Wauw... Ik denk dat ik dan wel een pijltje krijgt *snik*quote:Op maandag 5 februari 2007 22:42 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Jou niet, maar je baas blijft pronken met lijstjes met gemiddelden in de kantine enzo. Bij ons werd er vorige week een kassa-avond gehouden waarbij dat duidelijk aan bod kwam. De 'snelheid' zou omhoog moeten, de namen van mensen die langzaam werkten werden aangestreept, en de snelwerkers werden beloond met een pijltje voor hun naam.
Zo wordt er nu elke week bij ons een prikbord gevuld met kasverschillen, verkeerd aangeslagen koffiekaarten en bonnen, etc. etc.
Als je een nieuwe sm hebt die daar wel zin in heeft. En soms is het nodig om al je personeel eens bijelkaar te hebben en (opnieuw) kennis te laten maken met de regels en procedures.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wauw... Ik denk dat ik dan wel een pijltje krijgt *snik*
Wel gebruik ik best wat meer correctie dan het gemiddelde, maar die zit rond de 1 euro.
Maar die kassa avond? Wanneer krijg ik die danIk heb in 2 jaar nog maar 1 keer gehad.
Slim die 40 pagina's, dan weet je zeker dat niemand het leestquote:Op maandag 5 februari 2007 22:49 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Als je een nieuwe sm hebt die daar wel zin in heeft. En soms is het nodig om al je personeel eens bijelkaar te hebben en (opnieuw) kennis te laten maken met de regels en procedures.
Zo hebben we ook aan alle caissieres een bundel van 40 pagina's gegeven waarin beschreven staat hoeveel je in je la mag hebben, wat je doet bij kassagreep, waarom het zo belangrijk is dat je op je eigen kassa zit, hoe een clusterplaning werkt, hoe je F-jes en S-jes telt, wat belangrijk is voor de voorraad, hoe je op de afdeling verschijnt, wat te doen bij ziekmelding. Daarnaast is zo'n meeting ook nog eens heel gezellig...
Ze hebben ze ook allemaal doorgenomen in een presentatie. ;-) Het wordt nu gebruikt als naslagwerk.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:03 schreef febster het volgende:
[..]
Slim die 40 pagina's, dan weet je zeker dat niemand het leest.
nee, kanaleneiland is denk ik 3/4 hoofddoek en 1/4 mede-landerquote:
F-jes en S-jes zijn producten die door het tegenwoordig door het systeem worden gegenereerd. Wanneer de voorraad van een product bijvoorbeeld in de min komt wordt het automatisch een F-je. Vroeger kon je ook F-jes plaatsen wanneer je bestelde, dit deed je wanneer een voorraad volgens jou niet klopte.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:08 schreef Renesite het volgende:
Voorraad check
Clusterplanning check
Fjes en Sjes.. ken ik niet echt, niet interessant denk ik want er gebeurd niet zo veel met die dingen bij ons geloof ik. Of is dat meer tellen? Dat word wel gedaan. In en af boeken ken ik wel enzo.
Leg mij eens uit hoe jullie die clusterplanning voor elkaar krijgen? Ik gemiddeld per week 20 cassieres op mijn belangrijkste kassa (kassa 9), en de clusterplanning krijg ik voor geen mogelijkheid in overeenstemming met mijn R&R planningquote:Op maandag 5 februari 2007 23:06 schreef o-fiel het volgende:
Clusterplanning: je zit op een vaste kassa gedurende de dag.
F-jes en S-jes zijn belangrijk voor het counter-personeel, vooral omdat behalve tabak, ook batterijen, snoepmeubel, magazines, kranten, bloemen en wenskaarten tot dat stukje horen. Voorraadverschillen in die assortimentsgroepen zijn vaak nogal kostbaar. Daarnaast kan je door een bon van een leverancier niet te accepteren of verkeerd te accepteren ook voorraadverschillen krijgen die je dan weer terugkrijgt in je...
Voorraad idem belangrijk voor counter, maar ook voor de gewone kassa-mensen. Je moet toch weten wat er veranderd in de systemen als jij wat scant en waarom je niets op KRW aan mag slaan, voor ons zo simpel, maar voor caissieres helemaal nieuw.
[..]
Ze hebben ze ook allemaal doorgenomen in een presentatie. ;-) Het wordt nu gebruikt als naslagwerk.
F-jes en S-jes ken je niet echt??????? Man onze OM was hardstikke kwaad toen we ze 2 dagen niet gelopen hadden. Onze voorraden klopen over het algemeen wel, behalve dat er wel eens wat gejat wordt, of door de cassiere niet wordt aangeslagen (dan neemt een klant 6 kratten heineken en worden er 4 afgerekend.....quote:Op maandag 5 februari 2007 23:08 schreef Renesite het volgende:
Voorraad check
Clusterplanning check
Fjes en Sjes.. ken ik niet echt, niet interessant denk ik want er gebeurd niet zo veel met die dingen bij ons geloof ik. Of is dat meer tellen? Dat word wel gedaan. In en af boeken ken ik wel enzo.
Hoe kan dat? Of zit je in Zeeuws Vlaanderen?quote:Op maandag 5 februari 2007 23:20 schreef Stammies het volgende:
[..]
Vandaag hebben wij geen houdbaar gehad, want de wagen stond met pech vast in BelgieDus ons pad met fris is helemaal leeg. Morgen om 7 uur staat ie op stoep.....hoop ik.
Keer op keer ervoor zorgen dat mensen op éénzelfde kassa zitten. Het is er nu bij ons ingeramd. Natuurlijk kan je niet 1 persoon op 1 kassa laten draaien, maar wil je het veilig doen, dan houd je mensen op vaste kassa's. De combinaties zijn eindeloos. Mevrouw A vandaag met B en C op de kassa, morgen weer met mevrouw D en G op die kassa.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:19 schreef febster het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe jullie die clusterplanning voor elkaar krijgen? Ik gemiddeld per week 20 cassieres op mijn belangrijkste kassa (kassa 9), en de clusterplanning krijg ik voor geen mogelijkheid in overeenstemming met mijn R&R planning.
Voorbeeld: iemand werkt van 8 tot 5 op kassa 9. Koffiepauze om 10, dus dan draait er al een andere cassiere op die kassa. Om 12 uur eten, weer een uur een andere cassiere. Rond 3 uur weer koffiepauze, en dus weer een andere cassiere. Is die persoon om 5 uur klaar, dan komt er weer een andere cassiere voor die kassa. Dan heb je dus op 1 (simpele!!) dag al minimaal 3 en maximaal 5 cassieres op die kassa gehad
Nee, in Utereg. De vrachtwagen gaat na bij ons gelost te hebben op maandag naar een filiaal in Limburg geloof ik, en dat is het kortst via Belgie. Vandaag deed hij het andersom en toen stond hij daar met pech. Hij wilde eigenlijk nog om 11 uur komen, maar wij zeiden tegen het DC dat ie dan voor een dichte deur stond, dus hij is lekker naar huis en mag morgenochtend vroeg zijn spulletjes komen brengen.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:25 schreef highway101 het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Of zit je in Zeeuws Vlaanderen?
8 tot 5 tegenover 9 tot 6 zetten als je begrijpt wat ik bedoel. En dan 2 switch kassa's houden op de doordeweekse dag met potentiele 'ga de prullebakken maar doen'quote:Op maandag 5 februari 2007 23:19 schreef febster het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe jullie die clusterplanning voor elkaar krijgen? Ik gemiddeld per week 20 cassieres op mijn belangrijkste kassa (kassa 9), en de clusterplanning krijg ik voor geen mogelijkheid in overeenstemming met mijn R&R planning.
Voorbeeld: iemand werkt van 8 tot 5 op kassa 9. Koffiepauze om 10, dus dan draait er al een andere cassiere op die kassa. Om 12 uur eten, weer een uur een andere cassiere. Rond 3 uur weer koffiepauze, en dus weer een andere cassiere. Is die persoon om 5 uur klaar, dan komt er weer een andere cassiere voor die kassa. Dan heb je dus op 1 (simpele!!) dag al minimaal 3 en maximaal 5 cassieres op die kassa gehad
Voor jan lul 25 presentjes gemaakt zaterdag.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:58 schreef kmaestro het volgende:
We zouden vandaag een delegatie vanuit Egypte krijgen, met oa de Egyptische minister van Handelsbetrekkingen ofzo. Die zouden in ons filliaal gaan praten met AH over de import van verschillende producten. Schema gewijzigd, gaat dus niet door. Hebben ze gister voor Jan Lul de winkel netjes op orde geprobeerd te maken
laat die ene kassa zitten, daar kun je toch niets aan doen. Ik ga er vanuit dat dat je brede kassa is die altijd open moet zijn. concentreer je dus op de andere kassa's. Dan weet ik zeker dat het je lukt. succes.quote:Op maandag 5 februari 2007 23:19 schreef febster het volgende:
[..]
die is ook nog leuk om te doen, maar bijvoorbeeld koekjes is bij ons echt een helquote:Op dinsdag 6 februari 2007 16:19 schreef waterreus23 het volgende:
Volgende week weer een leuke worp .... .... Koffie en Thee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |