Zo, kom net terug van Feedback, heb even anderhalf uur herrie zitten maken in een drukke winkel
![]()
.
Getest: de Koch Twintone. Heerlijk bakkie (50watt), spatzuiver clean, heel geprononceerde scheur, je hoort alle snaren en alle natural harmonics prachtig. Coole feature is dat je van rithym naar solo volume kan boosten met exact hetzelfde geluid. Heerlijke versterker, met recording out, headphone out, en inc 5-way footswitch. Nadeel: duur (1250 euro
![]()
) en zwaar.
![]()
Daarna de ENGL Thunder. Wow.
![]()
High gain paradijs. Moddervette lead sounds, en mooi crunchy clean. Ook een prachtversterker, maar helaas geen recording of headphone out, en de footswitch moet je erbij kopen (89 euro
![]()
). In vergelijking met de Koch is de ENGL wel veel goedkoper, 889 euro, ook 50 watt.
![]()
Daarna de Orange Rocker. Tsja, Orange spreekt me op zich wel aan; weinig toeters en bellen, gewoon opengooien en gaan. Hij klonk ook wel heel echt herkenbaar icm mijn Les Paul, maar ik weet het niet met Orange. Veel gruis en zooi eromheen, dat is het karakter van die amp, terwijl ik denk ik toch meer hou van een mooie, transparante en strakke scheur.
![]()
Daarna nog een Vox AC15. Zelfde verhaal als Orange: de simpelheid spreekt me wel aan, gewoon één kanaal en een beetje mixen en goochelen met gain, ingebouwde tremolo etc. Voor clean en clean met een randje vind ik hem gewéldig. Maar als je'm helemaal opengooit is het echt niet te doen, zo lelijk en schel en rommelig. Dat gaf die kerel in de winkel ook toe: voor scheur moet je bij zo'n Vox echt met pedalen gaan werken. En daar heb ik niet zo'n zin in.
![]()
Vooralsnog neig ik dus erg naar die ENGL, maar ik heb ook gevraagd of ze een seintje willen geven als de Koch Studiotone binnenkomt. Da's ongeveer hetzelfde idee als de Twintone, alleen minder vermogen, en iets minder voicing mogelijkheden.
Maar goed, versterkers dus.
[ Bericht 3% gewijzigd door Svyatagor op 27-01-2007 21:18:52 ]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band
Glorybox