abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45622475
Wij hebben na 5 (!!) jaar onze bank al de deur uit gedaan omdat ie volledig verkrabt was door onze kat. Alle zijkanten lagen open. Ze doet het alleen snachts als wij niet kunnen straffen en sochtends heeft het geen zin meer. Ook al een krabpaal geprobeerd en die negeert ze. Ze krabt trouwens wel aan de mat van de achterdeur maar kennelijk is dit niet genoeg.

We hebben nu maar een nieuwe kunstleren bank gekocht in de hoop dat ze daar geen grip op heeft ipv de oude stoffen bank. Helaas zitten na de eerste nacht al een paar kleine haakjes op de favouriete plekken.

We willen dus een hoes gaan maken van stof om over de bank te doen; het lijkt ons de enige manier om de bank heel te houden als we niet in de buurt zijn. (of de kat eruit maar er zijn grenzen natuurlijik :-D)

Heeft iemand dit al eens gedaan? En wat voor stof kun je dan het beste gebruiken zodat ze er niet alsnog tegenaan/doorheen krabt? plastic, of juist dik canvas? of is gewoon katoen genoeg?

Alle tips welkom!
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:01:06 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45622698
Als je dit goed wil doen moet je stof van een paar lagen dik doen anders klauwen die nageltjes er gewoon dwars doorheen.
Mss kan je op de favoriete plekken iets van schuimrubber ertussendoen, of een beetje watteren of zo. Iig zorgen dat het dikker is.
pi_45622960
isolatieschuim aan de binenkant plakken ofzo... blijft ie wel lekker warm :-D
pi_45623307
Neem anders een eens een fatsoenlijke krabpaal of iets anders waar de kat op los kan gaan.
Los de oorzaak op, niet het gevolg.

Enkel als je een laag van 1 cm schuim tussen je hoes en bank doet, heeft een hoes zin. Zonder dat laagje schuim gaan katten nagels er alsnog doorheen. Dat was ook mijn ervaring.
Maar een fatsoenlijke klimpaal voor de kat bleek toch de oplossing te zijn.
pi_45623415
zoals gezegd in mn eerste mail krabpaal heeft niet geholpen, en ze heeft de mat bij de achterdeur ook al ontdekt... is kennelijk niet genoeg voor mevrouw

Maar 1 cm zou dus genoeg moeten zijn - ga ik dat wel proberen
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:45:43 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45623554
Met krabben aan de bank zet de kat zijn geursporen af. Als een kat eenmaal zo'n plek heeft, zal hij daar blijven krabben. Je zou dus eigenlijk de kat moeten ontmoedigen dat te doen. Een manier is een Feliwaystekker. Die geeft feromonen af, waardoor de kat minder de neiging zou kunnen hebben om te krabben. Bij een kunstleren bank zou je ook citroengeur kunnen gebruiken om de kat af te schrikken (dus op de bank spuiten).

Mijn oude bank hadden de poezen ook tot gort getrokken. Toen ik een nieuwe bank kocht, heb ik een maand een Feliwaystekker gehad. Ze zijn niet in de bank gaan hangen.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 januari 2007 @ 10:48:09 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45623613
Probeer ook eens valeriaan aan de krabpaal, met een beetje geluk vindt ze dat zó aantrekkelijk dat ze hem toch gaat gebruiken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_45623762
Ik had sowieso geen (imitatie)leren bank meer gekocht.
Katten krabben vaak een stuk minder of zelfs helemaal niet als je een stoffen bank aanschaft.

Verder heb ik geen tips voor je.
pi_45625012
Onze vorige bank was dus juist stof... en daar bleven haar nageltjes heerlijk achterhangen en trok zo alle stof aan gort. Dat was dus juiste de motivatie om een kunstof bank te nemen

Die feliwaystekker, gewoon bij de dierenarts / speciaalzaak?
pi_45625197
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:40 schreef rdkraker het volgende:
Onze vorige bank was dus juist stof... en daar bleven haar nageltjes heerlijk achterhangen en trok zo alle stof aan gort. Dat was dus juiste de motivatie om een kunstof bank te nemen
Zo! dat hoor je toch wel minder dan bij "leren" banken. Excuus dan.
quote:
Geen idee.. denk bij speciaalzaak
pi_45625294
ga ook die citroendinges maar eens proberen - maar voor de zekerheid nu vast maar even een hoesje breien voor ik iets gevonden heb wat werkt is die bank al naar de... Dan probeer ik de citroen en feliway wel op de hoes. Want ja, hoe hou je die mooi ...?
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:09:54 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_45625763
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:40 schreef rdkraker het volgende:

Ja, die Feliway hebben ze bij de dierenspeciaalzaak. Ik ken 'm met een houder die je in een stopcontact steekt, dan worden de feromonen in de lucht verspreid. Kan zijn dat ze ook een spray hebben. Want het principe is dan: spuit het op de plek, kat komt er langs, denkt: ha, dit ruikt al goed = geen behoefte om te gaan krabben. In theorie, hè.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:44:04 #13
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_45626757
Zorg dat de hoes goed strak om de bank zit. Een loshangende lap is namelijk reuze spannend om onder te kruipen en te klimmen dan heb je een extra attractie voor de poes gemaakt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:42:42 #14
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_45630211
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:44 schreef tonja het volgende:
Zorg dat de hoes goed strak om de bank zit. Een loshangende lap is namelijk reuze spannend om onder te kruipen en te klimmen dan heb je een extra attractie voor de poes gemaakt.
tell me about it Af en toe als ik thuis kom heb ik een bank met bult, da's dan meestal Bea die zich onder de foulard gewurmd heeft. Vindt ze heerlijk en doet ze al vanaf dat ze een kitten was, dus ik laat haar maar

nou heb ik gelukkig ook een ouwe rotbank
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_45636642
Met de plantenspuit in de aanslag gaan zitten en elke keer tussen zijn ogen spuiten als hij zijn nagels in de bank zet. Op een gegeven moment WILLEN ze niet meer aan de bank hangen.
Mijn 1e bank (kunstleder), 1 kat heeft 11 jaar dienstgedaan. Welliswaar loopgaatjes maar verder in orde. Mijn 2e bank nu 6 jaar (leer), 4 katten heeft geen krabschade. De trap en klimpaal daarentegen......
pi_45636660
dubbel
pi_45654263
Ik vind trouwens 5 jaar best lang . Bij ons staat de bank meestal niet langer dan 2 jaar.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 12:11:53 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45938834
Onze kat Taco heeft de bank ook aan gort gekrabt. Ons kitten Janneke krabt gelukkig alleen aan de krabpaal en Taco krabt nu ook minder. Toch vind ik het lelijk staan en omdat ik geen geld heb om een nieuwe bank te kopen (arme student ) heb ik een paar plaids van fleece gekocht en die erover heen gelegd. Nu ziet de bank er weer als nieuw uit en ze krabben er helemaal niet in. Maar ik denk dat ook die plaids niet heel erg lang blijven leven .
Niet meer actief op Fok!
pi_45939755
Hebben nu citroenspul geprobeerd (geen succes) en 's avonds knallen we snel een dik stuk landbouwplastic over de bank

Goed, het ziet er niet uit maar de bank blijft mooi
En je zit met een stapel dik oranje zeil in je woonkamer... maar de bank is mooi

(maw: ook niet ideaal...)
pi_45940504
Wij hebben ook (immitatie) leren banken. Maar omdat we geijk zijn beziggegaan in de kamer dat de katten aan de krappaal moeten komen ze niet eens aan de bank. 's avonds zijn de katten ook op de overloop, gang en keuren, kamerdeur zit dicht, dus ze kunnen ook niet bij de bank als wij er niet zijn.

in op de gang hebben we een krabpaal en op de overloop een krapplank met katnip en we hebben vloerbedekking, dus het behang is ook veilig.
I'm not lost, i'm just geocaching
  † In Memoriam † zaterdag 3 februari 2007 @ 23:53:47 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45958507
ik hou bij doerak de nagels kort.
ze krabt alleen als dr nagels lang zijn.
pi_45969204
Ik heb zo'n IKEA Klippan bank, juist vanwege de verwisselbare hoezen en 2 lieve poezen met niet zulke lieve nageltjes.
De enig hoes die niet door mijn katten als krabplek gebruikt wordt is van een dik soort ribfluweel, met een brede ribbel dus. Ze verkopen hem helaas niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')