abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:58:00 #1
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45625472
Om de (komende) spanning tussen economie en ecologie (alle facetten van ecologie vallen nu onder 5 verschillende bewindslieden) het hoofd te bieden pleit Klaas van Egmond, directeur Milieu- en Natuurplanbureau en hoogleraar Milieukunde, voor een kernkabinet. Dit houdt in dat er een klein aantal ministers komt met coördinerende portefeuilles; People (sociale zaken, wonen, welzijn, wetenschap, onderwijs en zorg), Planet (milieu, natuur en ruimte), Profit (industrie, landbouw, infrastructuur en werkgelegenheid) en Binnenland (veiligheid, financiën en justitie). Het buitenlandse beleid is voor rekening van de premier. De portefeuilles binnen de coördinerende portefeuilles zijn voor rekening van staatssecretarissen.
Wikipedia over People Planet Profit.

Het plan klinkt leuk in de oren. Drie ministers die de harmonie tussen de drie P's moeten gaan waarborgen. Mij lijkt echter een minster die de gehele ecologie tot zijn portefueille mag rekenen afdoende om een vuist te maken voor de natuur.
  woensdag 24 januari 2007 @ 11:58:22 #2
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45625480
fuck, ik bedoelde Kernkabinet
pi_45625633
Klinkt wel interessant dit . Er mogen wel wat ministersposten geschrapt worden van mij
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45625839
Lijkt mij zo op het eerste gezicht een goede insteek met die 3 p's. Een kernkabinet kan bovendien slagvaardiger werken. Er is nu idd teveel versplintering....

Nu leg je de accenten qua beleid heel sterk op de drie belangrijkste pijlers: Mensen, economie en ecologie. Precies die gebieden waar dillema's/spanningsvelden juist uitstekend zichtbaar worden.....En verdraaid handig als je tot goede besluitvorming wilt komen...

People<-------->Profit: facetten als welzijn vs. welvaart, goed onderwijs als randvoorwaarde voor een duurzame economie.....echter zware druk de begroting etc...

People<-------->Planet: Welvaart vs een goed mileu; leefbaarheid....Mens wil welvaart maar ook kunnen ademen...Etc.

Profit<------>Planet: behoeft geen uitleg....Industrie en milieu.... een groter spanningsveld kan ik mij niet verzinnen.......En jarenlang verwaarloosd....

Ik ben voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 24-01-2007 12:39:22 ]
pi_45642947
Noem het dan

Mensen, Planeet, Economie

Of iets dergelijks. Altijd weer die Engelse termen.
pi_45644966
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:52 schreef savelkoul het volgende:
Noem het dan

Zei de Glory hunter
pi_45645235
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 20:52 schreef savelkoul het volgende:
Noem het dan

Ach, nu heb je 3 P's, das toch veel leuker.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')