ja het verdient echt goed. maar ja, wat is de prijs van je leven?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien een hele Hollandse vraag......maar verdient het een beetje ?
het zal geen verrassing zijn dat het franse leger voornamelijk in hun vroegere kolonien en huidige oorlogsgebieden zitten lijkt me. Hij vertelt alleen over landen, als het precieze locaties waren was het een ander verhaal geweest.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:42 schreef tim2308 het volgende:
Maar nu praat je wel over waar je naar toe gaat. Wordt dat niet beschouwd als "missie"?
Op straat ben jeje leven tegenwoordig ook niet zeker meer.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:46 schreef Flashwin het volgende:
[..]
ja het verdient echt goed. maar ja, wat is de prijs van je leven?
kindje tochquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:55 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Op straat ben jeje leven tegenwoordig ook niet zeker meer.
Of jijzelf...quote:Op zondag 8 juni 2008 12:32 schreef Scarafax het volgende:
Zover ik weet heb ik nog niemand gedood... ben pas keer of 6 bij een schietpartij betrokken geweest en dan was het vooral van afstand op gebouwen schieten waar de vuurlinie vandaan kwam. Soms kwamen we later bij de gebouwen en vonden we wel wat bloed hier en daar maar nog nooit lijken gezien. Tenminste niet van een vuurgevecht waar ik bij betrokken was...
Verder wel al aardig wat lijken gezien van ander geweld (drugsbendes en oorlogs-stammen) of ziekte/hongersnood. Maar dat is ook niet echt vreemd in een land als Tsjaad.
Legionairs heb ik nog niet zien sterven... wel al 4 gewonden in ons regiment gehad in de tijd dat ik er zit. Waarvan ééntje maar zwaar, de andere licht. Hoe het legionairs in andere landen verloopt weet ik niet. Wij ontvangen wel de Kepi Blanc (is een tijdschrift door en voor legionairs) maar zoals ik al eerder aangaf lees en schrijf ik erg slecht Frans. Dus dat tijdschrift lees ik verder niet... maar volgens de statistieken die wij voorgeschoteld kregen in het begin dient 6 van de 10 legionairs zijn dienst uit... en 1 van elke 10 deserteerd, dus dat zou betekenen dat van elke 10 legionairs er gemiddeld 3 overlijden tijdens hun 5 jaar dienst. Dus ben bang dat ik het nog wel mee zal maken dat er een collega sneuveld. Maar goed we zien het allemaal wel... Thats life zullen we maar zeggen... je komt en je gaat...
Hoe kom je aan die 13%, terwijl je hierboven op 30% komt? Alhoewel je een exact percentage natuurlijk nooit krijgt.quote:Op maandag 29 januari 2007 02:58 schreef Scarafax het volgende:
Ook dat is niet waar, dat de meeste ten einde raad zijn klopt inderdaad, dat het niet romantisch is klopt ook. Alleen de nummers kloppen niet helemaal... alles over het totaal gezien is 13% van de legionairs gestorven tijdens hun dienst. Maar vergeet niet dat het voornamelijk vroeger gebeurd is... ook nu nog sterven er regelmatig legionairs, maar het is niet meer zo hevig als de tijden van Algarije & Mexico. Het percentage is hedendaags dus niet 1 op 10 maar lager.
Heb je hier nog wat aan gehad? Of is dit echt het minimum? En bij welke fysieke en mentale aspecten van je training had je het helemaal gehad? Hoe proberen ze jou te breken bijvoorbeeld?quote:Op maandag 29 januari 2007 02:58 schreef Scarafax het volgende:
De eisen die Piovan stelt zijn geen echte eisen! Deze dus:
-minimaal 2800 meter rennen binnen 12 minuten
-8 kilometer rennen binnen een uur met 12 kilo bepakking
-100 meter rennen binnen 20 seconden met een 40 kilo zware zandzak
-6 meter hoog in een touw klimmen zonder gebruik van je voeten
-20 x opdrukken
-30 situps
-10 keer optrekken aan stang met de palmen naar buitengekeerd
De fitness test die je krijgt voor selectie is 12 minuten hardlopen. Veel mensen zeggen inderdaad dat je minimaal 2800 meter moet lopen, maar volgens de officiele site is er helemaal geen minimum eis. Ze kijken uiteraard wel hoever je komt en hoe je er vervolgens nog bijloopt, maar er is geen minimumeis.
quote:Op zondag 8 juni 2008 19:34 schreef De_Dorstige het volgende:
Heb ooit een boek gelezen over een zekere Rens die daar ook heeft gediend. Ben z'n achternaam even kwijt. Hij schreef o.a. dat ze in het legioen een vaste hoer hebben, die door iedereen wordt geneukt(zonder condoom overigens). Is dat nog steeds het geval?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |