Kan niet geloven dat ie dit met kracht doet:quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:52 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Toch zou ik het beschrijven als hard maar beheerst.![]()
De reden dat ik 'met kracht' zei, was dat ik anders iemand gewoon heel snel de noten zie raken en dan met wat bijklanken de boel forceert.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
als je echt kracht zou moeten gebruiken werd legato spelen nogal een opgave.
Tenzij de actie op je gitaar echt heel hoog is namelijk, dan kost het gewoon erg veel kracht om die noot te fretten
Dit topic is alleen voor gitaar spelers.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:34 schreef Dribbel_ het volgende:
lalala tvp holee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PS4 online: micro_nl
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 13:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dit topic is alleen voor gitaar spelers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Dit topic is alleen voor gitaar spelers.doe es lief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Dit topic is alleen voor gitaar spelers.Zeg knul, ik meen me te herinneren dat jij ook nog wel eens op een blauw stuk hout van dat merk hebt gepingeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanavond mijn ENGL Thunder halen.![]()
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
Mag ik je hierop citeren als je weer eens met waanideeėn over single-coils begint te smijten?quote:
Kloptquote:Op dinsdag 30 januari 2007 14:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zeg knul, ik meen me te herinneren dat jij ook nog wel eens op een blauw stuk hout van dat merk hebt gepingeld.![]()
Vanavond mijn ENGL Thunder halen.![]()
![]()
jah.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 15:00 schreef Litpho het volgende:
[..]
Mag ik je hierop citeren als je weer eens met waanideeėn over single-coils begint te smijten?
wat voor kleur is dat? soort van wit?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:00 schreef Falcon4ever het volgende:, eindelijk m'n nieuwe gitaar gehaald
mex fender 60's:
http://www.falcon4ever.com/images_misc/mex_fender.jpg
dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:31 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Kan niet geloven dat ie dit met kracht doet:
http://www.youtube.com/watch?v=AXGj3dvRMAg
Je moet eens die M4 module van randall proberen, echt meesterlijk voor het zware werk en in de studio!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:39 schreef Cynic het volgende:
heb vandaag een 150 watt Randall G3 top geprobeerd. Dat is hem toch niet helemaal. Het geluid is nogal vlak en onpersoonlijk. Verder heeft het zo'n toonregeling waarbij je het mid en hoog helemaal voluit kan draaien zonder dat het heel erg anders klinkt dan wanneer je die half open draait.
Volgende!
Die knakker speelt met een bak gain waarbij je alleen al door naar de snaar te kijken geluid krijgt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 12:31 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Kan niet geloven dat ie dit met kracht doet:
http://www.youtube.com/watch?v=AXGj3dvRMAg
Het zou niet mijn kleurtje zijn, maar verder een tof model natuurlijk. Hoop dat hij je een beetje bevaltquote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:00 schreef Falcon4ever het volgende:, eindelijk m'n nieuwe gitaar gehaald
mex fender 60's:
Volgens mij zag ik die een tijdje geleden in de gitarist staan. Een vrij oude toch? jaren 70?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het zou niet mijn kleurtje zijn, maar verder een tof model natuurlijk. Hoop dat hij je een beetje bevalt.
Iemand op een ander forum waar ik met regelmaat kom heeft trouwens deze gekocht toen hij zo'n model in goede staat zag hangen voor $445.
die modules zijn toch in feite al preamps? en die kunnen alleen in die RM top neem ik aan? (en koop je die zonder modules?)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:42 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Je moet eens die M4 module van randall proberen, echt meesterlijk voor het zware werk en in de studio!
M4 opnemen met een royer 121 in een goede preamp is echt sonic heaven!
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:56 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Volgens mij zag ik die een tijdje geleden in de gitarist staan. Een vrij oude toch? jaren 70?
Ik vind hem eerlijk gezegt niet mooi, maar oude gitaren spelen wel fijn
Het zou ook niet mijn persoonlijke gitaar zijn, maar vergeleken met het zoveelste off-the-rack snelheidsmonster (met of zonder ingebouwd handvat) is het een verademingquote:An early 60s Silvertone 1448. Black with glitter finish, because I'm pretty sure that's the only color they came in. Single bullet Danelectro pickup. Immaculate off-white "mother of diving board" edge binding.
$445, complete with the case that has a built-in amp.
mooi man.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:44 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Die knakker speelt met een bak gain waarbij je alleen al door naar de snaar te kijken geluid krijgt.
Fantastische gitaar, ik hoop binnenkort een roze (shell pink) stratocaster in mijn collectie op te nemen!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:00 schreef Falcon4ever het volgende:, eindelijk m'n nieuwe gitaar gehaald
mex fender 60's:
Te gek voor slide, koop maar eens naar het openingsnummer van Live Roadrunning (Mark Knopfler, Emmylou Harris)quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het zou niet mijn kleurtje zijn, maar verder een tof model natuurlijk. Hoop dat hij je een beetje bevalt.
Iemand op een ander forum waar ik met regelmaat kom heeft trouwens deze gekocht toen hij zo'n model in goede staat zag hangen voor $445.
http://www.911tabs.com/link/?268838quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:53 schreef persoon14362 het volgende:
Wat is gitaarspelen soms frustrerend zeg... Probeer ik Norwegian Wood te spelen van The Beatles maar wat ik speel komt totaal niet overeen met dat nummer. Hoe speel je zoiets snel achter elkaar? http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=9921 Klopt dit wel met hoe het nummer eigenlijk klinkt? Misschien is het een foute tab...
Deze is wat duidelijker.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:59 schreef Zyggie het volgende:
[..]
http://www.911tabs.com/link/?268838
je hebt toch wel een capo op de 2e fret gezet zoals in de tab staat?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:53 schreef persoon14362 het volgende:
Wat is gitaarspelen soms frustrerend zeg... Probeer ik Norwegian Wood te spelen van The Beatles maar wat ik speel komt totaal niet overeen met dat nummer. Hoe speel je zoiets snel achter elkaar? http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=9921 Klopt dit wel met hoe het nummer eigenlijk klinkt? Misschien is het een foute tab...
ik bedoel een microfoonpreamp van universal audio, neve, api of zoiets!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
die modules zijn toch in feite al preamps? en die kunnen alleen in die RM top neem ik aan? (en koop je die zonder modules?)
Zoek een baanquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:21 schreef -Menn0- het volgende:
Boss V-wah PW-10![]()
Centjes![]()
Hij is wel heel vet
![]()
Nee... Wat is een capo op de 2e fret?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
je hebt toch wel een capo op de 2e fret gezet zoals in de tab staat?
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:41 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Nee... Wat is een capo op de 2e fret?![]()
Dan is het niet zo vreemd dat het niet klinktquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:41 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Nee... Wat is een capo op de 2e fret?![]()
Ff hoor pikkie, hij ligt bovenquote:
www.ultimate-guitar.comquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:02 schreef PeuRac het volgende:
Hey ff een vraagje, ik ben net verhuisd naar t buitenland en kon mn muziek niet echt meenemen, ik heb mn gitaar wel mee kunnen nemen (Gibson Epiphone V), ik heb er al een paar jaar niet meer op gespeeld, maar k heb nieuwe snaren erop en zoek eigenlijk een website met (gratiz) bladmuziek
* Duik neemtquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:08 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ff hoor pikkie, hij ligt boven![]()
Ik heb een baanEn jij?! Heb je nou eindelijk al een keer geld ?!
![]()
[..]
www.ultimate-guitar.com
Eigelijk moet je dan ook ff Guitar Pro hebben
De enige Ibanez die ik de moeite vond, vooral omdat ik er niet naar hoef te kijkenquote:
LELIJKquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:38 schreef Deansensitized het volgende:
Mannenbroeders!! De nieuwe Deans al gezien??
Kleine greep uit de selectie met de waarschijnlijk eerstvolgende gitaaraankoop als eerst, namelijk de:
Dean Vendetta Revenge![]()
[afbeelding]
Dean Dime USA Razorback Camo![]()
[afbeelding]
KLIKKEN!!!!!!
* imported_sphinx wijst en lachtquote:Op woensdag 31 januari 2007 18:37 schreef VaderJacob het volgende:
Boehoe in slaap gevallen op de bank![]()
Ja dit was soort van niet de bedoelingquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:14 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
* imported_sphinx wijst en lacht
ik plof altijd op mn bed neer en val dan in slaap met de tv aan, 's middags ..![]()
Ik ben bassist ik heb geen levenquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:24 schreef Maaark het volgende:
omg jullie zijn echt lam. waar is jullie leven
die bovenste is wel geylquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:24 schreef Maaark het volgende:
omg jullie zijn echt lam. waar is jullie leven
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die laatste Martinzoooo mooi!
![]()
http://www.otheroom.com/namm/guitars.html
Whehe jij zit heel de tijd op fokquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
die bovenste is wel geyl![]()
idd, ik maak mijn huiswerkquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:42 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Whehe jij zit heel de tijd op fok![]()
Daar heb je er al 3 van dit topicquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:48 schreef ibaneX het volgende:
tvp
ja, waarom post jij de hele tijd tvp's door het hele topic, maar voeg je nooit wat toe ofzoquote:Op woensdag 31 januari 2007 20:48 schreef ibaneX het volgende:
tvp
*bump*.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:12 schreef ibaneX het volgende:
sterf eensch!
ik stel ook vaak irritante n00b vragen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 21:12 schreef ibaneX het volgende:
waarom lul jij alleen maar ongein het hele topic?
Mijn tvp's zijn een soort boekkenlegger dan kan je verder waar je was met lezen!
Crafters zijn echt supergitaren voor hun prijs!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:07 schreef elixer het volgende:
Mede-gitaristen! Ik heb even jullie advies nodig. Moet voor een kennis van me een electro-akoestische gitaar aanschaffen van max. 250 euro. Nou ben ik in Utrecht bij Staffhorst en Feedback geweest en ben daar de volgende gitaren tegengekomen:
plaatje1
plaatje2
plaatje3
plaatje4
Overzichtje: http://www.xs4all.nl/~dwdm/Gitaar/gitaar.html
Ik heb zo'n beetje op elke gitaar in deze prijsklasse gespeeld en deze 4 kwamen er als beste uit. Ze spelen dus in ieder geval allemaal goed, en klinken ook prima.
Zijn er gitaren die iemand erg aan of juist af zouden raden?
Crafter heeft m'n pa staan, vind ik zelf niet zo heel fijn, ik vind de frets niet mooi afgewerkt, als je langs de hals glijdt voel je dat ze uitsteken. Bovendien is mijn ervaring dat hij redelijk snel ontstemd raakt, wat ook kan komen omdat m'n pa er perse nylon snaren op wil hebbenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:07 schreef elixer het volgende:
[knip]
Zijn er gitaren die iemand erg aan of juist af zouden raden?
Netjes gevraagd hoorquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:16 schreef Falcon4ever het volgende:
elixer: zowhee, kon je er zomaar foto's maken?
door welke man was je geholpen? een oudere man met wat grijs haarquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:29 schreef elixer het volgende:
[..]
Netjes gevraagd hoor
Was cool. Die man bij de Staffhorst zette zelfs allemaal standaards voor me klaar: kon ik alles netjes neerzetten![]()
Goeie winkel verder. Altijd leuk om rond te kijken; zowel in de elec. als de acoustic hall.
Yup: Toonquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:33 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
door welke man was je geholpen? een oudere man met wat grijs haar?
Zo'n element is er ook eigenlijk niet voor om over je versterker te spelen, maar om op de PA aan te sluiten. Een gitaarversterker "knijpt" je geluid teveel, geen enkele semi-akoestische gitaar komt dan goed tot zijn recht.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:33 schreef elixer het volgende:
Weet iemand trouwens iets over de elementen van de Takamine en de Greg Benett? Hier heb ik namelijk niet op gelet in de winkel.
Ik heb zelf een (redelijk goedkope) akoestische gitaar (merk: Grimshaw by Richwood...). Onversterkt klinkt ie prima, maar op een versteker (m.n. in een wat grotere ruimte) is het geluid heel schel en blijft er niks van de bas over. Ben dus niet zo te spreken over dat element.
Eerlijk gezegd heb ik wat meer vertrouwen in de Takamine, maar dan ga ik puur op de naam af eigenlijk.
Ik hoorde laatst iemand beweren dat een accoustische gitaar versterkt via een bass versterker het mooiste klinkt. Ik verklaarde 'em voor gek, het was immers die ene kerel (quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo'n element is er ook eigenlijk niet voor om over je versterker te spelen, maar om op de PA aan te sluiten. Een gitaarversterker "knijpt" je geluid teveel, geen enkele semi-akoestische gitaar komt dan goed tot zijn recht.
Ja dat lijkt me wel waar, bestaan er niet speciale versterkers voor akoustische gitaren, het liefst een kleine?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:40 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst iemand beweren dat een accoustische gitaar versterkt via een bass versterker het mooiste klinkt. Ik verklaarde 'em voor gek, het was immers die ene kerel () maar eigelijk klinkt het niet eens zo dom, een bass versterker kan veel warmer klinken als een cheap ass gitaar versterktje, weet jioj dat toevallig?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:25 schreef -Menn0- het volgende:
Ingebouwd stemapparaat is enige voordeel
Ik had het het meeste last van tijdens een open podium in een cafeetje. Toen was ie dus gewoon op een PA systeem aangesloten en was het geluid erg beroerd.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo'n element is er ook eigenlijk niet voor om over je versterker te spelen, maar om op de PA aan te sluiten. Een gitaarversterker "knijpt" je geluid teveel, geen enkele semi-akoestische gitaar komt dan goed tot zijn recht.
AER klinkt geniaal, maar die zijn best duur.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel waar, bestaan er niet speciale versterkers voor akoustische gitaren, het liefst een kleine?
Ja ik heb dr ook geen ervaring mee, maar ik ben em altijd kwijtquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:42 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is maar wat je een voordeel noemt, ik heb liever een zo'n nonmechanische semi-akoustische gitaar mogelijk.
![]()
Ja die zijn er genoeg. Voor zover ik weet in elk formaat (van 10W tot tig Watt).quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel waar, bestaan er niet speciale versterkers voor akoustische gitaren, het liefst een kleine?
K cool.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:47 schreef elixer het volgende:
[..]
Ja die zijn er genoeg. Voor zover ik weet in elk formaat (van 10W tot tig Watt).
Kzal er binnenkort naar kijken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
AER klinkt geniaal, maar die zijn best duur.
Man ik sta er zelfs niet in.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Falcon4ever het volgende:
-Menn0-: zou ik misschien als vaste klant in de openingspost mogen worden opgenomen![]()
*edit avatar ff geupdate
Moet je bij Gitarist.nl (brian) zijn.. Hij beheerd die file uit de OPquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Falcon4ever het volgende:
-Menn0-: zou ik misschien als vaste klant in de openingspost mogen worden opgenomen![]()
*edit avatar ff geupdate
tja door 3x achterelkaar te posten maak je je ook niet echt populairquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:05 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Man ik sta er zelfs niet in.![]()
![]()
Nu ben ik ook niet echt lang actief.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |