En daar wordt het makkelijker van om Groningensupporter te worden? Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar: doelstellingen van een club hebben geen invloed op wel of geen supporter worden. Succes heeft daar wel invloed op, en dat heb je bij een top3 club nou eenmaal meer. En dus zijn er een stuk meer top3-supporters.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je een wedstrijd verliest is het erger omdat de doelen hoger liggen. Neem zo'n Ron Jans die zegt het is heel klote dat we de wedstrijd verliezen en het niet helaam gaat zoals we willen, maar met een 8e plek zijn we heel tevreden ...
Een verliespartij is makkelijker te vertereen als je niet verwacht te winnnen. daarom was gister een klote verliespartij voor FCG, omdat ze halverwege dachten te gaan winnen. Alleen als je week na week verliest en op de route voor degradate zit is het fucked voor een club die de middenmoot tot doel heefft.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:28 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En daar wordt het makkelijker van om Groningensupporter te worden? Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar: doelstellingen van een club hebben geen invloed op wel of geen supporter worden. Succes heeft daar wel invloed op, en dat heb je bij een top3 club nou eenmaal meer. En dus zijn er een stuk meer top3-supporters.
Alsof het voor een Groningensupporter niet ongelofelijk klote is dat er gisteren met 2-3 verloren is... Volgens mij onderschat je dat enorm. Week na week verliezen is veel erger dan eens in de 10 weken een pot verliezen!
Omdat voor de een het meer dan alleen een wedstrijd verliezen is, maar ook de doelstelling van een heel seizoen dwars kan liggen.quote:Op maandag 29 januari 2007 00:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Daarnaast lijkt het me voor de fans qua emoties echt niet uit te maken of ajax nou met 3-2 verloor of Groningen met 2-3. Zie niet in waarom dat makkelijker zou zijn...
Er zijn een paar die ik ken met dubbele clubs en die het wel menen en die die clubs meer dan de helft van hun leven beiden fanatiek volgen. Daar kan je weinig op tegen hebben denk ik.quote:Op maandag 29 januari 2007 01:44 schreef Grimm het volgende:
[..]
D'r zijn hier mensen met 5 clubs ofzo en dan een beetje stoer doen als d'r eentje wint, dat irriteert mij het meest.
Dat is misschien wel zo, maar daarom is het nog steeds niet makkelijker om supporter van een niet-top3 club te zijn. De getallen bewijzen je ongelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Een verliespartij is makkelijker te vertereen als je niet verwacht te winnnen. daarom was gister een klote verliespartij voor FCG, omdat ze halverwege dachten te gaan winnen. Alleen als je week na week verliest en op de route voor degradate zit is het fucked voor een club die de middenmoot tot doel heefft.
Dat is, heel kort gezegd, te kort eigenlijk, wat ik bedoelde te zeggen met mijn OP.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:14 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Idd, ik geef eerlijk toe dat ik niet echt veel in de ArenA ben, maar heb wel het gevoel dat ik meer om Ajax geef dan de meeste seizoenskaart houders van PSV.
Pcies, ik kan niet voorstellen dat iemand iets voor ajax voelt en vele anderen weer niet ik voor de FC.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:44 schreef mcyodogg het volgende:
Maar aangezien je niet kan oordelen wat iemand anders voor z'n club voelt, en al helemaal niet in een generaliserende zin als deze, is het een vrij kansloze stelling.
Die standaard bestaat toch ook alleen maar omdat jullie hem verzinnen? Opzich is 4e worden van Nederland bijvoorbeeld helemaal niet slecht. Maar onder de Ajacieden hangt er een soort idee dat 2e zijn al een gigantische schande is. Vreemd is dat jullie tegelijkertijd wel roepen altijd de beste zijn, of Ajax nu 1e, 4e, of 25e staat.quote:Op zondag 28 januari 2007 22:28 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je een wedstrijd verliest is het erger omdat de doelen hoger liggen.
Sta me even de vergelijking van Ajax met een lelijke dikke getrouwde vrouw toe. Ik zie er niks in, vind het smerig, maar ze heeft toch een man die van haar houdt! Zo is het ook met Ajax.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:42 schreef Martuh het volgende:
[..]
Dat is, heel kort gezegd, te kort eigenlijk, wat ik bedoelde te zeggen met mijn OP.
15 jaar geleden een top 2? Wat is dat toch voor onzin? PSV heeft in 1988 de Europacup 1 gewonnen, werd in 88, 89, 91 en 92 landskampioen, en won in 88, 89 en 90 de beker. Als je er geen verstand van hebt, probeer dan geen discussie te starten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:25 schreef Martuh het volgende:
Jawel, want ik wil weten waar die haat van PSV en AZ tegenover Ajax vandaan komt?
Dat er nu ook bij Fok al een topic was die Ajax-PSV als klassieker bestempelde?
Dat de voorzitter van AZ de voorzitter van Ajax een stadionverbod gaf?
Dat AZ het idee heeft dat ze Ajax kunnen overvleugelen?
Dat er pakweg 15 jaar geleden slechts sprake was van een Top-2, en nu opeens van een Top-4 na 2 succesjaren van AZ?
Je snapt z'n punt niet. Azetters en psvers proberen van Ajax een aartsrivaal te maken. Maar andersom geven Ajax supporters weinig om psvers en al helemaal niks om az fans.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:04 schreef Edenoniphobic het volgende:
Als je niet snapt waarom Ajax gehaat is, heb je een plaat voor je kop.
Grappig dan dat er zoveel Ajacieden opduiken als PSV een keer verliest. Jij opent zelfs een PSV topic.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:30 schreef Erwtensoep het volgende:
Je snapt z'n punt niet. Azetters en psvers proberen van Ajax een aartsrivaal te maken. Maar andersom geven Ajax supporters weinig om psvers en al helemaal niks om az fans.
Dat is gewoon een beetje trollen. Hoort erbij. Maakt elkaar nog niet meteen aartsvijand.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Grappig dan dat er zoveel Ajacieden opduiken als PSV een keer verliest. Jij opent zelfs een PSV topic.
Vind je fokkers nou echt representatief voor de gehele supportersgroep?quote:Op zondag 4 februari 2007 11:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Grappig dan dat er zoveel Ajacieden opduiken als PSV een keer verliest. Jij opent zelfs een PSV topic.
Ik kan me prima voorstellen dat iemand iets voor een willekeurige club voelt. Ik kan me prima voorstellen wat een Feyenoorder voelt voor zijn club, ondanks dat ik zelf voor Ajax ben. Ik kan me prima voorstellen wat men bij Roda voelt voor hun club. Als je dat niet kunt, heb je een nijpend gebrek aan inlevingsvermogen. Uiteindelijk zijn we allemaal supporters, met net een ander sjaaltje om. Ajacieden worden als arrogant gezien, maar vergeet niet dat dat in feite onderdeel is van een cirkel. Zowat alle andere supporters willen zich afzetten tegen Ajacieden en dat houdt die vermeende arrogantie dan ook juist weer in stand.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:52 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Pcies, ik kan niet voorstellen dat iemand iets voor ajax voelt en vele anderen weer niet ik voor de FC.
maw, je mag denk ik daar niet eens over oordelen.
Onzinargument, want dat kun je overal wel op loslaten. Zo zijn de voorbeelden uit de OP als Dirk Scheringa ook niet representatief voor heel az of iemand die een spandoek maakt.........quote:Op zondag 4 februari 2007 16:20 schreef gday het volgende:
[..]
Vind je fokkers nou echt representatief voor de gehele supportersgroep?
Dat vind ik zelf inderdaad ook niet per definitie representatief. Dat heb je helemaal goed.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Onzinargument, want dat kun je overal wel op loslaten. Zo zijn de voorbeelden uit de OP als Dirk Scheringa ook niet representatief voor heel az of iemand die een spandoek maakt.........
Maar volgens die redenatie zou een verliespartij als supporter van excelsior makkelijk te verteren moeten zijn dat je nu 9 keer op rij verliest, aangezien "wij toch wel 18e worden". Natuurlijk verwachten wij niet elke wedstrijd winst, maar alsnog kan je doodziek zijn na een nederlaag...quote:Op maandag 29 januari 2007 08:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Een verliespartij is makkelijker te vertereen als je niet verwacht te winnnen. daarom was gister een klote verliespartij voor FCG, omdat ze halverwege dachten te gaan winnen. Alleen als je week na week verliest en op de route voor degradate zit is het fucked voor een club die de middenmoot tot doel heefft.
Dus dit topic slaat nergens op.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:27 schreef gday het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf inderdaad ook niet per definitie representatief. Dat heb je helemaal goed. [afbeelding]
Nou, ik merk zelf ook wel dat Ajax-supporters zowat overal worden gehaat. Ik zei alleen dat het niet per definitie representatief is wat mij betreft.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dus dit topic slaat nergens op.![]()
Dat laatste roepen Ajaxfan alleen om niet-Ajacieden te fokken -- wist je dat niet?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:53 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Die standaard bestaat toch ook alleen maar omdat jullie hem verzinnen? Opzich is 4e worden van Nederland bijvoorbeeld helemaal niet slecht. Maar onder de Ajacieden hangt er een soort idee dat 2e zijn al een gigantische schande is. Vreemd is dat jullie tegelijkertijd wel roepen altijd de beste zijn, of Ajax nu 1e, 4e, of 25e staat.
En ja hoor ik dacht al waar bleef hetquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat PSV en AZ steeds haat zaaien over Ajax, noem ik gezonde rivaliteit. Hoe ADO Den Haag tegenstanders en arbiters aanmoedigt (aanmoedigde) is echt het schokkendste. (Voor de wedstrijd ADO-Vitesse november 2006).
Mij verbaasd het nog steeds dat ze het echt elke keer weer 100% serieus opvatten en weer als een gek tekeer gaan. Stiekem vinden ze 't wel leuk.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:54 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat laatste roepen Ajaxfan alleen om niet-Ajacieden te fokken -- wist je dat niet?
Dat is en blijft nog steeds leuk
Ik noem het meer meeloperig gedrag en jaloezie. Beetje stoer zingen, in een ruige bui een provocerend spandoekje maken en that's it. Verder durven/kunnen ze niet gaan.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat PSV en AZ steeds haat zaaien over Ajax, noem ik gezonde rivaliteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |