abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47343726
Deze vond ik eigenlijk nog realistischer..

SketchUp:

Podium:
  maandag 19 maart 2007 @ 04:22:23 #202
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_47423428
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 17:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Deze vond ik eigenlijk nog realistischer..

SketchUp:
[afbeelding]
Podium:
[afbeelding]
die is echt mooi
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_47427807
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:08 schreef Kriebbel het volgende:
het gaat om deze afbeelding:

Weet dat je zulke modellen kunt maken met bijvoorbeeld Sketchup.
Alleen is in Sketchup het renderen vaak een probleem.

Ik vraag me af met welke programma('s) ze dit plaatje gemaakt hebben. Het is niet echt foto realistisch gerenderd, eerder wat 'speels' maar waarmee of hoe?
Trots van het Noorden!
pi_47450848
Moet je de sketchUp pro versie hebben om gebruik te maken van de plugin? ik gebruik de gratis versie maar ik kan de knop 'plugins' nergens vinden...
  maandag 19 maart 2007 @ 21:13:40 #205
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_47451033
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:01 schreef Kriebbel het volgende:

[..]
Wow, mooi plaatje
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_47451415
Hieronder zie je een huis waar ik mee bezig ben.. Ik ben zeer benieuwd hoe hij er uit komt te zien met de plugin...

Edit:
Hmmz, na het topic goed doorgelezen te hebben heb je de pro versie nodig voor de plugin... (of zie ik dit verkeerd?)

[ Bericht 35% gewijzigd door Egg op 19-03-2007 22:12:59 ]
  maandag 19 maart 2007 @ 22:22:42 #207
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_47454404
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef Egg het volgende:
Moet je de sketchUp pro versie hebben om gebruik te maken van de plugin? ik gebruik de gratis versie maar ik kan de knop 'plugins' nergens vinden...
Ik heb de oplossing ergens in dit topic gepost. Je moet opletten bij de installatie van de plugin.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_47455565
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Egg het volgende:
Hieronder zie je een huis waar ik mee bezig ben.. Ik ben zeer benieuwd hoe hij er uit komt te zien met de plugin...

[afbeelding]

Edit:
Hmmz, na het topic goed doorgelezen te hebben heb je de pro versie nodig voor de plugin... (of zie ik dit verkeerd?)
Nee hoor, voor Podium niet iig. Let alleen ff goed op waar je het bestand installeert. Staat inderdaad ergens al eerder vermeldt in het topic.

Mooi gedetailleerd huis trouwens
  maandag 19 maart 2007 @ 22:53:55 #209
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_47455800
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:13 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

Wow, mooi plaatje
Hoi Japy
pi_47457027
ahum, stom van me... Ik heb hem nu geinstalleerd maar hij werkt nog steeds niet helemaal zoals hij zou moeten werken, elke keer als ik in sketchup op plugins druk vraagt hij om een update, ik heb het al meerdere keren geinstalleerd, dit hielp ook niet...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 00:08:34 #211
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_47458362
Dan heb je geloof ik van de verkeerde website gedownload. Maar pin me er niet op vast (had zoiets dacht ik gelezen in dit topic )
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_47458557
Ik gebruik Scetchup 5 Pro (met dank aan een oudere versie van scetchup die ooit gebruikt werd in het bedrijf waar ik werkte.. Toen dat failliet ging heb ik alle software meegenomen
Registratie werkt ook met 5Pro dus kan lekker spelen

Ik gebruik het om 'platte' 3D-objecten te maken waarna ik deze exporteer als .ojb bestanden welke weer ingelezen worden in het briljante (maar lastige) programma pepakura Designer (in mijn geval versie 2.1.2) om er printbare knip-en-plak-je-eigen-3D-gevalletje van te maken (zie onderstaande). Leuk om bijvoorbeeld met kinderen eenvoudige papierwerkjes te maken!

Verder ben ik af en toe bezig met mijn woning - of tenminste, met hoe dat er in de toekomst uit gaat zien

Dit krijg je dus met pepakura:

ons stulpje

[ Bericht 1% gewijzigd door SadKingBilly op 20-03-2007 00:36:30 ]
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_47477767
Hier wat creaties van mij:

Een redelijk simpele tafel met een kaars erop.

Mijn bureaulampje: (is gedetailleerder dan hier te zien)

En hier, zonder Podium, huis met mogelijk serre:

Ik ben nu alleen een beetje inspiratieloos, weet niet wat ik nu zal gaan bouwen..
pi_47479814
Bah.. ik krijg het maar niet voor mekaar om podium op de juiste manier te installeren ...
Hieronder een paar afbeeldingen van mijn projectje:

Dit gebouw wordt overigens echt gebouwd..
Binnenkort ga ik beginnen met het uittekenen van een (bestaande villa). Eerst inmeten, in Acad verwerken en daarna een 3d bewerking maken
Zodra ik ben begonnen met de villa zal ik af en toe wat plaatjes plaatsen van de vorderingen

[ Bericht 26% gewijzigd door Egg op 20-03-2007 18:05:06 ]
pi_48041705
Is er ineens helemaal niemand meer bezig met tekenen? jammer...
  donderdag 5 april 2007 @ 14:16:09 #216
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_48041974
Jahwel, maar werk niet met podium en sketchup..

K teken en render alles in ArchiCAD
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_48042765
Ben je veel meer tijd kwijt met het tekenen in ArchiCAD? Ik heb de komende tijd best veel tijd over en ik wil het best wel leren tekenen met Archi. Ik kan overigens goed overweg met programma's als AutoCAD..

Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien van een tekening waar je de afgelopen tijd mee bezig bent geweest?
pi_48049701
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:10 schreef Egg het volgende:
Is er ineens helemaal niemand meer bezig met tekenen? jammer...
Ik heb net een nieuw project bedacht en ik ga er dit weekend zeker nog aan werken. Het is de bedoeling om mbv. animaties (scenes), componenten en layers beweging te 'programmeren.' Ik zat te denken aan een grijparm of iets dergelijks. Als ik wat heb, dump ik het hier wel
pi_48069352
Graag, ik ben zeer benieuwd!
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:56:52 #220
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_48078731
Ik ben bezig met een auto maar het wilniet echt lukken
pi_48080218
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:56 schreef Devolution het volgende:
Ik ben bezig met een auto maar het wilniet echt lukken
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijk
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:54:55 #222
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_48099607
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:46 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijk
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?
pi_48126012
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:54 schreef Devolution het volgende:

[..]

En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezig
pi_48142867
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:13 schreef Egg het volgende:
Graag, ik ben zeer benieuwd!
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeld Maar ik heb wel wat anders gevonden. Iemand heeft een physics-engine speciaal voor SketchUp gemaakt Het heet SketchyPhysics en is via dit forum te downloaden:

http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029

Met SketchyPhysics kun je componenten zodanig instellen dat ze min of meer natuurgetrouw bewegen. Dus natuurwetten zoals zwaartekracht zijn geprogrameerd Als je een bepaald object bijvoorbeeld in de lucht plaats, en je speelt de animatie af, dan zal dat object vallen.

FILMPJE!!

Hier nog een screenshot toen ik een zelfgemaakte animatie pauzeerde:

Nog een filmpje
Ik snap helaas niet hoe diegene dit voor elkaar heeft gekregen Bij mij lukt het tot nu toe eigenlijk alleen maar om dingen in te laten storten of te laten vallen

Jammer dat er blijkbaar niet zoveel belangstelling meer is voor SketchUp Ik hoop dat dit een aantal mensen wat motivatie geeft. Je kunt namelijk complete Domino projecten in elkaar zetten dat nog fatsoenlijk werkt ook.

pi_48163375
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:02 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeld Maar ik heb wel wat anders gevonden. Iemand heeft een physics-engine speciaal voor SketchUp gemaakt Het heet SketchyPhysics en is via dit forum te downloaden:

http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029

Met SketchyPhysics kun je componenten zodanig instellen dat ze min of meer natuurgetrouw bewegen. Dus natuurwetten zoals zwaartekracht zijn geprogrameerd Als je een bepaald object bijvoorbeeld in de lucht plaats, en je speelt de animatie af, dan zal dat object vallen.

FILMPJE!!

Hier nog een screenshot toen ik een zelfgemaakte animatie pauzeerde:
[afbeelding]

Nog een filmpje
Ik snap helaas niet hoe diegene dit voor elkaar heeft gekregen Bij mij lukt het tot nu toe eigenlijk alleen maar om dingen in te laten storten of te laten vallen

Jammer dat er blijkbaar niet zoveel belangstelling meer is voor SketchUp Ik hoop dat dit een aantal mensen wat motivatie geeft. Je kunt namelijk complete Domino projecten in elkaar zetten dat nog fatsoenlijk werkt ook.

[afbeelding]
Zo way cool!
Werkt dit script ook in de gratis versie van SU6?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')