Sterkte.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:26 schreef DuchessX het volgende:
Ik zit even in een behoorlijke dip...mijn vriendin die asperger heeft is vanavond opgenomen. Ze is heel erg depressief. Ze is de laatste tijd in een rap tempo afgegleden. Ik maak me erg veel zorgen. Gelukkig kan ik haar morgen gaan opzoeken
Tsja, mevrouw was toen gepikeerd, ik kreeg een draai om m'n oren van m'n moeder en had absoluut geen idee waar ik dat nou aan verdiend had.quote:
zeker... maar nieuwe of onbekende dingen eng vinden is niet raar of vreemd... ik vind dat een symptoom wat je in ieder mens terug kan vinden.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:21 schreef archgallo het volgende:
[..]
Asperger is wel wat meer dan dat.
oke komt dit vaker voor bij autisten? mijn broertje is ook autistisch en hij heeft soms wel eens opmerkingen waarvan ik denk "ben je blind ofzo"quote:Op woensdag 31 januari 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Vaak zie je ook dat Apergers lijden aan prosopagnosia, (letterlijk geen gezichten herkennen).....En dat is wel heel lastig...
Ik vind wat je schrijft tegenstrijdigquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zeker... maar nieuwe of onbekende dingen eng vinden is raar... ik vind dat een symptoom wat je in ieder mens terug kan vinden.
typoquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:33 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Ik vind wat je schrijft tegenstrijdig
Ja, prosopagnosia komt zeker voor bij mensen met Asperger (maar dat hoeft volgens mij niet bij iedereen, immers asperger is immers een syndroom..) . Of dat het ook bij andere vormen van autisme manifesteert, weet ik eerlijk gezegd niet.....Vb ik herken mijn overbuurvoruw niet als ik die ergens tegenkomt op een plek waar ik ze niet verwacht....Echt lullig....quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
oke komt dit vaker voor bij autisten? mijn broertje is ook autistisch en hij heeft soms wel eens opmerkingen waarvan ik denk "ben je blind ofzo"
als we in de sportschool zijn (ik ga 1x per week met hem sporten) zeg hij af en toe "hey daar is rick" terwijl die persoon echt rick niet is..
Zo heeft mijn vriendin geen 3- maar 2-dimensionaal zicht. Ze ziet geen diepte. Dit is erg lastig want ze loopt hierdoor bijvoorbeeld vaak tegen dingen aan etc.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, prosopagnosia komt zeker voor bij mensen met Asperger (maar dat hoeft volgens mij niet bij iedereen, immers asperger is immers een syndroom..) . Of dat het ook bij andere vormen van autisme manifesteert, weet ik eerlijk gezegd niet.....Vb ik herken mijn overbuurvoruw niet als ik die ergens tegenkomt op een plek waar ik ze niet verwacht....Echt lullig....
En inderdaad, gezichten verwarren.....prosopagnosia maakt dat je mensen begroet die je voor iemand anders aanziet omdat ze er beetje op lijken.......
Hmmmmmm....Dat is volstrekt nieuw voor mij...ik vraag mij of of dit met asperger te maken heeft...????quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:40 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Zo heeft mijn vriendin geen 3- maar 2-dimensionaal zicht. Ze ziet geen diepte. Dit is erg lastig want ze loopt hierdoor bijvoorbeeld vaak tegen dingen aan etc.
Ja, inderdaad, waarom zou ik...doe het dus niet.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:38 schreef Floripas het volgende:
Ga eens op mijn vraag in, CarDani, waarom zou je?
Heb jij het boekje "mafkezen" al gelezen? Is echt een aanrader !quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:54 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Het valt bij vrouwen minder op, omdat vrouwen van nature meer empatisch zijn ingesteld dan mannen, maar het komt zeker ook bij vrouwen voor.
Gaat met mijn zoon weer niet zo lekker....waardeloos, want alle aandacht en energie gaat dan naar hem, we hebben nog twee kids....
Ben even vreselijk moe...
Heb het liggen, maar ben er nog niet aan toegekomen.quote:Op donderdag 1 februari 2007 14:15 schreef CarDani het volgende:
[..]
Heb jij het boekje "mafkezen" al gelezen? Is echt een aanrader !
Het is geschreven door een jongen (puber) met asperger.
Niet jezelf de schuld geven, sommige dingen zijn in een gezinssituatie niet te voorkomen..hoe graag je ook wil, en probeert..quote:Op donderdag 1 februari 2007 15:11 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Heb het liggen, maar ben er nog niet aan toegekomen.
Onze dochter is een boek van Guurtje Leguijt aan het lezen, Heibel in mijn hoofd. Guurtje's zoon heeft Asperger en hij heeft zelf ook een boek geschreven. Onze dochter is twaalf en vidnt het een erg spannend boek ;-)
Ik ben zelf ook wel een boek aan het lezen, maar het ligt al een poosje in een la. Is wel een heel goed boek, ook geschreven door een moeder die Asperger heeft en daar pas achter kwam doordat het bij haar dochter is gediagnotiseerd. Titel weet ik even niet meer.
Heb momenteel een beetje moeite met het constant aanpassen van een depressief kind naar een vrolijk kind en weer in de put. Geef mezelf daar ook de schuld van, omdat het te verklaren is. Teveel andere dingen dan anders voor hem in een week en het gaat weer niet goed :-( Achteraf weer heel goed te begrijpen, maar soms niet te voorkomen en de stille hoop hebben dat hij het wel doorkomt.......
Mijn "rek" is er gewoon evenjes uit momenteel en zeker tegenover onze andere twee kids is dat dan weer niet eerlijk :-(
Jep, ik weet het....lukt niet echt de afgelopen tijdquote:Op donderdag 1 februari 2007 15:49 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
Niet jezelf de schuld geven, sommige dingen zijn in een gezinssituatie niet te voorkomen..hoe graag je ook wil, en probeert..
Probeer een klein beetje tijd voor jezelf in te ruimen..![]()
Opname was hard nodig, ze heeft helaas een suïcidepoging gedaanquote:
Sterkte!! Je moet jezelf niet schuldig voelen. Moeilijk he, als je ziet dat iemand zo ongelukkig is, je wilt helpen, maar op de een of andere manier komt het niet over......Ik hoop dat ze zich beter gaat voelen. In ieder geval heeft ze een hele lieve vriendin!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 01:25 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Opname was hard nodig, ze heeft helaas een suïcidepoging gedaan(voor de opname dus)
Ze had het allemaal gepland en ik heb het niet duidelijk genoeg zien aankomen![]()
Ik neem het mezelf kwalijk![]()
Ow, wat erg.....Ik hoop maar dat ze haar goed kunnen helpen bij de opname.....Maar neem jezelf NIETS kwalijk hoor. Dit zie je vaak niet aankomen, omdat het vaak lukt om het totaal geheim te houden.......Dit hoor je wel veel vaker......Als iemand werkelijk van plan is om van het leven te beroven, dan zend deze vaak geen signalen uit....Als iemand geen signalen uitzendt, dan kan je ze onmogelijk opvangen.....quote:Op vrijdag 2 februari 2007 01:25 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Opname was hard nodig, ze heeft helaas een suïcidepoging gedaan(voor de opname dus)
Ze had het allemaal gepland en ik heb het niet duidelijk genoeg zien aankomen![]()
Ik neem het mezelf kwalijk![]()
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:01 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Sterkte!! Je moet jezelf niet schuldig voelen. Moeilijk he, als je ziet dat iemand zo ongelukkig is, je wilt helpen, maar op de een of andere manier komt het niet over......Ik hoop dat ze zich beter gaat voelen. In ieder geval heeft ze een hele lieve vriendin!!
Thanksquote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ow, wat erg.....Ik hoop maar dat ze haar goed kunnen helpen bij de opname.....Maar neem jezelf NIETS kwalijk hoor. Dit zie je vaak niet aankomen, omdat het vaak lukt om het totaal geheim te houden.......Dit hoor je wel veel vaker......Als iemand werkelijk van plan is om van het leven te beroven, dan zend deze vaak geen signalen uit....Als iemand geen signalen uitzendt, dan kan je ze onmogelijk opvangen.....
Het is heel erg als het je overkomt, reken maar dat je 1 van de vele bent die van te voren niets heeft gezien......Probeer het jezelf te vergeven, het is niet terecht om jezelf te kwellen....
Ok nu zal ik wel weer een botte hork zijn maar so be it:quote:
Kwestie van me té verantwoordelijk voelen denk ik. Ze wilde me niet (meer) 'lastigvallen' omdat ze er nog steeds heel veel verdriet van heeft en zich nog steeds ontzettend schuldig voelt dat ze me al zoveel heeft belast/pijn heeft gedaan (in het verleden). (En jij weet wel wat ik nog meer bedoel)quote:Op vrijdag 2 februari 2007 12:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ok nu zal ik wel weer een botte hork zijn maar so be it:
Jij neemt het jezelf kwalijk? Meid hoe haal je het verdorie in je hoofd??? Dit is iets wat iemand anders zelf bedacht heeft en jij hebt daar geen invloed op dus je kan jezelf letterlijk niets kwalijk nemen ... Ook al was het gelukt: het is altijd iemand zijn/haar eigen beslissing en iemand anders kan daar niet eens invloed op hebben
Bovendien: als iemand echt dood wilt dan doet iemand het gewoon en waarschuwt niemand... dus dan zijn er ook geen signalen.
basta.
en dat weet je best want dit gesprek hebben we al eens gehad.. (alleen ben ik nu socialerwant ik hou me braaf in )
Kssst, weg horkquote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:16 schreef DarkElf het volgende:
dat je te verantwoordelijk voelen ken ik van je ja
en dat van belasten..? klopt is terecht want dat was ook zo. eniewee je kent mijn mening.
en nu bemoei ik me niet meer met dit topic![]()
Hoi Richard,quote:Op zaterdag 3 februari 2007 04:36 schreef RiLo het volgende:
Hoi,
ik heb me toch maar, ondanks dat ik mijn bedenkingen heb, me ingeschreven voor het forum bij autsider. Voordat ik bij mijn psycholoog dit aan wil gaan kaarten wil ik daar eerst eens rondkijken of ik me werkelijk kan vinden in de omschrijvingen die ik daar lees, alhoewel het eerste wat me opviel waren de regels over ruzies en meningsverschillen, en ik heb helemaal geen zin om discussies met mensen aan te gaan omtrent dingen die je toch niet kan uitleggen. Dus, evenals EchtGaaf, probeer ik nu mijn verhaal van mijn leven en de dingen zoals ik die ervaar en meemaak proberen op papier te zetten en dit als 1 groot boekwerk te overhandigen aan mijn psycholoog en dan moet hij er verder maar mee zien wat hij er mee doet. Aan de andere kant heb ik begrepen dat ze in zulks geval (ik ben 34) een gesprek met mijn ouders aan willen gaan over hoe ik vroeger was (ik kan me behalve een paar losse flarden niet veel herinneren) en ik ben zo bang dat mijn ouders dat gaan zien als dat ze hebben gefaald in het correct opvoeden van mij en dat ze me dit kwalijk gaan nemen.
Groeten,
Richard
Heh, dat zei ik in de tijd dat ik in de ziektewet zat in verband met een depressie die bijna een jaar lang duurde.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zeg altijd zo dat je beter een gebroken been kan hebben en moeten uitleggen, dan dit......
Ik zal mijn fotoboek eens bij moeten werken, inmiddels ben ik van baan veranderd en heb nu als functieomschrijving "virus analist"... Die kwartjes zijn wel hard aan het vallen nu ja, als ik zo terugkijk naar m'n werkverleden, vooral omdat het ook zo'n beetje het enige is waar in ik uit blink.quote:Wat dat boekwerk betreft......:ga er rustig voor ziiten. Neem er een aantal weken de tijd voor.... Pas op: schrijft het stuk niet toe in de richting van de diagnose. De keerzijde van deze aanpak is namelijk het risico voor een self fulfilling prophecy.......probeer dus wel eerlijk te blijven.....Maar bij diagnostiek doen ze hun eigen testen, dus je kan jezelf eigenlijk ook weer niet in de vingers snijden......
Oja, dat PM maakt ik nog ff in orde. Ik zag in je fotoboek dat je programeur bent.......ting....ting...ting...
![]()
Nou, succes met dit alles en benieuwd of en en zo ja wat er uitkomt.quote:Op maandag 5 februari 2007 18:15 schreef RiLo het volgende:
[..]
Heh, dat zei ik in de tijd dat ik in de ziektewet zat in verband met een depressie die bijna een jaar lang duurde.
[..]
Ik zal mijn fotoboek eens bij moeten werken, inmiddels ben ik van baan veranderd en heb nu als functieomschrijving "virus analist"... Die kwartjes zijn wel hard aan het vallen nu ja, als ik zo terugkijk naar m'n werkverleden, vooral omdat het ook zo'n beetje het enige is waar in ik uit blink.
hoe bedoel je?quote:
da's zo!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:18 schreef Juup© het volgende:
[..]
Lees jouw eigen sig maar.
C18H27NO3 is bestanddeel van chilipepers
nou, ik ben echt heel blij dat mn vriend autist is en niet borderliner. ik heb met een borderliner samengewoond eerder en dat was vele malen meer vermoeiender dan samenleven met een autist. autisten en hun buien zijn goed in te schatten en goed op in te spelen, borderliners zijn naar mijn ervaring een en al onvoorspelbaarheid.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:26 schreef Poncho het volgende:
Ik heb een relatie met een borderliner die enigszins autist is. Al merk je van het autisme eigenlijk niets. Het is meer de borderline die de overhand heeft. Soms irritant: ruzie's om niets, ineens omslaan, zij mag dingen wel die ik van haar niet mag, bang om verlaten te worden maar wel kijken hoe ver ze kan gaan. Soms heb ik er echt genoeg van, maar dan opeens kom ik thuis en heeft ze schoongemaakt, geeft ze me een biertje en zegt ze dat ze zich belachelijk gedragen heeft en dat het haar spijt. Ze staat altijd net op tijd op om het te redden. Nu is het maar goed dat ik een hoop doorzettingsvermogen heb en dat ik het haat om iets op te moeten geven, maar toch. Ze kan ook heel erg opgaan in iets en dan geen oog meer hebben voor mij. Als ik haar op de pc laat, dan hoef ik niets te zeggen, want dan hoort ze het toch niet.
Ik moet haar soms heel erg remmen in bepaalde dingen, zoals drugs en drank. Het is soms echt heel erg vermoeiend. Maar ik ben altijd nog heel blij dat het autisme tot een minimum beperkt is.
Zo herkenbaar en mooi.quote:Een kapot vijfhoekje.
In de wereld van puntige vierkantjes, werd eens een vijfhoekje geboren. Vijfhoekjes waren jammer genoeg niet gewenst bij de puntige vierkantjes. De vierkantjes zeiden `We breken er wel een hoekje af, dan is het ook een vierkantje`. Dat ging niet zo makkelijk als ze dachten. Ze timmerden erop los, maar het lukte niet om er een vierkantje van te maken. Het vijfhoekje was nu flink beschadigd. De puntige vierkantjes waren teleurgesteld over het resultaat. Ze gaven het puntige vierkantje dan maar een grote houten plank, een houten vierkant, met twee kijkgaten erin. Het vijfhoekje moest voortaan altijd die plank voor zich uit dragen, om op een vierkantje te gelijken. Zo kon het zich jarenlang in de wereld van de vierkantjes bewegen. Dat vonden de vierkantjes best aanvaardbaar.
Het vijfhoekje werd moe van altijd met die grote zware plank te zeulen. Het bleef maar zoeken en zoeken naar een oplossing om ooit een echt vierkantje te worden. Na lange tijd kwam het uitgeputte vijfhoekje een paar wijze afgeronde vierkantjes tegen. Die zagen er veel vriendelijker uit dan de puntige vierkantjes.
`Hoe kan ik ooit nog een echt vierkantje worden?` vroeg het vijfhoekje. `Jij? Een vierkantje? Maar… jij bent gewoon een vijfhoekje!` zei een van de afgeronde vierkantjes. `Leg die plank eens even neer…` De andere afgeronde vierkantjes zagen het nu ook. `Ja! Jij bent gewoon een vijfhoekje! Jij hoeft toch niet te doen alsof jij een vierkantje bent! Jij hebt alleen maar een hoekje meer dan ons, daar is niks mis mee. We kennen er nog zulke, hoor!`
Bij de afgeronde vierkantjes mocht het kapotte vijfhoekje dat zware stuk hout eindelijk weggooien. Een paar puntige vierkantjes hadden dat van ver gezien, en zeiden: `Oei, nu gaat het heel erg slecht met het vijfhoekje, het lukte altijd zo goed met die plank!` Maar het vijfhoekje wist wel beter.
Je verwacht heel romantisch een mooi sentimenteel afscheid en dan krijg je dat. Zo herkenbaar:quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:36 schreef releaze het volgende:
[..]
nou, ik ben echt heel blij dat mn vriend autist is en niet borderliner. ik heb met een borderliner samengewoond eerder en dat was vele malen meer vermoeiender dan samenleven met een autist. autisten en hun buien zijn goed in te schatten en goed op in te spelen, borderliners zijn naar mijn ervaring een en al onvoorspelbaarheid.
Heh, had zojuist mn vriend aan de telefoon, hij is een weekje in frankrijk met iemand. ik helemaal sip, want ja, hij is weg! Maar is dan ook weer typisch iets voor hem om het gesprek aan de telefoon zo te houden alsof hij bij de albert heijn staat om te vragen of we nou nog wc papier nodig hadden of niet. En dan, hij: "Nou, dan spreken we elkaar volgende week weer." ik zwaar emo: "Okay", "Oke, doei! *klik*"
en ik echt "MIJN AFSCHEID! WAT DOE JE!"
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:59 schreef zhe-devilll het volgende:
ik wil niet omgaan met lastige mensen of ze nu asperge hebben of komkommer zal mij een worst wezen eerlijk gezegd
ik vind hem wel sterkquote:
Zijn die diagnoses officieel gesteld?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:26 schreef Poncho het volgende:
Ik heb een relatie met een borderliner die enigszins autist is.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 11:18 schreef kriele het volgende:
Enigzins autist, dan zal ze wel PDD-NOS bedoelen.
De term PDD wordt losgelaten op mensen die kenmerken vertonen van autisme, maar niet gekwalificeerd kunnen worden als een 'volledige' autist. Vroeger noemde men dit autistiform, volgens mij.quote:
Wat ik daarmee bedoel is dat het echt een officieel vastgestelde borderliner is, die trekjes vertoont van een autist. Al hebben de meeste borderliners dit vanwege de structuur die ze nodig hebben. Zodra ik haar die structuur dan ook wil bieden dan hoeft het opeens niet en ik moet er geen rekening mee houden bla bla bla.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 02:03 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Zijn die diagnoses officieel gesteld?
Ik bedoel je bent autist of niet en niet 'enigszins'
Thanksquote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:06 schreef kriele het volgende:
[..]
De term PDD wordt losgelaten op mensen die kenmerken vertonen van autisme, maar niet gekwalificeerd kunnen worden als een 'volledige' autist. Vroeger noemde men dit autistiform, volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |