar rechts of omgekeerd - of het nou een rustig nummer was of niet. Niks mis met een beetje beweging, vrolijk gespring en een op en neer en heen en weer golvende mensenmassa, maar dit ging uiteindelijk nergens meer over.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 29-04-2007 13:06:03 ]
  zondag 29 april 2007 @ 13:46:00 #125
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_48831310
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:59 schreef Grobbel het volgende:
Er stond één kleine, geblokte vent met een fout staartje die het hele concert in het midden van die drukte met gebalde vuisten om zich heen stond te maaien; verder waren er nog wat irritante figuren die er een sport van maakten om bij elk nummer 20 meter kriskras door die groep te beuken, zowel vooruit, achteruit, van links naar rechts of omgekeerd - of het nou een rustig nummer was of niet. Niks mis met een beetje beweging, vrolijk gespring en een op en neer en heen en weer golvende mensenmassa, maar dit ging uiteindelijk nergens meer over.
Ik heb nog een onbedoelde kopstoot ontvangen, niet fijn, van die stekeltjes in je gezicht
En het geluid was idd niet echt, het voorprogramma vond ik juist wel vet (ookal had het niks met Bloc Party of britpop of wat dan ook te maken, maar ik denk niet in hokjes) En ik had me nog voorgenomen om netjes vooraan te blijven staan en een beetje rustig te doen, maar toen ik opeens die plek kwijt was en 3 meter naar achter was verplaatst en samen met een buurman hard aan het meeschreeuwen was was dat ook wel over. En doe volgende keer (nouja, na de HMH dan) maar gewoon in Paradiso

BTW, wel jammer dat ze geen enkele B-side of EP track speelde, mss denken ze dat wij Nederlanders niet fan genoeg zijn om die te kennen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')