Lijkt me logisch dat t met een apparaat gebeurt dat mandarijnontveller heet, maar de vraag was niet Waarmee maar Hoe...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:55 schreef veldmuis het volgende:
Met een mandarijnenontveller, net als de tomaten uit blik met een tomatenontveller gevild worden.
How it's madequote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:01 schreef Isegrim het volgende:
Dat zijn van die dingen waar ik ook altijd nieuwsgierig naar ben. Op Discovery hebben ze daar zo'n leuk programma over, over hoe dingen gemaakt worden.
en dan praten ze ook nog eens mandarijn tegen elkaarquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:
30 Chinezen die hele dag mandarijnen ontvellen
polen zijn goedkoper ^^quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:
30 Chinezen die hele dag mandarijnen ontvellen
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=mandarijnontschillingsapparaat&btnG=Afbeeldingen+zoekenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
polen zijn goedkoper ^^
maar ik denk ook met een mandarijnontschillingsapparaat
quote:pectinases are observed to selectively alter the albedo structure of citrus fruits and, hence, aid the removal of the peel and adhering albedo layer. This study was carried out to determine the optimum conditions needed to peel local mandarins using pectinases (Peelzym II, Novo Nordisk, Denmark). The experiment variables were enzyme concentration, vacuum pressure and vacuum infusion time. The mandarins were first scored from the stem end to the blossom end, followed by immersion in 1000 mL of enzyme solution at a set vacuum pressure and ambient temperature (27 ± 1C). Only one parameter was varied in any one experiment. Peelzym II at 0.4% v/w, 650 mm Hg vacuum and 16 min of vacuum time were optimal. The enzyme-peeled fruit segments were judged by the panelists using three different sensory tests to ascertain their appeal to consumers. A significant (P < 0.05) difference between enzyme-peeled and hand-peeled segments was found, with the panelists preferring the enzyme-peeled segments.
Wie is dat nou in je avatar?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:46 schreef djexplo het volgende:
Veel fruit kan je ontvellen door ze eerst in warm en dan in koud water te dopen, maar bij mandarijnen en sinaasappels werkt dat niet. Sinaasappels en mandarijnen worden van schil ontdaan door middel van enzymen waar in de schil oplost. Dit is een door ARS gepattenteerd proces.
zie: http://www.ars.usda.gov/is/timeline/citrus.htm
Experiment omschrijving behorend bij het patent:
[..]
Gelijk weer duidelijk dat dit Fok en geen tweakers isquote:
Ach ja je kunt maar ergens patent op hebben. Ben wel benieuwd wat dat patent oplevertquote:Op zondag 28 januari 2007 10:35 schreef Ranja_Ranja het volgende:
WtfEr zit dus gewoon patent op het ontvellen van mandarijnen?
thanksquote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:46 schreef djexplo het volgende:
Veel fruit kan je ontvellen door ze eerst in warm en dan in koud water te dopen, maar bij mandarijnen en sinaasappels werkt dat niet. Sinaasappels en mandarijnen worden van schil ontdaan door middel van enzymen waar in de schil oplost. Dit is een door ARS gepattenteerd proces.
zie: http://www.ars.usda.gov/is/timeline/citrus.htm
Reclame filmpje, ars : mms://media.ars.usda.gov/is/wm/scishopcart.lan-768.wmv
Experiment omschrijving behorend bij het patent:
[..]
Goedendag, ik ben een selfmade man. Ik heb het patent op mandarijnen schillenquote:Op zondag 28 januari 2007 13:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ach ja je kunt maar ergens patent op hebben. Ben wel benieuwd wat dat patent oplevert
Die jongedame is ondertussen dus 8 jaar ouder, heeft 10 kinderen, 28 kleinkinderen en is compleet grijs.quote:Op zondag 28 januari 2007 15:43 schreef Sailmaker het volgende:
ze heeft trouwens wel wat weg van angelina jolie. kunnen we geen zoekactie starten naar deze jongedame
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |