abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45721821
Ik heb op 16 oktober 2006 (!) een upgrade aangevraagd naar Tele2 4 MB internet omdat dat niet alleen sneller was, maar ook nog eens 5 Euro goedkoper dan mijn oude abonnement van 2 MB internet.

Voor het snellere internet heb je dus een nieuwe modem benodigd welke TELE2 zou aanleveren. Ik informeerde zowel in november als december of de modem onderweg was en daar is door de Customer Service van Tele 2 bevestigend op beantwoord.

Mijn oude abonnement liep af op 10 januari 2007, en ja hoor op 10 januari is het abonnement al omgezet. Jammer alleen is dat ik de modem nog niet had. Hierdoor kon ik geen gebruik meer maken van het internet. Bellen of mails naar het customer service center en je werd niet veel wijzer, alleen dat voor 20 januari de modem zou worden aangeleverd. (wat dus niet is gebeurd).

In mijn schriftelijke email-berichten aangegeven dat ik daar niet meer akkoord ging en dat ik de modem voor 17 januari zou willen hebben, omdat anders het contract zal worden ontbonden.
De opzegging op basis van ernstige tekortkoming wegens het meer dan 3 maanden en 1 dag wachten op de modem. is woensdag de 17de verstuurd, en omdat Casema binnen een week wel een verbinding kon leveren kan ik nu weer fijn internetten.
Ik heb nog geen reactie ontvangen van TELE2, (Ik heb de brief niet aangetekend verstuurd), en vandaag wil opeens de pakketservice de modem uitleveren. Ik heb deze uiteraard niet in ontvangst genomen gezien ik geen behoefte meer heb aan enige contract met tele2.

Ik heb her en der al juridisch advies ingewonnen, en deze hebben aangegeven dat ik in principe het contract op deze manier kan ontbinden. Iemand hier daar nog een mening over? of ervaring?
Ik ben overigens wel in voor een juridische procedure, het gaat mij niet zozeer om het geld, (zal dan gaan om 250 Euro), maar meer om het principe.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45722220
Mb, niet MB
pi_45722256
Niet aangetekend verstuurd niet zo'n sterke positie dan

Ben het wel met je eens hoor...maar was niet verstandig om niet aangetekend te versturen
pi_45722396
ik weet niet of dat aangetekend versturen zoveel uitmaakt, hoewel het geen kwaad had gekund natuurlijk... zeker omdat TS in de e-mails ook al heeft aangegeven het contract te zullen ontbinden indien het moden niet geleverd zou worden...

3,5 maand op een modem wachten en een beetje aan het lijntje gehouden worden is ook geen stijl
pi_45722691
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:29 schreef Xcalibur het volgende:
ik weet niet of dat aangetekend versturen zoveel uitmaakt, hoewel het geen kwaad had gekund natuurlijk... zeker omdat TS in de e-mails ook al heeft aangegeven het contract te zullen ontbinden indien het moden niet geleverd zou worden...

3,5 maand op een modem wachten en een beetje aan het lijntje gehouden worden is ook geen stijl
Sowieso verstuur ik de opzegging vandaag ook nog aangetekend.
Ik heb wel een sterke positie dat ik op de 4 emailberichten welke ik heb verstuurd alleen een standaard reactie heb ontvangen...
Maar goed ben benieuwd of er meer mensen met ervaringen hiermee hebben... (Mijn gevoel zegt dat de modem nu opeens wel zo snel is uitgeleverd omdat ze de brief hebben ontvangen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45722696
Er was toen ook een tijdje geleden zo'n aflevering van Kassa! waarin Tele2 als slechtste provider uit de bus kwam. Toen zijn ze er nog langsgegaan met een prijs, niemand wilde voor de camera reageren en daarna werden ze het gebouw uitgekicked door de bewaking.

Waarom mensen nog steeds met Tele2 in zee gaan...
pi_45722730
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:42 schreef PDOA het volgende:
Er was toen ook een tijdje geleden zo'n aflevering van Kassa! waarin Tele2 als slechtste provider uit de bus kwam. Toen zijn ze er nog langsgegaan met een prijs, niemand wilde voor de camera reageren en daarna werden ze het gebouw uitgekicked door de bewaking.

Ik ben 3 jaar lang tevreden klant geweest van Zonnet/Versatel/Tele2... ging allemaal goed.. maar ze kunnen blijkbaar in 3 maanden geen modem aanleveren... jammer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45722792
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben 3 jaar lang tevreden klant geweest van Zonnet/Versatel/Tele2... ging allemaal goed.. maar ze kunnen blijkbaar in 3 maanden geen modem aanleveren... jammer.
Je spreekt jezelf dan een beetje tegen. In je OP zeg je namelijk dat je niks meer met Tele2 te maken wilt hebben.
pi_45722885
quote:

Heb je daar een bron/linkje voor? Ik kan er zelf niets over vinden.
pi_45722937
quote:

Ik heb Zonnet/Versatel/Tele2 gehad..En het gaat steeds fckng beter
Ik heb een 4Mbit abbo maar ik kan leechen met 8Mbit
Tele2
pi_45723304
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je daar een bron/linkje voor? Ik kan er zelf niets over vinden.
Hier staat iets over die uitzending:

http://forum.tele2.nl/viewtopic.php?p=223634&

En hier ook:

http://www.consumententv.nl/terugkijken.php?id=10
http://www.consumententv.nl/terugkijken.php?id=153
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:48:34 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45724165
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 12:47 schreef PDOA het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf dan een beetje tegen. In je OP zeg je namelijk dat je niks meer met Tele2 te maken wilt hebben.
Ik wil inderdaad nu niets meer met tele2 te maken hebben! Meer dan 3 maanden voor het uitleveren van een modem vindt ik gewoon niet kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45727025
Hier iets dergelijks, alleen heeft het veel korter geduurd. In december '06 overgestapt van KPN IPB naar Tele2 Compleet (20 MB) Tele2 zou per 15=12 leveren, maar omdat ik al rekening hield met enige vertraging, liet ik KPN pas per 28-12 aflopen. Bleek toch niet genoeg te zijn...

OP 22-12 meldde Tele2 dat er geen modems op voorraad waren, en na wat aandringen van mijn kant adviseerden ze me een identiek modem via Marktplaats aan te schaffen. Prive kan ik heel goed zonder internet, maar ik heb mijn verbinding nodig omdat ik fulltime thuiswerker ben. Dus via Marktplaats een modem gekocht. De verbinding met Tele2 bleek prima te werken, helaas maar gedurende een avond.

Tele2 bleef vervolgens stug volhouden dat mijn modem vast stuk was (er kwam geen ADSL signaal meer binnen en volgens KPN was er ook geen signaal op de lijn) en dat ik moest wachten op uitlevering van een nieuw modem - eind januari.

Ik heb ze toen officieel (per fax met ontvansgtbevestiging en normale post) in gebreke gesteld en het dossier overgedragen aan mijn rechtsbijstandsverzekering. 1 dag later (inmiddels was het wel 8 januari) vroeg Tele2 aan KPN om mijn verbinding in de centrale te checken. Daar bleek iets mis te zijn, maar mijn verbinding deed het nog steeds niet. Een dag later een monteur over de vloer gehad, die na wat gepruts en gebel de verbinding werkend had. Op mijn verzoek heeft hij een nieuw modem achtergelaten, en mijn tweedehandsje meegenomen,

Overigens belde Tele2 laatst of ik de in gebrekestelling wilde opheffen.... heb ze gezegd dat ik de rekening van T-Mobile nog afwacht, omdat in de ingebrekestelling ook is aangegeven dat ik volleldig gecompenseerd moet worden voor alle gemaakte kosten. Mijn verbinding doet het overigens prima.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 16:15:47 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45727646
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:47 schreef Tja... het volgende:
Hier iets dergelijks, alleen heeft het veel korter geduurd. In december '06 overgestapt van KPN IPB naar Tele2 Compleet (20 MB) Tele2 zou per 15=12 leveren, maar omdat ik al rekening hield met enige vertraging, liet ik KPN pas per 28-12 aflopen. Bleek toch niet genoeg te zijn...

OP 22-12 meldde Tele2 dat er geen modems op voorraad waren, en na wat aandringen van mijn kant adviseerden ze me een identiek modem via Marktplaats aan te schaffen. Prive kan ik heel goed zonder internet, maar ik heb mijn verbinding nodig omdat ik fulltime thuiswerker ben. Dus via Marktplaats een modem gekocht. De verbinding met Tele2 bleek prima te werken, helaas maar gedurende een avond.

Tele2 bleef vervolgens stug volhouden dat mijn modem vast stuk was (er kwam geen ADSL signaal meer binnen en volgens KPN was er ook geen signaal op de lijn) en dat ik moest wachten op uitlevering van een nieuw modem - eind januari.

Ik heb ze toen officieel (per fax met ontvansgtbevestiging en normale post) in gebreke gesteld en het dossier overgedragen aan mijn rechtsbijstandsverzekering. 1 dag later (inmiddels was het wel 8 januari) vroeg Tele2 aan KPN om mijn verbinding in de centrale te checken. Daar bleek iets mis te zijn, maar mijn verbinding deed het nog steeds niet. Een dag later een monteur over de vloer gehad, die na wat gepruts en gebel de verbinding werkend had. Op mijn verzoek heeft hij een nieuw modem achtergelaten, en mijn tweedehandsje meegenomen,

Overigens belde Tele2 laatst of ik de in gebrekestelling wilde opheffen.... heb ze gezegd dat ik de rekening van T-Mobile nog afwacht, omdat in de ingebrekestelling ook is aangegeven dat ik volleldig gecompenseerd moet worden voor alle gemaakte kosten. Mijn verbinding doet het overigens prima.
Ik heb dan wel geen rechtsbijstand verzekering, maar heb in de opzegging aangegeven dat een kopie van de brief is verzonden naar een advocatenkantoor. Dit is overigens ook zo, en ik kan een eventuele juridische procedure via hen laten behandelen, alleen zal dat niet gratis zijn, hoewel ik ze goed ken en mij regelmatig met zaken helpen. (Maar dat is weer werkgerelateerd).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45735768
Ik heb op 30 november een Tele2 20 Mbit internet aangevraagd. De lijn is technisch opgeleverd op 13 december. Op 13 december had ik nog steeds geen modem. Ik kreeg toen een brief dat de modem voor 28 december zou worden geleverd. Op 28 december nog steeds geen modem. Na een belletje kreeg ik te horen dat het vanwege de drukte de modem later zou worden geleverd en ik op een brief moest wachten van Tele 2.

Ik kreeg enkele dagen later een brief waarin stond dat ik de modem nu voor 22 januari zou ontvangen. Op 23 januari nog steeds geen modem. Ik heb ze gebeld en ze zeiden deze keer dat ik de modem voor 3 februari zou gaan ontvangen. Ik was hier niet mee eens en wou het opzeggen. Maar dat kon volgens de telefonist niet omdat dat in de algemene voorwaarden stond. Tele2 mocht de modem laat leveren. Ik kon er niets aan doen.

Het is inmiddels 2 maanden na mijn bestelling. Ik heb geen gebruik kunnen maken van de diensten en zoals het naar uitziet zal de modem voor 3 februari ook niet arriveren.

Is 2 a 3 maanden wachten op een modem normaal? Is het normaal dat ik niet kan afzien van dit abonnement omdat ik zo lang moet wachten?

Ik maak nu notabene illegaal gebruik van internet via wifi (buren) omdat ik mijn brood verdien met internet. Ik kan niet 2 maanden zonder. En ik kan ook nergens anders een abonnement aanvragen omdat ik volgens Tele 2 niet mag opzeggen.

Ik ben ten einde raad.
pi_45736586
@delspoko: Jouw situatie klinkt bijna identiek aan de mijne, behalve dat ik via Marktplaats vervroegd aan een modem kon komen - en daardoor aan een monteur. Ik bestelde het op 28-11, met oplevering op 15-12.

Ik heb het pakket telefonisch besteld, en mijn akkoord werd opgenomen. Algemene Voorwaarden heb ik nooit ter inzage gekregen, en ook is er nooit naar verwezen. Maar al had ik die gekregen, dan nog mocht ik het abonnement juridisch gezien opzeggen omdat Tele2 in gebreke is gebleven.

Dit kun jij ook doen, ook al heb je die voorwaarden wel ingezien en geakkoordeerd. Ik stel voor dat je ze schriftelijk in gebreke stelt (per fax en/of aangetekende post) en, als je die hebt, het dossier overdraagt aan je rechtsbijstandsverzekering. Niet dat je zoiets simpels niet zelf aankan, maar het is handiger en het scheelt jou tijd.
pi_45738511
Ook al had je de brief wel aangetekend verstuurd dan had je nog niks gehoord... Mijn rechtsbijstand is ondertussen al bezig met tele2 ivm mobiel abbonement wat niet werkt (kan niet meer smsjes versturen en ontvangen terwijl ik dat tot december gewoon kon).
pi_45738556
Wie niet luisteren wil moet maar voelen he?

Tele2 paait je gewoon met achterlijk lage prijzen, en als je eenmaal binnen bent... HAP!
pi_45739388
Ik ga tot 3 februari wachten. Als ik de modem dan nog steeds niet heb ontvangen stel ik ze in gebreke en zeg ik het op. Dan maar op zoek naar een ander ADSL provider (weer een maand wachten totdat het wordt aangesloten).

Of terug naar kabel (@home). Dat wordt tenminste binnen een week geopend en krijg je de modem direct mee.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:46:58 #20
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45751680
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:39 schreef delapoko het volgende:
Ik heb op 30 november een Tele2 20 Mbit internet aangevraagd. De lijn is technisch opgeleverd op 13 december. Op 13 december had ik nog steeds geen modem. Ik kreeg toen een brief dat de modem voor 28 december zou worden geleverd. Op 28 december nog steeds geen modem. Na een belletje kreeg ik te horen dat het vanwege de drukte de modem later zou worden geleverd en ik op een brief moest wachten van Tele 2.

Ik kreeg enkele dagen later een brief waarin stond dat ik de modem nu voor 22 januari zou ontvangen. Op 23 januari nog steeds geen modem. Ik heb ze gebeld en ze zeiden deze keer dat ik de modem voor 3 februari zou gaan ontvangen. Ik was hier niet mee eens en wou het opzeggen. Maar dat kon volgens de telefonist niet omdat dat in de algemene voorwaarden stond. Tele2 mocht de modem laat leveren. Ik kon er niets aan doen.

Het is inmiddels 2 maanden na mijn bestelling. Ik heb geen gebruik kunnen maken van de diensten en zoals het naar uitziet zal de modem voor 3 februari ook niet arriveren.

Is 2 a 3 maanden wachten op een modem normaal? Is het normaal dat ik niet kan afzien van dit abonnement omdat ik zo lang moet wachten?

Ik maak nu notabene illegaal gebruik van internet via wifi (buren) omdat ik mijn brood verdien met internet. Ik kan niet 2 maanden zonder. En ik kan ook nergens anders een abonnement aanvragen omdat ik volgens Tele 2 niet mag opzeggen.

Ik ben ten einde raad.
Dat de telefoniste zegt dat de respijtperiode is verstreken en dat in de algemene voorwaarden staat dat Tele2 niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor uitlveringsproblemen is maar ten dele waar.
De respijtperiode is voorbij, dat is duidelijk, hoewel ik pas na de respijtperiode een brief kreeg met de algemene voorwaarden.
Het punt is dat Tele2 volgens mij zich niet kan verschuilen achter de algemene voorwaarden dat zij niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor leveringsproblemen van derden, uiteraard kan er een week vertraging opgelopen worden, misschien 2, maar niet 3 maanden en 1 dag (en toen nog geen modem in mijn geval). Ik wil een rechter namelijk wel eens een uitspraak hierin zien doen, dat je 3 maanden moet wachten en dat je dan niet mag opzeggen... dat lijkt mij leuk voor bedrijven, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat de consument zeker beschermd zal worden tegen dit soort praktijken.
(Ik zal het gaan meemaken overigens, want ik betaal niks, heb de modem die ze nu opeens wel kunnen leveren geweigerd en wacht af op wat komen gaat. Die 250 Euro abbo kosten boeit mij niets, Incassoburo's kunnen alleen dreigen, en ik wacht dan gewoon af tot ze naar de rechter gaan, ik denk overigens niet dat tele2 dat wil, want dan krijgen ze een hele hoop negatieve publiciteit).

Je kunt inderaad geen internet via de telefoonlijn aanvragen want Tele2 zal de lijn uiteraard zo lang mogelijk blijven blokkeren, die trucjes zijn bekend, wat wellicht wel kan is internet via de kabel....

Als ik jouw was zou ik nu vast een brief versturen dat je e.e.a. met terugwerkende kracht opzegt als op 3 februari 2007 de modem nog niet geleverd is. Belangrijk in dit soort zaken is altijd dossieropbouw! Laat zien dat je contact hebt gezocht en gevraagd om een oplossing. Bellen met een klantcontactcenter is in het beginsel wel goed, maar lastig te bewijzen, schriftelijke communicatie werkt zo veel beter....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45752807
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:46 schreef ozzietukker het volgende:
Bellen met een klantcontactcenter is in het beginsel wel goed, maar lastig te bewijzen, schriftelijke communicatie werkt zo veel beter....
Dan ben je snel klaar met communiceren want tele2 reageert niet op mail en (aangetekende) brieven.
  zondag 28 januari 2007 @ 13:11:30 #22
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45753749
quote:
Op zondag 28 januari 2007 12:34 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Dan ben je snel klaar met communiceren want tele2 reageert niet op mail en (aangetekende) brieven.
Tele2 heeft op alle 4 emailberichten 4x gereageerd. Met een standaard antwoord, dat wel, maar dat is niet zo belangrijk, indien zij op een bericht beantwoorden met de tekst welke is verzonden wordt Tele2 wel geacht dit gelezen te hebben.

Indien je één brief verstuurd kunnen zij uiteraard zeggen dat ze deze niet ontvangen hebben, als je er meerdere hebt verzonden is dit al lastig, en als je het dan aangetekend doet en je hebt bewijs van aflevering. Dan komen ze daar echt niet onderuit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45760226
Standaard email heb je weinig aan (in ons geval dan) wij zijn ook al een flinke tijd bezig met ze eerst telefonisch waarbij er dood leuk dingen gezegd worden die nergens op slaan , vervolgens dat je maar moet afwachten en dat de dienst nog wel gedeeltelijk werkt dus het functioneert toch?
Aangetekende brief waar vervolgens ook net op gereageerd word... Ben nu dus wel blij met onze rechtsbijstand die ze nu nog 1 maal in de gelegenheid stelt het te herstellen en indien dit niet gebeurd onze contracten beïndigen ivm. wanprestaties voor het geleverde.
  zondag 28 januari 2007 @ 20:51:00 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45769838
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:17 schreef zout-droppie het volgende:
Standaard email heb je weinig aan (in ons geval dan) wij zijn ook al een flinke tijd bezig met ze eerst telefonisch waarbij er dood leuk dingen gezegd worden die nergens op slaan , vervolgens dat je maar moet afwachten en dat de dienst nog wel gedeeltelijk werkt dus het functioneert toch?
Aangetekende brief waar vervolgens ook net op gereageerd word... Ben nu dus wel blij met onze rechtsbijstand die ze nu nog 1 maal in de gelegenheid stelt het te herstellen en indien dit niet gebeurd onze contracten beïndigen ivm. wanprestaties voor het geleverde.
Als ze niet reageren op een aangetekende brief waarvan je een bewijs van aflevering hebt kan je dan beschouwen als akkoord???? Althans dat lijkt mij zo. Ik schort sowieso de betalingen op, automatische betaling is zo geblokkeerd, want achteraf geld terughalen heb ik niet zo zin in, want dan geven ze volgens mij inderdaad niet thuis.

Dat ze een wanprestatie leveren was mij al duidleijk, in mijn laatste email had ik een ultimatum gesteld dat binnen 3 werkdagen de modem geleverd moest worden. En daarna was het 3 maanden en 1 dag geleden dat ik de upgrade heb aangevraagd.... vertrouwen was toen helemaal weg
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 29 januari 2007 @ 18:25:47 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_45797666
Goed nieuws van Tele2. Zo'n aangetekende brief doet wonderen, om 11:00 uur afgeleverd (Volgens track en trace van TNT post), om 11:14 per email een bevestiging van ontvangst van de brief.
Om 17:45 uur een bevestiging van beëindiging van het abonnement per vandaag. (Terugwerkende kracht kon niet), maar daar gelijk een email van de afdeling facturatie bij dat het abonnement na 10 januari niet berekend zal worden omdat ik geen gebruik heb kunnen maken van het internet.

Al met al geen incassoburo of iets dergelijks van mijn vrienden van TELE2. De modem heb ik niet aangenomen en die hoeft dus niet retour. (Al kon dat kosteloos).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_45797798
Heb jij meer geluk dus dan wij met de aangetekende brief en tele2
Fijn dat het jou gelukt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')