that is up to you. Maar zoals Sun al beschreef: karakter trekjes kan je niet veranderen. Wanneer jij je ongemakkelijk voelt binnen een relatie, moet je voor jezelf na gaan of je daar mee kan leven. Het is namelijk ook jouw leven, niet alleen die van jullie samen. Als je na jaren van een relatie hebben nog steeds zo onzeker bent als hij dit soort dingen vertoont, zegt dat iets over de manier waarop jij tegen hem aan kijkt. Iemand die je onzeker maakt is niet iemand die een gelijkwaardige relatie met je heeft. En gelijkwaardigheid is een vereiste binnen een relatie.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:20 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ik ga maar één weekendje weg hoor.
Time-out blijkt inderdaad niet helemaal het goede woord te zijn. De vraag is eigenlijk: samen of alleen een weekendje weg?
Goeiendag, weet jij het even pakkend te verwoorden! Ik schrik er gewoon van. Vooral je eerste zin is erg aan de ware kant...quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:35 schreef Garisson72 het volgende:
ik geloof dat je hier iets probeert te redden wat je niet kwijt wilt, hoewel je zelf aangeeft dat je ook wel weet dat het niet werkt op deze manier.
Ik ben het eens met Lucille (en dus ook met Sun). Stop met het zoeken naar de schuld bij jezelf (jeugd? vader? bs!) of bij je vriend. Het gaat erom dat jouw karakter verenigbaar moet zijn met zijn karakter, en je noemt een aantal fundamentele dingen tussen jullie die je gewoon botweg ongelukkig maken! je kunt dat weg blijven duwen, heb je ook al een hele tijd gedaan, maar dat hou je niet vol. Dat je uithoudingsvermogen aan zijn einde is, geef je wel aan door dit topic te openen en door een time-out (hoe lang die ook moge duren) aan te kondigen.
Dit is niet wat je wil horen, I know, maar ik denk dat het wel is wat je al weet maar niet aan jezelf durft toe te geven.
Ja zo kun je het zien, al denk ik niet dat er veel (vooral mannen!) zullien zijn die het met je eens zullen zijn. In 't verhaal van TS (om niet off-topic te gaan) kan ik me nog wel voorstellen dat dit wrevel opwekt bij de vriend van TS.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:25 schreef releaze het volgende:
Ohja en over dat geld, niet schuldig voelen! Ik neem uit je OP aan dat je samenwoont, bij elkaar hoort. Wat mij betreft gaat alle geld dan in één pot voor het plezier van ons beiden. Je bent samen, je deelt je huis samen, je deelt je bank samen je deelt het bed samen je deelt je alles samen maar je centen niet? Het is maar geld.
Dat zou heel goed kunnen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:50 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ja zo kun je het zien, al denk ik niet dat er veel (vooral mannen!) zullien zijn die het met je eens zullen zijn. In 't verhaal van TS (om niet off-topic te gaan) kan ik me nog wel voorstellen dat dit wrevel opwekt bij de vriend van TS.
Het is heel normaal om een gezamelijke pot te hebben, maar het is ook belangrijk je eigen geld te houden. Fundamenteel voor gelijkheid in een relatie. In de relatie van TS kan dit dus ervoor hebben gezorgd dat het scheefgroeit - de vriend kan de illusie krijgen dat hij meer 'macht' heeft omdat hij de provider is, waardoor hij zich dominanter gaat gedragen.
disclaimer: ik praat hier nix goed! ik kan het me alleen wel indenken.
ow, TS, voordat ik het vergeet: dit is dus niet iets wat JIJ je aan moet trekken! dit is gewoon de situatie, daar kan niemand iets aan doen!![]()
Hem veranderen gaat niet lukken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:03 schreef Lllaura het volgende:
Ik ben bang dat een time-out het begin van einde zal betekenen. En ik wil hem voor geen goud kwijt. Ik wil dat er iets verandert. Dan kan zijn houding zijn, maar net zo goed die van mij.
Samen weg als een soort van afsluiting. Tips: Leuke, Europese steden voor een weekendje!quote:Wat denken jullie? Samen of alleen een weekendje weg? En hebben jullie nog tips voor een ontspannen weekendje?
Samen. En dan kijken hoe het ervoor staat. Een punt erachter of jezelf wat assertiever opstellen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:22 schreef Lllaura het volgende:
Zoals ik zei: Time-out blijkt inderdaad niet helemaal het goede woord te zijn. De vraag is eigenlijk: samen of alleen een weekendje weg?
Niemand. Dan ga ik een weekendje in het leegstaande huisje van m'n moeder. Heb je de OP wel gelezen?quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:27 schreef SunChaser het volgende:
als je zonder vriend gaat, wie neem je dan mee?
en hoe is dat jouw probleem? toch handig, zo'n opruim/schoonmaak-neuroot in huisquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:48 schreef Lllaura het volgende:
Time out is misschien ook wel een te zwaar woord.
Het gaat er niet zozeer om dat ie niet wíl veranderen, hij weet niet zo goed wát ie moet veranderen. Het is zijn persoonlijkheid, zijn houding die me onzeker maakt.
Zo is ie bijvoorbeeld heel netjes. En als het huis niet is opgeruimd, wordt ie daar chagrijnig van. Dat zal ie niet uitspreken, maar ik merk dat aan z'n manier van doen. Dan gaat ie lopen mokken of zegt een afspraak af om alsnog te gaan stofzuigen.
maar waarom voel jij je daardoor een onhandige kneus. mijn vader op de passagiersstoel naast je hebben is ook een ramp als je je van al zijn commentaar iets aan trekt. gewoon niet doen dus.quote:Ook houdt ie z'n hart vast als ik met z'n auto wegga en zegt wel tien keer dat ik voorzichtig moet doen. Ik heb nu eenmaal een ander idee van zuinig met spullen omgaan dan hij, vindt ie. Dat terwijl ik acht jaar m'n rijbewijs heb, en nog nooit een krasje heb gemaakt. Ik voel me daardoor een onhandige kluns.
jij laat je onderbreken. gewoon tegen hem zeggen dat ie je eerst even uit moet laten pratenquote:Op feestje laat ie me vaak niet uitpraten en begint halverwege mijn verhaal met z'n eigen verhaal. Dat zijn geen dingen die ie bewust doet, hij heeft het niet eens in de gaten. Het is gewoon een karaktertrek van 'm.
je bent onzeker, laat over je heen lopen, en geeft vervolgens jje vriend de schuld daarvan. nou ja, zo komt het iig op mij over.quote:Maar zulke dingen trek ik me heel erg aan. Het zijn kleine dingetjes waardoor ik me niet serieus genomen voel. Maar omdat het allemaal best gevoelsmatige dingen zijn, vind ik het lastig om te beoordelen of het wel aan hem ligt. Of ik niet gewoon een beetje te labiel ben, over wat achter zoek en me te snel benadeeld of minderwaardig voel, terwijl dat misschien helemaal nergens voor nodig is...
Alleen dus. Is goed voor je, denk ik.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:22 schreef Lllaura het volgende:
Zoals ik zei: Time-out blijkt inderdaad niet helemaal het goede woord te zijn. De vraag is eigenlijk: samen of alleen een weekendje weg?
Mooie post met volgens mij ook goede inzichten.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:23 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
en hoe is dat jouw probleem? toch handig, zo'n opruim/schoonmaak-neuroot in huis
[..]
maar waarom voel jij je daardoor een onhandige kneus. mijn vader op de passagiersstoel naast je hebben is ook een ramp als je je van al zijn commentaar iets aan trekt. gewoon niet doen dus.
[..]
jij laat je onderbreken. gewoon tegen hem zeggen dat ie je eerst even uit moet laten praten
[..]
je bent onzeker, laat over je heen lopen, en geeft vervolgens jje vriend de schuld daarvan. nou ja, zo komt het iig op mij over.
Ja, uitmaken dus. Dat halfbakken gedoe, helemaal los, even met een andere leuke vent neuken, uitgaan met anderen en dan merk je na een tijdje vanzelf wel of je hem mist. Maar met een time out ben je nog steeds gebonden.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:06 schreef Lollifant het volgende:
Ik zit momenteel ook te denken aan een time-out. Of als iemand andere tips/ervaringen heeft op dit gebied, alles is welkom.
Mja en als ik hem dan mis is het te laat. Ik ga echt niet met hangende pootjes terug.quote:Op zondag 29 juli 2007 17:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja, uitmaken dus. Dat halfbakken gedoe, helemaal los, even met een andere leuke vent neuken, uitgaan met anderen en dan merk je na een tijdje vanzelf wel of je hem mist. Maar met een time out ben je nog steeds gebonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |