quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Deze vond ik eigenlijk nog realistischer..
SketchUp:
[afbeelding]
Podium:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:08 schreef Kriebbel het volgende:
het gaat om deze afbeelding:
Weet dat je zulke modellen kunt maken met bijvoorbeeld Sketchup.
Alleen is in Sketchup het renderen vaak een probleem.
Ik vraag me af met welke programma('s) ze dit plaatje gemaakt hebben. Het is niet echt foto realistisch gerenderd, eerder wat 'speels' maar waarmee of hoe?![]()
Wow, mooi plaatjequote:
Ik heb de oplossing ergens in dit topic gepost. Je moet opletten bij de installatie van de plugin.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef Egg het volgende:
Moet je de sketchUp pro versie hebben om gebruik te maken van de plugin? ik gebruik de gratis versie maar ik kan de knop 'plugins' nergens vinden...
Nee hoor, voor Podium niet iig. Let alleen ff goed op waar je het bestand installeert. Staat inderdaad ergens al eerder vermeldt in het topic.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Egg het volgende:
Hieronder zie je een huis waar ik mee bezig ben.. Ik ben zeer benieuwd hoe hij er uit komt te zien met de plugin...
[afbeelding]
Edit:
Hmmz, na het topic goed doorgelezen te hebben heb je de pro versie nodig voor de plugin...(of zie ik dit verkeerd?)
Ik heb net een nieuw project bedacht en ik ga er dit weekend zeker nog aan werken. Het is de bedoeling om mbv. animaties (scenes), componenten en layers beweging te 'programmeren.' Ik zat te denken aan een grijparm of iets dergelijks. Als ik wat heb, dump ik het hier welquote:Op donderdag 5 april 2007 14:10 schreef Egg het volgende:
Is er ineens helemaal niemand meer bezig met tekenen?jammer...
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:56 schreef Devolution het volgende:
Ik ben bezig met een auto maar het wilniet echt lukken
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:46 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijk![]()
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezigquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:54 schreef Devolution het volgende:
[..]
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeldquote:
Zo way cool!quote:Op maandag 9 april 2007 13:02 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeldMaar ik heb wel wat anders gevonden. Iemand heeft een physics-engine speciaal voor SketchUp gemaakt
![]()
Het heet SketchyPhysics en is via dit forum te downloaden:
http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029
Met SketchyPhysics kun je componenten zodanig instellen dat ze min of meer natuurgetrouw bewegen. Dus natuurwetten zoals zwaartekracht zijn geprogrameerdAls je een bepaald object bijvoorbeeld in de lucht plaats, en je speelt de animatie af, dan zal dat object vallen.
FILMPJE!!
Hier nog een screenshot toen ik een zelfgemaakte animatie pauzeerde:
[afbeelding]
Nog een filmpje
Ik snap helaas niet hoe diegene dit voor elkaar heeft gekregenBij mij lukt het tot nu toe eigenlijk alleen maar om dingen in te laten storten of te laten vallen
![]()
Jammer dat er blijkbaar niet zoveel belangstelling meer is voor SketchUpIk hoop dat dit een aantal mensen wat motivatie geeft. Je kunt namelijk complete Domino projecten in elkaar zetten dat nog fatsoenlijk werkt ook.
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |