abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:35:31 #1
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_45685206
Er is gisteren iemand in mijn naaste kennissen kring overleden aan een hartstilstand. Nu ben ik uitgenodigd voor de begravenis maandag en ben ook van plan heen te gaan. Ik heb (gelukkig) nog nooit een begravenis of crematie meegemaakt. Nu heb ik ook niet echt iets om aan te trekken voor de gelegenheid. Nu heb ik gehoord dat het nogal formeer word en iedereen in pak gaat. Ik was al een tijd van plan om een kostuum te kopen. Maar nu mijn vraag. Hoe zorg ik dat ik niet uit de toon val daar? Moet ik echt een wit overhemd aandoen met een zwarte stropdas of kan het wel wat minder streng zoals een roze overhemd met een roze stropdas oid. Of moet het overhemd nou juist ook zwart zijn? Echt formeer gezien dan he. Ik ben niet zo maar de famillie van de kennis dus wel.

Ik hoop overigens dat ik hier in het goede sub-forum zit. Zo niet schop em maar ergens heen ik vind hem wel weer in My Active Topics.

Bvd
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:38:24 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45685248
Spendex.
Zoniet, dan zwart.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_45685271
Allereerst gecondoleerd, en gewoon zwart pak, wit overhemd en donkere stropdas .
pi_45685284
Wit overhemd zwarte das. Een begrafenis is niet zie en gezien worden.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_45685290
Roze is wel fout, maar (donker)blauwe of -groene das bij een niet te wit (creme oid) overhemd onder een donker pak (niet blauw maar zwart/antraciet/whatever zonder krijtstreep) kan best.
Voordeel: met een ander overhemd of een andere das kan het pak ook nog een keer tijdens een bruiloft oid gebruikt worden.

En begrafenis is echt met een 'f'.
pi_45685318
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Allereerst gecondoleerd, en gewoon zwart pak, wit overhemd en donkere stropdas .
Wil je dat TS wordt aangezien voor de ober/broodjesaangever? Zwart/wit is voor de horeca. Zelfs het gepeupel loopt er beter bij, ook met een begrafenis.
Liever lichtzwart op zwart, dan wit op zwart. Alleen een vlinderdas is fouter...
pi_45685345
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:44 schreef Arjan het volgende:
Wil je dat TS wordt aangezien voor de ober/broodjesaangever?
Liever dat dan een carnavalsganger .
pi_45685347
Als eerste, gecondoleerd. Als antwoord op je vraag; draag iets waar je je lekker in voelt, het maakt echt absoluut niks uit wat je aan hebt zolang je niet met extreme afbeeldingen (skulls, vampieren, etc) of grove teksten rondloopt. Als je daar in een pak rondloopt en je voelt je daardoor niet op je gemak dan zul je daar meer last van hebben dan de vraag of je wel het juiste aan hebt. Vooral als je nog nooit een pak gedragen hebt kan dat erg irritant zijn. Een spijkerbroek met een gewone trui of een hemd is echt absoluut niet erg, en de mensen die daar zijn zullen gegarandeerd andere dingen aan het hoofd hebben dan de kleding die jij draagt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 01:50:15 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45685388
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:46 schreef Never-Break het volgende:
Als eerste, gecondoleerd. Als antwoord op je vraag; draag iets waar je je lekker in voelt, het maakt echt absoluut niks uit wat je aan hebt zolang je niet met extreme afbeeldingen (skulls, vampieren, etc) of grove teksten rondloopt. Als je daar in een pak rondloopt en je voelt je daardoor niet op je gemak dan zul je daar meer last van hebben dan de vraag of je wel het juiste aan hebt. Vooral als je nog nooit een pak gedragen hebt kan dat erg irritant zijn. Een spijkerbroek met een gewone trui of een hemd is echt absoluut niet erg, en de mensen die daar zijn zullen gegarandeerd andere dingen aan het hoofd hebben dan de kleding die jij draagt.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Trek wat jij zelf gepast vindt aan en maak je er verder geen zorgen over.
Belangrijker voor de nabestaanden is dat je er überhaupt bent.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45685422
Ik heb alleen de begrafenissen van mijn oma's en opa's meegemaakt maar ik zou gewoon kleding aantrekken die je normaliter ook aan hebt. Natuurlijk kan je beter kiezen voor de wat gedemptere kleuren maar met een broek, trui en overhemd ofzo loop je er echt niet ongepast bij vind ik.
pi_45685437
Sorry heur, maar ik zou me doodschamen als iemand op mijn begrafenis in een slobbertrui en zijn jeans komt aankakken!
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
pi_45685448
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:54 schreef Blivox het volgende:
Sorry heur, maar ik zou me doodschamen als iemand op mijn begrafenis in een slobbertrui en zijn jeans komt aankakken!
Waar heb ik het over niet netjes gekleed zijn? Alles beter dan die gruwelijk sjonnies die nooit een pak dragen maar het ten tijden van een begrafenis wel doen. Die lui weten gewoon niet hoe je een pak moet dragen.
pi_45685481
Trui is slobberig
Pullover is netjes
pi_45685527
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:59 schreef Blivox het volgende:
Trui is slobberig
Pullover is netjes
Gewoon zoiets:

En dan gewoon netjes het overhemd (misschien een wat donkerder kleur) in je broek. Dat kan prima hoor vind ik.
pi_45685539
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gewoon zoiets:

[afbeelding]
En dan gewoon netjes het overhemd (misschien een wat donkerder kleur) in je broek. Dat kan prima hoor vind ik.
Absoluut netjes dit, foto's zeggen een stuk meer dan woorden. Iemand die zo gekleed is kan absoluut geen kwaad.

Bij mij komt het woord trui en spijkerbroek over als dit, dus vandaar mijn afkeer van die woordencombo :

pi_45685553
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:06 schreef Blivox het volgende:
Bij mij komt het woord trui en spijkerbroek over als dit, dus vandaar mijn afkeer van die woordencombo :

[afbeelding]
Ja dan zou ik me ook omdraaien in de kist.
pi_45685556
Goed, mijn woordkeuze was misschien niet de beste. Met spijkerbroek en trui bedoelde ik meer een nette spijkerbroek en een longsleeve zonder al te veel fritsels en franjes.
pi_45685561
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:09 schreef Never-Break het volgende:
Goed, mijn woordkeuze was misschien niet de beste. Met spijkerbroek en trui bedoelde ik meer een nette spijkerbroek en een longsleeve zonder al te veel fritsels en franjes.
No problem at all! Als je zulke kleding normaal gesproken ook wel draagt, en het er natuurlijk uitziet zonder dat je enorm opvalt in je orange longsleeve met gebleekte blauwe spijkerbroek kan het er heel goed mee door.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:13:41 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45685591
Je kan ook gaan zoals je geboren bent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45685596
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:13 schreef Ringo het volgende:
Ben je de afgelopen dagen wel eens buiten geweest?
pi_45685746
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:13 schreef Ringo het volgende:
Ik vind dit niet erg gepast
pi_45685758
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:35 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik vind dit niet erg gepast
Komop een beetje humor in het leven is soms ook wel fijn. Moet je eens doen joh, knap je van op.
pi_45685785
We leven in de 21e eeuw dus je moet zelf kunnen uitmaken wat je aantrekt. Je moet gewoon zorgen dat je netjes gekleed bent. Je aanwezigheid geeft aan dat je om die persoon hebt gegeven dus niemand zal je iets verwijten.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:44:15 #24
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_45685789
quote:
Schamen als je dood ben, jij bent echt verloren.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:45:00 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45685792
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:44 schreef Cyan het volgende:
We leven in de 21e eeuw dus je moet zelf kunnen uitmaken wat je aantrekt. Je moet gewoon zorgen dat je netjes gekleed bent. Je aanwezigheid geeft aan dat je om die persoon hebt gegeven dus niemand zal je iets verwijten.
Gamma!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45685804
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:44 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Schamen als je dood ben, jij bent echt verloren.
Nee, ik ben heel erg gefocust op kwaliteit.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 02:49:35 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_45685808
Mijn pa kwam uit een gelovig dorp. Daar gaat iedereen in het zwart. Maar over het algemeen trekken mensen toch wel donkere kleren aan. Ik respecteer dat, dat is van vroeger nog zo. Gewoon uit respect voor anderen. Maar ik vond het ook mooi dat een neefje op de codeleance-avond in een metallica shirtje kwam condoleren.

Trek idd aan waar je je lekker in voelt. Maar maak van het roze donkerblauw.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:52:25 #28
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45685828
quote:
En als je nou iemand kent die in zijn dagelijks leven alleen gescheurde spijkerbroeken, slobbertruien en legerkisten draagt? Zou je zo iemand graag netjes op je begrafenis zien, of toch liever als zichzelf?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:52:31 #29
117776 OFfSprngr
pi_45685829
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:48 schreef Blivox het volgende:

[..]

Nee, ik ben heel erg gefocust op kwaliteit.
En ik op perfectie, maar dat is niet te berijken dus af en toe zal je je moeten aan passen, en kom zeg, zie je nou wel wat je zelf tikt?, je schamen TERWIJL je dood bent, wat kan het jou nou eene ruk schelen hoe iemand naar je begravenis komt, tis toch niet alsof je er iets van merkt.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_45685831
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:52 schreef broer het volgende:

[..]

En als je nou iemand kent die in zijn dagelijks leven alleen gescheurde spijkerbroeken, slobbertruien en legerkisten draagt? Zou je zo iemand graag netjes op je begrafenis zien, of toch liever als zichzelf?
Zulke mensen vind ik aanstellers. Die hoeven niet te komen.
pi_45685832
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:52 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En ik op perfectie, maar dat is niet te berijken bereiken ( perfecter dan het net was ) dus af en toe zal je je moeten aan passen, en kom zeg, zie je nou wel wat je zelf tikt?, je schamen TERWIJL je dood bent, wat kan het jou nou eene ruk schelen hoe iemand naar je begravenis komt, tis toch niet alsof je er iets van merkt.
Zelfs na mijn dood wil ik niet voor lul staan omdat er een of andere lulhannes met een bolle buik in zijn wollen trui naast mijn graf staat.
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 januari 2007 @ 02:54:24 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_45685837
quote:

[..]

Zichzelf natuurlijk. Maar doe dan een zwarte slobbertrui aan. Niet een gele met een zwarte smilie.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:54:54 #33
117776 OFfSprngr
pi_45685839
quote:

[..]

Oh God nee, mensen moeten vooral zichzelf niet zijn, het liefst nooit niet, ze zullen allemaal een pak aan moeten trek, allemaal uniformen met de zelfde kleur, het zelfde haar en men mag totaal niet afwijken van deze standaard, want dan zou er iets van persoonlijkheid of emotie door "de standaard" heen kruipen EN DAN ZIJN WE ALLEMAAL VERLOREN!! AAAAH, WE'RE ALL GOING TO DIIIIIIIEEEEE!
.
.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:56:46 #34
117776 OFfSprngr
pi_45685845
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:53 schreef Blivox het volgende:

[..]

Zelfs na mijn dood wil ik niet voor lul staan omdat er een of andere lulhannes met een bolle buik in zijn wollen trui naast mijn graf staat.
Misschien moet je dan beginnen van het elimeren van "lulhannessen" in je directe omgeving, misschien de horige vermijden, de proleten sociaal elimineren.
.
.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:56:57 #35
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45685847
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:52 schreef Blivox het volgende:
Zulke mensen vind ik aanstellers. Die hoeven niet te komen.

Ik gok dat je eenzaam sterft. Of hoogstens in de aanwezigheid van mensen die nog iets aan je kunnen verdienen.
pi_45685854
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:54 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Oh God nee, mensen moeten vooral zichzelf niet zijn, het liefst nooit niet, ze zullen allemaal een pak aan moeten trek, allemaal uniformen met de zelfde kleur, het zelfde haar en men mag totaal niet afwijken van deze standaard, want dan zou er iets van persoonlijkheid of emotie door "de standaard" heen kruipen EN DAN ZIJN WE ALLEMAAL VERLOREN!! AAAAH, WE'RE ALL GOING TO DIIIIIIIEEEEE!
Dat een pak je goed staat betekent nog niet dat je geen emoties of karaktertrekken mag vertonen hoor. Of wel soms? Oei, goed punt. Nu ga ik toch twijfelen aan mijzelf, misschien moet ik maar mijn haar verven, of beter nog, verven én knippen!

Sorry, maar een pak aantrekken op een begravenis getuigt van respect voor de overledene. Een begraafplaats is pertinent niet de juiste plek om je eigen rebelse levensovertuiging aan te houden. Conformeren aan de maatschappij luid het devies in zulke situaties.
pi_45685857
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:56 schreef broer het volgende:

[..]

Ik gok dat je eenzaam sterft. Of hoogstens in de aanwezigheid van mensen die nog iets aan je kunnen verdienen.
Kwaliteit boven kwantiteit.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:58:49 #38
117776 OFfSprngr
pi_45685858
Of om post-mortum nog zn kist leeg te roven van alle waardevolle items.
.
.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 02:59:49 #39
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45685861
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:58 schreef Blivox het volgende:
Sorry, maar een pak aantrekken op een begravenis getuigt van respect voor de overledene. Een begraafplaats is pertinent niet de juiste plek om je eigen rebelse levensovertuiging aan te houden. Conformeren aan de maatschappij luid het devies in zulke situaties.
Aanwezig zijn getuigt van respect voor de overledene.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:00:44 #40
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45685863
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:58 schreef Blivox het volgende:
Kwaliteit boven kwantiteit.
Ik ben zo bang dat je het écht meent.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:01:24 #41
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45685867
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 01:46 schreef Never-Break het volgende:
Onzin. Het is iemand in zijn kennissenkring, dus hij moet vooral geen aandacht trekken van de naaste familie, en dat doe je wel als iedereen in pak is behalve jij.

Gewoon zwart jasje op donker overhemd is genoeg. Géén wit, geen pastel, geen felle kleuren. Geen das.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:01:52 #42
117776 OFfSprngr
pi_45685869
Enige wat ik wil is dat ze me op een pellet gooien met wat brandstof aansteken en me de zee in douwen, dat lijkt me mooi, een viking funeral.
.
.
pi_45685874
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 02:59 schreef broer het volgende:

[..]

Aanwezig zijn getuigt van respect voor de overledene.
Nee, dat getuigt van gratis koffie of thee willen drinken. En ja, dit meen ik allemaal volkomen 100% echt waar zonder te liegen, kristalhelder.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:03:04 #44
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45685880
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 03:01 schreef OFfSprngr het volgende:
Enige wat ik wil is dat ze me op een pellet gooien met wat brandstof aansteken en me de zee in douwen, dat lijkt me mooi, een viking funeral.
Als je nog iemand nodig hebt om het te doen, ik ben je man/vrouw/onzijdig!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:05:21 #46
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45685884
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 03:02 schreef Blivox het volgende:
Nee, dat getuigt van gratis koffie of thee willen drinken. En ja, dit meen ik allemaal volkomen 100% echt waar zonder te liegen, kristalhelder.
Dan hoop ik dat je alleen nog maar vrienden maakt die net zo oppervlakkig zijn als jij. Stel je voor: er zou er eens eentje in slobbertrui naar jouw begrafenis komen. Of nog erger: er zou eens iemand kleding moeten dragen die hij haat, alleen omdat jij meer waarde hecht aan uiterlijk vertoon dan aan intentie.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:06:15 #47
117776 OFfSprngr
pi_45685888
Mja, maar jij komt in pak, dat vind ik getuigen van respectloosheid voor mijn wensen.
.
.
pi_45685892
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 03:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Mja, maar jij komt in pak, dat vind ik getuigen van respectloosheid voor mijn wensen.
Conform de normen! Dus als dat in jouw vriendengroep een kale kop met kisten is (die ik nog heb staan) kom ik snel genoeg ongewassen eraan. Kijk, vind je dat niet flexibel van me? Alles is met de beste bedoelingen hoor!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:07:57 #49
117776 OFfSprngr
pi_45685895
Overigens wordt er geen koffie of thee geschonken op mijn viking funeral, er worden gewoon een hoop kratten Palm gehaald en zuipen maar!

"Don't go there to mourn, BUT TO CELIBRATE!"
.
.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 03:08:12 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45685896
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 03:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Dit topic gaat niet over jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')