abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 februari 2007 @ 07:41:23 #201
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_46064885
LB, hier nog een weinig-poeper hoor. Kai doet dat lang niet elke dag en het kost hem bijna altijd heel erg veel moeite. Soms is de boel zo hard dat ik bijna denk dat je er een ruit mee in kan gooien. Wij geven hem soms ook laxo, als het echt te lang duurt.

Wat goed dat Zoë het zo naar haar zin heeft. Op die manier laat je haar in ieder geval met een gerust hart daar.

Irisje, slimmerik

Wij moeten ook nodig van die speen af. Kai is er zo ongeveer mee vergroeid. Het ding is alleen bedoeld voor in bed maar hij heeft ze volgens mij overal verstopt dus elke keer als ik er eentje weghaal haalt hij gelijk een andere tevoorschijn. De laatste tijd wil hij er zelfs meerdere mee naar bed nemen. "saap lekkah, peentje" Ik denk dat de peentjes dit jaar aan Sinterklaas worden meegegeven ofzo. Dat duurt dan nog even. Door het niet lopen is hij al zo onzeker. Ik ben bang dat ik door nu zijn speentjes af te pakken een stukje houvast wegneem.

Vandaag gaan we naar de bieb om monsterboekjes te halen en we gaan, op advies van een wijze kozakkendame , samen een pokiesverjager in elkaar knutselen. Misschien dat het werkt. Vannacht zijn de pokies niet langsgeweest. Vanmorgen verging de wereld want meneer wilde persee bruine sokken aan
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 7 februari 2007 @ 09:40:23 #202
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46066257
Zöe wat is je moeder trots zeg, heerlijk!

Kai .
Ik kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten met de speen M@x.
Wij hadden trouwens ook het idee om de speen aan Sinterklaas te geven. Maar toen hoorden we via mijn schoonzus van haar tandarts (en daar weer een broer van die kende iemand...) dat de speen nog helemaal niet zo slecht was bij een melkgebitje. Dus ha! lekker onze hoofden weer in het zand gestoken.
Maar in je achterhoofd weet je eigenlijk best dat hij er toch een keer vanaf moet.
Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat met de pokiesverjager en de boeken. Succes!

Karin, ik steek mijn arm in die van jou en samen gaan wij vrijdag die varkentjes wassen. Het gaat ons gewoon lukken. Misschien kunnen we elkaar wat moed inspreken, ook als we met 2 hysterisch schreeuwende jongentjes zitten.
Ze kunnen het!
'mijn lievelingswinkel Bart Smit', da's ook Léons lievelingswinkel
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46067733
Rottdog, wat heerlijk dat Zoë het zo naar haar zin had. En wat worden ze groot dan he

Amber moet ook nodig van de speen, ze mag hem nu alleen in bed of aan het einde van de dag als ze erg moe is en op de bank gaat hangen. Maar ik vrees dat het een waar drama wordt om haar zonder speen te laten slapen. Ik denk dat wij ook Sinterklaas gaan gebruiken, dan heb ik nog alle tijd om haar voor te bereiden en dan is ze toch ook alweer een jaartje ouder.

Amber is vandaag voor de 2e keer naar de psz (in de nieuwe woonplaats dus) en het gaat echt prima. Ze heeft de juf die ik vroeger ook had, en ze is echt zo lief (zowel de juf als Amber ) Ze heeft me vanmorgen enthousiast uitgezwaaid en over een minuut of 20 ga ik haar weer ophalen
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:50:35 #204
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46067929
Over de speen, heb nooit tegen Zoë gezegt dat ik hem ging weghalen. Heb hem gewoon weggehaalt en we zijn samen gaan zoeken en konden hem gewoon nooit weervinden. Ze heeft een paar moeilijke avonden gehad en toen was het gewoon over. Zo kon ze er ook gewoon nooit tegenop zien om hem weg te "moeten" doen.

Pffffff zit ik hier alleen raar hoor je kind ergens anders als je bedenkt dat wij altijd samen zijn. Vanmorgen was ze wel wat moeilijk uit bed en in de kleren te krijgen, we kijken nl samen altijd nog even tv in bed en worden dan rustig wakker. Totdat school ter sprake kwam beetje chantage en waren we zo klaar. Ik mag der gelukkig alweer bijna ophalen nog een min of 20
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:54:31 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46068042
Wat leuk al die kindjes die naar de psz gaan.

Rottdog, we hebben hier bewust gekozen om Léon erop voor te bereiden. Hij kan nl. moeilijk omgaan met veranderingen. Je moet hem, overdreven gezegd, alles voorkauwen. Dan kan hij aan het idee wennen en kan er dan makkelijker mee omgaan.
Of het de juiste methode is voor de speen, dat zullen we dus moeten zien. Maar zo werkt het vaak voor hem het best. Dan kan hij wat moed verzamelen (want het is best een piekeraartje).
  † In Memoriam † woensdag 7 februari 2007 @ 11:01:46 #206
81992 Githa
pi_46068235
Ik denk dat ik de tactiek van Rottdog zou gebruiken, dat zou voor Jordy nog het beste werken denk ik
Ik zie hem al lopen door zijn kamertje 'kwijt'

Jordy ligt even op bed voor een slaapje en ik hoor door de babyfoon 'Booooooooooooobuh Bouwuuuuuuuh, kunnnenenene maaaakuuuuuh, Booooooobuh bouwuuuuuh, nounouo. soepuh uh uh, ooooooli ooook'.
Wat geweldig hé
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:37:13 #207
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46069228
Idd Githa.
  woensdag 7 februari 2007 @ 12:26:09 #208
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46070623
mijn mooie grote vent was vandaag voor het eerst naar de psz
ik werd vanmorgen heeeeeeeeeeeeeeel enthousiast uitgezwaaid " daaaaaaaaaaaaag mama". en hups van schoot af van de juf en weer spelen. geen tijd meer om verder te zwaaien
en toen ik hem kwam ophalen kreeg ik een lieve glimlach naar me toe met een mooie dikkie dik tekening die hij gekleurd had. hij had het heel goed gedaan bleef keurig op zn stoel zitten tijdens het drinkmomentje en kleurmoment.
en toen we naar buiten liepen zwaaide hij nog even naar elk kindje wat hij zag en zei " daaaag kindje".
en toen kwamen we thuis en ging hij gelijk heel baldadig zn werkbankje omgooien, hij moest zich even afreageren denk ik
  † In Memoriam † woensdag 7 februari 2007 @ 12:30:51 #209
81992 Githa
pi_46070758
Maxim wat goed he!
Fijn Martineke dat die eerste ervaring zo goed is geweest.
pi_46070862
Wat worden ze allemaal groot!! Zoe e Maxim ook al naar de psz e Amber naar een nieuwe! Heerlijk dat de kinderen ht zo leuk vinden!

Dutchie succes met de speen, ik steek hier mijn hoofd nog even in het zand
pi_46070967
Myrthe zou gewoon naar de winkel willen voor een nieuwe speen denk ik dus voor haar zou voorbereiden dan ook 't beste zijn. Succes vrijdag Dutchie!
  woensdag 7 februari 2007 @ 13:10:44 #212
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46071800
ze worden indd snel groot

wat een speenperikelen allemaal, ben blij dat wij er zo 1 niet hebben bij beide jongens niet.
alleen ze hebben wel allebei een duim die ooit uit hun mond zou moeten
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 februari 2007 @ 15:21:25 #213
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46075744
Wat gaan alle kindjes hard ineens zeg! Allemaal al naar de PSZ Fijn dat ze het allemaal zo leuk vinden

LadyS, nieuwe woonplaats? Hebben jullie een huis gevonden dan? Heb iets gemist denk ik ergens...
  woensdag 7 februari 2007 @ 15:58:17 #214
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46076857
Leuk al die kindjes die naar 'school' gaan

Wij hebben a.s. dinsdag een open dag op één van de basisscholen hier in de buurt. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten. Iemand tips?
Het zijn 3 basisscholen bij elkaar, net alsof het één gebouw is (althans, het wordt nu flink verbouwd dus zitten ze tijdelijk ergens anders). Eén openbare, één christelijke en één katholieke. De open dag is van de katholieke.

Overigens kregen we laatst een brief van de gemeente met een lijst van alle basisscholen in de buurt en daar stonden er nóg meer op. Om het even nog moeilijker te maken...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:29:12 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_46077893
Peuterspeelzaalkindjes !

Speentjes.. Sterkte aan alle ouders..

Op welke speelzaal zit Maxim.. Martineke?
Want volgens mij wonen wij indezelfde Rotterdamse Wijk!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_46078193
succes tex. ik heb nog steeds twijfels over de school die wij gekozen hebben (ook een katholieke), erg he. vaak als ik langs die school loop vind ik 't de sfeer op het schoolplein niet leuk. te hard, te lawaaiig, er wordt vrij ruw gespeeld. en de juffen staan ergens op een kluitje wat met elkaar te ouwebeppen. dan denk ik 'och jee moet onze piet zich daar straks zien te redden... '. ik dacht echt dat het met het doorhakken van de knoop wel weg zou trekken ( ) maar 't is alleen maar erger geworden. toen ik er net geweest was had ik er een heel positief gevoel over, dus dat moet ik toch ook maar blijven onthouden.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:44:59 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46078449
Wij gaan in maart ook naar een open middag op de school hier aan het eind van de straat. Een interconfessionele school, jaja.

Ik zou letten op: grootte van de klassen (aantal leerlingen), bijzondere aspecten in de onderwijsvorm (zelf dingen plannen, veel werken in groepjes, dat soort dingen), aanspreekvorm van juffen en meesters, sfeer van het gebouw, aandacht voor creatieve vakken, verhouding autochtoon-allochtoon, ehm... Ga er zelf ook nog over nadenken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:45:35 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46078471
Oh bix, dat lijkt me een rotgevoel. Ga je er nog een keertje kijken? Misschien helpt dat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:46:23 #219
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46078495
Oei, da's ook niet prettig Bix. Wanneer wordt Piet ook alweer 4?
En je bent wel bij andere scholen gaan kijken ook? Zo ja, hoe was daar de sfeer, voelde je daar meer 'aansluiting'?
Bij ons hebben ze 2 schoolpleintjes, eentje voor de onderbouw en een voor de bovenbouw. Is wel een prettig idee.
  FOK!fossiel woensdag 7 februari 2007 @ 16:47:14 #220
2628 Karin
pi_46078516
Dutchie we gaan het redden We gaan er gewoon voor.
Ook hier de nodige voorbereiding hoor want Bram is ook zo slim om dan naar de winkel te willen of dan iig de volgende keer dat we boodschappen gaan doen.

LadyS dat dacht ik dus ook van Sinterklaas maar die tijd is al spannend genoeg, tenminste hier in huis wel. Hij kon er al amper van slapen dus vandaar dat wij de laatste speen toch maar gehouden hebben.

Tex ik zou gewoon op je gevoel afgaan, hoe vind jij de sfeer op school. Wij hebben in eerste instantie ook wat naar het lesprogramma gekeken maar eigenlijk zat dat op de 2 scholen waar wij geweest waren wel goed, voor zover ik daar verstand van heb. De sfeer op de school waar Bram nu heengaat sprak ons wat meer aan en dat gaf de doorslag. Bram en ik zijn gisteren samen geweest voor een intakegesprek met de juf en volgende week gaat hij wennen. Vraag me af wie het spannender vind..... Misschien wel papa, die heeft echt veel moeite met het loslaten. "hoe moet dat dan als hij opgehaald wordt door de BSO, ze geven hem toch niet zomaar aan iemand mee, ze zullen het toch wel in de gaten houden" enz. Spannende tijd.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:47:51 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46078541
Tex, ik ben bij 2 open dagen geweest en bij beide kreeg ik een positief beeld van de school, maar hoe het er nu werkelijk is of aan toe gaat, dat weet je natuurlijk niet van zo'n dag alleen.

Uiteindelijk heb ik heel praktisch gekozen voor de dichtstbijzijnde school en dan voor de openbare school. De 2 dichtstbijzijnde scholen waren nl. een openbare en een christelijke school. Op de christelijke school begonnen ze en sloten ze de dag nog echt met een dagopening en een dagsluiting en dat was me toch eigenlijk een beetje te religieus.
Als er een katholieke school dichtbij was geweest, was dat waarschijnlijk ook prima geweest. Ken je misschien mensen die al kinderen op 1 van die scholen hebben? Dan zou ik hen vragen hoe het bevalt. Het is wel lastig als je dichtstbijzijnde school tegelijk 3 scholen zijn.

Bix, wel erg ja, als je twijfels hebt. Het is best wel bepalend, zo'n schooltijd. Ken jij geen kinderen die er al op zitten, zodat je wat meer informatie kan vragen? Ik denk trouwens dat op elk schoolplein er wel lawaaierig en ruw wordt gespeeld tegenwoordig. Ik ben in ieder geval wel erg blij dat die kleintjes zoals Katja nog een apart speelkwartier hebben en een apart gedeelte van de speelplaats.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:52:44 #222
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46078714
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 16:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Peuterspeelzaalkindjes !

Speentjes.. Sterkte aan alle ouders..

Op welke speelzaal zit Maxim.. Martineke?
Want volgens mij wonen wij indezelfde Rotterdamse Wijk!
dat idee kreeg ik ook al een keer ja
doe trouwens even pm-en, wil eigenlijk niet dat iedereen dat ziet
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:53:37 #223
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46078737
Karin op mn gevoel afgaan doe ik sowieso Ik wilde eigenlijk ook meer doen dan dat. Bij het zoeken van een kdv zijn we maar bij 1 geweest en vonden we alles wel best min of meer, oa omdat Noah al gebeoren was toen we daar überhaupt kwamen kijken Waren dus ook al lang blij dat ie daar terecht kon enzow. Wilde nu íets meer aan voorbereiding doen.

Sugars punten ga ik alvast opschrijven

Livelink, ik zal eens aan de buren vragen waar die kinderen heengaan. En ben ook wel benieuwd waar Melvin van Jambo naartoe gaat (als ze dat al weet)
Omdat het een cluster is van 3 scholen, zag ik het altijd min of meer als één school. Moeilijk om te zien waarin ze zich van elkaar onderscheiden. Dat is dus zeker ook een aandachtspuntje.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:54:52 #224
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46078774
En praat ook met andere ouders. Het is dus handig om af te spreken rond de tijd dat andere kinderen gebracht worden. Of als je buren hebt met kinderen, ook altijd handig om te informeren.
  woensdag 7 februari 2007 @ 16:55:24 #225
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46078789
Ik had trouwens ook op de grootte van de klassen gelet en op de openbare school was dat gereguleerd door de gemeente op maximaal 25 kinderen. Op de christelijke school waren de klassen een stuk groter. Maar inmiddels is er 1 openbare school bij ons in de stad gesloten en die kinderen zijn overgeplaatst naar de andere openbare scholen. Katja zit dus nu in een klas met meer dan 30 kinderen (en dan komen er nog t/m juli kinderen bij)
Dus het is en blijft een momentopname op basis waarvan je je keuze moet maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 07-02-2007 17:09:03 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')