quote:
Ehrm nee, helaas u gaat niet door naar de volgende ronde.
Eigenlijk is het zelfs zo dat 0,0 van de ziektes die aan roken toegeschreven worden aantoonbaar door roken komen.
Simpelweg omdat er teveel factoren zijn die meespelen zoals aanleg, luchtverontreiniging etc etc
Dat roken ongezond is en een risico factor is betwist ik niet, maar er is geen enkel geval van bv. longkanker waarvan je kan bewijzen dat het door roken cq. meeroken komt.
Er spelen gewoon teveel factoren een rol in het krijgen van een ziekte.
Ik ben het overigens wel met TS eens.
Waar ik het niet mee eens bens zijn de constante leugens die verteld worden over roken door de anti rook mafia.
Neem nou als veerbeeld eens de "zwarte longen", iedereen heeft die foto wel eens gezien, door de anti rook mafia gebruikt om te 'laten zien' hoe de longen van een roker eruitzien.
Nu de waarheid: Die foto, en die longen, zijn van een mijnwerker die 30 jaar in een steenkool mijn heeft gewerkt.
Geloof het of niet, maar de longen van iemand die 40 jaar rookt zien er net zo uit als van iemand die nooit heeft gerookt.
(Leuke anecdote, mijn opa (68) rookt al vanaf zijn 12de (peuken jatten van de duitsers en later van de geallieerde) heeft 3 jaar geleden longfoto's moeten laten maken, Clean as a whistle, de arts complimenteerde hem er zelfs over dat hij nooit gerookt had
![]()
(pakje Zilver shag per dag
![]()
))
En zelfs het WHO die een meerjarig onderzoek in verschillende landen heeft gedaan over het effect van meeroken heeft als conclussie: Meeroken heeft geen nadelige gevolgen.
Ik zeg trouwens niet dat roken/meeroken geheel ongevaarlijk is, integendeel, als roker weet ik verdomde goed hoe mijn conditie achteruit is gegaan, en in die perioden dat ik niet rookte dat ik veel vrijer kon ademen.
Maar roken is niet de boosdoener waarvoor het wordt uitgemaakt.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante