karr-1 | donderdag 25 januari 2007 @ 08:48 |
Vanmorgen de trein van 07.40 van Zwijndrecht naar Rotterdam Centraal. Ten eerste had de trein al 10 minuten vertraging wegens een seinstoring of iets dergelijks. Dan zit je in de trein, blijkt dat de trein veel te kort is voor het aantal mensen dat er in moet. En dan heb je een conducteur die semi grappig gaat omroepen "dat ze te weinig materiaal hebben en dat iedereen zover mogelijk moet doorlopen." En vervolgens bij elk station waar je komt wordt de trein voller en voller, maar nog steeds blijven de mensen zich erin drukken. Ik stond op een balkon bij de klapdeuren, we konden amper meer ademhalen, maar bij elk station weer mensen die gaan roepen "Kunnen we nog verder doorlopen, er moeten nog meer mensen bij." Sorry hoor, VOL is dus gewoon VOL. Wij staan ook niet voor de lol zo strak op elkaar. Mijn klacht : Overvolle treinen en mensen die toch doordrukken ![]() | |
slikheks | donderdag 25 januari 2007 @ 08:50 |
quote:Gevaarlijke uitspraak, pas maar op voor één of ander gare conducteur of..... Zijn altijd wel de betere treinritten ja ![]() | |
Masta-t | donderdag 25 januari 2007 @ 08:53 |
tja... klaag niet hier maar klaag bij de NS en VWS. Je hebt een sterke zaak als je het gewoon een maand lang alles wat je dwars zit rapporteerd, bij let op: de NS EN verkeer en waterstaat. Dat wekrt namelijk dan WEL. | |
Lariekoek | donderdag 25 januari 2007 @ 08:54 |
Dat is dus een van de redenen waarom ik veel liever met mijn auto in de file ga staan. | |
karr-1 | donderdag 25 januari 2007 @ 08:58 |
Ik dien al mijn klachten ook altijd in bij de NS. Negen van de tien keer hoor je niets meer, soms krijg je zo'n standaardbriefje terug waar je dus ook niets aan hebt. | |
apophis4u | donderdag 25 januari 2007 @ 09:16 |
Moest er bij blaak bij in die trein... Op R-centraal stond dat ding weer 10 min stil, vraagt die conducteur of diegenenen die naar deflt en dh moeten willen oversteken naar de intercity. Prima, dat paste.... Gaat DIE conducteur lopen zeiken nadat ze 10 minuten later wegrijden dat alle passagiers worden bedankt die in het midden van de trein zijn ingestapt voor de 10 minuten vertraging die ze nu hebben doordat zij de deuren ope hielden.... Ga verdomme niet lopen zeiken als: A Je baas de verantwoordelijk is voor de vertragingen (Alsof de passagiers dat opzettelijk doen) B Je materieel gort is dat de deuren niet allemaal open kunnen en instappen zoiezo sloom gaat C Je collega heeft geadviseerd deze trein te pakken ipv die brakke stoptrein Hij heeft mazzel dat ik helemaal achterin zat en hij voorin de trein, anders had ik een leuke discussie met m aangegaan.. | |
CyclingGirl | donderdag 25 januari 2007 @ 09:18 |
Een van de redenen waarom ik dus geen klacht in dien bij de NS, het is allemaal vergane moeite. De stoptrein naar Rotterdam is in de ochtend altijd veel te kort en als je dan om 11 uur in de ochtend naar je werk gaat dan komt er een trein van 5km lang aanrijden ![]() | |
karr-1 | donderdag 25 januari 2007 @ 09:32 |
Tsja dat is altijd zo he. Als het nodig is, dan is de trein te kort en als het niet nodig is krijg je een trein van tig meter lang die amper vol zit. Ik weet niet wie de planning doet bij de NS, maar er klopt werkelijk niets van. | |
7th_wave | donderdag 25 januari 2007 @ 09:37 |
dat krijg je in zwijndrecht he? ![]() | |
Hi_flyer | donderdag 25 januari 2007 @ 09:39 |
quote:Idd, komen ze in de spits met 1 treinstel aan en 's avonds om 11 uur past ie amper in het station. Wat een rare vogels daar ![]() | |
Natasia | donderdag 25 januari 2007 @ 09:42 |
quote:Aha, en wie denk jij te zijn om te bepalen dat mensen er niet meer inmogen? Kijk eens naar China of Japan - dat zijn pas overvolle treinen. Soms is het wat drukkig, maar ik duw ook altijd egwoon lekker hard door... werkt prima! ![]() ![]() | |
19patje72 | donderdag 25 januari 2007 @ 09:44 |
en velen zijn blijkbaar toch tevreden, wat dat percentage is weer gestegen. | |
MutedFaith | donderdag 25 januari 2007 @ 09:57 |
Ik las doorrukken ![]() | |
Martijn85 | donderdag 25 januari 2007 @ 09:58 |
Valt me nog mee dat de conducteurs ook niet kwamen controleren ![]() De trein tussen Haarlem en Amsterdam is na de nieuwe dienstregeling ook de helft kleiner volgens mij, of er moeten opeens 1000 man meer met de trein ![]() | |
paulus1709 | donderdag 25 januari 2007 @ 10:03 |
waar ik me aan stoor is dat als ik 's-ochtends in een overvolle veel te korte trein van helmond naar eindhoven reis wij over het rangeerterrein van eindhoven rijden en daar lange treinen leeg staan te staan ik heb zo iets van zet die dan in ipv zo'n korte trein dus troost je het is niet alleen in de randstad elende ook in het zuiden des lands kenne we deze problemen koeien in een vee wagen hebben het soms beter dan treinreizigers | |
karr-1 | donderdag 25 januari 2007 @ 11:10 |
quote:Als ik in China of Japan woon dan weet ik dat dat gebeurd en hou ik daar rekening mee. Maar aangezien ik nog steeds in Nederland woon en dat soort praktijken hier niet voor komt blijf ik erbij dat het belachelijk is dat mensen zich in een overduidelijk te volle trein proberen te proppen. Ik heb nog steeds recht om adem te halen en een klein beetje bewegingsvrijheid te hebben. Het is ook niet te verwijten aan die mensen dat snap ik ook wel, iedereen wil op tijd op werk of school zijn. Maar dat de NS dan van die korte kuttreinen gaat inzetten in de ochtendspits, daar kan ik me wel aan ergeren. | |
4EverBlackEyed | donderdag 25 januari 2007 @ 11:13 |
De ns heeft sinds vorig jaar last van zogenaamde crisistreinen. Treinen die de stroom reizigers niet aankunnen. Er zijn wel nieuwe treinen besteld, maar wanneer die aangeleverd worden... ![]() | |
TJDoornbos | donderdag 25 januari 2007 @ 11:16 |
NSers zijn mensen die na de basisschool geen school meer gedaan hebben omdat er voor hun laag IQ geen school is!!!!! | |
mstx | donderdag 25 januari 2007 @ 11:34 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Yozzz | donderdag 25 januari 2007 @ 11:49 |
quote: ![]() | |
Devlinsect | donderdag 25 januari 2007 @ 13:22 |
Nederland is vol ![]() Japan nog voller: ![]() | |
bolletje_25 | donderdag 25 januari 2007 @ 13:24 |
quote:Oud, maar blijft goed. | |
El_Rolando | donderdag 25 januari 2007 @ 13:29 |
quote:http://www.funnyhub.com/videos/pages/crowded-japanese-metro.html ![]() | |
Nuna | donderdag 25 januari 2007 @ 14:01 |
quote:Conducteurs die mensen de trein in duwen om de deur dicht te krijgen ![]() | |
Areyoutalkingtome | donderdag 25 januari 2007 @ 14:06 |
Ze zouden gewoon alle stoelen eruit moeten slopen ( behalve de intercity's r'dam-leeuwarden), passen er veel meer mensen in ![]() | |
Zyggie | donderdag 25 januari 2007 @ 14:08 |
quote:Hm ja of in een superlange intercity zitten die een beetje leeg is. Fuck de spits. ![]() | |
dlebrok | donderdag 25 januari 2007 @ 14:10 |
Helemaal mee eens, maar als je een trein later pakt sta je én een half uur te wachten in de kou én je krijgt nog op je flikker ook van je baas. Ik snap die mensen dus wel dat ze meewillen. | |
karr-1 | donderdag 25 januari 2007 @ 16:23 |
Het ligt ook niet aan de mensen, dat ze meewillen is begrijpelijk. Het ligt gewoon aan de NS die te korte treinen inzet. | |
Miss_S | donderdag 25 januari 2007 @ 16:24 |
quote:als er mensen flauwvallen van de drukte denk ik dat het toch wel duidelijk is dat het te vol is | |
dlebrok | donderdag 25 januari 2007 @ 16:28 |
quote:Gaat de NS m'n baas dan even bellen om dat uit te leggen? | |
Miss_S | donderdag 25 januari 2007 @ 16:30 |
quote:dan moet je eerder van huis gaan ![]() of je baas inderdaad laten checken als het zo erg is | |
dlebrok | donderdag 25 januari 2007 @ 16:35 |
quote: ![]() ![]() De NS zorgt maar voor fantsoenlijke treinen ![]() ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 25 januari 2007 @ 16:39 |
en milieuhuilies maar beweren dat er meer mensen met de trein moeten, de vraag is, waar dan? | |
Sideshowbobbie | donderdag 25 januari 2007 @ 16:45 |
mijn trein kwam niet opdagen ![]() | |
Radio-silence | donderdag 25 januari 2007 @ 16:54 |
boeiend, ik hou van treinen | |
Urvin | donderdag 25 januari 2007 @ 17:06 |
quote:Een klassieker ![]() | |
Oviedeee | donderdag 25 januari 2007 @ 17:08 |
Zwijndrecht ![]() | |
Yankee_One | donderdag 25 januari 2007 @ 18:08 |
en dan mensen die middenin een coupe staan en vervolgens de trein uit moeten ![]() | |
NoBody122 | donderdag 25 januari 2007 @ 18:17 |
quote:pak zelf de trekker maar ![]() | |
SlimShady | donderdag 25 januari 2007 @ 18:18 |
quote:als je de verhalen zo leest ![]() de NS moet de treinstellen op orde maken. moet lukken. | |
Yankee_One | donderdag 25 januari 2007 @ 18:20 |
quote:al het interieur eruit? | |
SlimShady | donderdag 25 januari 2007 @ 18:24 |
quote:nee, hier klopt iets niet. quote: quote:EINDELIJK! maar dan moeten ze nog geleverd worden... quote: | |
Maikuuul | donderdag 25 januari 2007 @ 18:31 |
Idd, en dan ook nog 6 euro voor een retourtje betalen ![]() | |
TJDoornbos | donderdag 25 januari 2007 @ 18:34 |
Heb je geen OV Maikuuul? | |
Maikuuul | donderdag 25 januari 2007 @ 18:36 |
quote:Ben nog geen 18. Maar binnenkort alsk 18 ben met die vriend die die Mercedes SLK heeft naar sittard ![]() Styl0w | |
YoshiBignose | donderdag 25 januari 2007 @ 18:38 |
quote:achterlijke idioot | |
Maikuuul | donderdag 25 januari 2007 @ 18:44 |
quote:Jaloezie ![]() | |
bolletje_25 | donderdag 25 januari 2007 @ 19:23 |
quote:Waarom denkt iedereen altijd dat je daar 18 voor moet zijn ![]() | |
B-ruil | donderdag 25 januari 2007 @ 19:25 |
tja... | |
dlebrok | donderdag 25 januari 2007 @ 19:46 |
quote:Omdat je nog geen stufi en OV krijgt als je nog geen 18 bent. | |
F.O.N.S. | donderdag 25 januari 2007 @ 19:49 |
Drukken ![]() Schijten ![]() Poepen ![]() | |
Maikuuul | donderdag 25 januari 2007 @ 21:52 |
quote:Omdat je er 18 voor moet zijn ![]() | |
Fleischmeister | vrijdag 26 januari 2007 @ 01:35 |
quote:Te weinig materiaal m'n reet. 's middags komen ze op dat traject altijd met grote dubbeldekkers als er geen hond in hoeft, en in de spits komt er zo'n veredeld koekblik aanzetten. Ze moeten het materiaal gewoon beter plannen. Rond acht uur 's ochtends in Barendrecht is het altijd persen richting Rotterdam. | |
TJDoornbos | vrijdag 26 januari 2007 @ 07:50 |
Je kan vanuit Barendrecht op de fiets Henno dus wat doe je in die trein? | |
Viking84 | vrijdag 26 januari 2007 @ 07:53 |
quote:dat is alleen op het mbo (en dat gaat voor maikuuul wel op denk ik ![]() | |
karr-1 | vrijdag 26 januari 2007 @ 08:31 |
quote:Precies dat ben ik met je eens. Ik weet niet wie de planning doet bij de NS, maar er klopt werkelijk helemaal niets van. Vanmorgen was het weer feest, ik ben er gewoon eerder uitgestapt (Rotterdam Zuid) om de rest maar te gaan lopen. Wat een achterlijk gedoe zeg..... | |
Fleischmeister | vrijdag 26 januari 2007 @ 09:17 |
quote:Doorrijden naar Delft. Ik zei "richting Rotterdam". | |
Areyoutalkingtome | vrijdag 26 januari 2007 @ 19:52 |
quote:nee hoor, ik was 17 toen in naar de universiteit ging en ik kreeg m'n kaart ook pas in oktober (kwartaal nadat je 18 wordt) | |
Vincenski | vrijdag 26 januari 2007 @ 21:50 |
en als je dan nog 17 was geweest had je em dus ook gewoon gehad ![]() | |
Schuifpui | vrijdag 26 januari 2007 @ 22:20 |
Vraag me altijd af waarom er bij elk groot station een stuk of 10 treinen leeg staan en niet gebruikt worden. Die zullen toch niet allemaal stuk of in onderhoud zijn. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 27 januari 2007 @ 23:44 |
En dan vraag ik me nog steeds af waarom er zo weinig DDM's en DD-AR's rondrijden en dat laatste maar op enkele trajecten gekoppeld rijdt. | |
Yankee_One | zondag 28 januari 2007 @ 00:05 |
quote:voor het geval de koningin vervoert moet worden en alle limo's/heli's in gebruik zijn ![]() | |
koffiegast | zondag 28 januari 2007 @ 01:46 |
quote:makers lachen er wel weer om...waarsch amerikanen, al meerdere fotos gezien waarbij ik dacht...heb eens respect als je in buitenland bent -_- wat ben ik blij dat ik laatste tijd prima met minder volle treinen kan! Slechts 1 station bovendien en metro kan altijd nog wel prima plaats vinden aangezien het altijd leeg is op sloterdijk ![]() | |
TJDoornbos | zondag 28 januari 2007 @ 09:26 |
quote:Dat veranderd de zaak idd | |
XiChico | vrijdag 2 maart 2007 @ 14:26 |
Daarom wacht ik altijd op de trein in plaats van erin. WJHAAJAJA SNAP JE 'EM ![]() | |
Geerd | vrijdag 2 maart 2007 @ 14:36 |
quote: | |
don-diablo | vrijdag 2 maart 2007 @ 14:40 |
de tube in london is ook hartstikke vol tijdens spitsuur hoor ![]() ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 2 maart 2007 @ 14:42 |
quote:En waar ga je dan al die extra treinstellen laten? | |
SuperRogier | vrijdag 2 maart 2007 @ 14:44 |
quote:En, is het leuk werk? | |
sebabje | vrijdag 2 maart 2007 @ 16:24 |
Psst de NS moeten de treinstellen inplannen en die planning doorgeven aan NEDTrain.. Die zorgt ervoor dat het materiaal in orde is en soms komt opdagen ![]() Maandag weer kijken in wat voor trein ik terecht komt.. Baarn -> Weesp Sprinter/Citypendel Weesp-> Schiphol DD-AR/DDM Tevens koop je een vervoersbewijs dus geen zitbewijs ![]() ![]() Gr ![]() | |
700MB | vrijdag 2 maart 2007 @ 18:18 |
quote:En die van 1 minuut later is al net zo vol. | |
the_legend_killer | vrijdag 2 maart 2007 @ 18:19 |
Steek je ellenbogen uit. | |
BadKeukenTegel | zondag 4 maart 2007 @ 16:28 |
Ik las: Overvolle treinen en mensen die doorrukken. ![]() | |
Petrulli | zondag 4 maart 2007 @ 17:05 |
Heerlijk, ik ga elke dag van Raalte naar Hengelo. Niets geen last van de drukte, in Almelo wordt het ietwat drukker, maar de meesten kunnen gewoon zitten. Tip: Ga niet in de randstad wonen. | |
Zyggie | zondag 4 maart 2007 @ 17:26 |
quote:Ik las dat niet. | |
TJDoornbos | zondag 4 maart 2007 @ 18:42 |
quote:nee tukkerland das lekker ik versta daar geen hond!! | |
Koewam | zondag 4 maart 2007 @ 19:57 |
Waarom heb ik dit topic helemaal gelezen? ![]() |