abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45619688
Mijn vriend heeft een ongeluk gehad op zijn werk, waardoor er waarschijnlijk blijvende schade is.
Afgezien van dat is hij zijn no claim kwijt van 2006 en nu al van 2007, en loopt hij geld mis (ziektewet 70%, gedeelte aangevuld door uitzendbureau maar nogsteeds geen 100%).

We hebben geen advocaat en hebben hier geen geld voor. Ook niet als we het graag willen. Wat zijn de mogelijkheden om rechtsbijstand te krijgen? We hebben hier geen verzekering voor. Ik wel, hij niet. Stom, weet ik, maar nu niets meer aan te doen.

Is zogenaamd "juridisch loket" geschikt? Wat doen die precies, en is het gratis?
pi_45620146
Is de werkgever verwijtbaar aansprakelijk te stelen voor dat ongeluk?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_45620470
arbeidsinspectie??
hell yeah
pi_45620583
Er bestaat ook nog zoiets als procederen met toevoeging, als jullie inkomen dusdanog laag is dat je zelf geen advocaat (volledig) kunt betalen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_45620595
Zijn werkgever is toch verplicht om de arbeidsinspectie in te schalen?
pi_45620778
misschien een rechtswinkel?
pi_45621345
Zoals al gezegd: er bestaat zoiets als gefinancierde rechtsbijstand. Daarbij komt dat bij een letselschadezaak de verzekeraar van de aansprakelijke partij de buitengerechtelijke kosten voor zijn rekening.

Mijn advies: zoek een letselschadeadvocaat.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_45623260
Waar vind je die, en hoe weet ik dat ik daar inderdaad niet voor hoef te betalen?
Ons inkomen is ruim beneden minimum. Vergelijkbaar met student.
pi_45623663
Je kan ff langs het JIP (Jongeren Informatie Punt) of langs een rechtswinkel lopen voor informatie (althans dat zou ik doen)
  † In Memoriam † woensdag 24 januari 2007 @ 11:07:00 #10
43556 miss_dynastie
pi_45624136
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:30 schreef Gutnre het volgende:
Waar vind je die, en hoe weet ik dat ik daar inderdaad niet voor hoef te betalen?
Ons inkomen is ruim beneden minimum. Vergelijkbaar met student.
Misschien kun je van deze site wat informatie halen, je vindt er bijv. een rekenhulp om te zien of je in aanmerking komt voor toevoeging.
Sterkte!
pi_45624671
Check hier:
http://www.hetjl.nl/hetjl/

Je kan als je een laag tot midden inkomen hebt kan je via de gemeente een brief krijgen waardoor je gratis of tegen een heele geringe vergoeding een advocaat of jurist toegewezen krijgt.
pi_45624724
Gewoon even een vrijblijvende afspraak maken met een advocaat want hoogstwaarschijnlijk is zijn inkomen laag genoeg om de juridische kosten geheel vergoed te krijgen van de overheid.
Dat kan de advocaat ook wel even voor je uitzoeken.
pi_45625139
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:57 schreef golfer het volgende:
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:19:06 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45627778
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:20 schreef Gutnre het volgende:
en loopt hij geld mis (ziektewet 70%, gedeelte aangevuld door uitzendbureau maar nogsteeds geen 100%).
Die 30% (of iets minder) zul je niet makkelijk krijgen tenzij de werkgever verwijtbaar aansprakelijk is. Althans, de werkgever is het niet verplicht.

[ Bericht 36% gewijzigd door sanger op 24-01-2007 13:24:49 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45628394
Wat heeft het probleem eigenlijk met je no-claim te maken?
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:49:44 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45628688
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 01:57 schreef golfer het volgende:
Je bent als werkgever vrij snel aansprakelijk. Dat staat in art. 7:658 BW en in de jurisprudentie daaromheen. De werkgever is alleen maar niet aansprakelijk als hij:

-Kan bewijzen dat hij volledig aan zijn zorgplicht heeft voldaan (is moeilijk aan te tonen en bewijslast ligt dus bij de werkgever)
-Kan bewijzen dat jouw vriend gewond is geraakt door 'aan opzet grenzende roekeloosheid'

Kortom, ga naar het juridisch loket. Die verwijzen je door naar een betaalbare letselschade-advocaat. Ga niet meteen naar een no-cure-no-pay schaderegelingskantoor, die pikken namelijk een deel van je vergoeding in. Eerst naar het juridisch loket dus!!
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:59:40 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45628962
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:39 schreef Slasher het volgende:
Wat heeft het probleem eigenlijk met je no-claim te maken?
No Claim op de zorgverzekering denk ik
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45629840
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:59 schreef sanger het volgende:

[..]

No Claim op de zorgverzekering denk ik
Dat vatte ik al, maar ik zag de context niet met de blijvende schade.... Wat kan je die 255 euro nou schelen als je blijvende schade hebt, dan ga je toch de behandelingen nemen die nodig zijn om de schade te beperken? Daar betaal je premie voor..... Maar goed als diegene liever 255 euro heeft dan een behandeling moet hij dat zelf weten, ik zou het iig wel weten...

[ Bericht 10% gewijzigd door Slasher op 24-01-2007 14:39:05 ]
pi_45647067
No claim zorgverzekering inderdaad.
Natuurlijk liever hulp dan die 255 euro, maar als hij op die dag thuis was gebleven had hij het ongeluk nooit gehad, dus in zekere zin de schuld van de werkgever dat no claim weg is.
Blijvende schade is pas over een paar jaar te zeggen: misschien wel geen blijvende schade. Maar afgezien van dat is er sowieso de no claim enz.

Ik weet niet of de werkgever verantwoordelijk is, maar hij was iig niet de eerste die een ongeluk had vanwege gebrekkig materiaal, was al eerder voorgekomen en nu bij hem.
Dus ik vind wel dat de werkgever aansprakelijk is ja.
pi_45649244
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/972018/1/50#45619688] Wat zijn de mogelijkheden om rechtsbijstand te krijgen? We hebben hier geen verzekering voor. Ik wel, hij niet. Stom, weet ik, maar nu niets meer aan te doen.
wonen jullie wellicht samen? In dat geval zou het zo maar kunnen dat jouw vriend ook rechten kan ontlenen aan jouw RB-verzekering.

Overigens eerst ns contact opnemen met die werkgever of hij uberhaupt aansprakelijkheid erkent. Niet direct met advocaten aan komen stampen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 25 januari 2007 @ 07:47:47 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_45653151
no claim kun je in elk geval eisen ik heb een colega die dat zonder problemen terug kreeg
het is misschien wel handig als je omschrift wat er gebeurd is
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_45660833
Zorgverzekeraar zegt dat we dat met werkgever moeten regelen.
Werkgever zegt mondeling toe dat het allemaal wel in orde komt, maar er is gewoon een kans dat er wel blijvende schade is. Bedrijf gaat verdwijnen en dit is waarschijnlijk pas over een paar jaar duidelijk. Het leek ons dat het dan moeilijk is om nog tegen die tijd een schadevergoeding te eisen. Daarom willen we nu weten wat we moeten doen. Hebben vanmiddag een afspraak bij juridisch loket.
We wonen niet officieel samen, dus dat kan niet via mijn verzekering.
pi_45664813
wat is er gebeurd dan als ik vragen mag?
pi_45665062
Heeft een haak van een spanband in zijn oog gekregen omdat deze knapte
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:33:06 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45665213
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:28 schreef Gutnre het volgende:
Heeft een haak van een spanband in zijn oog gekregen omdat deze knapte
Een knappende spanband? Dat neigt wel erg naar volledige aansprakelijkheid voor de werkgever, tenzij je vriend zelf iets heel doms heeft gedaan met die band, maar dat moet de werkgever dan zien te bewijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')