abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45735105
Als ze naar me lacht, even een knuffel komt halen. Als ze lief staat te dansen en roept mamaaaaaaaa en als je dan kijkt dat ze glundert.

Dat ze een paar nachten geleden samen met mij beneden sliep en het liefst met haar hoofdje op mijn hoofd ging slapen.

Dat ze een charmeurtje is. En urenlang met een sokje kan spelen. En ook zo schattig als ze slaapt. Op de buik met opgetrokken beentjes, vaak net niet tegen het hoofd of voeteneinde aan.

En nog veel meer dingen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Ingrid19 op 27-01-2007 20:32:29 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:23:15 #27
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45735148
Momenteel is dat het trotse blije stralende koppie als ze een plas op de wc heeft gedaan. In haar nog blote billen slaat ze haar armpjes om mijn nek terwijl ze zegt "Ik ben sooo trots op mij, mama!!!"
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:26:51 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_45735271
Toppunten van genieten: als ze bij je in slaap vallen (zie Ladybos voor de perfecte beschrijving van dit genietmoment), als ik bij ze ga kijken 's avonds en zie dat kleine broer veilig bij grote zus in bed is gekropen en als ze helemaal opgaan in het spelen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:27:15 #29
2004 sunshine
Still shining!
pi_45735290
Mag je ook genieten van puberzonen? Vast wel he?

Ik geniet oa als zoon trots zijn laatste creatie op zijn laptop komt laten zien (hij is php aan het leren) of wanneer ie glimmend zijn cijfer voor wiskunde laat zien.
Of, wanneer hij me op zondag wakker maakt met een kop koffie natuurlijk!
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_45736118
toppunt van genieten is smorgens je kindje wakker horen worden, naar het kamertje gaat, dan een heel vrolijk koppie jou kant op zien kijken en zijn handjes naar je uitstrekt

Na je werk je kiindje ophalen van het kdv en dan zie je die big smile zijn mooie ogen en komt dan naar je toegekropen en wilt gewoon bij je zijn

De knuffelmomenten samen liggend op de bank, of smorgens de kleine nog even in je eigen bed leggen en samen genieten van een boekje

Of Thijs bij je op schoot samen naar de teletubbies kijkend
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:53:28 #31
156412 hestria
erg gastvrij
pi_45736332
Ik heb er een aantal

Toevallig vanmiddag, Ik stond lekker eten te koken, michelle op het huishoud trapje, met een mesje en lepel komkommer, en soep maken. Heerlijk gezellig huiselijk.

Lekker gezellig samen op de bank zitten, haar bolletje tegen me aan, ene handje in mijn hand en met het andere handje mama aaien en kusjes geven

ook een favoriete herindering: Op oud en nieuw 2005/2006 om 11:45 met een meisje lekker op je biuk liggen, en lekker knuffelen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_45736401
Als ze spontaan een kusje komt brengen

Als ze staat te dansen en springen voor de tv en probeert de dansjes van K3 na te doen

Vannacht was ze wakker en dan neem ik haar even bij mij in bed. Ze lag tussen ons in, half op haar zij, half op haar rug, poppetje over haar hoofd en met haar hoofdje tegen de mijne.

Ik vind het zo lief dat als ik haar uit bedje haal ze haar armpjes op me heen slaat en me een schouderklopje geeft

pfff en er zijn nog zoveel van die momenten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45737253
Ik krijg helemaal kippevel als ik al jullie toppunt momenten lees. De herkenning van het gevoel, het oh ja, dat doet die van mij ook zoals de K3 dansjes die Vicky noemt.

Hoe verbaasd ik was toen ik me de eerste keer realiseerde dat ze ook echt met het dansje mee kon dansen, mijn kleine meisje van 3 jaar oud danste mee met K3!!!

Maar ook de momenten dat ze moe is en bij me wil knuffelen. Normaal heeft ze daar de rust niet voor in haar kont maar dan kruipt ze bijna in me (en uiteraard als je dan vraagt ben je moe? Nee als antwoord krijgen.)

Of als ik haar op kom halen op het KDV nadat ik een lange dag gewerkt heb en ze dan heel trots naar haar groepsgenootjes roept: "Dat is mijn mama!!!"

Of van de week toen het sneeuwde en ze riep: Kijk, het sneeuwt!!! Nu is het winter mama! Die heerlijke simpele kinderlogica.

De glimlach van onze jongste als ik haar 's morgens wakker kom maken. Maar ook zoals vandaag haar kletsmomentjes en de vrolijkheid die daaruit straalt. Ze is 3,5 maand en nu al hoort ze zichzelf graag praten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_45737338
ik heb nog geen kinderen maar ik denk.... als ze voor het eerst bij oma gaan logeren je weer kan uitslapen....
pi_45737458
Bijvoorbeeld, toen mijn zoons kleintjes waren, nog even om het hoekje kijken als je zelf naar bed ging, en dan zo'n klein mannetje op zijn buikje met zijn kontje omhoog zo zoet lag te slapen in zijn slaapzakje
Of op de fiets, voorop in het fietsstoeltje in de zomer, blote armpjes haartjes in de wind en alles aanwijzen en benoemen in dat lieve kindertaaltje

*zucht*
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:27:13 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45737580
Mijn keurige, brave, meestal niet al te luidruchtige dochter die ineens buiten op straat op een muurtje gaat zitten en snoei- maar dan ook snoeihard begint te zingen: "Bóóóóóób de Bouwer, kunnen wij het maken? Bóóóóób de Bouwer, nou en of!" En dat tien minuten lang, op volle kracht en met onverminderd enthousiasme. Je kon me opvegen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:31:31 #37
103793 kozakken
Living the life
pi_45737739
Van het kleine genieten door die enorme lach wanneer je boven het bedje verschijnt.
Of die overgave van een klein slapend kindje dat zich ontspannen in je armen heeft genesteld.

Van het peutergenieten door gesprekjes te voeren en te merken dat je in de wereld van je kind nog steeds de belangrijkste persoon op de wereld bent. Die juist bij jou zich kunnen laten gaan in enorme driftbuien om daarna snikkend en wel het weer goed met je te maken. Van de koude voetjes die speciaal bij jou gewarmd moeten worden en de momenten dat het zachtjes vanuit het bed na het 'eve kletse' klinkt: truste mama

En de momenten dat oudste de jongste wil bedelven met kusjes, knuffels aan wil reiken of gewoon even wil kijken.

Voor altijd in mijn hart gegriefd, mijn kinderen
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 21:43:37 #38
81992 Githa
pi_45738109
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:27 schreef Sugar het volgende:
Mijn keurige, brave, meestal niet al te luidruchtige dochter die ineens buiten op straat op een muurtje gaat zitten en snoei- maar dan ook snoeihard begint te zingen: "Bóóóóóób de Bouwer, kunnen wij het maken? Bóóóóób de Bouwer, nou en of!" En dat tien minuten lang, op volle kracht en met onverminderd enthousiasme. Je kon me opvegen!
Jordy zou opslag verliefd zijn
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:45:33 #39
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45738166
... om samen met Suus in de lange rij bij de kassa van de Albert Heijn, tussen allemaal sjaggerijnige, gehaaste, norskijkende, wachtende mensen Cowboy Billie Boem te gaan zingen.. 5 coupletten lang
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 21:58:25 #40
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45738580
... Hanne die haar armpjes om mijn nek slaat en me een dikke knuffel of kus geeft.

... Wilyan die elke ochtend lekker tegen me aan kruipt.
Ook al ligt pappa ook in bed, hij ligt liever tegen mamma aan.

... het heerlijk stralend en tegelijk zo glunderende inmens dankbare gezichtje van Hanne als ze iets krijgt wat ze mooi/lekker vind..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:03:41 #41
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_45738735
Oja

.. als Hanne "Mamma" roept of zegt..

(Wilyan kon dit op deze leeftijd nog niet. Die noemde mij tot hij ongeveer 2,5 jaar oud was "Bappa"
Daarom is het oh zo duidelijke "Mamma" van Hanne zo bijzonder voor mij)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_45739258
Je peuter die al wijzend naar de box tegen de poes vertelt: Is voor Dylans broertje, Shady.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:31:39 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_45739534
Als Tristan op schoot kruipt, zijn armpjes om me heen slaat en roept:'Kusjestijd!' en me dan bedelft onder de kusjes. Of als hij 's avonds nadat ie al in bed is gestopt toch nog even bovenaan de trap komt staan en zegt:'Maar mama, ik mis je zo!'
En zo zijn er zoveel heerlijke momenten met m'n kinderen. Fantastisch zijn ze!
pi_45739558
Savonds als ik naar bed ga ga ik altijd nog even kijke bij de kinderen. Djulian zit al recht op als hij mij hoort en gaat zo heerlijk zijn plekje zoeken in bed en dan hem instoppen en hem een kus geven, hoe hij dan wacht op dekus van papa en dan pas verder gaat slapen. Dan naar de grote dame, stiekem nog even de deken goed doen en haar ook een kus geven die dan in haar slaap mompelt love you
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:40:36 #45
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_45739783
Heerlijk....
(Bijna) al die bovengenoemde momenten komen me zóó bekend voor!

Wanneer hij 'sochtends wakker wordt, en héél zachtjes roept "Mamaaaaaaaa" Met zo'n heel hoog stemmetje, zo ontzettend lief! (Hij is 14 maanden)

Of als ik zie hoeveel hij van zijn knuffelkikker houdt (die van de Hema). Niet best als 'Titter' niet in de buurt is... Als hij hem dan weer heeft gevonden kan hij hem wel helemaal opeten!

Of als hij helemaal in z'n eigen wereldje aan het spelen is met een bult knuffels/auto's en lekker aan het 'kletsen' is.

En hij kan sinds een week echt lopen, dus als ik hem dan zo door het huis achter me aan zie waggelen met die dikke luierkont, smelt ik helemaal!!!

pi_45739924
Amber is momenteel zo ontzettend in de knuffelfase.. zodra ze een een beertje of pop ziet pakt ze die stevig vast en dan wordt ie helemaal platgeknuffeld.

Als mevrouw moe is loopt ze naar haar kamer, haalt haar slaappoppetjes uti bed, doet een speen in haar mond en komt dan weer terug lopen... komt ze zeggen dan tze naar bed wil
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_45740285
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:38 schreef chacama het volgende:
Het toppunt van genieten is...
Ik heb zóveel momenten pfff maar om een kleine greep uit de kassa te doen;
Ryan 8.5 mnd:
Ryan die met zijn bolle wangen tegen mn borst aan ligt te slapen, 2 kleine knuistjes onder zijn kinnetje en dan af en toe nog van die zuigbeweginkjes maakt met zijn mondje, net of het nog aan het tutten is.
Ryan die helemaal glundert als je ook maar iets vrolijks tegen hem zegt, Ryan die schaterlacht als je zijn rug je kietelt, Ryan die zo hard als hij kan in zijn loopwagentje achter Jeremy aan hobbelt om te spelen. Ryan....gewoon Ryan omdat hij zo mooi is.

Jeremy bijna 2.5 jr;
Jeremy die smorgens wakker wordt en hard roept "mama, kom mij halen" . Jeremy die Ryan roept en zich dan schaterlachend verstopt onder de eettafel omdat die kleine ukkepuk dáár met zn loopwagentje niet bij kan.
Jeremy die ontzettend sip kijkt met rode wangen van opwinding en die dan vraagt "mam, waar is de mama van Bambi nou gebleven?" is meer ontroering dan genieten, maargoed
Jeremy die me ineens uit het niets een aai geeft en zegt "mama, jij bent gewoon lief" Jeremy die áltijd lief is voor zijn broertje, Jeremy die altijd als eerste naar zijn broertje rent om hem een knuffel te geven als hij huilt.
Jeremy.....gewoon Jeremy omdat hij z'ón goed hart heeft.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  zondag 28 januari 2007 @ 12:57:07 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45753349
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:08 schreef Lois het volgende:
Of zoals eerder vandaag, met zijn 3en in de douche. Iris durft nog niet goed te douchen dus Eva slaat arm om Iris' schoudertjes en zegt "kom maar, dan doen we het samen"
Oooeeeh!
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 22:58 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ryan die met zijn bolle wangen tegen mn borst aan ligt te slapen, 2 kleine knuistjes onder zijn kinnetje en dan af en toe nog van die zuigbeweginkjes maakt met zijn mondje, net of het nog aan het tutten is.
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:11 schreef Ladybos het volgende:
Toppunt van genieten is voor mij kindjes die in slaap vallen in je armen / op je buik. Die totale overgave.. En dan maar heeeeel stil blijven zitten zodat ze niet wakker wordt ook al krijg je kramp in je armen/benen/whatever.
Nou, dat op de borst slapen dus. Heeeeerlijk! Armpjes wijd om me heen. En na afloop een oorafdrukje....

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:14:23 #49
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_45753843
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:57 schreef Moonah het volgende:

Nou, dat op de borst slapen dus. Heeeeerlijk! Armpjes wijd om me heen. En na afloop een oorafdrukje....

[afbeelding]
Die foto!!
pi_45759271
Geweldige foto Moonah

En genieten is voor mij zien hoe twee kleine oogjes langzaam dichtvallen 's avonds als z'n fles bijna op is. Zien hoe enthousiast Finn wordt als hij een boom heen en weer ziet waaien of als er een zwerm vogels langsvliegt. Het gespartel met z'n armpjes en beentjes en de brede lach die ik krijg als ik hem ophaal op het kinderdagverblijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')