Crafters zijn echt supergitaren voor hun prijs!quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:07 schreef elixer het volgende:
Mede-gitaristen! Ik heb even jullie advies nodig. Moet voor een kennis van me een electro-akoestische gitaar aanschaffen van max. 250 euro. Nou ben ik in Utrecht bij Staffhorst en Feedback geweest en ben daar de volgende gitaren tegengekomen:
plaatje1
plaatje2
plaatje3
plaatje4
Overzichtje: http://www.xs4all.nl/~dwdm/Gitaar/gitaar.html
Ik heb zo'n beetje op elke gitaar in deze prijsklasse gespeeld en deze 4 kwamen er als beste uit. Ze spelen dus in ieder geval allemaal goed, en klinken ook prima.
Zijn er gitaren die iemand erg aan of juist af zouden raden?
Crafter heeft m'n pa staan, vind ik zelf niet zo heel fijn, ik vind de frets niet mooi afgewerkt, als je langs de hals glijdt voel je dat ze uitsteken. Bovendien is mijn ervaring dat hij redelijk snel ontstemd raakt, wat ook kan komen omdat m'n pa er perse nylon snaren op wil hebbenquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:07 schreef elixer het volgende:
[knip]
Zijn er gitaren die iemand erg aan of juist af zouden raden?
Netjes gevraagd hoorquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:16 schreef Falcon4ever het volgende:
elixer: zowhee, kon je er zomaar foto's maken?
door welke man was je geholpen? een oudere man met wat grijs haarquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:29 schreef elixer het volgende:
[..]
Netjes gevraagd hoor
Was cool. Die man bij de Staffhorst zette zelfs allemaal standaards voor me klaar: kon ik alles netjes neerzetten![]()
Goeie winkel verder. Altijd leuk om rond te kijken; zowel in de elec. als de acoustic hall.
Yup: Toonquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:33 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
door welke man was je geholpen? een oudere man met wat grijs haar?
Zo'n element is er ook eigenlijk niet voor om over je versterker te spelen, maar om op de PA aan te sluiten. Een gitaarversterker "knijpt" je geluid teveel, geen enkele semi-akoestische gitaar komt dan goed tot zijn recht.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:33 schreef elixer het volgende:
Weet iemand trouwens iets over de elementen van de Takamine en de Greg Benett? Hier heb ik namelijk niet op gelet in de winkel.
Ik heb zelf een (redelijk goedkope) akoestische gitaar (merk: Grimshaw by Richwood...). Onversterkt klinkt ie prima, maar op een versteker (m.n. in een wat grotere ruimte) is het geluid heel schel en blijft er niks van de bas over. Ben dus niet zo te spreken over dat element.
Eerlijk gezegd heb ik wat meer vertrouwen in de Takamine, maar dan ga ik puur op de naam af eigenlijk.
Ik hoorde laatst iemand beweren dat een accoustische gitaar versterkt via een bass versterker het mooiste klinkt. Ik verklaarde 'em voor gek, het was immers die ene kerel (quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo'n element is er ook eigenlijk niet voor om over je versterker te spelen, maar om op de PA aan te sluiten. Een gitaarversterker "knijpt" je geluid teveel, geen enkele semi-akoestische gitaar komt dan goed tot zijn recht.
Ja dat lijkt me wel waar, bestaan er niet speciale versterkers voor akoustische gitaren, het liefst een kleine?quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:40 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst iemand beweren dat een accoustische gitaar versterkt via een bass versterker het mooiste klinkt. Ik verklaarde 'em voor gek, het was immers die ene kerel () maar eigelijk klinkt het niet eens zo dom, een bass versterker kan veel warmer klinken als een cheap ass gitaar versterktje, weet jioj dat toevallig?
quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:25 schreef -Menn0- het volgende:
Ingebouwd stemapparaat is enige voordeel
Ik had het het meeste last van tijdens een open podium in een cafeetje. Toen was ie dus gewoon op een PA systeem aangesloten en was het geluid erg beroerd.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:37 schreef Cynic het volgende:
[..]
Zo'n element is er ook eigenlijk niet voor om over je versterker te spelen, maar om op de PA aan te sluiten. Een gitaarversterker "knijpt" je geluid teveel, geen enkele semi-akoestische gitaar komt dan goed tot zijn recht.
AER klinkt geniaal, maar die zijn best duur.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel waar, bestaan er niet speciale versterkers voor akoustische gitaren, het liefst een kleine?
Ja ik heb dr ook geen ervaring mee, maar ik ben em altijd kwijtquote:Op woensdag 31 januari 2007 22:42 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is maar wat je een voordeel noemt, ik heb liever een zo'n nonmechanische semi-akoustische gitaar mogelijk.
![]()
Ja die zijn er genoeg. Voor zover ik weet in elk formaat (van 10W tot tig Watt).quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:41 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel waar, bestaan er niet speciale versterkers voor akoustische gitaren, het liefst een kleine?
K cool.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:47 schreef elixer het volgende:
[..]
Ja die zijn er genoeg. Voor zover ik weet in elk formaat (van 10W tot tig Watt).
Kzal er binnenkort naar kijken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 22:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
AER klinkt geniaal, maar die zijn best duur.
Man ik sta er zelfs niet in.quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Falcon4ever het volgende:
-Menn0-: zou ik misschien als vaste klant in de openingspost mogen worden opgenomen![]()
*edit avatar ff geupdate
Moet je bij Gitarist.nl (brian) zijn.. Hij beheerd die file uit de OPquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:03 schreef Falcon4ever het volgende:
-Menn0-: zou ik misschien als vaste klant in de openingspost mogen worden opgenomen![]()
*edit avatar ff geupdate
tja door 3x achterelkaar te posten maak je je ook niet echt populairquote:Op woensdag 31 januari 2007 23:05 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Man ik sta er zelfs niet in.![]()
![]()
Nu ben ik ook niet echt lang actief.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |