abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45721072
Dick = Held

Hij mag de mol niet zijn
pi_45721113
Wat een toffe opdracht die veiling
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_45722985
pffffffff het maakt het niet makkelijker, m'n mol eruit en dick die het ook goed kan zijn. Renate die wel erg raar lachte, Nadja misschien? En Inge verdenk ik ook nog steeds.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45723338
Dick is op basis van die veiligopdracht en tempelopdracht voor mij echt de Mol niet.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_45723366
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:10 schreef RayMania het volgende:
Dick is op basis van die veiligopdracht en tempelopdracht voor mij echt de Mol niet.
Dick heeft tot nu toe alles voor de pot gedaan om zich uit de picture te spelen. Hij wist toch dat die veiling zou komen.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:18:24 #56
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_45723484
Renate of Alex, de mol zat in die buggy. Met stemmen is Dick (die Menno of Renate beoogde als mol)er zo ingebleven omdat er veel vragen over die buggy werden gesteld kan het dan ook nog Alex zijn. Alex is iets verdachter aangezien die met de veiling nog een joker had te pakken en het gevecht/absurde biedingen voor de jokers heeft gestimuleerd (onrust veroorzaakte binnen de groep). Denk dat de montage de kijker misleidt dus dat je vooral naar het eindresultaat moet kijken.
Alex was ook bij Paul (zonder jokers) verdachter geworden en bij Menno kwam hij al op nummer 4.
Verder heeft Alex vaak een beetje onnatuurlijke reaktie bij de uitslag
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_45723505
Ik blijf bij Inge "mag ik mijn boekje terug?" Ipenburg!
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_45723537
Overigens: als de mol slim is heeft hij/zij zich tot de veiling wél verdacht gemaakt, omdat de kandidaten ná de veiling ws iedereen die daarvoor al opzichtig gemold heeft uitsluiten..
pi_45723539
Ik weet het nog steeds niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:35:40 #60
43642 Bayswater
pi_45723827
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:21 schreef Mvnl het volgende:
Overigens: als de mol slim is heeft hij/zij zich tot de veiling wél verdacht gemaakt, omdat de kandidaten ná de veiling ws iedereen die daarvoor al opzichtig gemold heeft uitsluiten..
Er waren er twee die weigerde om te abseilen wat een vreselijk hoog bedrag had opgeleverd. Alex en Renate weigerden en waren zodoende de enige die werkelijk saboteerde. Nu las ik pas in een interview met de ouders van Alex in Volkskrantmagazine dat het altijd zo'n angsthaas is geweest. Dat zou Renate weer verdacht maken die wat ik via via hoor spontaan tranen kan laten verschijnen (wat ze deed) en normaalgesproeken toch zou moeten kunnen abseilen.

Dick had niet geboden volgens Karel ook, neem aan dat dat waar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bayswater op 27-01-2007 13:48:31 ]
Life lies a slow suicide
pi_45725293
Ik gok er nog ff op dat Renate een slimme kandidate is die bij de abseilopdracht Inge doorhad, en de rest van de kandidaten af wilde leiden van 'haar mol' door zelf moeilijk te gaan doen..
pi_45730366
Die veiling was wel erg leuk. Alle voorgaande opdrachten waarin iemand (veel) geld verdiende betekenen nu niets meer. Voor de mol maakte dat niet uit, alles zou toch op gaan.

Ik heb geen idee wie het is. Dick kan nog best, als de anderen het geld opmaken, hoeft hij niet te bieden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45730540
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:00 schreef YPPY het volgende:
Die veiling was wel erg leuk. Alle voorgaande opdrachten waarin iemand (veel) geld verdiende betekenen nu niets meer. Voor de mol maakte dat niet uit, alles zou toch op gaan.

Ik heb geen idee wie het is. Dick kan nog best, als de anderen het geld opmaken, hoeft hij niet te bieden.
En hij kon zich uit de verdenking spelen de vorige afleveringen omdat hij toch wist dat die veilingopdracht eraan kwam.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 18:20:39 #64
15186 koetjeboe
gone in a second
pi_45730932
Ik zet mijn geld voorlopig op Inge, en ik _hoop_ dat de niet-gemotiveerde Nadja er volgende week keihard uitvliegt
pi_45733046
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:20 schreef koetjeboe het volgende:
Ik zet mijn geld voorlopig op Inge, en ik _hoop_ dat de niet-gemotiveerde Nadja er volgende week keihard uitvliegt
Ze heeft wel vijf jokers, dus ik ben bang dat ze er nog wel even in blijft.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:34:51 #66
43642 Bayswater
pi_45733288
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 18:00 schreef YPPY het volgende:

Dick kon niet zien of er geboden werd, de mol moest voor de zekerheid altijd meebieden.
Life lies a slow suicide
pi_45736233
Dat Menno niet de mol was was mij ook wel duidelijk, die was echt te goed bezig. Alleen een beetje jammer dat hij op de verkeerde heeft gestemd. (nadja paul en renate toch?) Enige manier dat Dick de mol kan zijn is wanneer hij volgende week opeens geen geld meer in de pot sleept en dus er vanuit ging dat het geld met die veiling toch wel uit de pot verdween. Maar goed, ik blijf erbij dat ie het niet is. Sowieso, een scheids als mol .

Nadja als mol zou echt te slecht zijn. Eva voegt niks aan 't programma toe. Renate is ook al aardig veel opgevallen maar het kan nog altijd. Inge vind ik eigenlijk steeds verdachter lijken. Maar Alex is voorlopig mijn 1e keus.

En Paul kan hem toch niet zijn want wat als hij geen 4 boekjes had gehad .
pi_45736539
Ik hoop dat het Dick is, Dick is tof
Volgende week mag Eva danwel Alex eruitvliegen, ik mag ze beiden niet echt.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:00:33 #69
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 22:02:01 #70
88233 Steve
Still the best.
pi_45738689
Al het geld uit de pot. Blijft toch hilarisch. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_45739102
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:34 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Dick kon niet zien of er geboden werd, de mol moest voor de zekerheid altijd meebieden.
Dick kon niet zien door wie er geboden was, maar als Karel steeds een hoger bedrag noemt, lijkt het me wel duidelijk dat er geboden werd.
Kapot is leuker
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:27:29 #72
43642 Bayswater
pi_45741508
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 22:16 schreef Dion het volgende:

[..]

Dick kon niet zien door wie er geboden was, maar als Karel steeds een hoger bedrag noemt, lijkt het me wel duidelijk dat er geboden werd.
Karel kon net zo goed zeggen dat er geen bod meer was en zodoende de veiling ten einde was, dan had de mol misgekleund.

Renate of Alex moet het zijn nav afgelopen uitzending, ga morgen me nog eens op de andere uitzendingen spitsen.
Life lies a slow suicide
pi_45741721
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:27 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Karel kon net zo goed zeggen dat er geen bod meer was en zodoende de veiling ten einde was, dan had de mol misgekleund.
Ja, in dat geval zou Karel de mol zijn, lijkt me niet de bedoeling van het spelletje.
Ik denk ook wel dat de kandidaten in dat geval zouden tegensputteren hoor!
Kapot is leuker
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:47:32 #74
43642 Bayswater
pi_45742785
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:31 schreef Dion het volgende:

[..]

Ja, in dat geval zou Karel de mol zijn, lijkt me niet de bedoeling van het spelletje.
Ik denk ook wel dat de kandidaten in dat geval zouden tegensputteren hoor!
Ja, daar heb je gelijk aan bovendien gebruikte hij inderdaad het eenmaal, andermaal als sein dat er niet meer geboden werd. Heb even een theorietje dat het Renate moet zijn, de mol wint namelijk altijd niets met deze veiling aangezien dat degene is die als laatste biedt om het bedrag dat weggenomen wordt hoger te krijgen. De enelaatste gaat er met de prijs vandoor. Alex heeft die ene joker te pakken gekregen, wat er opduidt dat als hij de mol zou zijn gestopt is met geld weg te nemen uit de pot. Renate dus
Life lies a slow suicide
pi_45749818
Even om de jokers op een rijtje te zetten:

Nadja, heeft er 5 plus een vrijstelling
Eva, heeft er 3
Renate, heeft er nog 1of 2 van de vorige keer
Alex heeft er 1
Inge heeft er 0
Paul heeft er 0
Dick heeft er 0

Klopt het zo, zo nee kan iemand het aanvullen? Dan zouden de laatste 3 meer kans maken om er uit te gaan. Vorig jaar heeft Milouska wel veel jokers uit het spel gehaald. Dus het is de vraag of de mol juist wel of juist geen jokers heeft.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_45750474
Hoe kom je erbij dat Inge er 0 heeft?
Volgens mij hebben we haar haar jokers uit aflevering 1 (t filmpjes-spel) nog niet zien inzetten..
  zondag 28 januari 2007 @ 10:49:51 #77
639 Dion
De beuker
pi_45750654
Waarom heeft Nadja eigenlijk die 5 jokers gekregen?

In de uitzending was duidelijk te zien dat zowel Nadja als Eva en Alex hebben geboden op 6700 euro.
Misschien was zij de eerste die haar hand opstak, dat is niet te achterhalen door de montage.

Misschien was het teveel opgevallen als Eva de hotelkamer en 8 jokers had gewonnen...
Kapot is leuker
  zondag 28 januari 2007 @ 11:05:01 #78
43642 Bayswater
pi_45750867
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:49 schreef Dion het volgende:
Waarom heeft Nadja eigenlijk die 5 jokers gekregen?

In de uitzending was duidelijk te zien dat zowel Nadja als Eva en Alex hebben geboden op 6700 euro.
Misschien was zij de eerste die haar hand opstak, dat is niet te achterhalen door de montage.

Misschien was het teveel opgevallen als Eva de hotelkamer en 8 jokers had gewonnen...
Nadja bood zelfs een keer twee keer achterelkaar, of een montagefoutje of ze begreep het niet, wat ik me ook wel voor kan stellen want ze doet wel vaker stompzinnige uitspraken.

Wat jij stelt hebben ze inderdaad maar weggemoffeld. Komt natuurlijk als je elkaar niet kan zien vaker voor dat er meerdere handen de lucht ingingen. Mensen kunnen zo prijzen hebben misgelopen waar ze zelf vanaf weten, je weet immers dat je het enelaatste bod hebt. Leuk spel, maar denk dat ze tegen organisatorische probleempjes zijn aangelopen die we niet op tv hebben gezien.

Het lachje van Renate als ze 2550 biedt spreekt trouwens ook nog boekdelen
Life lies a slow suicide
  zondag 28 januari 2007 @ 11:11:56 #79
59118 digispeed
gegarandeerd succes
pi_45750976
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:33 schreef Mvnl het volgende:
Volgens mij hebben we haar haar jokers uit aflevering 1 (t filmpjes-spel) nog niet zien inzetten..
klopt inge heeft nog 2 jokers, en die zet ze maar niet in, wat zeker vreemd is !
zeker in het begin gebruikt iedereen ze het meest omdat men haast nog geen info heeft, maar wellicht weet Inge alles al
De wereld is wat iemand eigenlijk wil zien
  zondag 28 januari 2007 @ 11:36:10 #80
639 Dion
De beuker
pi_45751444
quote:
Op zondag 28 januari 2007 11:11 schreef digispeed het volgende:

[..]

klopt inge heeft nog 2 jokers, en die zet ze maar niet in, wat zeker vreemd is !
zeker in het begin gebruikt iedereen ze het meest omdat men haast nog geen info heeft, maar wellicht weet Inge alles al
Ik vermoed dat Inge haar 2 jokers in afl 2 al heeft ingezet...
In de aflevering zie je inderdaad niet dat ze haar jokers gebruikt. Je ziet haar echter ook niet van de tafel weglopen dus je kan ook niet met zekerheid zeggen dat ze haar jokers bewaard heeft.
Het lijkt me echter zo sterk dat iemand al 3 afleveringen met 2 jokers op zak loopt, dat ik dat gewoon niet geloof.
Kapot is leuker
pi_45751639
Ik denk dat de mol ze juist zo snel mogelijk opmaakt.

1 om natuurlijk niet op te vallen
2 Zodat ze niet gejat worden
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zondag 28 januari 2007 @ 11:56:15 #82
71384 Urnie
.... is een zij
pi_45751864
Mijn mol is eruit! Ik ga nu voor Renate, met Eva als 2e en Inge als 3e optie. De theorie van de blauwe blousjes van Karel laat ik nu maar varen. Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze de hint van vorig jaar (roze blousjes) nu weer hanteren als hint.
Dat Paul de mol zou zijn, daar geloof ik niet in, mede door het risico dat hij niet terug in het spel zou kunnen komen bij de veiling. Dick zie ik ook niet echt als mol.
Nadja mag er wat mij betreft wel uit, maar met die 5 jokers zal dat nog wel even duren.
En van Alex weet ik niet zo goed wat ik moet denken......
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_45752631
quote:
Op zondag 28 januari 2007 10:33 schreef Mvnl het volgende:
Dat wist ik niet meer, of ze er wel of niet had, vandaar ook mij vraag om het aan te vullen.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 28 januari 2007 @ 13:01:12 #84
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_45753469
[quote]
Aflevering 4, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Vierde dagboek-bijdrage van de Mol

Er is in ieder geval één iemand gelukkig vandaag! Of twee, dat ligt eraan wie jij denkt dat ik ben.
Maar vijf jokers en een vrijstelling bemachtigen is een hele prestatie. En de pot is dus helemaal leeg! Prachtig! Daar word ik dus echt blij van. Ik had er stiekem wel een beetje rekening mee gehouden en was er vrijwel zeker van dat een flinke hap geld zou verdwijnen, maar zoveel!
Als het om persoonlijke belangen gaat, is alles geoorloofd, zo blijkt maar weer. Zelfs als daarmee een extra kandidaat in het spel gehaald wordt. Maar ook daar had ik rekening mee gehouden.
Ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren met de molboekjes. Hoe persoonlijk zijn ze en is er daadwerkelijk nuttige informatie in te vinden?
Al met al was dit een enerverende aflevering voor mij. Het liep weer op rolletjes.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_45753528
Come on, zo kan je overal wel een link zien .
pi_45753585
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:12 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Dick heeft tot nu toe alles voor de pot gedaan om zich uit de picture te spelen. Hij wist toch dat die veiling zou komen.
Idd, daar zat ik ook aan te denken
  zondag 28 januari 2007 @ 13:07:21 #87
639 Dion
De beuker
pi_45753647
Sorry, maar ik zie niets over Darwin in je quote.
En wat zou je achter I love N Y zoeken dan?

Leg eens uit wat je bedoelt en wat het dagboek deel4 hier mee te maken heeft?
Kapot is leuker
  zondag 28 januari 2007 @ 13:08:53 #88
128056 MrManiak
pi_45753689
Lees eerst even deze post terug

Gisteren had ze een shirt aan met I Love NY...

@Dion; Ja, ik kreeg de post niet helemaal goed over naar dit topic...
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 28 januari 2007 @ 13:15:38 #89
128056 MrManiak
pi_45753882
Trouwens,

Renate kreeg 100 euro in Thaise valuta (Baht) toch? 100 euro = 4300 Baht. Maar ze telde toch tot de 5000?
Mijn (inte)r(e)views!
  zondag 28 januari 2007 @ 13:26:54 #90
639 Dion
De beuker
pi_45754260
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:15 schreef MrManiak het volgende:
Trouwens,

Renate kreeg 100 euro in Thaise valuta (Baht) toch? 100 euro = 4300 Baht. Maar ze telde toch tot de 5000?
De serie is van de zomer opgenomen, toen was er een andere wisselkoers...
Ik ben een paar keer in Thailand geweest en toen rekende ik ook (voor het gemak) 1 Euro = 50 Baht
Kapot is leuker
pi_45754360
Renate en Nadja lijken me eigenlijk te dom om de mol te zijn
  zondag 28 januari 2007 @ 13:50:09 #92
43642 Bayswater
pi_45754956
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:29 schreef Ayaxola het volgende:
Renate en Nadja lijken me eigenlijk te dom om de mol te zijn
Er lopen ook domme mollen rond op deze planeet. Renate schat ik echter niet zo dom in.
Life lies a slow suicide
  zondag 28 januari 2007 @ 16:42:50 #93
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45761552
Deze heb ik hier nog niet gezien.

Bron
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zondag 28 januari 2007 @ 16:57:11 #94
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_45762134
Ik ga nu volledig voor Renate. Vraag me trouwens af hoelang van tevoren al bekend was dat de veiling zou plaatsvinden, en wanneer de Mol dat wist. Dat zou namelijk kunnen betekenen dat de eerste afleveringen helemaal niks uitmaakten (en de Mol niets hoefde te saboteren), omdat de pot toch wel leeg ging. Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
pi_45762216
Ik heb het idee dat de mol van tevoren al wist dat de veiling er kwam. De muzikale aanwijzingen die lijken daar ook op te wijzen. Bijna alle aanwijzingen tot nu toe gaan over veranderingen. Ik denk dan ook dat de Mol pas nu echt toe gaat slaan. Daarom gok ik nog steeds op Dick.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:00:31 #96
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45762287
quote:
Op zondag 28 januari 2007 16:58 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb het idee dat de mol van tevoren al wist dat de veiling er kwam.
De mol weet altijd wat er komen gaat.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:02:26 #97
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45762363
De mol wist zonder twijfel van de veiling. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij of zij daardoor minder molacties zou uitvoeren omdat het geld 'toch wel weer uit de pot gespeeld zou worden'. Dan voldoe je weliswaar aan je taak - zo min mogelijk geld in de pot - maar dan speel je het spel niet echt leuk mee.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:12:06 #98
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_45762695
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:02 schreef broer het volgende:
De mol wist zonder twijfel van de veiling. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij of zij daardoor minder molacties zou uitvoeren omdat het geld 'toch wel weer uit de pot gespeeld zou worden'. Dan voldoe je weliswaar aan je taak - zo min mogelijk geld in de pot - maar dan speel je het spel niet echt leuk mee.
Je doet 't als mol ook goed als je niets doet als je merkt dat een opdracht sowieso naar de kloten gaat. Je kunt je energie beter sparen voor andere sabotageacties
Daarom kan Dick Jol nog steeds de mol zijn, terwijl hij een goede beurt maakt met zijn 'ik-bied-helemaal-nergens-op'.
  zondag 28 januari 2007 @ 17:23:11 #99
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45763144
Kortom: iedereen kan door die ***veiling de mol zijn.
pi_45763161
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kortom: iedereen kan door die ***veiling de mol zijn.
Dat maakt het weer leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')