Ik heb ook weg gezapt toen ze schreeuwend binnenkwam bij die kapster.quote:
Misschien moeten ze dat punt ff aankaarten bij spraaklesquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:42 schreef scanman01 het volgende:
Je seurt wel
Je seurt wel
Je seurt wel
Je seurt wel
Precies!!!!!!quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dat punt ff aankaarten bij spraakles![]()
Veel zeggen, zodat het iets lijkt, maar niet zoals Natasiaaaaaaaaa alles letterlijk herhalen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:02 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij is dat Amsterdams: een beetje verhullend praten, om het interessanter en minder banaal te laten klinken. Om een diepere laag te suggereren.
Amsterdammers zeggen ook opvallend vaak een paar keer achter elkaar hetzelfde, maar dan in synoniemen. Zodat het lijkt alsof ze meer zeggen dan ze feitelijk doen. Brian en NL hebben dat ook heel erg.
Voorbeeldje: "Maar op een gegeven moment is de grens bereikt (1), en dan is het echt voorbij (2). Dan is het over (3), dan is het uit (4). Schluss. (5) Dan heb ik echt zoiets van: basta (6). Tot hier en niet verder (7)."
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:47 schreef gebruikersnaam het volgende:
Wat is toch die grote rose vlek die natasia tussen haar neus en kin heeft zitten
Dat werkt bij kinderen onder de 12quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:50 schreef LekkerSimpel het volgende:
[..]
Precies!!!!!!
Gert wist het goed te verwoorden.....
[..]
Veel zeggen, zodat het iets lijkt, maar niet zoals Natasiaaaaaaaaa alles letterlijk herhalen.
Die credits geef ik haar wel, van de vrouwen in het huis geeft zij de beste tegenstand tegen Natasia.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |