Zo. Hierbij het in ongetwijfeld volstrekt oninteressante dagboekstijl geschreven verslag voor het nageslacht:
Groezrock 2007. Voor Kuukske d'r eerste, voor mij de vierde (na 2003/04/05). Iets anders dan de vorige keren wel, toen ging ik nog lallend en bierdrinkend met de trein met een groep vrinden. Ditmaal braaf met de auto, dus bier op de heenreis was er niet bij
![]()
.
Via een prachtige toeristische route over het schone Belgische platteland (
![]()
) belandden we eind van de middag op de parkeerplaats in Meerhout. Nooit geweten dat er zoveel mensen met de auto kwamen, en al helemaal niet dat zoveel ervan Duitsers waren. Onze Oosterburen hadden overigens wel massaal het toffe idee opgevat om een "Wir fahren zum Groezrock" papierke achter hun ruit te plakken, zodat ze elkaar op de Autobahn ongetwijfeld al herkenden.
Een snikhete wandeling en dito wachtrij later stond de tent op de camping, en zat ik er naast met m'n eerste welverdiende pilske van de dag.
![]()
![]()
.
De eerste twee vrijdagavondbands hebben we min of meer laten schieten. Ik hoor nog wel een keer of we daar wat aan gemist hebben
![]()
. Big D maakte dat in ieder geval weer goed. Lang leve vrolijke trompetterdeuntjes en koude Primus Pils. En zoeen rust nog op het terrein!
![]()
Vervolgens All American Rejects, waarvan ik een nummer meende te herkennen van een American Pie deel zoveel soundtrack
![]()
. Verder gewoon tof. Als ik het niks vind loop ik meestal gewoon weg, voor uitgebreide muzikale analyses, ehm, nou, ga maar ergens anders lezen. Ha.
Dag afgesloten met een deel van New Found Glory, prima einde van een lange vrijdag.
's Nachts slapen valt nog niet mee tussen de schreeuwende Duitsers en mensen die over je tent struikelen. Maar ach, dat is Groez nou eenmaal. De vol overgave gelalde liederen over emo's en bier waren ook nog best grappig af en toe
![]()
.
Zaterdagochtend als een gebakken lijk uit de tent gekropen. Het leek wel mid-zomer. Ook maar meteen de hele zooi afgebroken, in de auto gegooid en besloten na Lagwagon thuis een echt bed op te gaan zoeken
![]()
.
Vanaf de parkeerplaats spotten we een uit de hand gelopen BBQ, wat later een fikkend toilethok bleek te zijn:
![]()
Aan het eind van 'Hit the Lights' de muziektent weer bereikt. Eerste band aldaar was dan ook Streetdogs. Een positieve verrassing. We zaten ergens achteraan in 't zonnetje, dus niet veel van gezien, maar het klonk leuk en die gasten hadden er duidelijk zin in.
The Ataris als nummer 2. Gezien de wisselingen in de band had het zomaar gekund dat ze vooral nieuwe nummers zouden spelen, maar gelukkig was er herkenning alom. Een van de eerste bandjes die ik live zag een paar jaar geleden, aardig weerzien.
MxPx kende ik vooral van naam, al spitsten mijn oren wel meteen bij Responsibility, dat nummer kende ik blijkbaar al
![]()
.
Mad Caddies... geen idee meer hoe vaak ik die inmiddels heb gezien, en dat zegt meteen ook wel dat ik ze waardeer. Al heb ik deze keer wel gemerkt dat het, staande ergens achterin de tent en nog vrijwel nuchter, minder feestelijk is
![]()
.
Tiger Army was een mooi moment om avondeten te gaan scoren.
Daarna op tijd terug voor Rise Against, absoluut het hoogtepunt van Groez 2007. Volgens mij zijn ze bijna elke keer geweest dat ik er ook was, ik heb er nog wat persoonlijke herinneringen bij en ze zetten gewoon wederom een toffe show neer en maken Muziek. Aldus.
En een kiekje van het publiek voor de liefhebbers:
![]()
De avond viel en Strung Out hebben we grotendeels buiten liggend in het gras beluisterd.
![]()
Om uiteindelijk de dag af te sluiten met het enigszins beschonken quintet dat Lagwagon heet. Al wisten sommige bandleden van voren niet meer dat ze van achteren leefden, ik werd weer ouderwets vrolijk van met name hun oudere nummers. Volgens mij kwam er ook wat van de nieuwste CD langs, maar dat is niet echt blijven hangen. De opmerkingen over de Jimmy Eat World-kids vooraan werden wel wat flauw na een tijdje
![]()
. Kuuk heeft nog even een krabbel van die blonde gescoord:
![]()
Na Lagwagon hebben we ons naar een nagenoeg verlaten parkeerterrein begeven om als een van de eersten huiswaarts te keren. Tip voor volgend jaar: over de snelweg lijkt een grafeind om maar gaat tweemaal zo snel
![]()
.
Meerhout, tot volgend jaar!